Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Na, ma beszereztem egy új benzinpumpát, holnap talán újra lesz autóm :)

Nem kínai, igaz nem is Bosch hanem Messmer gyártmány. Állítólag elég jól bírja (ezt mondták a szervizes ismerősök :( )

A dobozán szerepel, hogy "A German Company", de Made in EU is rajta van (szerintem meg inkább olasz)

Ha már lúd, akkor legyen kövér, befizettem egy benzinszűrőre is, meg az olajat is lecseréljük (úgyis lassan ideje lenne), azután hasítunk is vele tovább, alulról igen közel karcolva a 325.000. km-t. :)

OFF:

Alkatrész keresése közben viszonylag olcsón hozzájutottam két új sachs toronyszilenthez is (az enyémek már repedés-hasadás állapotában vannak így 14 évesen), úgyhogy lehet azokat is cseréljük, bár a lengéscsillapítók még jók...

Cserélt már valaki ilyet? Csak kikapom a toronyból a régit és ezt meg a helyére pattintom vagy van valami egyéb fortély is?

ON

Aha, miután kibontottad a komplett gólyalábat. :o :D

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ide vágó kérdésem lenne, mégpedig Ledesítésnek áltam neki, és érdekelne, hogy tudom a mutatókat leszedni a legfinomabb módon, hogy nehogy kárt tegyek benne?

Del.

Egy fém villával alányúlsz, és meghúzod felfelé. A km-óra szívás, mert nagyon rá van épülve, és először meg kell nézni a pozícióját, hogy ugyan oda vissza tudd tenni. A többi simán kézzel lehúzható, és csak egy pozícióban lehet visszatenni is őket, mert le van lapolva a tengelyük. A km-óra mutató támasztó pöckét húzd ki, állítsd vízszintesbe a műszert, és nézd meg, hogy meddig nyomja le a rugó. Utána leveheted, visszarakásnál pedig ugyan oda tedd vissza, különben cifrákat fog mutatni :o

Link to comment
Megosztás:

Aha, miután kibontottad a komplett gólyalábat. :o :D

Na ja, hát ezt mondjuk gondoltam... :)

Én csak arra céloztam kell-e valamire különösen figyelni? Pl. bármi szétugorhat-e úgy, hogy utána nem tudom újra összefeszíteni, ha nem figyelek rá amikor kiveszem, stb... :)

Link to comment
Megosztás:

Még jó, hogy eredetileg a lökösbe van bepattintva! :o

Az egyiknél nekem is fel volt csatizva, nem is mutatott valós adatokat, de már megoldottam, mostmár jól mutat! :)

Ez nem a külső hőmérsékletre gondoltál?

Ja, nincs véletlenül valakinek ilyen eladó/átadó?:D Kellene nekem egy.

Köszi:)

Link to comment
Megosztás:

Okés :D

Köszi! Jön haza hétvégén unokatesóm, villmosmérnök és opeles. Megnézzük milyen kábelek vannak. Aztán ha lesz egy ilyen kijelzőm akkor beletesszük.

Mert nekem sajnos csak ilyen kis vackot tettek bele... :o

Hello,

nem tudom késő-e a válasz, nem láttam konkrétat erre.

Lényeg: én már utánajártam ennek a támának:)

Kék, kék-fehér kábelt kell keresned. Ha be van húzva a kábel és ott megtalálod a kijelzőnél akkor csak be kell kötni a 2-4-es lábra.

A másik végét pedig a motortérben fogod megtalálni, az akku mögött mennek kábelkötegek, az egyikből jön ki egy vékonyabb kábelköteg amiben ez a bizonyos kék kék-fehéret kell keresned szintén. Ez a hűtő és a motor között fog menni lefelé a bal oldalon az akkutól kb. 10cm-re:).

A lökös legalján lesz bal oldald egy lyuk (a ködlámpa alatt) abban kellene benne lenni gyárilag a szenzornak.

Link to comment
Megosztás:

Na, ma beszereztem egy új benzinpumpát, holnap talán újra lesz autóm :D

Nem kínai, igaz nem is Bosch hanem Messmer gyártmány. Állítólag elég jól bírja (ezt mondták a szervizes ismerősök :) )

A dobozán szerepel, hogy "A German Company", de Made in EU is rajta van (szerintem meg inkább olasz)

Ha már lúd, akkor legyen kövér, befizettem egy benzinszűrőre is, meg az olajat is lecseréljük (úgyis lassan ideje lenne), azután hasítunk is vele tovább, alulról igen közel karcolva a 325.000. km-t. :o

ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉS újra mozgásban :)

A pumpa hangját egyelőre nem hallom, és erőben is kb. ugyanazt tapasztalom, úgyhogy gyí, paci gyí... :(

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valami érdekes dolog történ a központi zárral. :) Addid amig el nem romlott minden ajtón müködött, kivéve a hátsó 5. ajtót. Most adtam egy külön 30ast a K37 9es lábára, de az eredetit lecsíptem. :D Elkezdett működni a központi zár és a legnagyobb meglepetésemre az 5. ajtó is müködik, ami eddig soha. :) Csak nem úszom meg a padló felszedést, ott valami gáz van. :o

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Egyszerű kérdés: ha a műszereknél kihúzom a tartópöcköket (amikre leállítva ráfekszenek a mutatók) mi történik?

Csak mert szét kéne szednem a műszert ledesítéshez, de ugy akarom hogy azér hiteles maradjon.

Szal, ha kiveszem a pöcköket, meg leveszem a mutatókat, ledesitek, összerakom, akkor ugyanolyan pontos marad?

Gondolom nem, de akkor hogy?

Ui.: gyikba nem találtam erről szóló részt :o

Köszi.

Del.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Egyszerű kérdés: ha a műszereknél kihúzom a tartópöcköket (amikre leállítva ráfekszenek a mutatók) mi történik?

Csak mert szét kéne szednem a műszert ledesítéshez, de ugy akarom hogy azér hiteles maradjon.

Szal, ha kiveszem a pöcköket, meg leveszem a mutatókat, ledesitek, összerakom, akkor ugyanolyan pontos marad?

Gondolom nem, de akkor hogy?

Ui.: gyikba nem találtam erről szóló részt :D

Köszi.

Del.

Először fent hagysz minden mutatót, kihúzod a pöcköket, majd valahogyan megjelölöd, hogy a pöckök kiszedése után hol állnak a mutatók támasztás nélkül. A sebességmérő órája tuti hogy lejjebb fog menni. Ha megjelölted, akkor veheted is le a mutatókat, majd ugye a végén vissza a jelekhez a mutatók. Mondjuk az üzemanyag és a vízhőfok ha jól emlékszem, akkor csak egyféleképpen rakható be. Marva van a tengelye. :o

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Egyszerű kérdés: ha a műszereknél kihúzom a tartópöcköket (amikre leállítva ráfekszenek a mutatók) mi történik?

Csak mert szét kéne szednem a műszert ledesítéshez, de ugy akarom hogy azér hiteles maradjon.

Szal, ha kiveszem a pöcköket, meg leveszem a mutatókat, ledesitek, összerakom, akkor ugyanolyan pontos marad?

Gondolom nem, de akkor hogy?

Ui.: gyikba nem találtam erről szóló részt :o

Köszi.

Del.

"IDÉZET(Delvecchio @ 2010-10-27 - 12:07) *

Helló!

Ide vágó kérdésem lenne, mégpedig Ledesítésnek áltam neki, és érdekelne, hogy tudom a mutatókat leszedni a legfinomabb módon, hogy nehogy kárt tegyek benne?"

Del.

Egy fém villával alányúlsz, és meghúzod felfelé. A km-óra szívás, mert nagyon rá van épülve, és először meg kell nézni a pozícióját, hogy ugyan oda vissza tudd tenni. A többi simán kézzel lehúzható, és csak egy pozícióban lehet visszatenni is őket, mert le van lapolva a tengelyük. A km-óra mutató támasztó pöckét húzd ki, állítsd vízszintesbe a műszert, és nézd meg, hogy meddig nyomja le a rugó. Utána leveheted, visszarakásnál pedig ugyan oda tedd vissza, különben cifrákat fog mutatni :)

:D

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Egyszerű kérdés: ha a műszereknél kihúzom a tartópöcköket (amikre leállítva ráfekszenek a mutatók) mi történik?

Csak mert szét kéne szednem a műszert ledesítéshez, de ugy akarom hogy azér hiteles maradjon.

Szal, ha kiveszem a pöcköket, meg leveszem a mutatókat, ledesitek, összerakom, akkor ugyanolyan pontos marad?

Gondolom nem, de akkor hogy?

Ui.: gyikba nem találtam erről szóló részt :o

Köszi.

Del.

Én nem szedtem le a mutatókat, anélkül is sikerült beledeznem. Szerintem akkor érdemes a mutatókat leszedni, ha színes fóliát akarsz alátenni.

Link to comment
Megosztás:

ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉS újra mozgásban :D

A pumpa hangját egyelőre nem hallom, és erőben is kb. ugyanazt tapasztalom, úgyhogy gyí, paci gyí... :(

Általában csak a nagyon gagyikat, és a halódókat hallani, a többinél csak a relé kattanását. (NZ)

Ne bántsd nah! :) Kipuff tartócserekor féltengelyt is cserél, kell ennél precízebb karbantartás?? :o

Nye-nye-nye, nem hallom, úgysem hallom!!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Egyszerű kérdés: ha a műszereknél kihúzom a tartópöcköket (amikre leállítva ráfekszenek a mutatók) mi történik?

Csak mert szét kéne szednem a műszert ledesítéshez, de ugy akarom hogy azér hiteles maradjon.

Szal, ha kiveszem a pöcköket, meg leveszem a mutatókat, ledesitek, összerakom, akkor ugyanolyan pontos marad?

Gondolom nem, de akkor hogy?

Ui.: gyikba nem találtam erről szóló részt :D

Köszi.

Del.

Helló!

Én nem szedném ki a mutatókat. Minek? Ha kiszeded, és eltörik (el tud :o, főleg a km mutató), a szára nélkül nem úgy fogja vezetni a fényt, és akkor tényleg rossz lesz, akármit teszel alá. Hogy gondoltad a ledezést?

Gondolom ha a mutatóknál ügyködsz, nem gyári helyekben gondolkodsz, hanem sokkal több ledben, de a gyári helyekre tenned kell ledeket, mert onnan tükröződik oda a fény a mutatókhoz (és ennyi elég is).

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy milyen izzó való a hátsó rendszámtábla világításba? (kombirol van szó ha ez számit)

Sajnos most nincs lehetőségem megnézni, hogy holnap reggelre kellene az infó.

tudom, hogy szofita, de 5 vagy 10 W-os?

Nagyon köszi:)

Ha jól látom 10Wattos:

114539-20101029-x5ByxL.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha jól látom 10Wattos:

Ez milyen ház? Az enyémben szögletes van (Caravan) és 5W-os izzó (tegnap cseréltem). Igaz az egyik helyére 10W-osat tettem mivel az volt kéznél, de itt írják, hogy az megolvasztja a műanyagot, így mielőbb kicserélem. :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy milyen izzó való a hátsó rendszámtábla világításba? (kombirol van szó ha ez számit)

Sajnos most nincs lehetőségem megnézni, hogy holnap reggelre kellene az infó.

tudom, hogy szofita, de 5 vagy 10 W-os?

Nagyon köszi:)

5W-os való bele. :)

És ez szerinted Caravan rendszámtábla világítótest? Caravanos... :D :o Ez ferde hátúhoz való, azért 10W, amit a képen mutatsz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.