Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Az tud világítani? :D :)

Én még egyszer sem láttam.

Ahogy a ködlámpakapcsolót sem.

Majd megpróbálok megbirkózni a tudattal :D

Igen tud világítani:) Én sem tudtam míg nem szedtem szét és nem vettem észre, hogy ott van egy rossz izzó:lol:

Tud valaki segíteni abban, hogyan tudom F astra caravannál levenni a hátsó lámpaburát? Ragasztva van?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Igen tud világítani:) Én sem tudtam míg nem szedtem szét és nem vettem észre, hogy ott van egy rossz izzó:D

Tud valaki segíteni abban, hogyan tudom F astra caravannál levenni a hátsó lámpaburát? Ragasztva van?

Köszi.

Nem, kettő, vagy három csavar fogja a bentről ha kinyitod az izzócserés kis ajtót meglátod. Asszem 10-es kulcs kell hozzá, és legjobb kis crowával. De mivel nem metrikus, hanem facsavar menete van neki ami műanyagba megy, lehet nem kellene ilyen hidegbe tekergetni....hacsak nem muszáj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötletetek van az alábbi problémára? :lol:

A műszerek közül a vízhőfok és a benzinszint jelző mutatók megőrültek. A benzinszint még azután is teli tankot mutat, hogy már fél tanknyit elautóztam, a vízhőfok meg a -4,5 fokban, 90-es tempónál is 100 fokra kúszott. Néha beállnak jó értékre, de akár egy km-en beül is össze-vissza mászkál ez a két mutató. A sebesség- és fordulatszámmérő jól működik, az nem csal.

Azért gondolom, hogy csalhat ez a két lázadó mutató és a műszeregységgel lehet gond, mert egyrészt néha beállnak jó értékre, ahogy írtam is, másrészt 100 foknál sem kapcsol be a hűtőventillátor!

Előre is köszönöm az építő jellegű észervételeket :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötletetek van az alábbi problémára? :lol:

A műszerek közül a vízhőfok és a benzinszint jelző mutatók megőrültek. A benzinszint még azután is teli tankot mutat, hogy már fél tanknyit elautóztam, a vízhőfok meg a -4,5 fokban, 90-es tempónál is 100 fokra kúszott. Néha beállnak jó értékre, de akár egy km-en beül is össze-vissza mászkál ez a két mutató. A sebesség- és fordulatszámmérő jól működik, az nem csal.

Azért gondolom, hogy csalhat ez a két lázadó mutató és a műszeregységgel lehet gond, mert egyrészt néha beállnak jó értékre, ahogy írtam is, másrészt 100 foknál sem kapcsol be a hűtőventillátor!

Előre is köszönöm az építő jellegű észervételeket :D

Rá kéne mérni az óra hátán a stab IC-re, illetve nézd meg azt az ellenállást, ami a stab IC középső lábát lehúzza testre, nem kontakthibás-e

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötletetek van az alábbi problémára? :lol:

A műszerek közül a vízhőfok és a benzinszint jelző mutatók megőrültek. A benzinszint még azután is teli tankot mutat, hogy már fél tanknyit elautóztam, a vízhőfok meg a -4,5 fokban, 90-es tempónál is 100 fokra kúszott. Néha beállnak jó értékre, de akár egy km-en beül is össze-vissza mászkál ez a két mutató. A sebesség- és fordulatszámmérő jól működik, az nem csal.

Azért gondolom, hogy csalhat ez a két lázadó mutató és a műszeregységgel lehet gond, mert egyrészt néha beállnak jó értékre, ahogy írtam is, másrészt 100 foknál sem kapcsol be a hűtőventillátor!

Előre is köszönöm az építő jellegű észervételeket :D

Van a műszeregység hátulján egy stabilizátor IC, az ha elromlott csinálhat ilyen hibát. :D

Link to comment
Megosztás:

Rá kéne mérni az óra hátán a stab IC-re, illetve nézd meg azt az ellenállást, ami a stab IC középső lábát lehúzza testre, nem kontakthibás-e

Van a műszeregység hátulján egy stabilizátor IC, az ha elromlott csinálhat ilyen hibát. :lol:

Köszi Mindkettőtöknek! Én is hasonlóra gyanakodtam, de jó megerősítést kapni :D

Kibontjuk, rámérünk, azt' meglátjuk...

Drága dolog egy ilyen soklábú izé, ha cserélni kell?

Link to comment
Megosztás:

Először kiderítjük, hogy kuka vagy csak kontakt az egyik lábon..., de azért kösz!

Ez úgy látom egy "sima" 10v-os stab IC.

szerintem sima 7809 meg a középső lábára egy megfelelő ellenállás. Kicsit keresztbe kell kötni a lábait mert más a kiosztása.

De ha valakinek van ilyen az a biztosabb:)

Link to comment
Megosztás:

Ez úgy látom egy "sima" 10v-os stab IC.

szerintem sima 7809 meg a középső lábára egy megfelelő ellenállás. Kicsit keresztbe kell kötni a lábait mert más a kiosztása.

De ha valakinek van ilyen az a biztosabb:)

Még nem jutottunk hozzá, hogy szétkapjuk a műszerfalat (nejem hajtja ma az autót estig), de kösz a tippet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám a gépsárkányommal. Sajnos ma délután ahogy elindultam folyamatosan menet közben egy csipogó hangot adott ki olyan susmotolosat:) mások is meghallgatták és ékszíjat mondtak. Hazaérve azt vettem észre hogy a hang kicsit gyengébb viszont ha világítást rá adom akkor előjön a hang.

Kérdésem szerintetek is ezt a hangot az ékszíj feszülésének hiánya adja? Megnéztem elvileg 13mm lehetne csak de ez kicsit többnek legalább faterom szerint. Semmilyen töltésjelző lámpa nem világít , tulajdonképpen minden rendben az autóval, csak a hang idegesítő.

Hogyan lehet megfeszíteni az ékszíjat? Hol kell rajta állítani? 1.4i 60Le verzióról van szó.

Előre is köszi a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám a gépsárkányommal. Sajnos ma délután ahogy elindultam folyamatosan menet közben egy csipogó hangot adott ki olyan susmotolosat:) mások is meghallgatták és ékszíjat mondtak. Hazaérve azt vettem észre hogy a hang kicsit gyengébb viszont ha világítást rá adom akkor előjön a hang.

Kérdésem szerintetek is ezt a hangot az ékszíj feszülésének hiánya adja? Megnéztem elvileg 13mm lehetne csak de ez kicsit többnek legalább faterom szerint. Semmilyen töltésjelző lámpa nem világít , tulajdonképpen minden rendben az autóval, csak a hang idegesítő.

Hogyan lehet megfeszíteni az ékszíjat? Hol kell rajta állítani? 1.4i 60Le verzióról van szó.

Előre is köszi a tanácsokat!

Gondolom szervó nélküli. De a generátor körül nézz szét igazából elég egyértelmű kiszúrni, de elmagyarázni nem tudom. Ráadásul már azt sem tudom pontosan hogy is néz ki. :D A hengerfej és generátor magasságba van egy csavar amivel lehet ami ilyen távtartó féleség.. De ha csinálsz egy fotót bejelölöm. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gondolom szervó nélküli. De a generátor körül nézz szét igazából elég egyértelmű kiszúrni, de elmagyarázni nem tudom. Ráadásul már azt sem tudom pontosan hogy is néz ki. :lol: A hengerfej és generátor magasságba van egy csavar amivel lehet ami ilyen távtartó féleség.. De ha csinálsz egy fotót bejelölöm. :D

Nah ilyen konzolt kell majd szereznem, mert nekem pajszeres-vállalfeszítős-kétkézzelmeghúzós a rohadék... :D

Link to comment
Megosztás:

Nah ilyen konzolt kell majd szereznem, mert nekem pajszeres-vállalfeszítős-kétkézzelmeghúzós a rohadék... :D

Nekem van:D mikor szervósítottam ugrott a gyári generáttó. A szervós genyerátornak meg már nincs ilyen feszítő opciója, így csak porosodik az egész generáttó a padláson. Tényleg egy generátor felújíáshoz miket célszerű cserélni? milyen árba mozog? és Hol lehet beszerezni? :lol: Még ugyan jó a generátorom de nem akarom meg várni még meghanyatlik. :D

Link to comment
Megosztás:

Gondolom szervó nélküli. De a generátor körül nézz szét igazából elég egyértelmű kiszúrni, de elmagyarázni nem tudom. Ráadásul már azt sem tudom pontosan hogy is néz ki. :D A hengerfej és generátor magasságba van egy csavar amivel lehet ami ilyen távtartó féleség.. De ha csinálsz egy fotót bejelölöm. :lol:

Szervós , az vmit változtat a dolgon?

Link to comment
Megosztás:

Szervós , az vmit változtat a dolgon?

Generátor szempontjából csak annyit, hogy nekem a széles (hosszbordás szíjas) szervóm lett, így a keskeny szíjas generátort nem bírtam hasznosítani. De a széles szíjast meg már nem lehet feszíteni mint a simát mert a széles szíjnál van külön egy feszítő görgő ami mindig feszesen tart. Ellenben a sima ékszíjassal, amit tudsz állítani manuálisan ugyéé. Generátor szempontjából ennyi. Na meg az én esetemben egy nagyobb generátorhoz lett szerencsém egy klímás autóból. :D Tehát jobban is jártam. nagyobb teljesítményű. Vagy mifene.

Link to comment
Megosztás:

Nincs plusz szíj :lol: egy nagy szíj van. :D Van a régebbi keskeny szíjas abból talán dupla szíj van. De ott a főtengely tárcsa dupla és külön van a generátor is meg a szervó is. Még az én esetembe egy szíj hajt mindent.

Ápdételtem, miután leírtam, de amúgy is kérdés vót :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.