Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szép jó estét, Jóurak!

Valaki segítsen már rajtam, legyen szíves.

Astra F, '99-es, 5 ajtós, x14nz motorral.

Melyik biztire van kötve a szivargyújtó?

Külön biztije nincs. Sok minden mással van egybe egy helyen biztosítékolva. Valamelyik gyújtás táp. Talán a belső világítással van egy helyen...

Szerk:

20as helyre van. KL.

15amperes bizti.

Link to comment
Megosztás:

És ha nem bizti baja van, akkor hogy tudom kibontani, hogy a csatiját meglessem?

Sztem az izzó égett ki. Csatinak biztinek nem igen lehet baja. Ha csak nem világít akkor tuti h izzó. Dugj bele gps dugót vagy teló töltőt ha ad cundert a készülékeknek akkor csak izzó. Azt meg anyós lábtér felől hátulról tudod megnézni kiszedni. HA ügyes vagy vagy kilazítgatod a középbox csavarjait és a csaomagtartó felé kihúzod az egész boxot amennyire lehet és úgy könyebben hozzá férsz.

Link to comment
Megosztás:

Sztem az izzó égett ki. Csatinak biztinek nem igen lehet baja. Ha csak nem világít akkor tuti h izzó. Dugj bele gps dugót vagy teló töltőt ha ad cundert a készülékeknek akkor csak izzó. Azt meg anyós lábtér felől hátulról tudod megnézni kiszedni. HA ügyes vagy vagy kilazítgatod a középbox csavarjait és a csaomagtartó felé kihúzod az egész boxot amennyire lehet és úgy könyebben hozzá férsz.

Már kipróbáltuk szerelőlámpával meg egy porszívóval is.(ezek voltak kéznél)

Nem műxik semmi, meg nem is világít.

Haver meg rágja a fülem, hogy nézzem meg neki!

Holnap kibontom.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Már kipróbáltuk szerelőlámpával meg egy porszívóval is.(ezek voltak kéznél)

Nem műxik semmi, meg nem is világít.

Haver meg rágja a fülem, hogy nézzem meg neki!

Holnap kibontom.

Köszi!

Hűtőventivel egy biztin van úgy emlékszem :D Gőz lesz, ha ki van sülve a bizti :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

már régebben felvetettem a témát, de már szeretnék rá megoldást találni:)

Szóval a probléma az, hogy (x14xe motorkód) ha kb. 3-4 percig megyek 120-130 körüli tempóval világítani kezd a motorkonktroll lámpa, kb. fél percig világít és utána elalszik. Majd valamikor később 10-20 perc mulva ujra.

Ha lassabban megyek akkor nem szokott. De van olyan hogy ha gyorsabban megyek (150) akkor sem.

Kiolvasva a hibakódot, lambda szonda.

Fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam, teljesítmény csökkentést sem. Műszakin most volt, a CO jóval a határérték alatt volt, a másik két érték egy kicsivel volt a határérték alatt.

Ha jól tudom 0.2-03v-ot lehet mérni a lambda szondán, ez megvan. Persze ez még nem jelenti, hogy tuti jó.

Mit tudok vele tenni? Kell egyáltalán foglalkoznom vele?

Köszi

Feszültséget nemigazán lehet mérni rajta, legalábbis sokat nem ér. Gázadáskor nem torpan a motor rövid ideig?

Szia,

valahol olvastam, hogy érdemes mérni, de azt olvastam, hogy nem sokat ér:)

Nem, nem torpan gázadáskor.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ha lámpa volt,akkor van hibakód is!Tessék kiolvasni és utána agyalni. :lol:

Korábban írta, hogy lambda szondára anyázott és az eddigi tapasztalataim során valóban azzal van a baj (fix, 90-100-as tempónál jelez a pech lámpa, gázelvételre kialszik (általában)), csak úgy észleltem még pluszban, hogy a mellékhatása a váltáskor gázadásra torpanás. Meg ugye a kezdődő lambda elhalálozásnak is ez a jele. :D

Link to comment
Megosztás:

Mármint a műanyag keretre gondolsz? Jó lenne, ha azt is ki lehetne pattintani (akkor olyan rövid lenne, mint a linkelt fotón) és a műszerfal szétbontása nélkül ki tudnám cserélni az izzókat.

Szerintem az nem jön ki, mert a rádiós rész a burkolaton nem engedné, nameg két oldalról még patentos is, ha jól emlékszem. Valamint persze csavar is fogja.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az nem jön ki, mert a rádiós rész a burkolaton nem engedné, nameg két oldalról még patentos is, ha jól emlékszem. Valamint persze csavar is fogja.

Igen "patentos" magát a rádiót két ilyen vékony kampósvégű rúddal lehet kivenni az van a műanyag keret alatt!

Link to comment
Megosztás:

Igen "patentos" magát a rádiót két ilyen vékony kampósvégű rúddal lehet kivenni az van a műanyag keret alatt!

Nem arról van szó. :D A műszerfal fém keretére van szerelve egy műanyag keret, amibe belemegy a rádió fém beépítő kerete. Na neki ez a műanyag van útban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem arról van szó. :D A műszerfal fém keretére van szerelve egy műanyag keret, amibe belemegy a rádió fém beépítő kerete. Na neki ez a műanyag van útban. :lol:

Így van. Az általam belinkelt fotókon jóval rövidebb műanyag keret látható. Ebben az esetben tényleg percek kérdése az izzók cseréje. Gondoltam akkor a műanyag keret is 2 részből áll, hisz másnak miért lenne rövidebb kivitelű és az összetételt a fejegység (rádió) fém kerete takarja.

Link to comment
Megosztás:

Így van. Az általam belinkelt fotókon jóval rövidebb műanyag keret látható. Ebben az esetben tényleg percek kérdése az izzók cseréje. Gondoltam akkor a műanyag keret is 2 részből áll, hisz másnak miért lenne rövidebb kivitelű és az összetételt a fejegység (rádió) fém kerete takarja.

Enyémben lévő is elég hosszú. Valószínűleg én se tudnám kivenni bontás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Korábban írta, hogy lambda szondára anyázott és az eddigi tapasztalataim során valóban azzal van a baj (fix, 90-100-as tempónál jelez a pech lámpa, gázelvételre kialszik (általában)), csak úgy észleltem még pluszban, hogy a mellékhatása a váltáskor gázadásra torpanás. Meg ugye a kezdődő lambda elhalálozásnak is ez a jele. :D

Nekem, olyan fix 120 körül csinálja és ha ugyanazzal a tempoval megyek tovább akkor is kialszik egy 30 msádoperc mulva, majd 5 perc mulva ujra.

Fogyasztás jó, torpanást nem észleltem. De majd megfigyelem:)

Meg kellene probálnom egy másik lambda szondát? Csak az a baj, ha utángyárit veszek akkor rosszabb lesz mint ami benne van az eredeti vagy a Bosch is 15 ropi.

Esetleg bontóban megpróbálhatom?

Link to comment
Megosztás:

Nekem, olyan fix 120 körül csinálja és ha ugyanazzal a tempoval megyek tovább akkor is kialszik egy 30 msádoperc mulva, majd 5 perc mulva ujra.

Fogyasztás jó, torpanást nem észleltem. De majd megfigyelem:)

Meg kellene probálnom egy másik lambda szondát? Csak az a baj, ha utángyárit veszek akkor rosszabb lesz mint ami benne van az eredeti vagy a Bosch is 15 ropi.

Esetleg bontóban megpróbálhatom?

Most néztem vissza és a motorkód alapján lehetne még az EGR szelep is. Az is hasonló jelenséget produkál. Igaz, arra is van hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez. A hűtő előtt? :D

Nem is a hamutartó alatt. :lol: A hátsó hamutartó ELŐTT van a kézifék után. TEHÁT a kézifék és a hamutál között. Mert a hamutál alatt 2csavar van amivel a középboxot tudod ki be szerelni.

Hütő előtt ez nekem furcsa. Mindig az utastérbe volt ahány autót láttam. PUG206-nál is aközépbox alatt van. Az valami más lehetett a hűtő előtt. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.