Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szép estét mindenkinek!

Rég jártam errefelé,mert volt egy kis számítástechnikai szünet.A napokban viszont egy kérdés jár a fejemben,amit jobbnak láttam nálam járatosabb autósoktól megkérdezni.

Kilátásban van egy eladó astra f kp.zár készlet minden tartozékával.Ha úgy alakul kell az összeépítéshez elektromos szakit kerítenem vagy meg tudom oldani önmagam is?

Köszönet a válaszokért

ha van egy kis műszaki érzéked, akkor sztem nyugodtan nekiállhatsz, bár 1 nap alatt nem fogsz végezni ha szép munkát akarsz kiadni a kezedből :D én is egymagam tettem a kocsimba és semmi probléma nincs vele :D

1 napnál több?? :lol: Minek??? :D

Való igaz, kell ám bontogatni! (ajtó-kárpitok, küszöb-műanyagok)

De nem éppen fontos azoknak a kábeleknek az ülések alatti részben haladniuk. :D (jó, persze az "gyáribb" megoldás, de a működést nem befolyásolja. ;) )

Zárszerkezeteket kell cserélj, gondolom azok megvannak (már ha komplett szettet veszel). :D

Ha tudod szerezd be ezeket a hátsó ajtó gumiátvezetőket is, mert másképp csak a szenvedés lesz vele fél év után, mert elnyíródnak majd a szálak! :P

Ja, és a vezérlőt se felejtsd el! ;) :lol: :lol: Meg a csomi-ajtó kp-zárat sem!

Ha elakadsz szólsz! :D és segítünk! :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a támpontokat.A kárpitok és burkolatok bontásában már van gyakorlatom.Szétkaptam elégszer a belsejét.Leveleztem a sráccal akié a holmi,van róla kép is,minden motyó amit felsoroltál,ott van.Remélem.De puding próbája a pudingpróba. :D

Nem kp-zár kérdés,de elektromos.A rádió bekötéséhez lenne szükségem egy kis támogatásra.

A szabvány csatlakozót akarom egy faék kocsiba kötni.Nincs gyári kialakított kábelköteg a zenéhez.Hangszórókkal nincs is gondom,csak a fejegység "villanya" a kérdés.tudtok abban segíteni,hogyan kössem be a vezetékeket?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor csinálta, amikor le volt csúszva a hátsó lámpa csatlakozója. Beépített BC funkció. Ha az egyik nem villog, akkor azt mutatja :D

C Corsáról van szó...és minden izzó működik, balra rendesen villog, vészvillogóra is, egyedül jobbra villog gyorsan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi, hogy itt kérdezek, de itt gyorsan kapok most választ egy sürgös kérdésemre. Mennék el az autóval, de nem szív a tápszivattyú, tegnap még jó volt. Hogyan tudom müködtetni, hogy szívjon? Relének melyik lábát kell összekötni, vagy hogy? Mennék el 30km-re és kellene délután az autó

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi, hogy itt kérdezek, de itt gyorsan kapok most választ egy sürgös kérdésemre. Mennék el az autóval, de nem szív a tápszivattyú, tegnap még jó volt. Hogyan tudom müködtetni, hogy szívjon? Relének melyik lábát kell összekötni, vagy hogy? Mennék el 30km-re és kellene délután az autó

30 és a 87-est direktbe kösd. Így egyfolytában megy a tápszivattyú. 4-es és a 8-as pin asszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel Opeles vagyok én is ezért késztetés éreztem a jelenlétemmel kapcsolatban itt a fórumon.

Volt egy problémája a gépemnek, megoldottam és megosztom veletek mikéntjét.

Már 1-2 éve az autó azt csinálta hogy a legváratlanabb helyzetekben leállt. (piros lámpánál, indítás után akár 10 másodperc múlva, valamikor meg haza tudtam vele jönni Debrecenből is semmi baja nem volt.)

A motor leállt és ennek 2 oka lehet:

- Nincs gyújtás(szikra)

- Nincs üzemanyag

kb 1 hónappal ezelőtt lett cserélve a benzinszivattyú mert megadta magát. Meg is örültem hogy semmi baja sem lesz mostanában és megszűnik a motor le-le állása.

Nem is kell mondanom hogy "beszívtam". :D

Hát nem szűnt meg. Kicsit zűrös volt kinyomozni mi nem lehet jó mert a következő indításnál meg már semmi baja nem volt.

De aztán szerencsém lett...

Specifikációk:

- Opel F-Astra 1.4 benzin, motor C14NZ, évjárat:96

Mivel hobbim az elektronika így nem álhattam karbatett kezekkel.

A hibafeltárás kezdetei:

- Indikátorok beszerelése.

A vezérlő tengelyen lévő HALL jeladó jelének megléte. Ez a gyújtáselosztó alatt található, egy 3 vezetékes csatlakozó van rá dugva.

+5V, jel ki, GND

A jeladó tárcsa 4 ablakos, ami azt jelenti hogy 4 impulzus/fordulat. (Gondolkodom egy fordulat szám mérő építésén is AVR-el és 7szegmenses kijelzőkkel)

A kimenetre kötöttem 2 db ledet, amit egy 555 timer ic hajt meg hogy ne terheljem a HALL jeladó kimenetét. (Ugye nem lehet mindig a kocsiban az oszcilloszkóp)

Kapcsolás:

Indikátor

Ez a kapcsolás a fordulatszám függvényében villogtatja felváltva a ledeket.

Továbbá egy led a benzinszivattyúra egy soros ellenállással hogy a 12V-tól ne feküdjön ki.

Beszerel, próba.

Sikeresen meg is állt de, mind 2 indikátor mutatta hogy minden jó.

Ez még itthon történt. Szikra ellenőrzés:

Az elosztóról a középső gyujtókábelt lehúzba, kb 5mm re megtartva a testtől ívet kell rántania indítózásnál. Hát nem rántott.

Ezután derítsük ki hogy a gyújtótrafó nem jó e vagy ami előtte van:

Oszcilloszkópot kötöttem a gyújtótrafó primerével párhuzamosan, ha itt van jel, akkor a gyújtótrafó a hibás.

Nem volt jel. Ami azt jelenti hogy a gyújtómodulból nem jön a szaggatott 12V.

A gyújtásmodul:

A gyújtótrafó alatt található, műgyantával kiöntött "kocka" amibe egy egyenáramú erősítőt található.

a csatlakozóját lehúzva 4 pólust találunk. Ezek sorba:

1 - Kimenet (zöld színű vezeték, a gyújtótrafóra primerére megy)

2 - test (az akku negatívja)

3 - +12V (csak akkor ha a gyújtás van adva az autóra)

4- jel be (Az MCU-ból jövö jel amin szerintem az MCU változtat kicsit mivel gondolom szabályozza a gyújtásszöget indításnál,alapjáraton, nagyobb fordulatokon + lekapcsolja a jelet ha a hall jeladó úgy állna meg hogy folytonos DC-t adna magából, így kikapcsolva a gyújtásmodult)

Szóval. A motorvezérlő elektronikából kijövő vezetékre és a testre aggatva az oszcilloszkópot meg volt a jel, de szikra nem volt.

Egyértelmű mi nem volt jó.

Neten rákeresve 21e forint az új. Webshop ára 16e. Bontóból esetleg 6-7ezerért meg lehet kapni de mi van ha az is egy 7ig megy?

Mivel én sem tízezressel a kezemben születtem ezért úgy döntöttem hogy megcsinálom. Össz vissz 1000Ft-ból megvan.

A kapcsoláshoz nincs panelterv, akinek kell annak szívesen megcsinálom és elküldöm. Én furatraszteres panelen raktam össze amit azután vízhatlanná tettem FBS-el. (szilikon ragasztóval, vagy fugaszil ki hogy ismeri)

Gyújtásmodul kapcsolása:

kapcsolás

Bármilyen N csatornás FET jó bele amely legalább 400V-os. (pl: IRF740,IRF840, az enyémbe FQA28N50F van.)

Sikeres után építést mindenkinek!

Üdvözlettel: Sunci

Link to comment
Megosztás:

30 és a 87-est direktbe kösd. Így egyfolytában megy a tápszivattyú. 4-es és a 8-as pin asszem.

De persze csak akkor fog így működni, ha a relé a rossz, ha a pumpa, vagy kontakthiba akkor nem lesz üzemképes az autó.

Sziasztok!

Mivel Opeles vagyok én is ezért késztetés éreztem a jelenlétemmel kapcsolatban itt a fórumon.

Volt egy problémája a gépemnek, megoldottam és megosztom veletek mikéntjét......

Üdv Sunci! Én a gyujtótrafót multiméterrel ellenőriztem, primer-szekunder tekercset, és a testzárlatot. Végül nekem is a gyujtásmodul volt a hunyó, bontottat vettem 4 ezerért, azóta (kopp-kopp) jó. Szikra hiánynál szóbajöhet amúgy még az elosztó-rotor hibája, pölö az alosztó közepén található grafit rúd elkopása is. Ja és köszönjük a leírást. :D

Link to comment
Megosztás:

...

Gyújtásmodul kapcsolása:

kapcsolás

Bármilyen N csatornás FET jó bele amely legalább 400V-os. (pl: IRF740,IRF840, az enyémbe FQA28N50F van.)

Sikeres után építést mindenkinek!

Üdvözlettel: Sunci

Hi!

Látom nagyon szereted az 555-ös IC-t, de igazából nem tudom, hogy ebbe a gyújtásmodul helyettesítő kapcsolásba minek kell :D Az eredeti modult szétbontva nem sok minden volt benne, sztem nem is kell túlbonyolítani.

Link to comment
Megosztás:

De persze csak akkor fog így működni, ha a relé a rossz, ha a pumpa, vagy kontakthiba akkor nem lesz üzemképes az autó.

Üdv Sunci! Én a gyujtótrafót multiméterrel ellenőriztem, primer-szekunder tekercset, és a testzárlatot. Végül nekem is a gyujtásmodul volt a hunyó, bontottat vettem 4 ezerért, azóta (kopp-kopp) jó. Szikra hiánynál szóbajöhet amúgy még az elosztó-rotor hibája, pölö az alosztó közepén található grafit rúd elkopása is. Ja és köszönjük a leírást. :D

Az nem volt kérdés. :D

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Látom nagyon szereted az 555-ös IC-t, de igazából nem tudom, hogy ebbe a gyújtásmodul helyettesítő kapcsolásba minek kell :D Az eredeti modult szétbontva nem sok minden volt benne, sztem nem is kell túlbonyolítani.

Nem azért van mert nagyon szeretem :D

Egyszerűen azért mert nem akartam berakni egy 6 kapus schmitt trigger ic-t mikor elég 1 kapu.

Az 555 ebben a kapcsolásban gyors fel és lefutóéleket biztosít a fet meghajtáshoz. Továbbá az előtte lévő tranzisztorral megoldja a TTL-CMOS szintillesztést, mivel a vezérlőből kijövő jel csúcsa 5Vp ami kevés a fet gate-jére.

Link to comment
Megosztás:

ha már így osszátok az észt, én is kérek egy kevéskét :-)

Honnan lenne (melyik áramkörtől) a legjobb a teljes belső világítást "elnémítani"?

Vagyis egy kapcsolóval lelőni az összes belső fényt (olvasólámpa + hátsó kapaszkodók + csomagtér), tópari est esetén a szúnyog és egyébb griffmadár-invázió megelőzéseként.

Mi van még a beltéri világítás biztosítékára kötve?

Link to comment
Megosztás:

ha már így osszátok az észt, én is kérek egy kevéskét :-)

Honnan lenne (melyik áramkörtől) a legjobb a teljes belső világítást "elnémítani"?

Vagyis egy kapcsolóval lelőni az összes belső fényt (olvasólámpa + hátsó kapaszkodók + csomagtér), tópari est esetén a szúnyog és egyébb griffmadár-invázió megelőzéseként.

Mi van még a beltéri világítás biztosítékára kötve?

Biztos, hogy nincs egyedül a biztosíték körben, a hátsó kapaszkodók amúgy is kiiktathatók, a maradék kettő meg egyszerűbb lenne szerintem magánál a lámpánál megszakítani szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre más elfoglaltságok végett, de most itt vagyok :D Tehát, ha olyan helyzet adódik, hogy tompított fény helyett a refi világít a vason, akkor beéghetett a bajuszkapcsolóm? Sajna semmire nem reagál, ha kikötöm az áramkörből, magyarul, kiveszem akkor csak a helyzetjelző van. Valakinek volt már hasonló tapasztalata, panasza esetleg, és a megoldás mi lett, gondolom kuka a kapcsoló és új kéne helyette?

Köszi előre is!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.