Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Akkor inkább a tápellátása akadozik ezek szerint.

Benzinpumpa relé.... Találkoztam a problémával sajnos.

A relé 2-3 ezer Ft, de a hibakeresés, vontatással, javítással együtt egy huszasba került....

Szerencsémre a kocsi a garázsomban döglött be, amikor reggel váratlanul nem indult. Én elmentem dolgozni motorral, a szerelő meg kihúzigálta a kocsit a garázsomból, elvitte az ő műhelyébe, miután nem tudta megoldani a problémát, áthúzta a villamosságishoz, az kijavította és másnap mire hazajöttem munkából, otthon várt a megjavított kocsi! ;)

Engem a pumpa csatija copatot jó sokáig, nem akart elindulni, persze mire körbejártam volna beröffent. Aztán egyszer sehogysem indult, akkor végeztem teljeskörű hibafelderítést, csak a csatiban kellett a lábakat meghajtani. Persze előbb rá kellett jönnöm, hol akadt el a táp.

Link to comment
Megosztás:

Benzinpumpa relé.... Találkoztam a problémával sajnos.

A relé 2-3 ezer Ft, de a hibakeresés, vontatással, javítással együtt egy huszasba került....

Szerencsémre a kocsi a garázsomban döglött be, amikor reggel váratlanul nem indult. Én elmentem dolgozni motorral, a szerelő meg kihúzigálta a kocsit a garázsomból, elvitte az ő műhelyébe, miután nem tudta megoldani a problémát, áthúzta a villamosságishoz, az kijavította és másnap mire hazajöttem munkából, otthon várt a megjavított kocsi! ;)

Köszönöm. Ránézek arra is ha sikerül előhozni a hibát belőle.

Link to comment
Megosztás:

Ha ferdehátúd van akkor ez elég gyakori hiba. Nálam az új kocsi 60 ezer kilométeres koráig tartott az első törlőmotor, aztán megszorult. Céges kocsi lévén cseréltettük. Aztán 40-50 ezer km után újra....

Később tudtam meg, hogy egyszerű tisztítás és zsírozás után meggyógyul. Persze egy céges kocsinál nem fogok ilyenhez hozzá!

A saját Caravánomnál 19 év óta az eredeti dolgozik.

Sziasztok!Ja,a ferdehátúm van,énis erre a szorulásra tippeltem..Akkor kiszedem és nekiesek,megtakarítom,egy kis zsír és elméletileg oké lesz.. ;) Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. astra f 92-es 1.4-es se motoros astrám van. segitség kellene.reggel mikor beindultam nem tudtam beinditani a kocsit.gyujtás meg minden volt csak nem indult az öninditó.kiszereltem.áram alá helyeztem és azt tapasztaltam hogy csak búg.nem pörög,nem kattog,csak búg,...... szétszedtem megtakaritottam.összeraktam rendesen és akkor is csak búúúúúúúúúúúg.mi lehetett vele egyik napról a másikra.semmi baja nem volt,de még jele se hogy rossz lenne. egykis segitséget kérnék ha valaki tudja hogy miért búúúúúúúúúúúúúúg. köszönöm

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. astra f 92-es 1.4-es se motoros astrám van. segitség kellene.reggel mikor beindultam nem tudtam beinditani a kocsit.gyujtás meg minden volt csak nem indult az öninditó.kiszereltem.áram alá helyeztem és azt tapasztaltam hogy csak búg.nem pörög,nem kattog,csak búg,...... szétszedtem megtakaritottam.összeraktam rendesen és akkor is csak búúúúúúúúúúúg.mi lehetett vele egyik napról a másikra.semmi baja nem volt,de még jele se hogy rossz lenne. egykis segitséget kérnék ha valaki tudja hogy miért búúúúúúúúúúúúúúg. köszönöm

Mennyire szedted szét? Csak magát a forgórészt vetted ki, vagy a bendixet is eltakarítottad? Próbáltál magára a villanymotorra 12V-ot adni?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. astra f 92-es 1.4-es se motoros astrám van. segitség kellene.reggel mikor beindultam nem tudtam beinditani a kocsit.gyujtás meg minden volt csak nem indult az öninditó.kiszereltem.áram alá helyeztem és azt tapasztaltam hogy csak búg.nem pörög,nem kattog,csak búg,...... szétszedtem megtakaritottam.összeraktam rendesen és akkor is csak búúúúúúúúúúúg.mi lehetett vele egyik napról a másikra.semmi baja nem volt,de még jele se hogy rossz lenne. egykis segitséget kérnék ha valaki tudja hogy miért búúúúúúúúúúúúúúg. köszönöm

Próbáltál már egyet ráütni kalapáccsal? Nem poénból mondom, pl előző autómba nem indúlt mert picit megszorúlt valami ráütöttem 2hétig jó volt. Aztán megint néha nem. Egypróbát megér, persze csak ideiglenes hibaelhárítás. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mennyire szedted szét? Csak magát a forgórészt vetted ki, vagy a bendixet is eltakarítottad? Próbáltál magára a villanymotorra 12V-ot adni?

szia. kajakra szétszedtem.kivéve a mágneskapcsolót mert ugy bevan rohadva a csavar hogy egyszerüen nem birtam kitekerni.de külön nem adtam áramot a villanymotorra de a mai nap megnézem és este válaszolok hogy mi történt köszi a válaszod,este irok hogy mi van

Link to comment
Megosztás:

Próbáltál már egyet ráütni kalapáccsal? Nem poénból mondom, pl előző autómba nem indúlt mert picit megszorúlt valami ráütöttem 2hétig jó volt. Aztán megint néha nem. Egypróbát megér, persze csak ideiglenes hibaelhárítás. ;)

ütöttem vágtam de semmi

Link to comment
Megosztás:

szia. kajakra szétszedtem.kivéve a mágneskapcsolót mert ugy bevan rohadva a csavar hogy egyszerüen nem birtam kitekerni.de külön nem adtam áramot a villanymotorra de a mai nap megnézem és este válaszolok hogy mi történt köszi a válaszod,este irok hogy mi van

Pedig ha a mágnes nem ad kontaktust a kefének, akkor csak a mágnes búúúúúúg! ;)

Ezért kellene direktet adni a szénkeféknek. Ha akkor is csak búg, akkor megszorult a forgórész, de akkor igencsak izzítja a tápot! ;)

Link to comment
Megosztás:

szia. kajakra szétszedtem.kivéve a mágneskapcsolót mert ugy bevan rohadva a csavar hogy egyszerüen nem birtam kitekerni.de külön nem adtam áramot a villanymotorra de a mai nap megnézem és este válaszolok hogy mi történt köszi a válaszod,este irok hogy mi van

Ugye csak magát motor részt lehet javítani, a behúzótekercset nem, mert nem bontható. Tehát ha a szénkefékre adott direkt tápra pörög, csak nem húz be, akkor felejtős, behúzótekercs újan 7-8-ezer forint, bontott komplett önindító 6-8-ezer forint. Ha behúz, csak nem kezd el forogni, akkor meg lehet nézni pölö a szénkeféket. Igazából nem értem a behúzórészt miért nem csinálták bonthatóra mint pölö a ladánál. ;)

Link to comment
Megosztás:

na sziasztok.megint szétszettem az öninditót.külön adtam áramot a mágneskapcsolónak,és külön a forgórésznek,és mind a kettő csak búúúúg. szóval fogalmam sincs szerintem hogy mi lehet a baj de szerintem kuka,sajnálom pedig a bendixnek semmi baja.és baszott erős,1.1kw-os. szerintem zárlat mert fekete szénpor féleség jön belöle.pedig tegnap kitakaritottam.nem hiszem hogy szorulna a forgórész mert a kezemmel könnyedén forgatom.itt szabolcsban 15 ezer körül van öninditó.holnap hoznak is egy 96-astráét,de az sokkal kisseb mint az ennyém.minden megegyezik csak kisseb a motor része,az enyém robosztusabb volt.egyszerüen meghalt. köszönöm segitségeteket!!

Link to comment
Megosztás:

na sziasztok.megint szétszettem az öninditót.külön adtam áramot a mágneskapcsolónak,és külön a forgórésznek,és mind a kettő csak búúúúg. szóval fogalmam sincs szerintem hogy mi lehet a baj de szerintem kuka,sajnálom pedig a bendixnek semmi baja.és baszott erős,1.1kw-os. szerintem zárlat mert fekete szénpor féleség jön belöle.pedig tegnap kitakaritottam.nem hiszem hogy szorulna a forgórész mert a kezemmel könnyedén forgatom.itt szabolcsban 15 ezer körül van öninditó.holnap hoznak is egy 96-astráét,de az sokkal kisseb mint az ennyém.minden megegyezik csak kisseb a motor része,az enyém robosztusabb volt.egyszerüen meghalt. köszönöm segitségeteket!!

A szénpor össze szokta zárni a kommutátor rézlemezkéit, szikével ki lehet kapirgálni onnan. 15-ért? Az dupla ár, miért nem veszel neten? ;)

Hmmm...ez miért lehet csak ennyi?Klikk. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az AC pumpát van értelme kiszedni és megtakarítani??Mert állítólag van rajta előszűrő,és gondolom azt azért néha nem árt megtakarítani...Vagy gondoltam kiszedem az egész tankot és ki is mosom,a majd 20év gondolom felhalmozott benne egy kis koszt.. ;) Most szabin vagyok,végülis ráérek.. Hogyan kell a tankot pontosan kiszedni??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az AC pumpát van értelme kiszedni és megtakarítani??Mert állítólag van rajta előszűrő,és gondolom azt azért néha nem árt megtakarítani...Vagy gondoltam kiszedem az egész tankot és ki is mosom,a majd 20év gondolom felhalmozott benne egy kis koszt.. ;) Most szabin vagyok,végülis ráérek.. Hogyan kell a tankot pontosan kiszedni??

Miért kezdesz olyanhoz aminek semmi értelme? Ha már szűrőt akarsz tisztítani, vagy inkább cserélni, akkor a vezető ülés alatti benzinszűrőt cseréld ki inkább! (Ne az ülés alatt keresd, hanem a padlólemez alatt alulról!)

Link to comment
Megosztás:

Miért kezdesz olyanhoz aminek semmi értelme? Ha már szűrőt akarsz tisztítani, vagy inkább cserélni, akkor a vezető ülés alatti benzinszűrőt cseréld ki inkább! (Ne az ülés alatt keresd, hanem a padlólemez alatt alulról!)

Szóval akkor semmi értelme az általam eltervezett melónak!?Így elvenni az ember kedvét ;) De akkor nem háborgatom,ha fölösleges..Inkább megcsinálom a hátsó ablak törlőmet! ;) Azt a szűrőt már cseréltem,a jobb hátsó kerék előtt a kasztnihoz van rögzítve...

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor semmi értelme az általam eltervezett melónak!?Így elvenni az ember kedvét ;) De akkor nem háborgatom,ha fölösleges..Inkább megcsinálom a hátsó ablak törlőmet! ;) Azt a szűrőt már cseréltem,a jobb hátsó kerék előtt a kasztnihoz van rögzítve...

Semmi értelme, mert a pumpa alatt található előszűrő sokkal durvább mint a külső szűrő. Ha valami eltömődik akkor az nem a pumpa alatti lesz.

Link to comment
Megosztás:

Semmi értelme, mert a pumpa alatt található előszűrő sokkal durvább mint a külső szűrő. Ha valami eltömődik akkor az nem a pumpa alatti lesz.

Értem..Köszi a hasznos tanácsokat..Amúgy hogy áll a géped Zotya?Megjött már a lambda szondád?Az enyém úgy néz ki helyre jött,a trafóra menő vezeték volt lelazulva,legalábbis azt találtam első körben,de azóta nem csinálja a leállós-rángatós témát...Már vagy 1hete,remélem tényleg ez volt a nyűgje...

Link to comment
Megosztás:

Értem..Köszi a hasznos tanácsokat..Amúgy hogy áll a géped Zotya?Megjött már a lambda szondád?Az enyém úgy néz ki helyre jött,a trafóra menő vezeték volt lelazulva,legalábbis azt találtam első körben,de azóta nem csinálja a leállós-rángatós témát...Már vagy 1hete,remélem tényleg ez volt a nyűgje...

Megjött a szonda, ki is cseréltem, de maradt ugyanolyan car. Most kivettem a Hall-jeladót kicsit piszkáltam visszaraktam, jobb lett, úgyhogy most az a fő gyanusított.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A hátsó ablaktörlő motorom baromi lassan töröl csak,kész kín kivárni mire végigmegy a lapát!Ma reggel már félúton meg is állt...Mitől ilyen gyenge a villanymotor??Még a jó időben szét volt szedve,bezsíroztam picit a tengelyt is,minden okénak tűnt..Melegben ment is szépen,de most ahogy bejöttek a hidegek,lelassult mint a csiga..A csom.tér ajtónál el volt törve néhány vezeték,de azt megoldottam,szépen visszakötöttem őket szín szerint,meg ki is próbáltam,és a nyáron még tök jó volt minden..Akkor javultak meg a hátsó ablak fűtőszálai is..de hogy ez mitől lett ilyen baromi gyenge,eszem sincs...Dobjam ki,és bontó,vagy megéri valamit bazirgálni vele??Bár ahogy emlékszem,nagyon szét sem lehet szedni a motort.... Astra C14NZ 92'

Apróra tudod szedni a motort! ;) Le kell fúrni a szegecseket a lemezről, majd 2.5-ös fúróval átfúrni a helyét, és számítógép csavarokkal visszarögzíteni a takaró lemezt. Tengelyt ki tudod ütni belőle, és szépen lecsiszolni, zsírozni. Ha a motor megáll valahol az is javítható... van egy bimetál, ami szorulás esetén többnyire felég, és nem viszi át az áramot. Azt kell kiszedni, megtisztítani, és visszatenni. Piros kis dobozkája van motoron belül a szénkefék mellett. ;) Zsír új állapotú lesz, csak könnyebb lesz kenni...

Link to comment
Megosztás:

Apróra tudod szedni a motort! :lol: Le kell fúrni a szegecseket a lemezről, majd 2.5-ös fúróval átfúrni a helyét, és számítógép csavarokkal visszarögzíteni a takaró lemezt. Tengelyt ki tudod ütni belőle, és szépen lecsiszolni, zsírozni. Ha a motor megáll valahol az is javítható... van egy bimetál, ami szorulás esetén többnyire felég, és nem viszi át az áramot. Azt kell kiszedni, megtisztítani, és visszatenni. Piros kis dobozkája van motoron belül a szénkefék mellett. :lol: Zsír új állapotú lesz, csak könnyebb lesz kenni...

Köszi szépen!Akkor megvan a mai meló is.. ;) Ja még egy kérdés:A fűtőszálaim ugyan működnek,de csak kb.fele..Néztem,és meg vannak szakadva+van ahol már nincs is..Lehet esetleg valahol kapni utólagosan felrakható fűtőszálakat,vagy tanuljak meg együtt élni a problémával? ;) Fűtőszál ragasztót találtam a neten,de én komplett fűtőszál"rácsozatra"gondoltam,tekintve hogy elég ramaty állapotban vannak az enyéim..Ha netán be lehet szerezni,akkor a felrakás módja?Ragasszam rá a másikra,vagy szedjem le?Bár ahogy elnéztem nem is könnyű a gyárit leszedni...rajta van rendesen..

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!Akkor megvan a mai meló is.. ;) Ja még egy kérdés:A fűtőszálaim ugyan működnek,de csak kb.fele..Néztem,és meg vannak szakadva+van ahol már nincs is..Lehet esetleg valahol kapni utólagosan felrakható fűtőszálakat,vagy tanuljak meg együtt élni a problémával? ;) Fűtőszál ragasztót találtam a neten,de én komplett fűtőszál"rácsozatra"gondoltam,tekintve hogy elég ramaty állapotban vannak az enyéim..Ha netán be lehet szerezni,akkor a felrakás módja?Ragasszam rá a másikra,vagy szedjem le?Bár ahogy elnéztem nem is könnyű a gyárit leszedni...rajta van rendesen..

Én egy kis tubusban vettem ezüstszínű kencét, azzal kellett átecsetelni a szakadás helyét, 8-10X egymás után , vagy 8-helyen volt szakadásom. A szakadásokat próbalámpával vagy multiméterrel lehet megkeresni.

Link to comment
Megosztás:

Én egy kis tubusban vettem ezüstszínű kencét, azzal kellett átecsetelni a szakadás helyét, 8-10X egymás után , vagy 8-helyen volt szakadásom. A szakadásokat próbalámpával vagy multiméterrel lehet megkeresni.

Oké,köszi akkor majd kipróbálom azt a kencét,vaterán néztem kb.2-3ezer forint...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.