Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ok kösz, én is így képzeltem. Viszont mi van az antenna tetején lévő gombal? Azt le kell tekerni? Mert az nem fér át a lyukon lefele. Legalábbis ránézésre ;)

Szivesen! ;)

Öszintén megmondom,hogy azt nem tudom! :lol:

Próbáld meg tekerni,hátha lejön!De lehet,hogy le kell vágni!

De hátha majd valaki találkozott már ilyennel és megírja!

Link to comment
Megosztás:

Szivesen! ;)

Öszintén megmondom,hogy azt nem tudom! ;)

Próbáld meg tekerni,hátha lejön!De lehet,hogy le kell vágni!

De hátha majd valaki találkozott már ilyennel és megírja!

Nos,énis nemrég cseréltem,nekem motoros volt de elegem lett belőle,hol kitolta-hol nem!Fogtam és bepattintottam egy manuálisat,azzal nincs gond!Ha olyan helyen hagyom az autót nem vagyok rest hátrasétálni,és betolni az antennát!Ráadásul úgy be lehet tolni,hogy szabad kézzel nem is tudja senki kihúzni hogy letörje!Kaptam hozzá egy kis kulcsféleséget amivel ki lehet húzni...Nekem is 5ajtósom van,a sárvédőben nekem gumi betét volt,azon simán átpattant az antenna feje..mondjuk én a betétet is kivettem..Tök egyszerű visszatenni,van pereme ami beleugrik a sárvédő lemezébe..Én FBS-el tettem vissza és patent lett.Az antenna meg simán kijön hátrafelé a lámpabúra levétele nélkül,a kasztnin levő lyukakon át.Bár ha "balahu-jé" műanyag betét,akkor le kell vágni a régi antenna "fejét",mert én sem bírtam lecsavarni a gombot a végéről,de mondom nekem gumi volt,azon meg átugrott aztán..Bár lehet ha jobban megnézi,gumi az is csak már műanyaggá keményedett! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A hőfok jeladót ki lehet mérni, hidegen-melegen, beírod az értékeket, megmondják a cartársak jó-e.....amúgy úgy rémlik üzemi hőfokon 470ohm körül van, és nem függ össze a gyujtásmodullal.

Az odáig oké hogy kimérem,de a motorhőfoknak mi köze van a szikrához? ;) Ugyanis az már kiderült/nagy nehezen sikerült elkapnom a pillanatot/hogy amikor leáll,nincs szikra sem!Mert én hülye,mikor eddig leállt mindig addig nyösztettem míg be nem indult!Mondjuk mentségemre legyen szólva,általában egyedül voltam olyankor+forgalomban.Szikrát nézni meg egyedül kicsit nehéz..Bár már gondolkodtam,hogy bedobok egy vastagabb és hosszabb vezetéket szikra ellenőrzéshez,aztán a sofőrülésig elvezetem a trafó jelét ha kell :lol: otthon meg hiába járattam alapjáraton,ott már persze nem akart leállni!Aztán a múltkor pont velem volt a párom mikor leállt,és amint leállt már ugrottam is ki,és irány a trafó!És most szerencsém volt,mert csak kb.7-8.próbálkozásra indult be,és akkor kiderült teljes bizonyossággal hogy hibádzik a szikra.Eddig szívatott ezzel is,mert mikor 1-2szer volt velem valaki mikor be..art,és szikrát akartam ellenőrizni,mire levettem a trafó kábelét,már persze volt szikra és be is indult!Az biztos hogy ezek a legbosszantóbb hibák!!Inkább nekiállok egy komplett kuplung vagy vezérlés cserének,vagy bármilyen mechanikus gondnak,de ezek a villanyászati carakodások kiakasztanak! ;)

Link to comment
Megosztás:

Az odáig oké hogy kimérem,de a motorhőfoknak mi köze van a szikrához? ;) Ugyanis az már kiderült/nagy nehezen sikerült elkapnom a pillanatot/hogy amikor leáll,nincs szikra sem!Mert én hülye,mikor eddig leállt mindig addig nyösztettem míg be nem indult!Mondjuk mentségemre legyen szólva,általában egyedül voltam olyankor+forgalomban.Szikrát nézni meg egyedül kicsit nehéz..Bár már gondolkodtam,hogy bedobok egy vastagabb és hosszabb vezetéket szikra ellenőrzéshez,aztán a sofőrülésig elvezetem a trafó jelét ha kell :lol: otthon meg hiába járattam alapjáraton,ott már persze nem akart leállni!Aztán a múltkor pont velem volt a párom mikor leállt,és amint leállt már ugrottam is ki,és irány a trafó!És most szerencsém volt,mert csak kb.7-8.próbálkozásra indult be,és akkor kiderült teljes bizonyossággal hogy hibádzik a szikra.Eddig szívatott ezzel is,mert mikor 1-2szer volt velem valaki mikor be..art,és szikrát akartam ellenőrizni,mire levettem a trafó kábelét,már persze volt szikra és be is indult!Az biztos hogy ezek a legbosszantóbb hibák!!Inkább nekiállok egy komplett kuplung vagy vezérlés cserének,vagy bármilyen mechanikus gondnak,de ezek a villanyászati carakodások kiakasztanak! ;)

Cseréld már ki azt a gyújtásmodult, többször nem írom le :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az odáig oké hogy kimérem,de a motorhőfoknak mi köze van a szikrához? ;) Ugyanis az már kiderült/nagy nehezen sikerült elkapnom a pillanatot/hogy amikor leáll,nincs szikra sem!Mert én hülye,mikor eddig leállt mindig addig nyösztettem míg be nem indult!Mondjuk mentségemre legyen szólva,általában egyedül voltam olyankor+forgalomban.Szikrát nézni meg egyedül kicsit nehéz..Bár már gondolkodtam,hogy bedobok egy vastagabb és hosszabb vezetéket szikra ellenőrzéshez,aztán a sofőrülésig elvezetem a trafó jelét ha kell :lol: otthon meg hiába járattam alapjáraton,ott már persze nem akart leállni!Aztán a múltkor pont velem volt a párom mikor leállt,és amint leállt már ugrottam is ki,és irány a trafó!És most szerencsém volt,mert csak kb.7-8.próbálkozásra indult be,és akkor kiderült teljes bizonyossággal hogy hibádzik a szikra.Eddig szívatott ezzel is,mert mikor 1-2szer volt velem valaki mikor be..art,és szikrát akartam ellenőrizni,mire levettem a trafó kábelét,már persze volt szikra és be is indult!Az biztos hogy ezek a legbosszantóbb hibák!!Inkább nekiállok egy komplett kuplung vagy vezérlés cserének,vagy bármilyen mechanikus gondnak,de ezek a villanyászati carakodások kiakasztanak! ;)

A szikrához tényleg semmi.

Cseréld már ki azt a gyújtásmodult, többször nem írom le :lol: :lol:

Én is erre tippelek, első körben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Zárlatos lett a régi akkum és vettem egy újat. A gondom az, hogy lemérték a töltést és semmit nem tölt a generátor.

Meg szeretném kérdezni, hogy létezik valamilyen biztositek amely esetleg kieghetett a generátornál?

Mit lehet esetleg megpróbálni?

A másik gondom az, hogy az akkucsere után az elektromos ablakemelő hosszabb gombnyomás után nem huzza le vagy nem emeli fel teljesen az ablakot hanem csak addig amig nyomom. Be kell ezt tanitani, vagy aktiválni kellezt?

Már nagyon megszoktam és hiányzik.

Köszi előre is a válaszokat.

A gépem egy Astra F 1.4 16V hatchback - X14XE

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek??

A ti víz orátok mutat ilyet üzemmeleg motornál??

Az enyém itt marad miután bemelegszik, akár 300 km-t is mehetek vele egy húzamban.

A termosztát tökéletes. Most mértem ki.A jeladót is cseréltem de ugyanazt mutassa.

Lehet ha az óra a ludas, vagy ilyenek az astrák??

http://kepfeltoltes.hu/view/111104/DSCN648...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek??

A ti víz orátok mutat ilyet üzemmeleg motornál??

Az enyém itt marad miután bemelegszik, akár 300 km-t is mehetek vele egy húzamban.

A termosztát tökéletes. Most mértem ki.A jeladót is cseréltem de ugyanazt mutassa.

Lehet ha az óra a ludas, vagy ilyenek az astrák??

Az enyém is ennyit mutat. Egyenlőre nincs még rá orvosság. Szokd meg.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek??

A ti víz orátok mutat ilyet üzemmeleg motornál??

Az enyém itt marad miután bemelegszik, akár 300 km-t is mehetek vele egy húzamban.

A termosztát tökéletes. Most mértem ki.A jeladót is cseréltem de ugyanazt mutassa.

Lehet ha az óra a ludas, vagy ilyenek az astrák??

http://kepfeltoltes.hu/view/111104/DSCN648...ltoltes.hu_.jpg

Két eset lehetséges: vagy rossz a termosztátod (erre írtad, hogy tuti jó), vagy cserélve lett a műszeregység, és az eredeti 100-as osztású óra volt. Ebben az esetben jól mutat a műszer, csak a 100-as osztású órán a legalsó vonal a 90-es, így kell értelmezni. Megoldás: hőgomba cseréje egy ehhez az órához valóra (eddig még senki se tudta kideríteni, melyik számú kell ehhez), vagy a komplett műszeregység cseréje 100-as osztásúra, esetleg csak a számlap cseréje 100-as osztásúra.

Link to comment
Megosztás:

Ma elmentem az elektromos lámpamagasság állító kapcsolóért, biztos ami biztos, elhoztam a csatlakozóját is.

Amikor be akartam próbálni, észrevettem, hogy gyárilag be van kábelezve (legalábbis a műszerfalba).

Milyen csatit keressek a fényszóró körül? (azt már nem volt időm megnézni, hogy ott be van-e kötve) Ha a műszerfalba be van kábelezve, akkor lehet, hogy a lámpáig be van kábelezve? ;)

(sajna csak a jobbos fényszóró elektromos állítású, azt ki is szerelem majd az autóból, ha lesz időm, de a balost már cserélte ütközés miatt, és tekerős lett beletéve. ;) Úgyhogy ha lesz rávaló, kell keressek balos el-állítású fényszórót.)

Link to comment
Megosztás:

Ma elmentem az elektromos lámpamagasság állító kapcsolóért, biztos ami biztos, elhoztam a csatlakozóját is.

Amikor be akartam próbálni, észrevettem, hogy gyárilag be van kábelezve (legalábbis a műszerfalba).

Milyen csatit keressek a fényszóró körül? (azt már nem volt időm megnézni, hogy ott be van-e kötve) Ha a műszerfalba be van kábelezve, akkor lehet, hogy a lámpáig be van kábelezve? ;)

(sajna csak a jobbos fényszóró elektromos állítású, azt ki is szerelem majd az autóból, ha lesz időm, de a balost már cserélte ütközés miatt, és tekerős lett beletéve. ;) Úgyhogy ha lesz rávaló, kell keressek balos el-állítású fényszórót.)

Ha jól emlékszem akkor fekete szinü a csati és két szál megy rá.

Olyan a csati mint a kanyarjelzőé.

Link to comment
Megosztás:

Nem zöld, és 3 szálas?

;)

Nah holnap fényt derítek rá, elmegyek az autóba megnézem.

Ha jól láttam (márpedig igen ;) ) fordulatszámmérős óra van benne. Azt nem is figyeltem, hogy 100-as, vagy 110-es a vízhőfok. ha 110-es, akkor kiszedem belőle a jeladót, és közzéteszem. :lol: a km óra 1102-es, csak erre emlékszem, de ettől még lehet mindkettő a vízhőfok..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Zárlatos lett a régi akkum és vettem egy újat. A gondom az, hogy lemérték a töltést és semmit nem tölt a generátor.

Meg szeretném kérdezni, hogy létezik valamilyen biztositek amely esetleg kieghetett a generátornál?

Mit lehet esetleg megpróbálni?

A másik gondom az, hogy az akkucsere után az elektromos ablakemelő hosszabb gombnyomás után nem huzza le vagy nem emeli fel teljesen az ablakot hanem csak addig amig nyomom. Be kell ezt tanitani, vagy aktiválni kellezt?

Már nagyon megszoktam és hiányzik.

Köszi előre is a válaszokat.

A gépem egy Astra F 1.4 16V hatchback - X14XE

Szia!

A Zafirámnál is előfordult már akkucserekor, a megoldás az volt, hogy nyomva kellett tartani folyamatosan míg teljesen le nem ér az ablak, majd felfelé szintén. Ezután már működött rendesen.

Gondolom nálad is így lesz, remélem tudtam segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A Zafirámnál is előfordult már akkucserekor, a megoldás az volt, hogy nyomva kellett tartani folyamatosan míg teljesen le nem ér az ablak, majd felfelé szintén. Ezután már működött rendesen.

Gondolom nálad is így lesz, remélem tudtam segíteni!

Egészen pontosan tovább kell nyomni,, míg nem hall az ember egy tompa kattanást. Akkor old le a relé, és tanulja meg a végállást. Ha mindkét végállása megvan, onnantól kezeli az automatikus fel-le funkciót. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen! :lol:

Ez a két csatlakozó szerintetek mi lehet? (Isuzu astrában) Itt találtam őket - a kiegyenlítő tartály mellett.

feltételezem, hogy oldalsó index nincsen ezen az astran, így a fehér-kék nekem az index csatinak tűnik. Ha jól látom fehér-fekete, és barna a két ér... A baloldali index fehér fekete, míg a jobboldali zöld-fekete.

A másikra (fekete csati) nem jöttem rá én sem! :S 1.6 16V kábelkötegében is van, de még nem találtam meg mit üzemeltethet. Nem klíma, nem motorvezérlő, nem porszívó csatlakozó, de valami nagy áramfelvételű eszközhöz lehet csatlakoztatva. Feltételeztem, hogy ABS-hez kapcsolódhat, mert az nincsen az én autómban, de később eszembe jutott, hogy amit bontottunk szét abban volt ABS, és ez akkor is hozzá volt bilincselve. Azon tűnődtem, hogy valami olyan extra lehet, mint példul motortér világítás, vagy esetleg valami kipörgésgátló vezérlőnek az áram ellátása, vagy egy olyan dolog, amihez nem elég 2 picinyke drót. mindjárt megnézem a kábelszíne alapján mi is lehet...

Na meg is van!!

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0800.jpg

M24 ami azt jelenti, hogy pumper wascher... azaz mosó pumpa... Elvileg az első lámpa mosó kábele... ;) most már tudom hova kell kötnöm a szivattyút, ha szerzek... ;)

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Nah holnap fényt derítek rá, elmegyek az autóba megnézem.

Ha jól láttam (márpedig igen :lol: ) fordulatszámmérős óra van benne. Azt nem is figyeltem, hogy 100-as, vagy 110-es a vízhőfok. ha 110-es, akkor kiszedem belőle a jeladót, és közzéteszem. :lol: a km óra 1102-es, csak erre emlékszem, de ettől még lehet mindkettő a vízhőfok..

Megnéztem 2 astrát is, de mindegyikben 100-as csak az óra. ;) Így nem jó a jeladószám... ;)

De addig ütöm majd a gyereket, akinek eladtam a fordulatszámmérős km órámat, amíg elő nem keresi a jeladót, amit adtam neki hozzá. Megkapta hozzá, és nem szerelte be. Ilyet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.