Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

hello

valaki véletlenül nem tudja, hogy astra f caravan-ba hány cm-esek a hangszórók az összes érdekelne!?!?

16.5-ös, de a gyári hangszórók egy kiemelőkeretre vannak építve. Ha sima 16..5-ös hangszórót teszel bele, akkor nem fogod tudni lehúzni az ablakokat. úgy emlékszem 58mm mély megy bele kiemelővel, ettől mélyebb, vagy kiemelő nélküli, már akasztja az ablakot :lol:

Link to comment
Megosztás:

16.5-ös, de a gyári hangszórók egy kiemelőkeretre vannak építve. Ha sima 16..5-ös hangszórót teszel bele, akkor nem fogod tudni lehúzni az ablakokat. úgy emlékszem 58mm mély megy bele kiemelővel, ettől mélyebb, vagy kiemelő nélküli, már akasztja az ablakot :lol:

aham értem, és a csomi ajtóban is ekkorák vannak?

Link to comment
Megosztás:

Caravanban igen.

oksa nagyon szépen kösz az infókat a nyáron egyszer leszedtem a kárpitokat mert az ajtóban néha mentek csak a hangszórók és megnéztem mi a problem kipucoltam a csatikat meg minden de most is ugyan úgy néha mennek néha nem, sztem valahol érintkezési hiba van lehet ahol az ajtóból megy át a kaszniba de nem tudom pontosan. mikor le volt szedve a kárpit el felejtettem megnézni mekkorák. de mi hamarább meg kell oldanom a problémát mert nagyon zavaró az hogy néha mennek néha nem és gondoltam egy úton kicserélem a hangszórókat meg mindent.

üdv.: zoli

kellemes húsvéti karácsonyfát és sok locsolót :lol:

Link to comment
Megosztás:

oksa nagyon szépen kösz az infókat a nyáron egyszer leszedtem a kárpitokat mert az ajtóban néha mentek csak a hangszórók és megnéztem mi a problem kipucoltam a csatikat meg minden de most is ugyan úgy néha mennek néha nem, sztem valahol érintkezési hiba van lehet ahol az ajtóból megy át a kaszniba de nem tudom pontosan. mikor le volt szedve a kárpit el felejtettem megnézni mekkorák. de mi hamarább meg kell oldanom a problémát mert nagyon zavaró az hogy néha mennek néha nem és gondoltam egy úton kicserélem a hangszórókat meg mindent.

üdv.: zoli

kellemes húsvéti karácsonyfát és sok locsolót :D

Szerintem az ajtó-átvezetőkkel lesz a pöcök :lol: Próbáld meg megmozgatni az átvezetőt, nem -e ott KH-s :devlish: (le is lehet húzni, bajonettzáras az ajtó oldalon)

Link to comment
Megosztás:

oksa nagyon szépen kösz az infókat a nyáron egyszer leszedtem a kárpitokat mert az ajtóban néha mentek csak a hangszórók és megnéztem mi a problem kipucoltam a csatikat meg minden de most is ugyan úgy néha mennek néha nem, sztem valahol érintkezési hiba van lehet ahol az ajtóból megy át a kaszniba de nem tudom pontosan. mikor le volt szedve a kárpit el felejtettem megnézni mekkorák. de mi hamarább meg kell oldanom a problémát mert nagyon zavaró az hogy néha mennek néha nem és gondoltam egy úton kicserélem a hangszórókat meg mindent.

üdv.: zoli

kellemes húsvéti karácsonyfát és sok locsolót :lol:

Üdv

Multkor nekem is volt ilyen én is szét akartam szedni,

de amikor hozzákezdtem kiderült hogy csak az a csatlakozó lazult fel ami a kasznibol megy az ajtóra.

Ha még nem nézdted szerintem nézd meg azt is... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Multkor nekem is volt ilyen én is szét akartam szedni,

de amikor hozzákezdtem kiderült hogy csak az a csatlakozó lazult fel ami a kasznibol megy az ajtóra.

Ha még nem nézdted szerintem nézd meg azt is... :D

én a nyáron szét is kaptam :lol: azt a dugaszt megtisztítottam ami direktbe megy rá a hangszóróra kicsit meg is mozgattam mindenfele a kábeleket akkor egy ideig ment de utána pár ajtónyitás és csukás után megint szarakodni kezdet. mikor úgy mozdul néha megy és néha nem legtöbb esetben csak a csomi ajtóban levők muzsikálnak. na de megyek meg is kukkantóm azt a csatit amit írtál és Dáwid is irt!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre.

Először is mindenkinek Boldog Karácsonyt! :lol:

Másodszor pedig segítség kellene. Világít a légzsák lámpa. Megnéztem a hibakódot Op- Com programmal,és ezt adta ki:

00031 - Vezető oldali gyújtó áramkör ellenállás magas

Van valakinek ötlete,hogy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre.

Először is mindenkinek Boldog Karácsonyt! :D

Másodszor pedig segítség kellene. Világít a légzsák lámpa. Megnéztem a hibakódot Op- Com programmal,és ezt adta ki:

00031 - Vezető oldali gyújtó áramkör ellenállás magas

Van valakinek ötlete,hogy mi lehet a gond?

Átvezető szalag szakadt a kormánynál :lol: Nem volt levéve a kormány?

Link to comment
Megosztás:

Nálam még nem. Csak az izzó volt rossz és nem cseréltem ki mostanáig. :lol:

Köszi a segítséget! Vadászok egyet a Vaterán. :D

Első körben meg kéne próbálni törölni a hibakódot, hátha csak egy régebbi óvatlan szerelés eredménye. Ha visszajön, akkor lehet gondolkodni a cserén.

Link to comment
Megosztás:

Első körben meg kéne próbálni törölni a hibakódot, hátha csak egy régebbi óvatlan szerelés eredménye. Ha visszajön, akkor lehet gondolkodni a cserén.

Próbáltam törölni, de nem lehet. Folyamatosan "jelen van" a hiba.Tehát biztos hogy csere.

Volt még benne másik kettő hibakód is ,de azokat tudtam törölni.

Ezek voltak még benne: 00044 - Hibajelző (ellenörző lámpa) áramkör

Nincs jelen

00049 - Akkumulátor feszültség magas

Nincs jelen

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam törölni, de nem lehet. Folyamatosan "jelen van" a hiba.Tehát biztos hogy csere.

Volt még benne másik kettő hibakód is ,de azokat tudtam törölni.

Ezek voltak még benne: 00044 - Hibajelző (ellenörző lámpa) áramkör

Nincs jelen

00049 - Akkumulátor feszültség magas

Nincs jelen

A 44-es gondolom a kiégett izzót jelzi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folyamatosan világít a generátor visszajelző lámpám. vagyis úgy kezdődött hogy eleinte csak indítás után és olyan 10 perc múlva ki is aludt. Mostanra már odáig fajult a helyzet, hogy ki se alszik max pislákol hol erősebben hol gyengébben. Szétszedtem a generátort amiről készítettem fotókat. Egy szakira lenne szükségem aki megtudja nekem mondani hogy pontosan mi lehet a baj és hogy mit kell kicserélni hozzá. Nem szeretném az egész egyenirányító panelt vagy feszültségszabályzó egységet kicserélni, hanem azt az egy diódát vagy tranzisztort ami előidézi a hibát. Am tölteni tölt, járó motornál a feszkó felmegy 13,4V-ra

Aki tud kérem segítsen!

generator1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

ganerator2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

generator3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folyamatosan világít a generátor visszajelző lámpám. vagyis úgy kezdődött hogy eleinte csak indítás után és olyan 10 perc múlva ki is aludt. Mostanra már odáig fajult a helyzet, hogy ki se alszik max pislákol hol erősebben hol gyengébben. Szétszedtem a generátort amiről készítettem fotókat. Egy szakira lenne szükségem aki megtudja nekem mondani hogy pontosan mi lehet a baj és hogy mit kell kicserélni hozzá. Nem szeretném az egész egyenirányító panelt vagy feszültségszabályzó egységet kicserélni, hanem azt az egy diódát vagy tranzisztort ami előidézi a hibát. Am tölteni tölt, járó motornál a feszkó felmegy 13,4V-ra

Aki tud kérem segítsen!

http://kepfeltoltes.hu/view/111226/generat...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111226/ganerat...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111226/generat...s.hu_.jpg"]

El kell hogy keserítselek... A feszültségszabályzóban nem tudsz kicserélni semmit max a keféket. A diódahídban se olyan egyszerű diódákat cserélni. Lehet hogy komplett hidat hamarabb fogsz kapni,mint egy diódát.

Ha már szétszedted a generátort akkor méregesd ki a diódáidat, meg a tekercseket. Az, hogy van töltésed, még nem biztos hogy jól is tölt a generátor.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy elsőre kicsit hülye kérdéssel fordulnék hozzátok. Szóval ha lehet, ne idiótázzatok le!

Valamikor rég az ősidőkben, kb. 10 éve, még a Trabant 1.1N-hez vettem egy Bosh Battmax 4 töltőt. Szépen szolgált egészen az Astra-ig, bár a Thalia 54Ah-s akkuját kicsit nehezebben töltötte. Nem rég találtam neten egy pdf fájlt róla és rájöttem miért. Mert, 12-48Ah-s akkuhoz való. Sajnos a "kézikönyve" a dobozával egyetemben a enyészeté lett.

Viszont, az Astra-ban ugyebár 72Ah-s akku van. Szerintetek okoz bármilyen kárt a tötltő saját magának, vagy az akkunak, ha vele töltöm. (máramennyiben kell) Vagy csak (jóval) lassabban fog megbirkózni a feladattal? Most valahogyan nincs kedvem rohanni töltőt venni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy elsőre kicsit hülye kérdéssel fordulnék hozzátok. Szóval ha lehet, ne idiótázzatok le!

Valamikor rég az ősidőkben, kb. 10 éve, még a Trabant 1.1N-hez vettem egy Bosh Battmax 4 töltőt. Szépen szolgált egészen az Astra-ig, bár a Thalia 54Ah-s akkuját kicsit nehezebben töltötte. Nem rég találtam neten egy pdf fájlt róla és rájöttem miért. Mert, 12-48Ah-s akkuhoz való. Sajnos a "kézikönyve" a dobozával egyetemben a enyészeté lett.

Viszont, az Astra-ban ugyebár 72Ah-s akku van. Szerintetek okoz bármilyen kárt a tötltő saját magának, vagy az akkunak, ha vele töltöm. (máramennyiben kell) Vagy csak (jóval) lassabban fog megbirkózni a feladattal? Most valahogyan nincs kedvem rohanni töltőt venni.

Esetleg saját magának, bár nem hinném. Én is töltöttem a régi aksit motorbiciklihez való töltővel, kellett neki egy egész éjszaka, és még akkor sem volt valami jó De tölteni iszonyat gyengén fogja. Pedig kéne.

Mi a baj az akkuval? Leszívja ha 2x izzítasz, vagy kicsit többet izzítózol?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy elsőre kicsit hülye kérdéssel fordulnék hozzátok. Szóval ha lehet, ne idiótázzatok le!

Valamikor rég az ősidőkben, kb. 10 éve, még a Trabant 1.1N-hez vettem egy Bosh Battmax 4 töltőt. Szépen szolgált egészen az Astra-ig, bár a Thalia 54Ah-s akkuját kicsit nehezebben töltötte. Nem rég találtam neten egy pdf fájlt róla és rájöttem miért. Mert, 12-48Ah-s akkuhoz való. Sajnos a "kézikönyve" a dobozával egyetemben a enyészeté lett.

Viszont, az Astra-ban ugyebár 72Ah-s akku van. Szerintetek okoz bármilyen kárt a tötltő saját magának, vagy az akkunak, ha vele töltöm. (máramennyiben kell) Vagy csak (jóval) lassabban fog megbirkózni a feladattal? Most valahogyan nincs kedvem rohanni töltőt venni.

Én is a régi szelénes töltőmmel töltögetem az 55 Ah-s akkumat és semmi baja nem lesz tőle. Pedig az elméleti 5,5 A helyett csak 2 A-el tud tölteni. Kíméli az akkumat meg a pénztárcámat.... :lol: Időm meg annyi mint a pejva!

Link to comment
Megosztás:

El kell hogy keserítselek... A feszültségszabályzóban nem tudsz kicserélni semmit max a keféket. A diódahídban se olyan egyszerű diódákat cserélni. Lehet hogy komplett hidat hamarabb fogsz kapni,mint egy diódát.

Ha már szétszedted a generátort akkor méregesd ki a diódáidat, meg a tekercseket. Az, hogy van töltésed, még nem biztos hogy jól is tölt a generátor.

a bronz keféket már kicseréltem, de semmi változás. Megérdeklődtem kb 6 guriga a feszültségszabályzó + a diódaív. Sajnálok kiadni érte annyi pénzt ezért is gondoltam, hogy valamelyik szaki megmondja, hogy a dióda vagy a feszültségszabályzó okozza a hibajelenséget. Amúgy hogy lehet letesztelni házilag, hogy a generátor jól tölt-e?

Link to comment
Megosztás:

a bronz keféket már kicseréltem, de semmi változás. Megérdeklődtem kb 6 guriga a feszültségszabályzó + a diódaív. Sajnálok kiadni érte annyi pénzt ezért is gondoltam, hogy valamelyik szaki megmondja, hogy a dióda vagy a feszültségszabályzó okozza a hibajelenséget. Amúgy hogy lehet letesztelni házilag, hogy a generátor jól tölt-e?

Sikítva fizetnéd ki, ha Bosch generátorhoz kellene megvenned ezeket. :lol:

Amúgy mérni még a gépsasban kellene meghajtás és előgerjesztés közben egy jobb multiméterrel.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg saját magának, bár nem hinném. Én is töltöttem a régi aksit motorbiciklihez való töltővel, kellett neki egy egész éjszaka, és még akkor sem volt valami jó De tölteni iszonyat gyengén fogja. Pedig kéne.

Mi a baj az akkuval? Leszívja ha 2x izzítasz, vagy kicsit többet izzítózol?

Akkor megnyugodtam. Az akkuval tulajdonképp olyan nagy bajom nincs, csak a generátor szíj cseréje óta elég

indít. Bár azért ennyire nem... Ez nálam annyit tesz, hogy nehezebben teker és kell neki 5-6 tekerés, hogy beinduljon. Akkor sem egyszere mindenki, hanem mintha az egyik henger késve kapna észbe. Előtte, a régi szíjjal semmi fájdalma nem volt. Mínusz sok fokban is 2-3 tekerésre beröffent a füstgenerátorom.

A gyertyák meg az izzítórelé gondolom egyik napról a másikra nem szoktak tönkremenni. A gyertyákat mondjuk ki tudom mérni, van multiméterem, azok meg tudtommal binárisak. Vagy jó, vagy nem...

A szíj szerintem elég laza, több, mint 1cm-t tudom benyomni, ha beérek hozzá, a kerék felől. Zsír új szíj feszítőgörgő ugyebár nincs a rendszerben, gondolom természetes, ha kicsit megnyúlik felhelyezés után. Nem a legmárkásabb, de nem 100Ft-os tacskógazdaságos., Ebből gondoltam arra, hogy nem tölt úgy a generátor ahogy kellene, meg abból, hogy hidegben sikít, mintha erőszakolnák. A januári olajprojektig nem akarom kibelezni, hogy húzzak a generátoron. Ezért töltök néha rá.

Egyébként minden reggel ezt játsza, a szíjcsere óta. Lehetett akár +10 fok, de mínusz ennyi is. Napközben semmi gondja sincs, akár több órás állás után is 1,5-2 tekerés és jár. Néztem már a résolajcsöveket is, de nem látok rajtuk/mellettük szivárgásra utaló nyomot, néztem az új köztes szűrőm is, tiszta és több nap állás után is van benne olaj. Már azon is agyaltam, hátha itt levegősödik fel, de mindig félig van olajjal és a bilincsek is meg vannak húzva. Diszkont kúton kap enni, előtte kagylóséktól vettem neki extra feltét nélkül a tenger gyümölcseis pizzát. Azt szerette.

Link to comment
Megosztás:

Akkor megnyugodtam. Az akkuval tulajdonképp olyan nagy bajom nincs, csak a generátor szíj cseréje óta elég
indít. Bár azért ennyire nem... Ez nálam annyit tesz, hogy nehezebben teker és kell neki 5-6 tekerés, hogy beinduljon. Akkor sem egyszere mindenki, hanem mintha az egyik henger késve kapna észbe. Előtte, a régi szíjjal semmi fájdalma nem volt. Mínusz sok fokban is 2-3 tekerésre beröffent a füstgenerátorom.

A gyertyák meg az izzítórelé gondolom egyik napról a másikra nem szoktak tönkremenni. A gyertyákat mondjuk ki tudom mérni, van multiméterem, azok meg tudtommal binárisak. Vagy jó, vagy nem...

A szíj szerintem elég laza, több, mint 1cm-t tudom benyomni, ha beérek hozzá, a kerék felől. Zsír új szíj feszítőgörgő ugyebár nincs a rendszerben, gondolom természetes, ha kicsit megnyúlik felhelyezés után. Nem a legmárkásabb, de nem 100Ft-os tacskógazdaságos., Ebből gondoltam arra, hogy nem tölt úgy a generátor ahogy kellene, meg abból, hogy hidegben sikít, mintha erőszakolnák. A januári olajprojektig nem akarom kibelezni, hogy húzzak a generátoron. Ezért töltök néha rá.

Egyébként minden reggel ezt játsza, a szíjcsere óta. Lehetett akár +10 fok, de mínusz ennyi is. Napközben semmi gondja sincs, akár több órás állás után is 1,5-2 tekerés és jár. Néztem már a résolajcsöveket is, de nem látok rajtuk/mellettük szivárgásra utaló nyomot, néztem az új köztes szűrőm is, tiszta és több nap állás után is van benne olaj. Már azon is agyaltam, hátha itt levegősödik fel, de mindig félig van olajjal és a bilincsek is meg vannak húzva. Diszkont kúton kap enni, előtte kagylóséktól vettem neki extra feltét nélkül a tenger gyümölcseis pizzát. Azt szerette.

Esetleg betehetsz egy visszacsapószelepet az üzemanyagvezetékbe a szűrő és az adagoló közé, volt már, hogy ez segített a levegősödéses problémákon. Autósboltban egy ezres körül van, 8mm-es kell.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.