Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szerintem első körben inkább az önindító körül kéne nézeldőni. Ha nem, vagy csak alig teker az önindító, az nem az izzítógyertya hibája :rolleyes: Az izzítókat ki tudod mérni, hogy meddig izzítanak, egy multiméterrel. Ezzel ki tudod zárni a relét is, mert ugye, ha a relé haldokolna, akkor egyáltalán nem kapna villanyt az izzítógyertya. Én inkább arra gondolnék, hogy teker az önindító rendesen, mert kiszáradt/megszorult/kicsit már zárlatosak benne a forgórész darabjai, stb... és emiatt nem tud elég erősen, és elég gyorsan tekerni. Nagyon nagy különbséget tud okozni indításnál, egy gyenge önindító, egy jó állapotúhoz képest ;)

Nem is gondolnád mennyit számít a megfelelő indítómotor fordulat, hogy beinduljon a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket kérném a hiba feltárásában. Valami nem oké a központi zárammal. A bibi az, hogy a vezérlő egyik reléje oda-vissza kapcsolgat nagyon gyorsan. Próbáltam azt. hogy mikor így "zizeg" akkor lehúztam a motorok végállás kapcsolójának a kábeleit akkor is tovább csinálta mind addig amíg a motorok egyik kábelét le nem szedtem vagy a központi zár vezérlő áramellátását meg nem szüntettem. Kipróbáltam úgy is, hogy csak a kp vezérlőn csak a motorok kábelei voltak rádugva és az áramellátása. Ekkor nem csinálja, de amikor az egyik vezérlő szálat rádugom akkor megint kezdi.

Nem tudom eldönteni, hogy most mivel lehet a gond a vezérlővel vagy egy motorral. A kp zárat amúgy még egy riasztó is vezérli de azzal nincs gondom szerintem nem az a ludas. Ja és a vezető felőli ajtó vezérli már csak a kp zárat.

Szerintetek mi lehet a ludas?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem első körben inkább az önindító körül kéne nézeldőni. Ha nem, vagy csak alig teker az önindító, az nem az izzítógyertya hibája :rolleyes: Az izzítókat ki tudod mérni, hogy meddig izzítanak, egy multiméterrel. Ezzel ki tudod zárni a relét is, mert ugye, ha a relé haldokolna, akkor egyáltalán nem kapna villanyt az izzítógyertya. Én inkább arra gondolnék, hogy nem teker az önindító rendesen, mert kiszáradt/megszorult/kicsit már zárlatosak benne a forgórész darabjai, stb... és emiatt nem tud elég erősen, és elég gyorsan tekerni. Nagyon nagy különbséget tud okozni indításnál, egy gyenge önindító, egy jó állapotúhoz képest ;)

Ma elugrotam a villamosági szerelöhöz töltést mérni mikor mondta inditsak pont egy pillanatra megszorult az öninditó igy egyértelmü hogy az a gond holnap viszem hozzá tegnap cseréltem izzitógyertyákat is az uj banner aksit mértük hát az se tünik tökéletesenek jövöhéten elviszi a banner területiképviselöje megnézetni :D

Szerinted az lehet hogy az öninditó miatt töb gázolajat szivna fel és mikor elindul akkor azért füstöl mert csak akkor füstöl mikor nehezen indul de akkor nagyon. remélem holnap megoldotik ez a füstölés is :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket kérném a hiba feltárásában. Valami nem oké a központi zárammal. A bibi az, hogy a vezérlő egyik reléje oda-vissza kapcsolgat nagyon gyorsan. Próbáltam azt. hogy mikor így "zizeg" akkor lehúztam a motorok végállás kapcsolójának a kábeleit akkor is tovább csinálta mind addig amíg a motorok egyik kábelét le nem szedtem vagy a központi zár vezérlő áramellátását meg nem szüntettem. Kipróbáltam úgy is, hogy csak a kp vezérlőn csak a motorok kábelei voltak rádugva és az áramellátása. Ekkor nem csinálja, de amikor az egyik vezérlő szálat rádugom akkor megint kezdi.

Nem tudom eldönteni, hogy most mivel lehet a gond a vezérlővel vagy egy motorral. A kp zárat amúgy még egy riasztó is vezérli de azzal nincs gondom szerintem nem az a ludas. Ja és a vezető felőli ajtó vezérli már csak a kp zárat.

Szerintetek mi lehet a ludas?

Nekem decemberben csinált hasonlot kicseréltük a központizár vezérlöt és jó lett igaz nem volt olcso de bontoba biztos lehet olcsoban is kapni
Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Olyat kérdeznék hogy a Corsa B-be ugyan olyan külső hőmérséklet mérő van mint Astra F-be? Ill jelenleg +26'C-t mutat és kicsit pontatlannak tartom, ebbe a sok minuszba! :lol: bár lehet előtte még egy átforrasztást lehet kisérletezni kellene csak gondoltam hátha próbaképp rányomatnám vagy, hogy hogy vegyek boltba. Esetleg mi annak a neve hogy rá tudjak keresni? Meg az árára is.

Előre is köszi!

:icon1:

Link to comment
Megosztás:

A linkelt táblázatban szereplő értékek, nyugalmi feszültségértékekről szólnak, egyszerűen azt tudod meg ebből, hogy mennyire van felttöltve az aksid, leállított motornál kell mérni.

A 13,8-14,5 az a generátornál mért töltőfeszültség, azért érdemes ellenőrizni néha, mert az aksik kényesek erre az értékre. 14,4 fölötti érték már nem használ az aksinak, meg a kocsiban lévő összes többi elektromos dolog sem szereti hosszú távon a túlfeszültséget.

Hát úgy látszik nekem a generátort is meg kell majd nézetnem, mert most mértem töltést és 14,9-ről indult majd kb 3-4 perces járatás után lement 14,61-re...

Úgy látszik, hogy a fesszabályzóm nem a legtökéletesebb és szép lassan kinyírja az aksimat... :(

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Olyat kérdeznék hogy a Corsa B-be ugyan olyan külső hőmérséklet mérő van mint Astra F-be? Ill jelenleg +26'C-t mutat és kicsit pontatlannak tartom, ebbe a sok minuszba! :lol: bár lehet előtte még egy átforrasztást lehet kisérletezni kellene csak gondoltam hátha próbaképp rányomatnám vagy, hogy hogy vegyek boltba. Esetleg mi annak a neve hogy rá tudjak keresni? Meg az árára is.

Előre is köszi!

:icon1:

Ugyanaz van szinte az összes Opelben, az új ára kb. 3500Ft.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítségeteket szeretném kérni!

Egy 97-es ASTRA F Eleganttal van egy kis probléma. A gyári Blaupunkt SC202-es förmedvényt kicseréltük egy LG LCS110AR típusú rádióra, amit egy szakember rakott bele. Így tökéletesen működött is, csak fater gondolta, hogy miért is ne, mókuljunk rajta. Mint utólag kiderült, valamit nem jó helyre tehetett vissza, mert a gyárilag beépített riasztó LED-je a középső konzolon 0-24-be villog, mintha a központi zár aktiválva lenne (pedig nincs); csak akkor kellene villognia, amikor be van kapcsolva a központi zár.

Mi lehet a hiba valószínű oka, amivel ez a kellemetlenség megszűntethető? (Ezért kell hozzányúlni egy jól működő dologhoz, hogy aztán meg kelljen szerelni :pinch: )

Link to comment
Megosztás:

Hát úgy látszik nekem a generátort is meg kell majd nézetnem, mert most mértem töltést és 14,9-ről indult majd kb 3-4 perces járatás után lement 14,61-re...

Úgy látszik, hogy a fesszabályzóm nem a legtökéletesebb és szép lassan kinyírja az aksimat... :(

Szerintem nincs ott gáz! Inkább ellenőrizd le a multiméteredet! Nem egyet dobtam már ki mert pontatlanná vált......

Link to comment
Megosztás:

MA voltam villamosági szerelönél öninditonak nem volt rendesen testje és száraz volt most már könyen indul de a füstölés továbra is megmaradt és olyan mintha néha egy henger nem menne és csak néha füstöl nagyon de akkor ugy mint ha gözmozdony lenne :D valakinek valami ötlete

Vidd el szervizbe. -_-

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs ott gáz! Inkább ellenőrizd le a multiméteredet! Nem egyet dobtam már ki mert pontatlanná vált......

Ahelyett, hogy a benne található potival beállítottad volna a referenciafeszültségét...

MA voltam villamosági szerelönél öninditonak nem volt rendesen testje és száraz volt most már könyen indul de a füstölés továbra is megmaradt és olyan mintha néha egy henger nem menne és csak néha füstöl nagyon de akkor ugy mint ha gözmozdony lenne :D valakinek valami ötlete

Izzítás rendben van, mindegyik gyertya jó?

Link to comment
Megosztás:

Ahelyett, hogy a benne található potival beállítottad volna a referenciafeszültségét...

Izzítás rendben van, mindegyik gyertya jó?

Tegnap elöt raktam bele az ujakat de melegen megint szorul az önindito régen volt 1golfom az ugyan ezt a tüneteket produkálta hogy szorult az önindito de ott elvileg zárlatos volt egy gyertya és az izzito rellé elolvadt
Link to comment
Megosztás:

Tegnap elöt raktam bele az ujakat de melegen megint szorul az önindito régen volt 1golfom az ugyan ezt a tüneteket produkálta hogy szorult az önindito de ott elvileg zárlatos volt egy gyertya és az izzito rellé elolvadt

Ha az izzítás jó, akkor lehet, hogy valamelyik porlasztócsúcs már csak "pisil", dieseles szakival érdemes lenne ellenőriztetni őket, meg egyúttal az előtöltést beállíttatni, az is eléggé beleszól az indításba.

Link to comment
Megosztás:

Ha az izzítás jó, akkor lehet, hogy valamelyik porlasztócsúcs már csak "pisil", dieseles szakival érdemes lenne ellenőriztetni őket, meg egyúttal az előtöltést beállíttatni, az is eléggé beleszól az indításba.

megprobálok keriteni egy szakit kb milyen áron van egy porlasztó csucs csere
Link to comment
Megosztás:

megprobálok keriteni egy szakit kb milyen áron van egy porlasztó csucs csere

Ha az izzítás jó, akkor lehet, hogy valamelyik porlasztócsúcs már csak "pisil", dieseles szakival érdemes lenne ellenőriztetni őket, meg egyúttal az előtöltést beállíttatni, az is eléggé beleszól az indításba.

aszem megoldódott hengerfejes a kiegyenlitöbe alig van viz az olajszintje meg maximum felete van
Link to comment
Megosztás:

Üdv! Egy kis OFF. Tegnap összedobtam egy villanymotort egy wartburggenerátorral mert szeretnék egy indítót csinálni belőle a kistraktorhoz, jól jönne ha valami oknál fogva le van merülve. Egyetlen probláma adódott ha ráteszem a lemerült akksira akkor elkezd felpörögni de ahogy begerjed a generátor nem pörög fel rendesen. A kérdésem az lenne hogy lehet-e valami baj abból ha elöbb felpörgetem a generátort majd utánna teszem rá az akksit?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.