Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Jó esetben nem a hengerfej repedt szét, csak a tömítés égett át, de ha szét lesz bontva mindenképp kell síkoltatni is mert ugye évek alatt vetemedett az egész...

Egyik hengernél ált a viz és pont annál a hengernél ahol mindig tönkre ment még az ngk izitogyertya is.

Hengerfejen nem látni semmit kedden viszem hengerfejeshez

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicseréltem a magnómat egy bontott Philips CAR400-as magnóra (ez az a fajta aminek a nyomógombjai levehetőek, azaz levehető kezelő panellel rendelkezik). Meg van a kódja is, ellenben nem tudom beírni, mert a TID kijelzőre "SAFE" üzenetet ír ki. Hogy lehet beírni a kódot?

A bontóban be is tettük kb. ma egy hete. Ott azt mondták, hogy a "SAFE" üzenet kb 24 óra múlva átvált "CODE"-ra és akkor üssem be a kódot..

Hát eltelt egy hét, de még mindig "SAFE".

Megoldást tud rá valaki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicseréltem a magnómat egy bontott Philips CAR400-as magnóra (ez az a fajta aminek a nyomógombjai levehetőek, azaz levehető kezelő panellel rendelkezik). Meg van a kódja is, ellenben nem tudom beírni, mert a TID kijelzőre "SAFE" üzenetet ír ki. Hogy lehet beírni a kódot?

A bontóban be is tettük kb. ma egy hete. Ott azt mondták, hogy a "SAFE" üzenet kb 24 óra múlva átvált "CODE"-ra és akkor üssem be a kódot..

Hát eltelt egy hét, de még mindig "SAFE".

Megoldást tud rá valaki?

Ez azt jelenti, hogy már nagyon soxor próbálkoztak a kódbeírással. Most nem emléxem a sorozatra, de minden próbálkozással egyre tovább kell várni a következő beírásra, ha nincs szerencséd, ez már végleg lezárta magát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicseréltem a magnómat egy bontott Philips CAR400-as magnóra (ez az a fajta aminek a nyomógombjai levehetőek, azaz levehető kezelő panellel rendelkezik). Meg van a kódja is, ellenben nem tudom beírni, mert a TID kijelzőre "SAFE" üzenetet ír ki. Hogy lehet beírni a kódot?

A bontóban be is tettük kb. ma egy hete. Ott azt mondták, hogy a "SAFE" üzenet kb 24 óra múlva átvált "CODE"-ra és akkor üssem be a kódot..

Hát eltelt egy hét, de még mindig "SAFE".

Megoldást tud rá valaki?

"Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, javításra került hozzám egy OPEL-ból CAR400-as rádió.A kijelzőn csak a SAFE felirat van, ami azt jelenti hogy nincs több lehetőség.Új EEPROM tartalomra és kódra lenne szükségem.Ha tudtok segísetek!Köszi.

Imre"

Forrás:http://elektrotanya.com/?q=hu/content/philips-car400-eeprom-tartalom-megoldva#TOP

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Philips CAR400-as magnómon volt a már fennt említett "SAFE" hibakód... Sikerült működésre bírni. Persze nekem meg volt a kód hozzá, csak az AS-gomb megnyomásakor azt írta ki, hogy "5 SAFE". Állítólag ez azt jelenti, hogy már volt rajta 5x sikertelen kódbeírási kísérlet.

A Megoldás:

1., Benyomod az AS gombot és nyomvatartod.

2., Ráadod a gyújtást és bekapcsolod a magnót (közben AS gomb folyamatosan nyomvatart)

3., Meg kell jelennie a négy vízszintes vonalnak " - - - - " Ha nem történik semmi, akkor úgy jártál mint én, vagyis már tilt a magnó. Sebaj.

Rajta hagyod a gyújtást. Magnó bekapcsolva és 2 hegyezett gyufa szállal kiékeled az AS gombot, (kijelzőn "SAFE" felirat) hogy benyomva maradjon így kell várnod 45-50 percet. Ekkor megjelennek a vízszintes vonalak. " - - - - " eltávolítod a gyufapöcköket (AS gomb felenged) és beírhatod a kódot. Ha pl: 1234 a kód akkor úgy tudod bevinni, hogy az állomásgombokat nyomogatod az első számjegy kiválasztására az 1-es állomásgombot a 2. számjegy beírására a 2-es állomás gombot és így tovább a 4-es állomásgombig. Ha véletlenül "túlpörgeted a számot nem baj, akkor nyomogasd tovább, mert 0-9-ig mennek a számok, tehát nyomogasd addig, míg meg nem jelenik a adott pozícióban a helyes szám. Ha sikerült bevinni a kódot, akkor AS-gombot hosszan nyomva tartod, míg el nem kezd zúgni a rádió és kész. Már hangolhatod is a rádiódat.

Remélem tudtam segíteni.

A megoldásban nyújtott segítségért külön köszönet a XV.-kerületi SDS Autónak (opel szervíz) ők navigáltak telefonon.

Link to comment
Megosztás:

Persze-persze hab a tortán, hogy most működik a magnóm, de a kijelzőre nem rakja ki a frekvencia sávokat. Tehát lehet hangolni el is tárolja az adókat, csak éppen azt nem látom, hogy milyen adót.

Elméletileg ez a magnó (Philips CAR400) már RDS-es, tehát az állomás nevét ki kellene írnia a TID kijelző közepén, de most ha bekapcsolom, akkor középen nem jelenik meg semmi. Pedig kiegyeznék még egy nyamvadt frekvencia sávval is, de semmi csak sötétség.

SDS autó szerint vigyem vissza a bontóba...

Járt már valaki így? Esetleg erre is van megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Persze-persze hab a tortán, hogy most működik a magnóm, de a kijelzőre nem rakja ki a frekvencia sávokat. Tehát lehet hangolni el is tárolja az adókat, csak éppen azt nem látom, hogy milyen adót.

Elméletileg ez a magnó (Philips CAR400) már RDS-es, tehát az állomás nevét ki kellene írnia a TID kijelző közepén, de most ha bekapcsolom, akkor középen nem jelenik meg semmi. Pedig kiegyeznék még egy nyamvadt frekvencia sávval is, de semmi csak sötétség.

SDS autó szerint vigyem vissza a bontóba...

Járt már valaki így? Esetleg erre is van megoldás?

A TID kábelkötegében nézd meg, hogy a piros-szürke kábel rendesen elmegy -e a rádióig. Mi azt szoktuk elvágni, hogy középen fixen a dátumot mutassa, után-gyári fejegységnél, és ne akarjon jelet kapni a rádióról. :rolleyes:

Szerk.: hülye vagyok, ha azzal a kábellel lenne baj, akkor pont hogy nem lenne ott sötétség, hanem virítana a dátum, folyamatosan. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Persze-persze hab a tortán, hogy most működik a magnóm, de a kijelzőre nem rakja ki a frekvencia sávokat. Tehát lehet hangolni el is tárolja az adókat, csak éppen azt nem látom, hogy milyen adót.

Elméletileg ez a magnó (Philips CAR400) már RDS-es, tehát az állomás nevét ki kellene írnia a TID kijelző közepén, de most ha bekapcsolom, akkor középen nem jelenik meg semmi. Pedig kiegyeznék még egy nyamvadt frekvencia sávval is, de semmi csak sötétség.

SDS autó szerint vigyem vissza a bontóba...

Járt már valaki így? Esetleg erre is van megoldás?

A TID kábelkötegében nézd meg, hogy a piros-szürke kábel rendesen elmegy -e a rádióig. Mi azt szoktuk elvágni, hogy középen fixen a dátumot mutassa, után-gyári fejegységnél, és ne akarjon jelet kapni a rádióról. :rolleyes:

Szerk.: hülye vagyok, ha azzal a kábellel lenne baj, akkor pont hogy nem lenne ott sötétség, hanem virítana a dátum, folyamatosan. :omg:

Nem biztos, hogy rossz ötlet, meg kell nézni, hogy nincs-e elvágva, vagy elszakadva az a vezeték valamelyik oldalon (a rádió mögött, vagy a TID csatlakozónál).

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy rossz ötlet, meg kell nézni, hogy nincs-e elvágva, vagy elszakadva az a vezeték valamelyik oldalon (a rádió mögött, vagy a TID csatlakozónál).

Az előzőleg kivett magnónál még működött normálisan a frekvencia kijelzés. A TID-kijelzőm jó, mert a dátumot kiírja középre, ha a magnót kikapcsolom. Nagyon halvány az esélye, hogy az előző magnó kiszerelésekor kihúzódott valamelyik vezeték a csatikból.. persze lecsekkolom.. kihúzom a magnót bekapcsolt állapotában és meg mozgatok minden vezetéket, hátha bevillan a kijelzőn az állomásnév, vagy a freki. Holnap nyilatkozok..

Link to comment
Megosztás:

Az előzőleg kivett magnónál még működött normálisan a frekvencia kijelzés. A TID-kijelzőm jó, mert a dátumot kiírja középre, ha a magnót kikapcsolom. Nagyon halvány az esélye, hogy az előző magnó kiszerelésekor kihúzódott valamelyik vezeték a csatikból.. persze lecsekkolom.. kihúzom a magnót bekapcsolt állapotában és meg mozgatok minden vezetéket, hátha bevillan a kijelzőn az állomásnév, vagy a freki. Holnap nyilatkozok..

Szia!

Hátha ez segít, nekem is meg kellett ezt csinálni, de már nem emlékszem, h előtte kiírt e valamit, vagy csak szipmlán nem volt kiírás.

http://carradio.5mp.eu/web.php?a=carradio&o=63lWV47Dat

Link to comment
Megosztás:

Jó esetben nem a hengerfej repedt szét, csak a tömítés égett át, de ha szét lesz bontva mindenképp kell síkoltatni is mert ugye évek alatt vetemedett az egész...

Hengerfej eldobos most keresek komplett külföldi papiros autot vagy hengerfejet olcson egyelöre nemtalálok ugy nézki az autó állni fog párhetet
Link to comment
Megosztás:

Nekem decemberben csinált hasonlot kicseréltük a központizár vezérlöt és jó lett igaz nem volt olcso de bontoba biztos lehet olcsoban is kapni

Közben volt időm és átnéztem a rendszeremet. Tényleg a kp. vezérlővel volt a bibi. Szétszedtem és egy kondenzátor lábának a forrasztása engedte el, illetve a nyák egy vezető szála volt "elszakadva". Így ezeket újraforrasztva tökéletesen működik újra.

Így most megúsztam egy központizár vezérlő cserét. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Közben volt időm és átnéztem a rendszeremet. Tényleg a kp. vezérlővel volt a bibi. Szétszedtem és egy kondenzátor lábának a forrasztása engedte el, illetve a nyák egy vezető szála volt "elszakadva". Így ezeket újraforrasztva tökéletesen működik újra.

Így most megúsztam egy központizár vezérlő cserét. :icon1:

:D
Link to comment
Megosztás:

Gyors segítségetek szeretném kérni. Egyik nagyon jó barátom C16NZ astrája ma nem indult el, eddig teljesen jó volt, akku totál lemerült, pedig nem hagyott rajta se világítást se semmit. Akksit töltöttük 2órát, hogy legalább gyújtás legyen, és megtoljuk akkor már indulnia kell. Aztán beletettük az akksit, és gyújtás nélkül halványan világítottak a műszerfalon a visszajelzők, ha ráadtam a gyújtást akkor már teljes fényében világított. De hiába toltuk, nem indult el, és az akksi megint lemerült teljesen 5perc után. Mi lehet a hiba oka? Eddig még nem csinált ilyent az autó.

Link to comment
Megosztás:

Gyors segítségetek szeretném kérni. Egyik nagyon jó barátom C16NZ astrája ma nem indult el, eddig teljesen jó volt, akku totál lemerült, pedig nem hagyott rajta se világítást se semmit. Akksit töltöttük 2órát, hogy legalább gyújtás legyen, és megtoljuk akkor már indulnia kell. Aztán beletettük az akksit, és gyújtás nélkül halványan világítottak a műszerfalon a visszajelzők, ha ráadtam a gyújtást akkor már teljes fényében világított. De hiába toltuk, nem indult el, és az akksi megint lemerült teljesen 5perc után. Mi lehet a hiba oka? Eddig még nem csinált ilyent az autó.

1 elszabadult vezeték ... zárlat .... kössed ki a generátort mielött inditasz , ja a biztitábla mögé nézzél be....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég furcsa problémával találkoztam, először azt hittem, hogy a csomagtér világítás izzója égett ki. Megnéztem és nem volt semmi baja, megmértem a feszültséget és 11,5 V-ot mutatott a műszer. Kíváncsiságból megmértem a +12 és a kasztni között, úgy pedig 12,6 V-ot kaptam és az izzó is világított. Ebből arra következtettem, hogy nem kapja meg a kapcsolt testet a lámpa. Megnéztem az ajtóban a kapcsolónál minden rendben van, de a műszer szakadást jelzett a kapcsolóra menő vezeték és a lámpa negatívja között. Kerestem azt a kábelt, ami egyébként barna-fehér, de nem csak egyszerűen a lámpához megy. hanem elmegy teljesen alulra a kötegben. A kapcsolási rajzon megtaláltam, de nem nagyon tudom, hogy mi hol van. A kérdésem csak annyi lenne, hogy megcsinálhatnám-e úgy, hogy egy új kábelt elvezetek a kapcsolótól a lámpáig? Amúgy minden tökéletesen működik, az első belső világítás is. Ne haragudjatok a sok szövegért !

http://imagerz.com/QEBDUUtvAwMHUl1MRQVQ (ha jól nézem valahol a piros téglalapon belül van a hiba)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég furcsa problémával találkoztam, először azt hittem, hogy a csomagtér világítás izzója égett ki. Megnéztem és nem volt semmi baja, megmértem a feszültséget és 11,5 V-ot mutatott a műszer. Kíváncsiságból megmértem a +12 és a kasztni között, úgy pedig 12,6 V-ot kaptam és az izzó is világított. Ebből arra következtettem, hogy nem kapja meg a kapcsolt testet a lámpa. Megnéztem az ajtóban a kapcsolónál minden rendben van, de a műszer szakadást jelzett a kapcsolóra menő vezeték és a lámpa negatívja között. Kerestem azt a kábelt, ami egyébként barna-fehér, de nem csak egyszerűen a lámpához megy. hanem elmegy teljesen alulra a kötegben. A kapcsolási rajzon megtaláltam, de nem nagyon tudom, hogy mi hol van. A kérdésem csak annyi lenne, hogy megcsinálhatnám-e úgy, hogy egy új kábelt elvezetek a kapcsolótól a lámpáig? Amúgy minden tökéletesen működik, az első belső világítás is. Ne haragudjatok a sok szövegért !

http://imagerz.com/Q...UtvAwMHUl1MRQVQ (ha jól nézem valahol a piros téglalapon belül van a hiba)

Köszi!

Végülis akkot csak újra kell kábelezni a gomb meg a lámpa között a testet nem? Szerintem ez sima ügy, kárpitot kell bontani és áthúzni a bal oldali átvezetőn, valószínűleg pont itt tört meg az eredeti is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! ha beszerelek egy olajnyomás érő müszert akkor a meglévő gomba hejére kell betenni az uj szenzort? és akk nem használható a visszajelző lámpa a gyári? Köszi

Úgy tudom hogy ilyenkor egy plussz lyukat fúrnak és oda tekerik be az új jeladót a régit meghagyva. De ha az eredeti gomba helyére teszed akkor értelemszerűen az már nem fog mérni, így jelezni sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.