Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Úgy tudom hogy ilyenkor egy plussz lyukat fúrnak és oda tekerik be az új jeladót a régit meghagyva. De ha az eredeti gomba helyére teszed akkor értelemszerűen az már nem fog mérni, így jelezni sem.

Végülis jahh igzad van! :S hülyeséget kérdeztem a lényeg hogy a másik hejére kell raknom! És ha a gyári kiiktatódik ez nem okoz vmi zavart esetleg? (Én végülis arra is gondoltam hoy vmi T elágazóba mind a 2ő gombát beteni!)

Link to comment
Megosztás:

Végülis jahh igzad van! :S hülyeséget kérdeztem a lényeg hogy a másik hejére kell raknom! És ha a gyári kiiktatódik ez nem okoz vmi zavart esetleg? (Én végülis arra is gondoltam hoy vmi T elágazóba mind a 2ő gombát beteni!)

Nem okoz zavart mert az csak a műszeregység olaj visszajelzőjét kapcsolgatja. Most vagy állandóan égni fog, vagy egyáltalán nem, ha lehúzod a csatit egyből kiderül. Végülis akár működhetne a T-elágazós két gombás megoldás, de ugye akkor az már egy "zsákutca" lenne az olajnak, valószinűleg megrekedne ott levegő és meghamisítaná a mérést szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nem okoz zavart mert az csak a műszeregység olaj visszajelzőjét kapcsolgatja. Most vagy állandóan égni fog, vagy egyáltalán nem, ha lehúzod a csatit egyből kiderül. Végülis akár működhetne a T-elágazós két gombás megoldás, de ugye akkor az már egy "zsákutca" lenne az olajnak, valószinűleg megrekedne ott levegő és meghamisítaná a mérést szerintem.

Miért hamisítaná a mérést? Ha felépül a nyomás akkor a levegőnek is annyi lesz a nyomása. Persze kicsit összenyomódik a levegő buborék, de a nyomás ugyanaz és nem hamisít semmit.

A levegő buborék inkább a hőmérséklet szenzorokat tudja megtréfálni. Én tuti betennék egy T-t és meghagynám a gyárit is. (sok utólagos olajnyomásmérőhöz adják is ezt a T-t.)

Link to comment
Megosztás:

Miért hamisítaná a mérést? Ha felépül a nyomás akkor a levegőnek is annyi lesz a nyomása. Persze kicsit összenyomódik a levegő buborék, de a nyomás ugyanaz és nem hamisít semmit.

A levegő buborék inkább a hőmérséklet szenzorokat tudja megtréfálni. Én tuti betennék egy T-t és meghagynám a gyárit is. (sok utólagos olajnyomásmérőhöz adják is ezt a T-t.)

Háta fene tudja, ha arra gondolsz hogy a légbubi jelentősen csökkenti a fékhatást ha a fékrendszerbe kerül....ott is nyomásról szól a játék. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Háta fene tudja, ha arra gondolsz hogy a légbubi jelentősen csökkenti a fékhatást ha a fékrendszerbe kerül....ott is nyomásról szól a játék. :unsure:

Persze mert ott a főfékhengerrel csak egy adott térfogatot tudsz benyomni a rendszerbe. Ha ott van levegő akkor a benyomott anyag csak a levegő buborék összenyomására fordítódik és nem is tud a kellő nyomás felépülni mert lekoppan a pedál. De az olaj rendszernél azért az olajszivattyú folyamatosan tolja az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Persze mert ott a főfékhengerrel csak egy adott térfogatot tudsz benyomni a rendszerbe. Ha ott van levegő akkor a benyomott anyag csak a levegő buborék összenyomására fordítódik és nem is tud a kellő nyomás felépülni mert lekoppan a pedál. De az olaj rendszernél azért az olajszivattyú folyamatosan tolja az olajat.

Oké, de gondoldom az olajnyomás sem egy állandóan adott érték hanem függ a motorfordulatszámtól. Ha levegő van az olajgomba és az olaj között akkor ott is összenyomódik és nem a valós értéket méri a műszer nem? Vagy a műszernek mindegy hogy olaj, vagy levegő nyomását méri? Mert ugye az olaj összenyomhatatlan a levegő viszont nem. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Oké, de gondoldom az olajnyomás sem egy állandóan adott érték hanem függ a motorfordulatszámtól. Ha levegő van az olajgomba és az olaj között akkor ott is összenyomódik és nem a valós értéket méri a műszer nem? Vagy a műszernek mindegy hogy olaj, vagy levegő nyomását méri? Mert ugye az olaj összenyomhatatlan a levegő viszont nem. :confused:

Á feladom....

Na még egy utolsó próba :) Példa: A szódás szifonban mindegy hol méred a nyomást a vízszint alatt vagy felett ahol a gáz van ugyanazt fogod mérni (mielőtt valalki belekötne: tegyük fel hogy a magasság különbség miatti elenyésző nyomáskülönbséggel nem számolunk)

A levegős féknél is ugyan az a nyomás abban a fékkörben (olajban és levegőben is), csak a levegő miatt nem is tud kialakulni a kellő nyomás mert a levegő összenyomódik mint egy rugó a pedálod meg lekoppan. Ha jóval hosszabb pedálút ill. főfékhenger lenne ott is el lehetne érni a kellő nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Oké, de gondoldom az olajnyomás sem egy állandóan adott érték hanem függ a motorfordulatszámtól. Ha levegő van az olajgomba és az olaj között akkor ott is összenyomódik és nem a valós értéket méri a műszer nem? Vagy a műszernek mindegy hogy olaj, vagy levegő nyomását méri? Mert ugye az olaj összenyomhatatlan a levegő viszont nem. :confused:

Az olajnyomás függ még a hőmérséklettől, az olaj viszkozitásától, az olajszivattyú állapotától stb. Ellenben nem függ attól, hogy van-e légbuborék az olajnyomásmérő vezetékében, mert a levegő csak nyomásközvetítő és nem nyomásnövelő szereplő a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

Végülis akkot csak újra kell kábelezni a gomb meg a lámpa között a testet nem? Szerintem ez sima ügy, kárpitot kell bontani és áthúzni a bal oldali átvezetőn, valószínűleg pont itt tört meg az eredeti is.

Köszi Zotya, meg is csináltam tegnap, működik is rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Á feladom....

Na még egy utolsó próba :) Példa: A szódás szifonban mindegy hol méred a nyomást a vízszint alatt vagy felett ahol a gáz van ugyanazt fogod mérni (mielőtt valalki belekötne: tegyük fel hogy a magasság különbség miatti elenyésző nyomáskülönbséggel nem számolunk)

A levegős féknél is ugyan az a nyomás abban a fékkörben (olajban és levegőben is), csak a levegő miatt nem is tud kialakulni a kellő nyomás mert a levegő összenyomódik mint egy rugó a pedálod meg lekoppan. Ha jóval hosszabb pedálút ill. főfékhenger lenne ott is el lehetne érni a kellő nyomást.

Az olajnyomás függ még a hőmérséklettől, az olaj viszkozitásától, az olajszivattyú állapotától stb. Ellenben nem függ attól, hogy van-e légbuborék az olajnyomásmérő vezetékében, mert a levegő csak nyomásközvetítő és nem nyomásnövelő szereplő a rendszerben.

Rendben meggyőztettek, akkor tehát jó a T-elágazós megoldás az új jeladó bekötésére és a régi megtartására.

:)

Köszi Zotya, meg is csináltam tegnap, működik is rendesen.

Nincs mit. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kérem segítségeteket:A minap vettem az Auchan-ban egy központi zár készletet.

Kérdésem az hogy tudom rögzíteni a mocikat az ajtóban? A zárhoz hogy kössem hozzá? Hogy vezessem el a vezetékeket.

Aki tud küldjön linket vagy képeket.Köszi

96 astra f 1.4 ferdehátu 5 ajtós.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom az univerzális kp-zár szettek a gombok rudazatára vannak kötve, ugye azt húzkodják le-fel. Ha nincs leírás hozzá akkor légy kreatív, rögzísd úgy hogy legyen fix, a kárpit visszamenjen, és üzembiztossan lehet csatlakoztati a rudazathoz. A kábelt úgy vezesd el, hogy a fel és lehúzodó üveg valamit az ablaktekerő mozgó alaktrészei ne nyírják el.Az ajtóból a kábelek a bajonettzáras nagy csatin mehnnek ki, vagy felhasználsz plussz pineket , vagy átfúrod az üres helyeket és ott vezeted átt a kábeleket.

486842-20120228-5WHLkm.jpg486845-20120228-77yYCE.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi a segítséget.

Gyári kp zár rögzítéséröl tud valaki képet felrakni.Legnagyobb bajom a helyhiány és hogy nem férek hozzá.

A bekarikázott csavarok fogják, az utánygyári zármotort. A hátsó ajtóknál ha jól emlékszem, könnyebb elhelyezni, oda nem annyira ferdén tudod betenni, a kereszt pálcát mozgatva, az első ajtókban pedig a függőleges pálcához tudod hozzá fogatni. ;)486930-20120228-e14Tbb.jpg

Link to comment
Megosztás:

A bekarikázott csavarok fogják, az utánygyári zármotort. A hátsó ajtóknál ha jól emlékszem, könnyebb elhelyezni, oda nem annyira ferdén tudod betenni, a kereszt pálcát mozgatva, az első ajtókban pedig a függőleges pálcához tudod hozzá fogatni. ;)486930-20120228-e14Tbb.jpg

Uff köszönöm szépen erre voltam kiváncsi....
Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Megpróbáltam ledesíteni a műszerfalat mert a gyáribol is csak két ízzó világított.Szétszedtem beraktam a ledeket és láss csodát még az a kettő se megy tök sötét minden.Fűtés szabályozó világítás sincs kicseréltem a rizsszem ízzót és ott se semmi.Az óra kilyelző meg fainul világít.Lilát raktam bele és gyönyörű mélykék lett az eredménye.Mit ronthattam el?Jah mióta szétszedtem a középkonzolt nincs meleglevegő.A venti fordulat szabályozója csak 4-en produkál.

96. c14nz.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Megpróbáltam ledesíteni a műszerfalat mert a gyáribol is csak két ízzó világított.Szétszedtem beraktam a ledeket és láss csodát még az a kettő se megy tök sötét minden.Fűtés szabályozó világítás sincs kicseréltem a rizsszem ízzót és ott se semmi.Az óra kilyelző meg fainul világít.Lilát raktam bele és gyönyörű mélykék lett az eredménye.Mit ronthattam el?Jah mióta szétszedtem a középkonzolt nincs meleglevegő.A venti fordulat szabályozója csak 4-en produkál.

96. c14nz.

A "betekerős" Ledes megoldásokkal nem vagyok kibékülve amúgy sem, nézz bele a galériámba, ott vannak az én verzióim. Amúgy, amit elronthattál az az, hogy a LED-eknek van polaritásuk, tehát lehet, hogy 180 fokkal meg kéne fordítani a foglalatokat, illetve a gyári ledeknél előfordul, hogy nagyon bután van megcsinálva a foglalat, és a "szárnyacskákat" meg kell hajtani, mert nem érintkeznek rendesen, amikor be vannak tekerve. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A "betekerős" Ledes megoldásokkal nem vagyok kibékülve amúgy sem, nézz bele a galériámba, ott vannak az én verzióim. Amúgy, amit elronthattál az az, hogy a LED-eknek van polaritásuk, tehát lehet, hogy 180 fokkal meg kéne fordítani a foglalatokat, illetve a gyári ledeknél előfordul, hogy nagyon bután van megcsinálva a foglalat, és a "szárnyacskákat" meg kell hajtani, mert nem érintkeznek rendesen, amikor be vannak tekerve. :rolleyes: A fűtőventi pedig valószínű azért nem megy, csak direkt fokozaton, mert az előtét ellenállás kipusztult belőle.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Megpróbáltam ledesíteni a műszerfalat mert a gyáribol is csak két ízzó világított.Szétszedtem beraktam a ledeket és láss csodát még az a kettő se megy tök sötét minden.Fűtés szabályozó világítás sincs kicseréltem a rizsszem ízzót és ott se semmi.Az óra kilyelző meg fainul világít.Lilát raktam bele és gyönyörű mélykék lett az eredménye.Mit ronthattam el?Jah mióta szétszedtem a középkonzolt nincs meleglevegő.A venti fordulat szabályozója csak 4-en produkál.

96. c14nz.

Leakadt a hideg-meleg leveghő választó vagy a tekerők mögött, vagy az anyósoldali lábtérben fent középen..4.es venti..hát érdekes, talán a csati nem érintkezik normálisan. Ha az jó akkor meg megadta magát a fűtőmotor ellenállás a motortérben a pollenszűrő alatt. Ugye 4-esben direktben kapja a tápot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van az autómban kp zár meg riasztó, nem gyári...nincsen távirányítóm hozzá,, a riasztó a motortérben ilyen kulcsos történet on, off felirattal, off állásban volt, ehhez sincs kulcsom, gondoltam a kp zár ezért nem működik ,legalább az működne ha már a riasztó nem..

Gondoltam én hogy majd elforditom azt a kis zárbetétet, sikerült. csippant is az autó, kp zár nem zárt le.fél perc múlva benyúltam a motortérbe be is riasztott.. nah akkor leveszem az aksi sarut..mert vissza már nem sikerült forditani off állásba... hmmm levettem de nem halgatott el...van saját aksija...gyors kis záracska ki erőszakol majd alatta kis kapcsolóval ki tudtam kapcsolni...

A kérdésem pedig: lehet-e ehhez távirányitót szerezni. vagy uj riasztónak az egységét rákötni mert igy csak a motortérben kellene ügyködni az ott lévő vezetékekkel....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy opel comboba szereltem az autórádió csatlakozóját és összeért a pozitiv meg a test, azóta hiába forditom el a kulcsot bármelyik állásba nem csinál semmit. Leellenőriztem az összes biztositékot de mindegyik jó. Tudtok segiteni??

Szerinted mi történik az akksival, ha rövidzárat kap? :huh:

Az a minimum, hogy meg kéne próbálni feltölteni. -_-

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.