Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hogy én mennyire tudom rühelleni azokat, akik ezekkel a vakító kék lámpákkal jönnek velem szembe! Mindegyiknek kívánom, hogy a kék lámpájukkal együtt forduljanak bele a legközelebbi árokba!

Jön szembe, én meg le kell, hogy lassítsak szinte állóra, mert annyira vakítanak. És ez nem csak a sufni tuning lámpákra vonatkozik, hanem a szép új csodákra is!

Namost ácsi, félreértések elkerülése végett, Én Xenon gyülölő voltam, és vagyok!

Ahhoz hogy tudjam mit, és kiket gyűlölök, ahhoz tapasztalni, és látnom kell!

Egyrészt ezért van az hogy xenont tettem az autóba,

Másrészt pedig mivel én csak olyan helyen használom a Xenont, ahol autó szembe nem jön!

Azt nem tom tudjátok e hogy van egy olyan érdekes tulajdonsága a xenonnak, hogy az haggyán hogy a teli spot fény de még az egészen oldalra kivetett fényfoszlányban a Vadállatok szeme is jól látható!!!

Ez nem egy utolsó pozitív dolog, ami valjuk be elősegitheti autónk felesleges költégekbe verését!

Nade ha támogattam a xenont, akkor mondok róla negatívumot, is!

Trafó, Amper, Életartam, Sünök b@sztatási alapjuk, sorolhatnám...

Személyes pálda a trafóval kapcs. pl amikor bekapcs a xenon, akkora áramot és ampert vesz fel hogy 10mp re elhalgat a rádió! mint amikor indítózól, akkor is leveszi az áramot "elvileg" minden olyan dologról ami csökkentheti az indíttózás hatékonyságát!

Link to comment
Megosztás:

Akármit mondasz, az ilyen xenon, amiről beszélsz, ami az autódban van, vakít és szabálytalan is. Épp te említed, hogy a vadakat is látod mert oldalra is visz...hát épp ez az...össze-vissza, rettentően zavaróan szórja a fényt.

Csak akkor használod ha nem jön szembe autó? Tehát jól értem, hogy amikor sötétben mész és mások is közlekednek arrafelé akkor helyzetjelzőt használsz vagy még azt sem? :D

Namost ácsi, félreértések elkerülése végett, Én Xenon gyülölő voltam, és vagyok!

Ahhoz hogy tudjam mit, és kiket gyűlölök, ahhoz tapasztalni, és látnom kell!

Egyrészt ezért van az hogy xenont tettem az autóba,

Másrészt pedig mivel én csak olyan helyen használom a Xenont, ahol autó szembe nem jön!

Azt nem tom tudjátok e hogy van egy olyan érdekes tulajdonsága a xenonnak, hogy az haggyán hogy a teli spot fény de még az egészen oldalra kivetett fényfoszlányban a Vadállatok szeme is jól látható!!!

Ez nem egy utolsó pozitív dolog, ami valjuk be elősegitheti autónk felesleges költégekbe verését!

Nade ha támogattam a xenont, akkor mondok róla negatívumot, is!

Trafó, Amper, Életartam, Sünök b@sztatási alapjuk, sorolhatnám...

Személyes pálda a trafóval kapcs. pl amikor bekapcs a xenon, akkora áramot és ampert vesz fel hogy 10mp re elhalgat a rádió! mint amikor indítózól, akkor is leveszi az áramot "elvileg" minden olyan dologról ami csökkentheti az indíttózás hatékonyságát!

Link to comment
Megosztás:

A multimétereknek azért van gyárilag hegyes vége, hogy ne csinálj zárlatot egy áramkörben, ha nem elég hegyes, tudsz rajta változtatni, akkor beszalad a vezeték szigetelésén is. A gombostű nem rossz, autók esetében, 220-nál már illik szigetelt fémet dugni a mérési ponthoz.

A villanyszerelők közt vannak állatok... volt aki nyelvel ellenőrizte a 220-at! :D Aztán meg fekete lett a nyelve vége...

Link to comment
Megosztás:

Akármit mondasz, az ilyen xenon, amiről beszélsz, ami az autódban van, vakít és szabálytalan is. Épp te említed, hogy a vadakat is látod mert oldalra is visz...hát épp ez az...össze-vissza, rettentően zavaróan szórja a fényt.

Csak akkor használod ha nem jön szembe autó? Tehát jól értem, hogy amikor sötétben mész és mások is közlekednek arrafelé akkor helyzetjelzőt használsz vagy még azt sem? :D

A ködbe tette, csak közben elment anyázásba a téma, és elfelejtetted :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

MID-es gondom/kérdésem van.

Két évvel ezelött beszereztem, és bekötöttem az 1997-es Astra F Caravan-omba (x16xel) egy MID-et. (a CC még a polcon hever)

Postán küldözgettem, valakihez, aki Tech x-el átprogramozta, minden OK, jól mér, csak sajnos a 109-es kód helyett 95-össel programozták, így a gyári rádióm kijelzője nem működik :(.

Eddig elvoltam vele, de most vásároltam egy CCR600-ast és gondoltam utánnajárok. Főleg azért, mert néha (rögös úton járva/ kábeleket ráncigálva) megjelentek a kijelzőn a rádió infók... Ugye mindazok ellenére, hogy NINCS rádió kijelzőre progranyozva. Kazi kikapcs-bekapcs után eltűnt. Nem sikerült rájönnöm mely lábak vagy milyen "zárlat" okoza ezt.

Valaki járt így, valami tapasztalat?

Tegnap az autóban fél óra matatás után elindult, a MID-en baloldalt elkezdett a "RADIO" is világítani és megjelenítette az infókat.

Ma, az asztalomon, labor-tápról van meghajtva a MID + kazi, két órája működik, (csak az X19-es csatlakozó van bekötve, de a kijelző i2C- féle kommunikációja ezen van bekötve) de nem hajlandó rádió-infót kiirni.

Tehát valami zárlat/külső jel az X20-as dugón át okozza néha azt, hogy mégiscsak elindul.

ötletek?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Stirlitz nekem is valószínűleg a feszültség stabilizátor haldokolhat?? Mert hogy éjszaka észrevettem, hogy parázslik a töltésvisszajelző.. Tompított, rádió, ventillátor (2.fokozat), működik eközben. Plusz mikor az irányjelzőm is villog akkor még jobban látszik a töltésvisszajelző ikon.

Ezek után nézegettem sűrűbben és még annyit vettem észre, hogy alapjáraton még rosszabb a helyzet. (szerintem)

Ez az alkatrész mennyit bír még? Miben fog megnyilvánulni ha végleg tönkremegy? Nem lesz töltésem?

Link to comment
Megosztás:

sztem vagy az vagy az egész generátor.....talán egy kicsit sípol is

a szíj nem laza, bár lehet hogy csúszik kicsit ebben a takony időben (kicsit kopott a tárcsa is rajta)

és eközben a rádió "serceg" ford.szám függően, ami lehet ez is vagy a gyújtás is

gondoltam kezdjük az olcsóbbik felől....még mielőtt veszek egy generátort....

enyémbe mintha vmi ilyen lenne:

http://img10.aprod.h...hely_rev006.jpg

De az okosok itten lehet tudnak vmit erre mondani

ja mérjem meg a töltést, azt majd a 7végén, meg a kábelek ellenőrzése az is 7végén

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszereltem az új vezérműtengely jeladót és még csak nem is röffent egyet sem. Úgyhogy visszatettem ami benne volt. Akitől vettem, azt mondta küldjem vissza és átutalja az árát. Viszont még azt is hozzá tette, valószínűleg csak a gyárival fog rendesen működni. Az viszont 45 ropi az Opel centrumban. Előtte viszont kiolvastatom a hibakódot, ugyan most mit fog kiírni?!

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

MID-es gondom/kérdésem van.

Két évvel ezelött beszereztem, és bekötöttem az 1997-es Astra F Caravan-omba (x16xel) egy MID-et. (a CC még a polcon hever)

Postán küldözgettem, valakihez, aki Tech x-el átprogramozta, minden OK, jól mér, csak sajnos a 109-es kód helyett 95-össel programozták, így a gyári rádióm kijelzője nem működik :(.

Eddig elvoltam vele, de most vásároltam egy CCR600-ast és gondoltam utánnajárok. Főleg azért, mert néha (rögös úton járva/ kábeleket ráncigálva) megjelentek a kijelzőn a rádió infók... Ugye mindazok ellenére, hogy NINCS rádió kijelzőre progranyozva. Kazi kikapcs-bekapcs után eltűnt. Nem sikerült rájönnöm mely lábak vagy milyen "zárlat" okoza ezt.

Valaki járt így, valami tapasztalat?

Tegnap az autóban fél óra matatás után elindult, a MID-en baloldalt elkezdett a "RADIO" is világítani és megjelenítette az infókat.

Ma, az asztalomon, labor-tápról van meghajtva a MID + kazi, két órája működik, (csak az X19-es csatlakozó van bekötve, de a kijelző i2C- féle kommunikációja ezen van bekötve) de nem hajlandó rádió-infót kiirni.

Tehát valami zárlat/külső jel az X20-as dugón át okozza néha azt, hogy mégiscsak elindul.

ötletek?

köszönöm

Nincs most nálam táblázat, de ha valóban a 95-ös kód az a rádió nélküliség, akkor passz. Ha viszont nem biztos, akkor lehetséges az, mint nálam: át kellett állítani a rádiót a megfelelő kijelzésre.

Mikor bekapcsolod a rádiót, eltűnik a felső sorból a BC kiírásai? Ha igen, akkor a rádió küldene jelet, csak valami baj van.

Link to comment
Megosztás:

Nincs most nálam táblázat, de ha valóban a 95-ös kód az a rádió nélküliség, akkor passz. Ha viszont nem biztos, akkor lehetséges az, mint nálam: át kellett állítani a rádiót a megfelelő kijelzésre.

Mikor bekapcsolod a rádiót, eltűnik a felső sorból a BC kiírásai? Ha igen, akkor a rádió küldene jelet, csak valami baj van.

95-os kód - ohne radió :(

Nem tűnik el a felső sor, kaziból próbáltam 8 v 10 karakteres megjelenítést, nem attól van.

X20-as dugón valamelyik szál zárlata/testelése/? miatt jelenik meg a rádió mindazok ellenére, hogy nem úgy van programozva...

Link to comment
Megosztás:

95-os kód - ohne radió :(

Nem tűnik el a felső sor, kaziból próbáltam 8 v 10 karakteres megjelenítést, nem attól van.

X20-as dugón valamelyik szál zárlata/testelése/? miatt jelenik meg a rádió mindazok ellenére, hogy nem úgy van programozva...

Ez érdekes, nekem is 095-re van állítva és még sosem jelentkezett ilyen probléma, mint nálad. De amennyiben a csatlakozó mozgatására jön elő, akkor lehet, hogy ott van a probléma, esetleg magában a BC-ben.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes, nekem is 095-re van állítva és még sosem jelentkezett ilyen probléma, mint nálad. De amennyiben a csatlakozó mozgatására jön elő, akkor lehet, hogy ott van a probléma, esetleg magában a BC-ben.

De 095-el nincs rádió-kijelzésed, nem?

Belso kontakt-hiba kizárva, lakásban csak az X19-es csatlakozóval (táp + rádió-kijelzés), bármennyit fárasztottam nem jön elő a (számomra pozitív) hiba. Autóban X20-as dugóval néha megjelenik... Nemrég miután megjelent a rádió, lehúztam az X20-ast (széles kék), és vígan írkálta a kazi infókat míg egy szenzor-hiba fel nem jött (ugye dugó nélkül nincsenek letestelve)... kisérletezek még vele...

2) a CC mennyire mér pontosan? ha kicsit nagyobb a terhelés rajta (bekötöttem egy LED-es 3. stoplámpát), attól még nem fog nyűgölni, nem? Ha jól értettem feszültség-esést mér, mármint ha nincs esés akkor jelez...

3) lufis astra F kormányra lehet valahogy rádió-kazi vezérlő gombokat szerelni, vagy próbáljak inkább Vektra B-s multikormányt turkálni...?

Link to comment
Megosztás:

De 095-el nincs rádió-kijelzésed, nem?

Belso kontakt-hiba kizárva, lakásban csak az X19-es csatlakozóval (táp + rádió-kijelzés), bármennyit fárasztottam nem jön elő a (számomra pozitív) hiba. Autóban X20-as dugóval néha megjelenik... Nemrég miután megjelent a rádió, lehúztam az X20-ast (széles kék), és vígan írkálta a kazi infókat míg egy szenzor-hiba fel nem jött (ugye dugó nélkül nincsenek letestelve)... kisérletezek még vele...

2) a CC mennyire mér pontosan? ha kicsit nagyobb a terhelés rajta (bekötöttem egy LED-es 3. stoplámpát), attól még nem fog nyűgölni, nem? Ha jól értettem feszültség-esést mér, mármint ha nincs esés akkor jelez...

3) lufis astra F kormányra lehet valahogy rádió-kazi vezérlő gombokat szerelni, vagy próbáljak inkább Vektra B-s multikormányt turkálni...?

CC menni fog elvileg a 3 féklámpival is.

Szerintem egyszerűbb a B Vectra multikormány, az Astráéra maximum kókányolni tudsz.

Link to comment
Megosztás:

igen. Ha beleolvasol a bc topicba, látod hogy errōl szól. Nincs, de közös a jeladójuk. A mutató ahyon van csillapítva, hogy ne integessen a benzin lötyögésre, a lámpa kevésbé, az elalszik, felvillan idönként. Kb 8 liter körül van a lámpa bevillanástól.

Kössz a választ! Tesztelem jelenleg! világitástól számitva, most tartok 70 km-nél

Link to comment
Megosztás:

Minden aksi jó amit boltban lehet venni, a polaritás jó volt amikor visszaraktad? Fel van töltve?

Akkor köszi veszek egye olyat.

ja a bolt amit irtam az nem az ahol az aksit árulták. :)

egyébként most megmértem amper mérővel és 12.5v -ot mutatott, mondjuk már a központi zár se zár le. ugy hogy valószinüleg akkor kakukk az aksinak, van rajta egy kémlelő nyilás az már fekete,de azt mondják attól még nem biztos hogy tönkre is ment.

ja és még egy melyik jobb a gondozás mentes ,vagy a savas?

Link to comment
Megosztás:

Akkor köszi veszek egye olyat.

ja a bolt amit irtam az nem az ahol az aksit árulták. :)

egyébként most megmértem amper mérővel és 12.5v -ot mutatott, mondjuk már a központi zár se zár le. ugy hogy valószinüleg akkor kakukk az aksinak, van rajta egy kémlelő nyilás az már fekete,de azt mondják attól még nem biztos hogy tönkre is ment.

ja és még egy melyik jobb a gondozás mentes ,vagy a savas?

Gondozásost vegyél.

Egyébként amperérővel nem lehet feszültséget mérni és a gondozásmentes akkumulátor is savas. :)

Link to comment
Megosztás:

Gondozásost vegyél.

Egyébként amperérővel nem lehet feszültséget mérni és a gondozásmentes akkumulátor is savas. :)

Az unixnál van savas aksi eagel márkájú 45ah akkor inkább azt vegyem meg mint a vartát amire azt irták gondozás mentes?

egyébként ez mit jelent hogy nem kell tölteni soha? mert ami nekem van az is szerintem gondozás mentes sAvas csak fullburkolt a teteje és nem lehet a celákba igy önteni ioncserélt vizet.

ponosabban multiméterrel mértem meg. és az mutatott 12.5 aztán hogy ez most jó vagy sem nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Az unixnál van savas aksi eagel márkájú 45ah akkor inkább azt vegyem meg mint a vartát amire azt irták gondozás mentes?

egyébként ez mit jelent hogy nem kell tölteni soha? mert ami nekem van az is szerintem gondozás mentes sAvas csak fullburkolt a teteje és nem lehet a celákba igy önteni ioncserélt vizet.

ponosabban multiméterrel mértem meg. és az mutatott 12.5 aztán hogy ez most jó vagy sem nem tudom.

Mindegyiket után kéne tölteni folyadékkal, csak a gondozás menteset nem tudod. :)

Anno egy ilyen gondozásos akksit javítottunk meg a vasúton, mert már rossz volt. Kitakarítottuk, kapott új 30%-os hígított kénsavat és azóta használom probléma nélkül. :) Az előző vartámat nem tudtuk volna így megcsinálni szétbarmolás nélkül. Az gondozásmentes volt.

Eagle passz. Varta lenne jó, de a gondozásos célszerűbb lenne.

Link to comment
Megosztás:

Az unixnál van savas aksi eagel márkájú 45ah akkor inkább azt vegyem meg mint a vartát amire azt irták gondozás mentes?

egyébként ez mit jelent hogy nem kell tölteni soha? mert ami nekem van az is szerintem gondozás mentes sAvas csak fullburkolt a teteje és nem lehet a celákba igy önteni ioncserélt vizet.

ponosabban multiméterrel mértem meg. és az mutatott 12.5 aztán hogy ez most jó vagy sem nem tudom.

Ha a műszered halál pontos és nem téved mondjuk 5 - 10 %-ot, akkor is a boltban feltöltöttként vett akkumulátorod már csak 70 %-os töltöttséggel bírt.

Bárki bármit mond, az új, "feltöltött" akkut is használatba vétel előtt teljesen fel kell tölteni úgy, hogy a töltés befejezése után 1 órával legalább 12,7 voltot mutasson!

Én a gondozásmentest javaslom, de ez nem azt jelenti, hogy soha rá sem kell nézni!

Mindig, főleg télen, rendszeresen ellenőrizni kell a nyugalmi feszültséget, és ha már 12,5 akkor fel kell tölteni!

12,25 V esetén az akku már visszafordíthatatlanul károsodik! Magyarán csökken a kapacitása.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne 2 db kérdésem... :)

Az elsó: van egy Grundig SC 303 -as tipusú autórádióm ( pontosabban ilyen: http://codedradio.info/pics/GRUNDIG/sc303%28c%29-it.jpg ) Be szeretném LED-ezni de mikor szétszedtem láttam h a gombok panelén amin az égők vannak a gombokon kersztül vannak bekötve az égők... S mielőtt nekiálnék azt szeretném kérdezni h gondot fog e okozni a led a gombok működésében.. mert ugye a led úgy viselkedik mint egy dióda így csak egyik irányba tud rajta áram folyni másik irányból zár... ez nem okozhat gondot?

A másik kérdésem: az autómban lévő TID kijelző láttam h ki tud írni fordulatszámot illetve egyéb okosságokat amiket nem tudok h mi... a kérdésem az lenne hogy hogyan lehetne megcsinálni h nekem a fordulatszámot írja rádió állomás helyett? :)

Válaszokat előre is köszönöm! S elnézést ha értelmetlen amit kérdezni szeretnék.. :D

Üdv.: Szilix

(Ui.: '94 Opel Astra Caravan 1.4i )

Link to comment
Megosztás:

Ha a műszered halál pontos és nem téved mondjuk 5 - 10 %-ot, akkor is a boltban feltöltöttként vett akkumulátorod már csak 70 %-os töltöttséggel bírt.

Bárki bármit mond, az új, "feltöltött" akkut is használatba vétel előtt teljesen fel kell tölteni úgy, hogy a töltés befejezése után 1 órával legalább 12,7 voltot mutasson!

Én a gondozásmentest javaslom, de ez nem azt jelenti, hogy soha rá sem kell nézni!

Mindig, főleg télen, rendszeresen ellenőrizni kell a nyugalmi feszültséget, és ha már 12,5 akkor fel kell tölteni!

12,25 V esetén az akku már visszafordíthatatlanul károsodik! Magyarán csökken a kapacitása.

10,5V. :) 12,25V még bőven jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.