Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha meg ad jelet, akkor engedélyezi a gyújtáskapcsolót, hogy adjon feszültséget az önindító bendixére?

Nos leírom: ha nincs rádugva a főtengely jeladó, az önindító még indítani fog! Bizony. Csak nem fog beindulni a motor, soha.

Kipróbáltam.

Eleve nem tudja a szerencsétlen ECU, hogy van-e főtengely jeladója, amíg el nem kezdi pörgetni az önindító...

Így már értem, hogy miért badarság az egyik kérdésem, a többihez mit szóltok!? :)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a savas akksi működését is tudni kellene...Nem csak a feszültség számít a kapcsokon mérve, hanem a terhelés hatására leadott áram erőssége is és a terhelés alatt mért feszültség.

Van olyan indító akksi a cégnél, aminek a kapocsfeszültsége 12,3V , de szinte egy izzót nem tudsz vele "meghajtani".

Viszont az is igaz, hogy indításkor még egy jó akksin is elég szépen leesik a fesz a pillanatnyi nagy terhelés hatására. Ennek az "esésnek" a mértéke fontos, csak hát ezt senki nem méri...

Másrészt egy savas akksit nem tesz tönkre egy "mélymerítés", jót nem tesz neki persze, de nem kell rögtön kukába vágni.

Én még abból a korból származom, amikor faterral savaztunk otthon akksit és mértünk sav %-ot is(optimális 33% ha jól emléxem), de a mai akksik röhejesek...mármint minőségre. A márkanév meg szart se jelent.

A 2 éves Banner akksim most haldoklik, persze a gari idő lejárta után 2 héttel adta meg magát. Sorozatszámból visszakeresve 1évet állta a raktárban, mielőtt megvettem.

Kivettem, savat mértem, kapott frissítést, hosszú csepegtető töltést és most 2 napja áll, kiváncsi leszek mit mérek majd a kapacitásmérővel.

Szerintem kuka lesz.

Most egy 55Ah-ás másik banner van bent a corsában, ami már 1 éve halálra van ítélve állítólag...érdekes módon még 11,8-as kapcsofesszel is képes 390A leadására...

Már csak azt lenne jó kideríteni, hogy a corsában lévő generátor mit bírna el, gőzöm sincs hány Ampert tud...

Ja és még valami: nagyon fontos az is, hogy ki milyen módon haszálja az autóját naponta. Aki rövidtávokat jár csak be, ne csodálkozzon, ha 2évente akksit cserél. Az asztali töltők pedig mind feszgenerátoros kivitelűek, esetleges áramkorlátozóval, szal nem a kapacitásnak megfelelő 10%-os áramerőséggel töltenek, hanem, amit éppen az akksi fel tud venni...

Aha ,tényleg hogy is van a régi ökölszabály?!

Az akkuvizet kétszer felforralni és akkor jó ha a töltőamper visszament 2-3 A ra a 10-ről <_<

És ne felejtsük el az akkusaruk és testkábelek kontaktját....

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egyszer olvastam valahol (lehet itt, ebben a rovatban volt), hogy műszerfalban cserélek izzók helyett ledeket, és mielött becsavarjuk a színes ledeket, elötte ha jól emlékszem 3000es vizes csiszolópapírral meg kell -- lehet csiszolni a világító felületét, és jobban szétszórja a fényt, nem lesz annyira "összpontos" fénye a lednek. Az a kérdés, hogy ez a megoldás hatásos-e, vagy csak esztétikailag teszek kárt bennük??? Ha túl nagy baromságot írtam, akkor sorry :D (és tudom, hogy a plazma számlap szebb) :D Válaszotokat előre is köszi :D :D

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egyszer olvastam valahol (lehet itt, ebben a rovatban volt), hogy műszerfalban cserélek izzók helyett ledeket, és mielött becsavarjuk a színes ledeket, elötte ha jól emlékszem 3000es vizes csiszolópapírral meg kell -- lehet csiszolni a világító felületét, és jobban szétszórja a fényt, nem lesz annyira "összpontos" fénye a lednek. Az a kérdés, hogy ez a megoldás hatásos-e, vagy csak esztétikailag teszek kárt bennük??? Ha túl nagy baromságot írtam, akkor sorry :D (és tudom, hogy a plazma számlap szebb) :D Válaszotokat előre is köszi :D :D

Tényleg jobb lesz a terítése valamivel, de ne bonyolítsd túl vizespapírozással. Az első csiszolópapírral, ami a kezedbe akad csiszold körbe, mert ami sérüléseket okozol a felszínén, az mind másfele fogja szórni a fényt. Ha körbekarcolod vele, akkor valamivel jobb lesz. Én is ezt csináltam, amikor még betekerős Ledeket próbálgattam.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek, ha hoszbordás(Poly-V) tárcsás generátorra rá lehet tenni a régi tárcsát, vagy nem? (vagy szarakodni kell vele?)

ugye az egyik külső, másik belső hűtésű

meg egyébként a tengelyátmérő efforma, illetve ha ráteszi az ember egy síkban lesz majd?

tudja esetleg vki, mi az a ball fölül lévő 13asnak láccó csavar, mit tart az? enyimen nincs olyan

http://racing-bazar.hu/ShowImage.ashx?imgID=1006967109&imgX=1024&imgY=0

köszi

Link to comment
Megosztás:

Van DIS-es C14NZ is, bizony. Csak elég ritka. :)

Astra F-et csak a következő motorokkal gyártottak 1.4-esben: C14NZ (44kw/60LE), C14SE (60kw/82LE), X14NZ (44kw/60LE), X14XE (66kw/90LE).

Tehát ebből kiderül, hogy NZ-nek NZ a motor csak nem C hanem X és azért ez volt a DIS kockás, ha C14NZ-ben DIS kocka van akkor az már utólagos.

Link to comment
Megosztás:

Astra F-et csak a következő motorokkal gyártottak 1.4-esben: C14NZ (44kw/60LE), C14SE (60kw/82LE), X14NZ (44kw/60LE), X14XE (66kw/90LE).

Tehát ebből kiderül, hogy NZ-nek NZ a motor csak nem C hanem X és azért ez volt a DIS kockás, ha C14NZ-ben DIS kocka van akkor az már utólagos.

Sztem meg X14NZ se volt DIS-es, ami 1.4-est láttam DIS-el, azon minden volt EGR is, az pedig X14SZ akkor már.

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg X14NZ se volt DIS-es, ami 1.4-est láttam DIS-el, azon minden volt EGR is, az pedig X14SZ akkor már.

X14SZ kódu motor tudomásom szerint nincs.Az 1.4-es mociknál a C14SE-t gyártották DIS gyújtással,az NZ-k gyárilag rotoros gyújtással készültek.Az X,Z 14 XE,XEL,XEP pedig már trafósor van.Elnézést, van X14SZ,de azt Corsákba építették.
Link to comment
Megosztás:

X14SZ kódu motor tudomásom szerint nincs.Az 1.4-es mociknál a C14SE-t gyártották DIS gyújtással,az NZ-k gyárilag rotoros gyújtással készültek.Az X,Z 14 XE,XEL,XEP pedig már trafósor van.Elnézést, van X14SZ,de azt Corsákba építették.

Igen, X14SZ csak Corsa B-ben volt Astra F-ben nem, viszont X16SZ SZR XEL volt Astra-ban is.

Link to comment
Megosztás:

Astra F-et csak a következő motorokkal gyártottak 1.4-esben: C14NZ (44kw/60LE), C14SE (60kw/82LE), X14NZ (44kw/60LE), X14XE (66kw/90LE).

Tehát ebből kiderül, hogy NZ-nek NZ a motor csak nem C hanem X és azért ez volt a DIS kockás, ha C14NZ-ben DIS kocka van akkor az már utólagos.

Az X14NZ meg C14NZ csak annyiból különbözik, hogy az X-esnek jobb a környezetvédelmi beosztása, de gyújtásbeli különbség nincs. Nekem is X14NZ van, és rotoros. X14SZ a DIS-es, és valóban csak B Corsában létezett.

Valahol találtam egy táblázatot, hogy mi-mit jelent a motorkódokban, ha rábukkanok, belinkelem ide.

Egyébként Astra F-et gyártottak még C14NV-vel is (karbis blokk, 75LE)

Ja, kérdeznék én is. Mégpedig azokat a műszeregységeket mibe szerelték, ami 110 fokig mér? Tuti benzinesé volt és Astráé, mert 50 literig és 7ezres fordulatig mér, az óra is passzol (W1102), viszont nekem két beosztás van a hűtővíznél, ugye kék-90°-100-piros. Itt kék-90°-és a piros meg a 110° egyben van.

Passzol, vagy felejtős?

Link to comment
Megosztás:

Az X14NZ meg C14NZ csak annyiból különbözik, hogy az X-esnek jobb a környezetvédelmi beosztása, de gyújtásbeli különbség nincs. Nekem is X14NZ van, és rotoros. X14SZ a DIS-es, és valóban csak B Corsában létezett.

Valahol találtam egy táblázatot, hogy mi-mit jelent a motorkódokban, ha rábukkanok, belinkelem ide.

Egyébként Astra F-et gyártottak még C14NV-vel is (karbis blokk, 75LE)

Ja, kérdeznék én is. Mégpedig azokat a műszeregységeket mibe szerelték, ami 110 fokig mér? Tuti benzinesé volt és Astráé, mert 50 literig és 7ezres fordulatig mér, az óra is passzol (W1102), viszont nekem két beosztás van a hűtővíznél, ugye kék-90°-100-piros. Itt kék-90°-és a piros meg a 110° egyben van.

Passzol, vagy felejtős?

Passzol, ha cseréled vele a hőgombáját is.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez mi?

Jaj, gondolom már!

Olyan mint a burgi, kari, cseri, itt nálunk az út menti "őstermelő" krétával, táblára írt hirdetésén. :D

Már lesem, hogy Mari néni mikor írja ki, friss toji kapható!

Várjál!! Az már tojcsi!!! Meg ugye üccsi, bancsi turi, telcsi, baszcsi, kajcsi, puszcsi... ezek a neo primitív úri bunkó nyelvjárás szavai...

Link to comment
Megosztás:

Bonyolult akart lenni, de hogy ebbe me kell belekötni azt nem értem(lebunkozni meg aztan végképp nemtom mé kell). Az eredeti (lényeges) kérdésemre esetleg vmi érdemi reakcio?

Mert ugye voltaképpen azé lennénk itt nem a nyelvjárásokat es nyelvtani hibákat kijavítani...szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem?

Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM):

http://www.mullerauto.net/opel-astra-g/308-opel-astra-g-indexrele.html

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.