Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

He? Légzsák hibát?

Nincsen akku, akár ráadhatom a gyújtást... nem lesz légzsák hiba... esélytelen! :) Törölni nem lehet tudom, de be sem fog kerülni... :) Még mielőtt rosszal vádolsz, tudom, hogy műszerrel törölhető! :D 2x kellett töröli a szalagkábelem miatt... :S

Link to comment
Megosztás:

Nincsen akku, akár ráadhatom a gyújtást... nem lesz légzsák hiba... esélytelen! :) Törölni nem lehet tudom, de be sem fog kerülni... :) Még mielőtt rosszal vádolsz, tudom, hogy műszerrel törölhető! :D 2x kellett töröli a szalagkábelem miatt... :S

Hja, az más. :D Ezt ismerjük. Azt hittem akksilevétellel törlöd a hibát. :D

Link to comment
Megosztás:

Nincsen akku, akár ráadhatom a gyújtást... nem lesz légzsák hiba... esélytelen! :) Törölni nem lehet tudom, de be sem fog kerülni... :) Még mielőtt rosszal vádolsz, tudom, hogy műszerrel törölhető! :D 2x kellett töröli a szalagkábelem miatt... :S

Azért kötöttem vissza az aksit hogy mennyek vele egy kört hogy végre egyenes lesz-e a kormány :)

De sajnos megjegyezte a hibát...

Link to comment
Megosztás:

2 és 4 máshoz kell, nem? 3-ast és 5-öst kellett nyomnom a CAR400-amban is átlőni a kijelzőhöz.

Majd csinálok egy fullos gyári rádiós GyIK-ot is. :D

Az jó lesz. :icon13:

Már nem emlékszem hol :blush: , régen volt de biztos, hogy volt 2 és 4 gomb is. Talán elmentettem, majd megkeresem. :)

Megtaláltam, azt nem tudom így van-e: (nem volt 2000 utáni rádióm) :icon1:

"A 2000 előtt gyártott rádiókhoz a 3 és 5 gombok nyomva tartása mellett kell a rádiót bekapcsolni. A kijelzőn azonnal megjelenik, hogy hány digitesre van állítva. Várni kell, míg átáll a másikra, majd felengedni a gombokat. A 2000 után gyártottak esetében a 4, 6 gombokkal ugyanez."

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Szikra oké hogy van a hengeren kívül, de nem biztos hogy bent nyomás alatt is leadja. Nekem a trafó okozott olyat hogy minden volt mégsem járt a motor. Nincs vákum a tankban? Működik rendesen a tankszellőztetés?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Levegőt kap rendesen? Katalizátor nem halálozott el véletlenül? Csak ötletelek... Lehet nem is elektromos probléma.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Erősen olyan a jelenség, mintha a tankban vákuum alakulna ki az aktívszénszűrő hibája miatt. Próbáld ki, hogy mész vele, és amikor leáll, leveszed a tanksapit. Ha erős vákuumot tapasztalsz, aztán rögtön be is indul a kocsi, akkor egyértelműen ez az ok.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Szervusz! Nekem hasonló tünetekkel kezdte,aztán már végképp be sem indult a verda!Végigjártam ugyanezen dolgokat amit Te is leírtál,és hát nekem egy több részből álló hibám volt...Először is az aktív szénszűrőm eldugította a szellőzést,összeszívta a tankomat+szerintem az nyírta ki az AC-mat is :goofy: Kitakarítottam és kicserélgettem mindent,és mégse akart beindulni...Aztán egyszer csak torokból lekötve a kipufogót pöccre indult,mint kiderült a katalizátorom is összetört és totál eldugította a motor kipufogását,EZÉRT NEM INDULT! Remélem segítettem valamit... <_<

Link to comment
Megosztás:

Ja még a fent leírt hibák elhárítása részemről... :icon1: Cseréltem egy AC-t+kibeleztem a katalizátort :D +kihajítottam az átkozott szénszűrőt a kukába(a szűrő csöveit kifújkáltam és T-elosztóval össszekötöttem őket,kapott 1kis benzinszűrőt az injektor előtti vákumcső meg még egy kis szűrőt a motor alatt lógó tölcséres cső is+még 2-es fúróval kifúrtam a tanksapkát is)Tehát ha ezek után is vákum lesz a tankban,megeszem a kalapom!! :D Egyébként érdekes hogy a gyári tanksapkán nincs lyuk a szellőzésnek,eddig szinte az összes autómon"lyukas"tanksapka volt!!Opelék úgy látszik nagyon bíztak a szénszűrős szellőzésben...amíg el nem dugult! :D

Link to comment
Megosztás:

Ja még a fent leírt hibák elhárítása részemről... :icon1: Cseréltem egy AC-t+kibeleztem a katalizátort :D +kihajítottam az átkozott szénszűrőt a kukába(a szűrő csöveit kifújkáltam és T-elosztóval össszekötöttem őket,kapott 1kis benzinszűrőt az injektor előtti vákumcső meg még egy kis szűrőt a motor alatt lógó tölcséres cső is+még 2-es fúróval kifúrtam a tanksapkát is)Tehát ha ezek után is vákum lesz a tankban,megeszem a kalapom!! :D Egyébként érdekes hogy a gyári tanksapkán nincs lyuk a szellőzésnek,eddig szinte az összes autómon"lyukas"tanksapka volt!!Opelék úgy látszik nagyon bíztak a szénszűrős szellőzésben...amíg el nem dugult! :D

Enyém tanksapka lyukas. :P Gyári, nem záras.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Trafot cserelj. Kadettel jartam igy...

megyek, haladok, majd minden elojel nelkult leallt. szinten 10-15perc utan ujra indult, es mentem tovabb. Kesobb egyre tobbet kall majd varni, majd vegul nem indul be.

A trafo van megszakadva.

Link to comment
Megosztás:

Enyém tanksapka lyukas. :P Gyári, nem záras.

He-he :icon1: Mostmár az enyém is! :P Jut eszembe,tudom nem ide kéne írnom,de már lusta vagyok átmenni a másik topikba... :goofy: Fogyasztás....Ma úgy jött ki a lépés hogy volt egy pont 50km-es utam,oda+vissza 100km.. <_< Na mondom lemérem a fogyasztását... :icon10: Mivel kiheréltem a katalizátort,meg van fönt tetőcsomim is,nagyon kíváncsi voltam :D Meg igazából még nem is mértem...Teletank módszer:101km-re tankoltam,ugyanaz a kútfej oda is-vissza is,ugyanaz a pisztoly,ütközésig benyom a töltőcsőbe,majd az első kattanásnál ÁLLJ!!Aztán majd leesett az állam:5,1liter!!Minimum 6,5-7re számítottam!Mondjuk végig 85-90-es tempó,végig ötödikben volt a kocsi,mert csak egyetlen falucskán mentem keresztül,és egyedül ültem benne!De ez akkor is ku..a JÓ,nem?? Eddig csak az 1,3-as Suzukijaim hozták az ehhez hasonló fogyit! :smartass: Mondom is,LÉTEZIK EZ???Szinte mint egy Dízel :D Hát akkor úgy néz ki,motorom-gyújtásom-lambdám nagyon rendben van! :icon10: Ráadásul riogattak is,hogy tetőcsomagtartóval(csak a 2 tartó van fönt)majd 1lityivel többet eszik,a légellenállás miatt,na meg a kiherélt katalizátorom is...Aztán végül így szerintem még kevesebbet eszik mint katalizátorral!Örülök is neki,mert szívtam már a verdával eleget,mostmár itt az ideje hogy Ő is tegye a dolgát,így meg a kellemes fogyival még talán hoz is vissza valamit az alakatrészei árából.Meg mostanában úgysem lesz teletankolva!

Link to comment
Megosztás:

He-he :icon1: Mostmár az enyém is! :P Jut eszembe,tudom nem ide kéne írnom,de már lusta vagyok átmenni a másik topikba... :goofy: Fogyasztás....Ma úgy jött ki a lépés hogy volt egy pont 50km-es utam,oda+vissza 100km.. <_< Na mondom lemérem a fogyasztását... :icon10: Mivel kiheréltem a katalizátort,meg van fönt tetőcsomim is,nagyon kíváncsi voltam :D Meg igazából még nem is mértem...Teletank módszer:101km-re tankoltam,ugyanaz a kútfej oda is-vissza is,ugyanaz a pisztoly,ütközésig benyom a töltőcsőbe,majd az első kattanásnál ÁLLJ!!Aztán majd leesett az állam:5,1liter!!Minimum 6,5-7re számítottam!Mondjuk végig 85-90-es tempó,végig ötödikben volt a kocsi,mert csak egyetlen falucskán mentem keresztül,és egyedül ültem benne!De ez akkor is ku..a JÓ,nem?? Eddig csak az 1,3-as Suzukijaim hozták az ehhez hasonló fogyit! :smartass: Mondom is,LÉTEZIK EZ???Szinte mint egy Dízel :D Hát akkor úgy néz ki,motorom-gyújtásom-lambdám nagyon rendben van! :icon10: Ráadásul riogattak is,hogy tetőcsomagtartóval(csak a 2 tartó van fönt)majd 1lityivel többet eszik,a légellenállás miatt,na meg a kiherélt katalizátorom is...Aztán végül így szerintem még kevesebbet eszik mint katalizátorral!Örülök is neki,mert szívtam már a verdával eleget,mostmár itt az ideje hogy Ő is tegye a dolgát,így meg a kellemes fogyival még talán hoz is vissza valamit az alakatrészei árából.Meg mostanában úgysem lesz teletankolva!

101km-es távon nem nagyon lehet hiteleset mérni. A leghitelesebb az, ha teletank és amint elfogyott, akkor tankolod tele megint és számolsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Szia!

Az AC letiltását a legkönnyebben úgy tudod megejteni, hogy a relét tiltod egy kapcsolóval, de erre tud hibakódot dobni. Megfelelő áramerősséggel terhelhető kapcsolót is köthetsz közvetlenül az AC áramkörébe. 5A-est ajánlok.

Az ECU önmagában nem tiltja le a gyújtást, mert igyekszik ő is beindítani a motort, ha érzékeli, hogy a motor forog.

Az ecu működése eléggé egyszerű. Ráadod a gyújtást, általában ekkor beindítja az AC pumpát, hogy nyomás alá helyezze az üzemanyag ellátó rendszert, majd kikapcsolja. Indításkor ha érzékeli a hall jeladón, hogy forog a motor beindítja az AC pumpát a relé segítségével és elkezd szikrát generáltatni a trafóval. Az injektorral egy előre beállított értéken üzemanyagot fecskendez be és az alapjárati léptetőmotorral állítja a megfelelő levegő mennyiséget keverékképzéshez. Ez függ a motor hőmérsékletétől, amit szintén egy jeladótól tud az ecu és az alapján intézi az indítást és állítja be az alapjáratot.

Link to comment
Megosztás:

101km-es távon nem nagyon lehet hiteleset mérni. A leghitelesebb az, ha teletank és amint elfogyott, akkor tankolod tele megint és számolsz.

Na akkor a legközelebbi fizukor megint teletankolom :icon1: addigra igencsak el is szokott menni egy tank benzin...még jó hogy most teletankoláskor is lenulláztam a számlálót.. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Én igazából ezeket az összefüggéseket nem értem. Miért kell többet önindítózni? Miért kell emiatt megbontani a gyári elektronikát? Mit számít az egy 14 éves autónál, hogy felépül-e a teljes nyomás azonnal, vagy csak 1 mperccel később?

Egy 14NZ veztengely nem olyan drága, ha valami oknál fogva elkopna és cserélni kell. Azért sokat kibírnak ám, nem kell aggódni.

Inkább cserélj rendszeresen olajat, mindig ellenőrizd a szintet és ne olcsó sz.rt öntsél bele. Ez sokkal többet számít.

Ha pedig emellett betartod az általános szabályt, hogy a hideg motort nem pörgetjük, akkor soha nem lesz baja a veztengelyednek.

Link to comment
Megosztás:

Én igazából ezeket az összefüggéseket nem értem. Miért kell többet önindítózni? Miért kell emiatt megbontani a gyári elektronikát? Mit számít az egy 14 éves autónál, hogy felépül-e a teljes nyomás azonnal, vagy csak 1 mperccel később?

Egy 14NZ veztengely nem olyan drága, ha valami oknál fogva elkopna és cserélni kell. Azért sokat kibírnak ám, nem kell aggódni.

Inkább cserélj rendszeresen olajat, mindig ellenőrizd a szintet és ne olcsó sz.rt öntsél bele. Ez sokkal többet számít.

Ha pedig emellett betartod az általános szabályt, hogy a hideg motort nem pörgetjük, akkor soha nem lesz baja a veztengelyednek.

Amúgy meg látni a olajnyomás lámpicson mikor alszik el a motor beindulása után, ha később mint illene neki akkor ott más baj van és azt kell orvosolni és nem tüneti kezelést alkalmazni. Lehet csak az olaj régi vagy a nyomás szabályzó ereszt vissza.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy meg látni a olajnyomás lámpicson mikor alszik el a motor beindulása után, ha később mint illene neki akkor ott más baj van és azt kell orvosolni és nem tüneti kezelést alkalmazni. Lehet csak az olaj régi vagy a nyomás szabályzó ereszt vissza.

régi? sztem az újnál inkább csinálja me higabb, leglábbis nálam

vagy az olajszivattyu van elkopva, azt meg nem mindenki akarja cserélni

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek,én egy kezdő Opel tulajdonos vagyok,még nem sok mindenre jöttem rá eddig,mert csak 2 hete van meg az új "szerelmem"(c14nz caravan 96').A kérdésem,hogy sima kilóméter óra van a kocsiban,de szeretnék fordulatszámmérős órát venni,de nem tudom hogy hogy fog működni a fordulatszámmérő?Egyszer már kivettem az órát,és azt láttam az ismerősöm 92'-es astrájához képest hogy nem 1,hanem 2 kábelköteg megy be az órába.Ez már elég ahhoz hogy működjön a fordulatszámmérő,vagy kellenek még plussz szálak valahonnan?A válaszokat előre is köszönöm.(Egy lelkes amatőr).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.