Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő esemény történt a 92es 3 ajtósommal. Kijöttem az autómosóból és az első kátyú után (nem kellett sokat várni rá ugye) beindult a hátsó ablaktörlőm fénysebességgel. Önálló életre kelt, amikor akarta vagy úgy rázkódott a kocsi megállt, amikor akarta elindult de mindig max sebességgel. Gondolom hogy beázás és/vagy zárlat, de tudnátok tippeket adni merre induljak? Tippem hogy hátul nézelődjek először, mert amikor félreálltam hogy valamit tegyek, a csomiajtó lecsukása után abbahagyta.

Válaszokat, tippeket, segítségeket előre is köszönöm.

Több mint valószínű hogy az átvezetőnél van megtörve a vezeték.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen jártam erre, mert csak hajtom, hajtom, hajtom a verdát!

De csak azért mert megy! Leginkább! :)

Most viszont gond van, mert elment a töltés. Nem kellene lámpának jeleznie?

A generátor forog, de a beindítás után csak 12,9V-ot mérek. A múltkor majdnem otthagyott. Leállás és rövid pihi után nem forgatta normálisan az önindító, de pár perc pihi után picit összeszedte magát és elindult. Most tompított nélkül járok, lesem a yardot és a garázsban töltöm! :-)

Valamikor a 70-es években foglalkoztam autovillamossággal, akkor konyítottam hozzá. :)

Merre induljak?

Szedjem szét, vagy vegyek egy bontottat?

Mit nézzek meg előtte?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen jártam erre, mert csak hajtom, hajtom, hajtom a verdát!

De csak azért mert megy! Leginkább! :)

Most viszont gond van, mert elment a töltés. Nem kellene lámpának jeleznie?

A generátor forog, de a beindítás után csak 12,9V-ot mérek. A múltkor majdnem otthagyott. Leállás és rövid pihi után nem forgatta normálisan az önindító, de pár perc pihi után picit összeszedte magát és elindult. Most tompított nélkül járok, lesem a yardot és a garázsban töltöm! :-)

Valamikor a 70-es években foglalkoztam autovillamossággal, akkor konyítottam hozzá. :)

Merre induljak?

Szedjem szét, vagy vegyek egy bontottat?

Mit nézzek meg előtte?

Én se vagyok sokkal szakibb, de a Kadettomon volt ilyen, akkor kicseréltem a generátorban a fesszabályzót(ami ugye egyben van a szénkefékkel) és utána jó lett. Csak két kis csavar fogja úgy emlékszem, és kijön egyben az egész.

Bár az is lehet, valahol fellazult egy vezeték a generátor körül, amit csavar fog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen jártam erre, mert csak hajtom, hajtom, hajtom a verdát!

De csak azért mert megy! Leginkább! :)

Most viszont gond van, mert elment a töltés. Nem kellene lámpának jeleznie?

A generátor forog, de a beindítás után csak 12,9V-ot mérek. A múltkor majdnem otthagyott. Leállás és rövid pihi után nem forgatta normálisan az önindító, de pár perc pihi után picit összeszedte magát és elindult. Most tompított nélkül járok, lesem a yardot és a garázsban töltöm! :-)

Valamikor a 70-es években foglalkoztam autovillamossággal, akkor konyítottam hozzá. :)

Merre induljak?

Szedjem szét, vagy vegyek egy bontottat?

Mit nézzek meg előtte?

Ha gyújtáson sem ég a visszajelző akkor esélyes hogy az égett ki, ez adja a gerjesztést a generátornak ugyanolyan izzó megy bele mint a helyzetjelzőbe.

1128880-20130803-0H8Rkd.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen jártam erre, mert csak hajtom, hajtom, hajtom a verdát!

De csak azért mert megy! Leginkább! :)

Most viszont gond van, mert elment a töltés. Nem kellene lámpának jeleznie?

A generátor forog, de a beindítás után csak 12,9V-ot mérek. A múltkor majdnem otthagyott. Leállás és rövid pihi után nem forgatta normálisan az önindító, de pár perc pihi után picit összeszedte magát és elindult. Most tompított nélkül járok, lesem a yardot és a garázsban töltöm! :-)

Valamikor a 70-es években foglalkoztam autovillamossággal, akkor konyítottam hozzá. :)

Merre induljak?

Szedjem szét, vagy vegyek egy bontottat?

Mit nézzek meg előtte?

Alapjáraton terhelés nélkül ennyi a töltés, fordulaton sem emelkedik a fesz?

generátor csonkon ill aksinál ugyan annyi a fesz?

Ha igen ! akkor csatlakozások megtisztítása ellenőrzése segíthet!

Következő lépés szénkefék csúszógyűrűk ell. esetleg cseréje ha muszáj ,

utána szerintem felújítás v. felújíttatás nekem drága a bontott és mindíg lutri!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lecumiztattam saját magam...(szokás szerint)

Az lenne a kérdésem, hogy a világításkapcsolónak a rúgós részét, hogy a viharba tudnám visszapumpolni a helyére? (Vagy lehet nem is jó az elképzelésem, hogy nézett ki, mert pikk-pakk szétugrott...a qurrrr :omg: )

IMG20130804_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lecumiztattam saját magam...(szokás szerint)

Az lenne a kérdésem, hogy a világításkapcsolónak a rúgós részét, hogy a viharba tudnám visszapumpolni a helyére? (Vagy lehet nem is jó az elképzelésem, hogy nézett ki, mert pikk-pakk szétugrott...a qurrrr :omg: )

uh.........háááát olyan 2 óra totál copás a végén már a konyhaasztal alatt ültem hol üvöltöttem hol bőgtem a család menekült a kutyák tutultak. Vegyél inkább egy bontottat. :D De ha jól rémlik valahogy oldalról forgattam bele a golyót. Ha már egyszer sikerült utána könnyebb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiment az üzemanyag szivattyúm a kocsiban :blush: és mivel a verdám gázos is még tudom használni.

De átnéztem a gáz részét és mikor átkapcsolom a verdát LPG-re akkor egy relé segítségével a központi injektor egyik vezetékét megszakítja. Gondolom én a tápját. De a szivattyú ugyanúgy dolgozik mindaddig míg én gázzal kocsikázok.

Namármost ha én most egy másik relé segítségével megszakítanám a szivattyú tápját akkor szerintetek hosszabb életű lenne az új ac és nem lenne semmi gondom a verdával?

Vagy valami kis elektronika ezt figyeli, hogy járó motornál mégsem megy a szivattyú?

Link to comment
Megosztás:

az a rohadt másik golyó ami megfog :hug:

Nem mondtam hogy egyszerű lesz. Hagyd a fenébe kezd újra holnap pihenten.

Sziasztok!

Kiment az üzemanyag szivattyúm a kocsiban :blush: és mivel a verdám gázos is még tudom használni.

De átnéztem a gáz részét és mikor átkapcsolom a verdát LPG-re akkor egy relé segítségével a központi injektor egyik vezetékét megszakítja. Gondolom én a tápját. De a szivattyú ugyanúgy dolgozik mindaddig míg én gázzal kocsikázok.

Namármost ha én most egy másik relé segítségével megszakítanám a szivattyú tápját akkor szerintetek hosszabb életű lenne az új ac és nem lenne semmi gondom a verdával?

Vagy valami kis elektronika ezt figyeli, hogy járó motornál mégsem megy a szivattyú?

Alapból úgy műkszik hogy amíg jár a motor megy a szivattyú ha bármi okból leál, lefullad a relé leállítja az AC-t is. Azt nem tudom a gázosítás mennyire nyúlt ebbe bele. Elméletileg tovább bírja a szivattyú ha gázüzemben nem működik hiszen akkor nem kopik. De szerintem ha megcsinálod ezt akkor nem lesz olyan zavartalan a benzinre visszaállás menet közben mert nem lesz nyomás a rendszerben előfordul hogy be-berángat mire felépül a megfelelő üanyagnyomás az injektor normális működéséhez. Ennél a motortípusnál ugye gyujtásra elindul az AC olyan 3-4 másodpercre pont azért hogy mire indítasz már meg legyen a nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Alapból úgy műkszik hogy amíg jár a motor megy a szivattyú ha bármi okból leál, lefullad a relé leállítja az AC-t is. Azt nem tudom a gázosítás mennyire nyúlt ebbe bele. Elméletileg tovább bírja a szivattyú ha gázüzemben nem működik hiszen akkor nem kopik. De szerintem ha megcsinálod ezt akkor nem lesz olyan zavartalan a benzinre visszaállás menet közben mert nem lesz nyomás a rendszerben előfordul hogy be-berángat mire felépül a megfelelő üanyagnyomás az injektor normális működéséhez. Ennél a motortípusnál ugye gyujtásra elindul az AC olyan 3-4 másodpercre pont azért hogy mire indítasz már meg legyen a nyomás.

Ha csak ennyi gond lesz vele az nekem teljesen jó, mivel manuálisan kapcsolom a két üzem között és csak indításhoz használom a benzin üzemet mivel gázzal elég nehézkesen indul be. (A reduktor a motor vákuumját használja mennyiség szabályzásra. Régi ladás :-( ) Na akkor holnap fogok úgyis ac-t cserélni már akkor ezt is kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak ennyi gond lesz vele az nekem teljesen jó, mivel manuálisan kapcsolom a két üzem között és csak indításhoz használom a benzin üzemet mivel gázzal elég nehézkesen indul be. (A reduktor a motor vákuumját használja mennyiség szabályzásra. Régi ladás :-( ) Na akkor holnap fogok úgyis ac-t cserélni már akkor ezt is kipróbálom.

Gyárilag úgyis relézve van az AC, ebbe kéne belenyúlkálni, de nekem ez már űrtechnika.

Link to comment
Megosztás:

Ma megelégeltem hogy a külső hőmérséklet érzékelőm nem mutat semmit. Kipattintottam a lökhárítóból, nem látszik korróziónyom így gondoltam rámérek azért a szenzorra mit mutat.
Ellenállást mérve meg se nyikkan a multiméter, gondolom így érzékelő szált el.
Valaki megerősítene ebben? :)

Link to comment
Megosztás:

Ma megelégeltem hogy a külső hőmérséklet érzékelőm nem mutat semmit. Kipattintottam a lökhárítóból, nem látszik korróziónyom így gondoltam rámérek azért a szenzorra mit mutat.

Ellenállást mérve meg se nyikkan a multiméter, gondolom így érzékelő szált el.

Valaki megerősítene ebben? :)

Helytálló a megállapításod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lecumiztattam saját magam...(szokás szerint)

Az lenne a kérdésem, hogy a világításkapcsolónak a rúgós részét, hogy a viharba tudnám visszapumpolni a helyére? (Vagy lehet nem is jó az elképzelésem, hogy nézett ki, mert pikk-pakk szétugrott...a qurrrr :omg: )

IMG20130804_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Én olyan fél óra sz.pás, és a hatodik golyó-keresgélés után egy teszkós szatyorba nyúlva csináltam, hogy legalább ne repüljön el messzire. :lol: először röhög az ember magán, utána ordít, aztán sír, aztán falhoz b.ssza az egészet, majd rájön, hogy a munkahelyén a műhelyben üti éppen este 9-kor azt a darab sz.rt, ami kéne ahhoz, hogy egyáltalán haza tudjon menni vele. :lol: Szóval tök jó. :D Janiét úgy szétlőttük, hogy tollrugóból, meg valami csapágygolyóból csináltunk bele valami ilyesmit, aztán másnap vett másik kapcsolót :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én olyan fél óra sz.pás, és a hatodik golyó-keresgélés után egy teszkós szatyorba nyúlva csináltam, hogy legalább ne repüljön el messzire. :lol: először röhög az ember magán, utána ordít, aztán sír, aztán falhoz b.ssza az egészet, majd rájön, hogy a munkahelyén a műhelyben üti éppen este 9-kor azt a darab sz.rt, ami kéne ahhoz, hogy egyáltalán haza tudjon menni vele. :lol: Szóval tök jó. :D Janiét úgy szétlőttük, hogy tollrugóból, meg valami csapágygolyóból csináltunk bele valami ilyesmit, aztán másnap vett másik kapcsolót :D :lol:

Úgy rémlik nekem két napig tartott mire összeraktam. Azóta jó, bár a ledezés, amiért szétszedtem rég besz.rt. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, egy Astra F Classicba szeretnék kesztyűtartó világítást szerelni, mivel a gyárban nem tették bele. A kérdésem az volna, hogy honnan lehet, érdemes áramot odavezetni a világítás aljzathoz, illetve akinek a gyártósoron belepakolták ezt az "extrát" annak honnan megy oda a delej?

Másik problémám is előfordul a kocsival, ez pedig a középső óra/dátum/hőmérséklet kijező panel világításának kikapcsolása (random működése). Ugyanis a háttérvilágítás a tompított fényszóró felkapcsolásával néha elalszik, máskor meg csak -ahogy rendesen is szokott működni- lejjeb veszi a háttérvilágítás fényét (gyújtást ráadva, tompított világítás bekapcsolása nélkül tökéletesen működik). Elég ad-hoc a dolog, néha úgy gondolja hogy működik, néha meg nem. A tompított világítás kapcsolót kb 1 éve cserélni kellett, valami tönkrement benne és meg is olvadt állítólag az aljzat. Arra gondolok, hogy itt lehet a probléma, mert amikor csináltatták a kocsit a villamossági szerelő azt mondta vigyük vissza majd, hogy rendbe tegye az aljzatot (ha jól emlékszem), sajnos ez nem történ még meg... :whistle:

(A világítás kapcsolón nincs fényerősség állító.) A középső óramodult már kiszereltem, izzókat ellenőriztem, még eredetiek, azon kívül, hogy kicsit elszürkültek még világítanak, illetve a többi izzót már cseréltem újakra a középkonzolban.

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Az indítás utáni "hangos" zaj lehet h a szelepek okozzák ... lehet az olaj miatt pl.

de mindenek előtt csinálj egy hibakód kiolvasást.

így: b007ya5.th.jpg

Hello!

Ki szeretném villogtatni a hibakódom az F astrámból(C14NZ). A fenti képen látható csatlakozó van az én autómban is. Mely lábakat kell ennél a fajtánál rövidrezárni, hogy elvillogja nekem a checkengine lámpa a hibakódot??

Köszönöm Nagyon!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.