Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szervusztok!

Pár hónap szöszmötölés és többszöri nekiugrás után sikerült végre bepakolni a Vectra B multi-kormányt az Astrámba.

Ugyanakkor "kompletáltam" a fapados rádió-kazi ISO csatlakozómat, most minden tüske bennevan... sose tudni mit ötöl ki az ember :D.

Philips CCR600-as van a járgányban, amibe most bekötném a sebességjelet is, hogy működjön a sebességfüggő hangerő, no meg a kormány-vezérlést.

Azt kibogoztam, hogy a kormány-gomboktól a kék-piros szál az ISO csatlakozó A2-es lábára jön (SWC), de a gombokban levő LED-ek meghajtásáról a szürke szál gondoskodik.

A kérdésem az, hogy ez hova van bekötve? Az ISO A6-os lábára? Ezen kapja a rádió is a fényerő-jelet, de sosem mértem, hogy ez hogy működik. Vagy akárhova köthetem egy kapcsolt +ra?

A vektrákban a műszerfal-fényerő állítással a kormánygombok is dimmelődnek?

2) Ha jól értettem TECH2-vel lehet a rádiót is matatni/diagnosztizálni... Ez hogy van az OBD2-es csatlakozóba bekötve???

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Remélem jó helyre írtam! :)

Van egy 96-os C14NZ Astra F-em. Az a bajom vele, hogy nem a gyári rádió van benne és a felette levő kijelzőn nem jelenik meg a dátum, csak ha egy bizonyos gombot nyomok a rádión.

Be lehet esetleg úgy kötni a rádiót, hogy fixen a óra-dátum-hőfokot jelezze ki?!

Köszi előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Remélem jó helyre írtam! :)

Van egy 96-os C14NZ Astra F-em. Az a bajom vele, hogy nem a gyári rádió van benne és a felette levő kijelzőn nem jelenik meg a dátum, csak ha egy bizonyos gombot nyomok a rádión.

Be lehet esetleg úgy kötni a rádiót, hogy fixen a óra-dátum-hőfokot jelezze ki?!

Köszi előre is a segítséget!

Egy szálat kell elvágni de fogalmam sincs melyiket..majd talán valaki..

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Remélem jó helyre írtam! :)

Van egy 96-os C14NZ Astra F-em. Az a bajom vele, hogy nem a gyári rádió van benne és a felette levő kijelzőn nem jelenik meg a dátum, csak ha egy bizonyos gombot nyomok a rádión.

Be lehet esetleg úgy kötni a rádiót, hogy fixen a óra-dátum-hőfokot jelezze ki?!

Köszi előre is a segítséget!

hogy fogod akkor látni az állomásokat? meg programozni
Link to comment
Megosztás:

hogy fogod akkor látni az állomásokat? meg programozni

Nem kell azon látnom, mert az új rádión van kijelző, amin látom az állomásokat. Csak idegesítő, hogy üres a kijelző fent, ahol a dátumot kellene mutatnia. Találtam egy képet, hogy melyik kábelt kell lekötni, csak nem tudom, hogy ez minden Astran így van e.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=177720&kid=397922&sort=

Link to comment
Megosztás:

Nem kell azon látnom, mert az új rádión van kijelző, amin látom az állomásokat. Csak idegesítő, hogy üres a kijelző fent, ahol a dátumot kellene mutatnia. Találtam egy képet, hogy melyik kábelt kell lekötni, csak nem tudom, hogy ez minden Astran így van e.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=177720&kid=397922&sort=

Igen azt kell elvágni... nekem is így van...

Link to comment
Megosztás:

Ha megkésve is, de itt a kép:

1222578-20131019-j6SvBL.jpg

A képen a zár kulcsal nyitva van, kp-zárral viszont zárva. Ugye a tárcsa benyomáskor eltolja a bekarikázott műanyag biszbaszt ami a rúdon keresztül nyitja az ajtót. Ebben az esetben nem tudod benyomni a gombot mert a zármotor rúdja útban van. Ha nyitod a központi zárat az ajtó nyitható.

Ha viszont kulcsal bezárod az ajtót elfordítod 90-fokkal a műanyag tárcsát , és hiába nyomkodod a gombot a zármechanikához a tárcsa "hiánya" kerül...ebben az esetben tökmindegy hogy a kp-zárral mit csinálsz.

Sziasztok. Két kérdés központi zár témában:

Azt jól látom, hogy ha valamelyik ajtót (bal1, jobb1) nyitom, akkor maga a kulcs tolja meg a karokon-mechanikán keresztül a központi motort, és az adott ajtó (amit épp nyitok) motorja ad impulzust a másik 5 motornak? Viszont, ha a csomagtartót nyitom (Caravan), ott a kulcs nem mozdítja meg a központi motorját, ezért egy plusz mikrokapcsolóval (?) lehetne azt megoldani, hogy onnan is működtethessem a központit? Akkor lenne erre igény, amikor megállok, bezárnék, de még kell valami a csomagtartóból. Jó lenne onnan zárni/nyitni az egészet (de nem, nem szeretnék távirányítót). :-)

A másik: nemrégiben cseréltem a bal1 és jobb1 zárszerkezetet, mert mindkettő összetört az egy kerékkel járdára (kasztni csavarodása) állás miatt. A csere után az a hibajelenség, hogy zárás után a jobb első ajtó becsukásásra IS (és úgy mint eddig, a bal elsőére is) visszanyílik a központi zár. Elvileg mindent úgy raktam össze ahogy volt, a csatlakozók állására odafigyeltem. A beépített záron lévő zármotorok szériaszáma az eredetikével egyezett. Mit cseszhettem el?

Köszönettel, Csaba

ui: Zotya, kösz a tippet: a lamellázások sikerültek, már mindent egy kulcs nyit, csak a kesztyűtartó zár van hátra... :-D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.