Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszönöm a választ!

Ez egy teljesen alap astra volt. Előző tulaj szerelt bele mindent, kp. zárt, és ablak emelő-t is, Rádiót én cseréltem ki, de azt már kideritettem, hogy nem azzal van a baj (kivettem lehúztam a csatlakozókat, és ugyanannyi áramot fogyasztot..)

Tehát szerinted is szedjem szét a hátsó két ajtót is, hátha valamelyik kp. zárja lenne zárlatos?

innen nehéz, mondtam nézd meg mi van még azon a biztin

Link to comment
Megosztás:

4 dolog: Rádió, központi zár, belső világitás, elakadás jelző

Egyedül a rádóban vagyok 100%-ig biztos hogy jó.

Ezek közül 1 dolog nem kóser... gyári kpzár nem lehet azon a biztosítékon. Ha megnézed az 1-esen van feltüntetve a kulcsocska, tehát valszeg a kp zárad utólagos, és nem tenném le a nagy esküt, hogy ott nem lehetnek turpisságok. Ha gyári a kp zárad, akkor meg valami más probléma lehet, és számomra érthetetlen, hogy mit keres azon.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem, nem volt véletlen, hogy így alakították ki, és nem oda tették a féket.

Szerintem meg ő arra gondolt, hogy egy diódával lámpatestenként a fék megnyomásakor a ködlámpa is világítson amíg fékez. Így sokkal könnyebb észrevenni ha pl kiégne az egyik féklámpája. Persze nem szabályos de csak azt akarná elkerülni, hogy ne vegyék észre. Üdv. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg ő arra gondolt, hogy egy diódával lámpatestenként a fék megnyomásakor a ködlámpa is világítson amíg fékez. Így sokkal könnyebb észrevenni ha pl kiégne az egyik féklámpája. Persze nem szabályos de csak azt akarná elkerülni, hogy ne vegyék észre. Üdv. :)

Így is kiégeti a retinát... Az viszont megint kötelessége a sofőrnek, hogy a biztonsági berendezések állapotáról meggyőződjön, beleértve a világítás, fék, stb... Egyébként ezért jó a kiegészítő féklámpa. Egy ledes féklámpa örök élet... :) Az meg bőven elég, hogy megláthasd. Példul a seggére csorgó buszsofőr, kamion sofőr alsó sorból semmit sem fog látni, tehát előrébb nem lesz. A fék legyen csak szem magasságban... Köd meg legyen minél lentebb, mert annál kevésbé zavaró.

Link to comment
Megosztás:

Hello!
Van nekem egy 94 es f astra kombim, egy 1,6 os 8 szelepes motorral! a problémám az a hogy mikor elindítom szépn megye szívatón kb 1100 as fordulaton,amikor melegszik a motor beáll kb 800 ra. Amikor teljesen üzemmeleg akkor leesik olyan 600 ra és ott már kicsit egyenetlenül jár, de a gázadásra szépen reagál, mi lehet a baj?
Válaszokat köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van nekem egy 94 es f astra kombim, egy 1,6 os 8 szelepes motorral! a problémám az a hogy mikor elindítom szépn megye szívatón kb 1100 as fordulaton,amikor melegszik a motor beáll kb 800 ra. Amikor teljesen üzemmeleg akkor leesik olyan 600 ra és ott már kicsit egyenetlenül jár, de a gázadásra szépen reagál, mi lehet a baj?

Válaszokat köszönöm

Motor kód ?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van nekem egy 94 es f astra kombim, egy 1,6 os 8 szelepes motorral! a problémám az a hogy mikor elindítom szépn megye szívatón kb 1100 as fordulaton,amikor melegszik a motor beáll kb 800 ra. Amikor teljesen üzemmeleg akkor leesik olyan 600 ra és ott már kicsit egyenetlenül jár, de a gázadásra szépen reagál, mi lehet a baj?

Válaszokat köszönöm

alapjárati motor tisztítás esetleg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Némi infót mondanék a hátsó ablaktörlőmotorokról. Tehát nekem 2 kombi astra van a kezeim közt. Most hétvégén úgy döntöttem nekilátok kicsit körbenézni, miért állt meg mindkettőnek az ablaktörlője. Lényeg... Szar a hátsó rész kiképzése, emiatt az ablaktörlő, tengelye folyamatosan kapja az égi áldást. Mivel sokan nem szeretik használni, így a kevés használat mellett szép lassan berohad. Miután jól belerohadt a tengely a házba, már nem képes a motor megmozdítani a kart, és így beszorul. Miután beszorult nem ég le, mert azt megoldották, hogy ne éghessen le, de a benne elhelyezkedő kis bimetálos kapcsoló felég... Nos onnantól teljesen élettelennek tűnik a drága. A javítása némi kézügyességet, és időt vesz igénybe... Semmibe sem kerül! Tehát első lépés leszerelni az ablaktörlő motort a helyéről. Elvileg a törlő kar eltávolítás után leszedhető róla egy kis takaró, ami alatt van a rögzítő anya.Ha ezt lecsavartuk az ajtó műanyag burkolatát kell eltávolítani, és ott is ki kel csavarni 2 db 8-as fejű lemezcsavart. A kábeleket gyorskötözős vacakokkal rögzítették az ajtóhoz. Ezeket nem kell elvágni, mert van egy kis szakálla ami kilóg, és azt egy pici csavarhúzóval lenyomva széthúzható a gyorskötöző. Mi nem vagyunk olyan profik, hogy oldalcsípővel nyissuk ki! :) Szóval kábelek széthúzása, csavarok eltávolítása után a kezünkben a komplett motor.

http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apr...42307_orig0.jpg

A képet loptam... Szóval 2 része van a készülékünknek. Egyik maga a mechanika, amibe bele van építve a valódi motorunk. Egy kis 12V-os motorról van szó, aminek a tengely vége csigás. A kábelek bekötésénél van 1 kondi, aminek elvileg pufferelési szerepe lehet, bár nem értem mit keres az ott. Menne nélküle is, bár lehet nehezebb megindítani a lapátot, mint mozgatni. A kondi mellett található 2 csavar. Ezek rögzítik bele a motor testet. Itt igazából nem kell vele semmit csinálni, de szét lehet szedni, hogy a motor tengelyének perselyét megzsírozzuk. A motor seggén viszont (A képen a legalsó pontja a szerkezetnek...) találunk 4 kis lemezfület. Ezek tartják a helyén a motor perselyét, és a szénkeféket. Na a 4 fület kell kihajtani, hogy ki lehessen szedni a motorból a tengelyt. Tök egyszerű! Nem kell megijedni, hogy bonyolult lenne! Mondjuk ehhez azt az 1 szál fekete zsinórt le kell forrasztani a helyéről, ami a seggébe megy. Szóval tengely ki, és máris lehet neki kezdeni a javításnak. A mechanikát fogd be satuba. Tengelyre tedd rá a lapátot, és szorítsd a helyére. Ezután a tengely, és a ház illesztéséhez nyomj WD-40-et... 4-5 perc után a tengelyre rá kell koppintani, de nem erőből. Szóval koppintsunk rá, és után óvatosan mozgassuk meg előre hátra... Aztán újra kenőanyagot neki, és addig mozgassuk oda vissza, míg teljesen simán nem forog. Hogy ha már semmi nehézség nincsen a mozgatásában, akkor a motor is megmozgatja.

Ezzel ha készen vagyunk, jöhet az elektromos rész javítása. A szénkefék mellett egy kis piros tokban található a mi kis barátunk. Őkelmét fixre odagányolták, és ebből kifolyólag nehézkes cserélni. El lehet vágni a lemez vezetőket oldalcsípővel, én az egyiknél így is tettem, de miután kiderült mi a hiba oka, és nem kell cserélni a másikat csak kifordítottam a helyéről, és szépen szétbarmoltam a burkolatát. Hát jah... A piros kotont lehúzni nem lehet egykönnyen... lényeg az, hogy pici műszerész csavarhúzóval le kell feszegetni a burkolatot, de lehetőleg nem szétaprítani. Nekem mindkettőt sikerült egészben, kisebb deformációval lehúzni, majd javítás után vissza tenni rá. Tehát leszedni a kis sapit, aztán jöhet a javítás. Tűreszelő, vagy smirgli segítségével az érintkezőt meg kell csiszolni. Esetleg kontakt spray is megfelel! Ez a kis érintkező az ami le szokott kokszosodni, és nem viszi át a naftát. Esetleg még hajtani is lehet a lemezen, hogy jobban rányomódjon az érintkező felületre, de ezt óvatosan kell tenni. Ha megtörtént a kis kapcsoló javítása, próbáljuk le egy forrasztó pákás melegítéssel, hogy oldja-e a kapcsolatot, ha felmelegszik a bimetál. Amennyiben melegedés közben hallani a kattanást, akkor a kapcsoló üzemel. Szerintem ez a kapcsoló egy hőkioldó lehet. Ha mondjuk megszorul a lapát a jég miatt, akkor ne égjen le a motor, vagy rosszabb esetben a vezeték köteg, esetleg az egész autó. Más értelmét nem látom, mert a szakaszolását egy relé végzi, nem ez a kis bimetál. Ha felmelegszik a rendszer oldja a kapcsolatot, ha lehűl zárja. Tehát ha véletlenül lefagyott, és beindítottuk, akkor ott marad addig, míg le nem hűlt.

Ha ez készen van, jöhet az összerakás. Érdemes kicsit letisztogatni a motort. Pormentesíteni, esetleg alkohollal átmosni. Ha készen vagyunk, mehet rá némi tiszta zsír, és rakhatjuk is össze. Az összerakása sem túl bonyolult, de van egy technikája. Először a tengelyre kell rátenni a hátsórészt, és beilleszteni a 2 szénkefe közé. Műszerész csavarhúzóval nyomjuk be a 2 szénkefét, és nyomjuk be közé a motort. Miután összenyomtuk, mehet vissza a motor a házba. Füleket vissza fordítjuk, és fordított sorrendben összerakjuk, és használjuk. Képet még majd teszek fel, ha sikerült a telóról felmásolni, de csak a kis kapcsolóról van fotóm.

Üdv!

Hetyke

ui: Elvileg a többi opel verzióban (Corsa B, Vectra B, Astra 3-5 ajtós) is ez a típus van beépítve, csak más a rögzítő keret rajtuk, mert más módon helyezték el.

Sziasztok!

Ugyanezzel a hibával küzdök, ami a kolega fentebb sikeresen orvosolt (igaz, én 5 ajtós Classic-al).

Az lenne a kérdésem, hogy valakinek nem lenne fotója ezekről a műveletekről?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

érdekes az utólagos nem szokott az lenni

mindenesdtre én azt kötném le elsőnek

jól nézted te azt? a23as a fényszoró mosoé lenne

Igen, jól...

Valamilyen jó kis suftni kókányolás eredménye lehet...

Ha minden jól megy akkor hétvégén lekapom a két hátsó ajtó kárpitját, és hátha valamelyik motor adta fel ami pár forint.. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a motorok nem kapnak folyamatosan áramot, csak arra az egy másodpercre, amíg zár, illetve nyit. Ha a motor lenne rossz, akkor az a zár nem is működne, csak kézzel. A motor inkább elkopik és többé nem működik.

Akkor hol keresem a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Így is kiégeti a retinát... Az viszont megint kötelessége a sofőrnek, hogy a biztonsági berendezések állapotáról meggyőződjön, beleértve a világítás, fék, stb... Egyébként ezért jó a kiegészítő féklámpa. Egy ledes féklámpa örök élet... :) Az meg bőven elég, hogy megláthasd. Példul a seggére csorgó buszsofőr, kamion sofőr alsó sorból semmit sem fog látni, tehát előrébb nem lesz. A fék legyen csak szem magasságban... Köd meg legyen minél lentebb, mert annál kevésbé zavaró.

A retina égetés egy kissé túlzás nem gondolod. Egy két friss mai autónak valóban durva ledes féklámpája van ami tényleg akár zavaró is lehet, de akkor is azt mondom inkább lássam a fékét mint meglepődjek hogy ja ez lassul vagy megáll de nem is világít. Engem tolt már meg 60-nal egy sprinter mert a srác elbambult. Hát nem volt egy kellemes élmény. Nagyjából minden reggel látom a ház falán, hogy világít-e a féklámpám ha esetleg kiég én tényleg kicserélem.

Link to comment
Megosztás:

A retina égetés egy kissé túlzás nem gondolod. Egy két friss mai autónak valóban durva ledes féklámpája van ami tényleg akár zavaró is lehet, de akkor is azt mondom inkább lássam a fékét mint meglepődjek hogy ja ez lassul vagy megáll de nem is világít. Engem tolt már meg 60-nal egy sprinter mert a srác elbambult. Hát nem volt egy kellemes élmény. Nagyjából minden reggel látom a ház falán, hogy világít-e a féklámpám ha esetleg kiég én tényleg kicserélem.

Nem túlzás... Menj egy 3 percig egy barom mögött éjjel esőben, és azt látod, hogy a ködlámpa miatt vakulsz. Szó szerint percekig nem tér vissza az ember normális éjszakai látása. Nekem rohadt jó a látásom, olyan dolgokat meglátok kilóméterekről, vagy leolvasok távolról, amit mások csak homályos foltként ismernek fel, de egy ilyen ködlámpás követés után mindig qrva anyázok. 21watt az 21 watt. Nem véletlenül 10 watt a helyzetjelző. Na most egy lámpánál állás során mindig kiakadok, ha előttem végig nyomja a féket az illető, mert rohadtul nem hiányzik nekem. Látom, hogy áll, és nem fogok belemenni, de égeti, mintha kötelező lenne. egyszerre világít 3 lámpa...

Elbambult embernek mindegy, milyen a lámpa fény... Aki beléd megy hátulról, az akkor sem fog észlelni időben, ha pofán küldöd refivel... egyszerűen nincsen ott lelkileg, vagy testileg. Eddig valahányszor volt valami ráfutásos baleset ismerősi környezetemben, ott mindig az volt, hogy.... GPS-t baxtatta, vagy gyerekehez fordult hátra, mert leesett a cumi, vagy a cigijét kereste, vagy telefonált, vagy tüsszentett, de egy sem mondta azt, mikor megkérdeztem, hogy hogy sikerült összehozni, de őszintén... szóval egy sem mondta azt, hogy nem látta a féklámpát. Másik probléma, mikor nincsen követési távolság... Akkor sem a fény erősítése a megoldás... Egyébként nem az erősebb fény az amit észrevesznek, hanem a villódzó! A villogás sokkal figyelem felkeltőbb, mint a túlerősített fény. Ennek egy oka van. A szemünk feldolgozó képessége. A szem egy érdekes dolog. Ha túl sok fény van, egyszerűen összehúzza a pupillát, hogy ne jusson be annyi fény. Ez a tolerálás! Doki ezzel vizsgálja a reflexet, hogy él, vagy halott a beteg. Ezzel szemben az ütemesen változó fény egyszerűen ingerli a szemet, mert olyan gyorsa összehúzódás, kinyílás reakció indul meg, hogy az embernek az agya beindul, és rögtön észleli, hogy ott valami van. Az agy a sok hirtelen változásra reagál jobban, nem az agyon erősített információkra. Ezért alkalmaznak megkölünböztető jelzéseket, és ezért változik, mind hang, mind fény periódikusan. Ha csak kéken világítanának, egyszerűen hozzászoksz, mint a folyamatosan erősödő fütyüléshez. Az agyad egyszerűen az ilyen ingert kizárja. Tehát nem kivilágítani kell a kocsit, hanem, mondjuk beépíteni egy pulzáló elektronikát a 3. féklámpába. Hivatalosan ez nem lehet probléma, mert egy bizonyos frekvencia felett majdnem folyamatos... Kreszben sehol nem említik, hogy a pulzáló fény az szabálytalan lenne. Szóval ezért ne köss be még 2 db égőt.

Link to comment
Megosztás:

Nem túlzás... Menj egy 3 percig egy barom mögött éjjel esőben, és azt látod, hogy a ködlámpa miatt vakulsz. Szó szerint percekig nem tér vissza az ember normális éjszakai látása. Nekem rohadt jó a látásom, olyan dolgokat meglátok kilóméterekről, vagy leolvasok távolról, amit mások csak homályos foltként ismernek fel, de egy ilyen ködlámpás követés után mindig qrva anyázok. 21watt az 21 watt. Nem véletlenül 10 watt a helyzetjelző. Na most egy lámpánál állás során mindig kiakadok, ha előttem végig nyomja a féket az illető, mert rohadtul nem hiányzik nekem. Látom, hogy áll, és nem fogok belemenni, de égeti, mintha kötelező lenne. egyszerre világít 3 lámpa...

Elbambult embernek mindegy, milyen a lámpa fény... Aki beléd megy hátulról, az akkor sem fog észlelni időben, ha pofán küldöd refivel... egyszerűen nincsen ott lelkileg, vagy testileg. Eddig valahányszor volt valami ráfutásos baleset ismerősi környezetemben, ott mindig az volt, hogy.... GPS-t baxtatta, vagy gyerekehez fordult hátra, mert leesett a cumi, vagy a cigijét kereste, vagy telefonált, vagy tüsszentett, de egy sem mondta azt, mikor megkérdeztem, hogy hogy sikerült összehozni, de őszintén... szóval egy sem mondta azt, hogy nem látta a féklámpát. Másik probléma, mikor nincsen követési távolság... Akkor sem a fény erősítése a megoldás... Egyébként nem az erősebb fény az amit észrevesznek, hanem a villódzó! A villogás sokkal figyelem felkeltőbb, mint a túlerősített fény. Ennek egy oka van. A szemünk feldolgozó képessége. A szem egy érdekes dolog. Ha túl sok fény van, egyszerűen összehúzza a pupillát, hogy ne jusson be annyi fény. Ez a tolerálás! Doki ezzel vizsgálja a reflexet, hogy él, vagy halott a beteg. Ezzel szemben az ütemesen változó fény egyszerűen ingerli a szemet, mert olyan gyorsa összehúzódás, kinyílás reakció indul meg, hogy az embernek az agya beindul, és rögtön észleli, hogy ott valami van. Az agy a sok hirtelen változásra reagál jobban, nem az agyon erősített információkra. Ezért alkalmaznak megkölünböztető jelzéseket, és ezért változik, mind hang, mind fény periódikusan. Ha csak kéken világítanának, egyszerűen hozzászoksz, mint a folyamatosan erősödő fütyüléshez. Az agyad egyszerűen az ilyen ingert kizárja. Tehát nem kivilágítani kell a kocsit, hanem, mondjuk beépíteni egy pulzáló elektronikát a 3. féklámpába. Hivatalosan ez nem lehet probléma, mert egy bizonyos frekvencia felett majdnem folyamatos... Kreszben sehol nem említik, hogy a pulzáló fény az szabálytalan lenne. Szóval ezért ne köss be még 2 db égőt.

A helyzetjelző 5 watt, nem tíz. Legalábbis a ma futó legtöbb autóban még.

AMúgy az új ledes féklámpák tényleg rohadt vakítóak tudnak lenni. Én alapból szarul látok sajnos, de egy ilyen után szinte vak vagyok.

A pulzáló féklámpa meg nem szabálytalan, már vagy 4 éve vannak olyan autók amik gyárilag, vészfékezésnél pulzáltatják a féklámpát.

Link to comment
Megosztás:

Le kell húzni a kp zár vezérlőről a csatlakozót. Ezzel ki van iktatva az egész. Inkább a vezérlő vacakolhat, mint a motor. Ha ezután is magas az áramfelvétel, akkor a következő dolgot kell lekötni, ami rajta van.

Hol találhatom meg a kp. vezérlőt? Gyárilag hol van a helye, és valószínűleg oda rakták-e?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tegnap megküldték a hangcuccokat. Nagy örömmel hozzá is fogtam a fejegység beszereléséhez. Simán kijött a gyári sc202-es egy házi kiszedővillával. A csatlakozók a jó oldalon is vannak, csak az a baj, hogy fixen be vannak pattintva a beépítőkeret hátuljába, Így az új fejegység vezetékeinek nincs hely, tehát így nem tudnám betolni rendesen a fejegységet.

Kérdésem a következő: Ki lehet-e valahogy "oktojálni" a csatlakozókat a keret végéből, úgy, hogy a lyukon átdugjam a fej vezetékeit? Ha ez nem megoldható akkor milyen módon lehet a beépítő keretet kiszedni? Hangsúlyozom, a keret a gyári fekete, az ISO és antenna csatlakozók fixen be vannak pattintva a végébe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.