Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez nem belepofázás, a fórum azért van, hogy elmondd a véleményed.

Valójában nem elektronika nélkül vezérel, hanem az elektronika bele van építve az emelőszerkezetbe. Azért megy rá 5 vezeték és nem 2. Bekötési, kapcsolási rajz kompletten elérhető a neten, google barátunk meg is mutatja, hogy hol. Szóval szerintem anélkül nekiállni felesleges.

Ha hátul csak lefelé ment az ablak az valószínű azért volt, mert a felfelé indító vezetékeket (zöld-szürke) elkötötted.

Na igen, de az enyémre csak 4 vezeték megy! A 4 vezetékből csak kettővel működik. Azokat felcserélve megy fel vagy le. A fórumon található bekötési rajzzal azért nem tudtam bekötni, mert a fekete ( SW) színű vezeték nálam hiányzik!!!

Link to comment
Megosztás:

Na igen, de az enyémre csak 4 vezeték megy! A 4 vezetékből csak kettővel működik. Azokat felcserélve megy fel vagy le. A fórumon található bekötési rajzzal azért nem tudtam bekötni, mert a fekete ( SW) színű vezeték nálam hiányzik!!!

Barna sincs??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A hétvégén szó szerint elfüstölt az Astrám önindítója. Gyakorlatilag az indítómotor belseje összesült. A gyújtáskapcsoló betéten nem látszik semmi, a vezetékek nem égtek meg, nem hallottam, hogy beragadt volna önindító. Szereztem be új önindítót, és gyújtáskapcsoló betétet, ma gondoltam kicserélem mind a kettőt biztos ami biztos.Az általam ismert szakik azt mondták nem ritka dolog ilyen az opelnál, ezek cseréjével orvosolható a probléma.Elötte azért rámértem a behuzó tekercshez menő kábelre, alap helyzetben is 0.9 volt feszültséget mértem,ezért nekiáltam keresgélni Az autóban van egy Avitál Cyclone Mark II típusu riasztó, ennek a reléjébe van belevezetve az indítómotorhoz menő kábel, innen jut áram a vezetékbe a riasztóból. A relé két lába el van feketedve illetve égett szaga is van, de kívülröl nem látszik olvadás sem a relén, sem a vezetékeken. A relé csatiján hátul két vezeték össze van kötve egy ellenállással, vagy valami mással.( nem vagyok hozzáértő) Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek előfordulhat, hogy ez okozta az elfüstölést, a riasztó elvileg müködik. Szerintetek a relé cseréje után be merjem szerelni az indítómotort vagy inkább forduljak szerelőhöz. Ha valakinek volt hasonló tapasztalata megköszönném, ha segítene!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A hétvégén szó szerint elfüstölt az Astrám önindítója. Gyakorlatilag az indítómotor belseje összesült. A gyújtáskapcsoló betéten nem látszik semmi, a vezetékek nem égtek meg, nem hallottam, hogy beragadt volna önindító. Szereztem be új önindítót, és gyújtáskapcsoló betétet, ma gondoltam kicserélem mind a kettőt biztos ami biztos.Az általam ismert szakik azt mondták nem ritka dolog ilyen az opelnál, ezek cseréjével orvosolható a probléma.Elötte azért rámértem a behuzó tekercshez menő kábelre, alap helyzetben is 0.9 volt feszültséget mértem,ezért nekiáltam keresgélni Az autóban van egy Avitál Cyclone Mark II típusu riasztó, ennek a reléjébe van belevezetve az indítómotorhoz menő kábel, innen jut áram a vezetékbe a riasztóból. A relé két lába el van feketedve illetve égett szaga is van, de kívülröl nem látszik olvadás sem a relén, sem a vezetékeken. A relé csatiján hátul két vezeték össze van kötve egy ellenállással, vagy valami mással.( nem vagyok hozzáértő) Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek előfordulhat, hogy ez okozta az elfüstölést, a riasztó elvileg müködik. Szerintetek a relé cseréje után be merjem szerelni az indítómotort vagy inkább forduljak szerelőhöz. Ha valakinek volt hasonló tapasztalata megköszönném, ha segítene!

Ezt a "nem ritka dolog az opelnál" dolgot cáfolnám, 275 ezer km-el a hasában köszöni szépen jól van a gyári önindítóm, és ennek úgy a felét városi használatban tette a kocsi, szal volt indítózgatva rendesen.

Az utólagosan beépített dolgok mindig az első számú gyanúsítottak.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "nem ritka dolog az opelnál" dolgot cáfolnám, 275 ezer km-el a hasában köszöni szépen jól van a gyári önindítóm, és ennek úgy a felét városi használatban tette a kocsi, szal volt indítózgatva rendesen.

Az utólagosan beépített dolgok mindig az első számú gyanúsítottak.

Nem fikázni akartam az opelt, mert én is mentem ezzel az autóval 100000 km-ert és ki tudja mennyi kilóméter van benne,és eddig nem volt problámám, persze van ami kopik,de csak sajnos most Így jártam.

Link to comment
Megosztás:

Nem fikázni akartam az opelt, mert én is mentem ezzel az autóval 100000 km-ert és ki tudja mennyi kilóméter van benne,és eddig nem volt problámám, persze van ami kopik,de csak sajnos most Így jártam.

Állítólag tényleg nem ritka. Egy opelos ismerőstől érdeklődtem anno, hogy mi okozhatta az általam vásárolt 1.6 16V-s astrán a motorvezérlő kábel kiégését. ( Mármint így kiégett kábelekkel vásároltam egy szlovén autót) Elmondása alapján a gyújtáskapcsoló idővel felég, áthúz, majd akár ki is olvadhat, és esetleg zárva marad a behúzó tekercs irányába az áramkör. Az önindító megszorul, és leégeti a pozitív kábelt, ami mellé be van húzva jópár egyéb kábel is. Akár kigyulladhat az egész motortér is. Amit vettem autót abban csak elpárolgót a kábelköteg, aztán annyi. Kicseréltem, és a kocsi beindult. Jah, és persze a gyári gyújtáskapcsolót kellett cserélni. Önindító megúszta, de siralmasan működött, és kb 4 hónap után feladta a szolgálatot.

X16XEL-nél még típus hiba a pillangószelepháznál az összekötő gumicső kirepedése is... Ezek zöme filléres hiba, szóval ettől még nem szar.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, de az enyémre csak 4 vezeték megy! A 4 vezetékből csak kettővel működik. Azokat felcserélve megy fel vagy le. A fórumon található bekötési rajzzal azért nem tudtam bekötni, mert a fekete ( SW) színű vezeték nálam hiányzik!!!

lehet 4 vezetékes is, abból 2 a +/-, 1-1 meg a fel-le irány

az 5. a "Z" szál a közp. zár mazzagja

ha komfortos a jobb oldal, akkor az ajtónál kicsit másképp megy a bekötés(gyárilag), mert a "vastag"(30,31pozició) dróton megy a nafta

egyébként, mint írtam az újabb típusokon máshogy vannak bekötve a kapcsolók (a kapcsoló lehet ugyanaz. csak a kötés más)

az anyós oldali egyébként is trükkös, mert az apósoldali übereli az anyós kapcsolót

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A hétvégén szó szerint elfüstölt az Astrám önindítója. Gyakorlatilag az indítómotor belseje összesült. A gyújtáskapcsoló betéten nem látszik semmi, a vezetékek nem égtek meg, nem hallottam, hogy beragadt volna önindító. Szereztem be új önindítót, és gyújtáskapcsoló betétet, ma gondoltam kicserélem mind a kettőt biztos ami biztos.Az általam ismert szakik azt mondták nem ritka dolog ilyen az opelnál, ezek cseréjével orvosolható a probléma.Elötte azért rámértem a behuzó tekercshez menő kábelre, alap helyzetben is 0.9 volt feszültséget mértem,ezért nekiáltam keresgélni Az autóban van egy Avitál Cyclone Mark II típusu riasztó, ennek a reléjébe van belevezetve az indítómotorhoz menő kábel, innen jut áram a vezetékbe a riasztóból. A relé két lába el van feketedve illetve égett szaga is van, de kívülröl nem látszik olvadás sem a relén, sem a vezetékeken. A relé csatiján hátul két vezeték össze van kötve egy ellenállással, vagy valami mással.( nem vagyok hozzáértő) Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek előfordulhat, hogy ez okozta az elfüstölést, a riasztó elvileg müködik. Szerintetek a relé cseréje után be merjem szerelni az indítómotort vagy inkább forduljak szerelőhöz. Ha valakinek volt hasonló tapasztalata megköszönném, ha segítene!

Első körben sztem csináld vissza az eredeti állapotot és a riasztót hagyd ki

ha összesült a relé kontaktja, attól még a riasztó működhet, de okozhatta az önindító leégését (zárva maradt)

miután megnézetném vkivel a riasztót, inkább a AC relére kötném

a bekötés amit írtál eléggé nem értem

Link to comment
Megosztás:

lehet 4 vezetékes is, abból 2 a +/-, 1-1 meg a fel-le irány

az 5. a "Z" szál a közp. zár mazzagja

ha komfortos a jobb oldal, akkor az ajtónál kicsit másképp megy a bekötés(gyárilag), mert a "vastag"(30,31pozició) dróton megy a nafta

egyébként, mint írtam az újabb típusokon máshogy vannak bekötve a kapcsolók (a kapcsoló lehet ugyanaz. csak a kötés más)

az anyós oldali egyébként is trükkös, mert az apósoldali übereli az anyós kapcsolót

Vastag: piros sárga, barna, vékony: szürke zöld és kék piros vezetékek vannak a stekkerben. Minden variációt kipróbáltam, csak úgy működik megfelelően fel le, ha a piros sárgára és a szürke zöldre teszem a + illetve - delejt. Ezeknek a megfordításával tudtam szabályozni, hogy felfele vagy lefele menjen a motor ( ablak). / egyenáramú motor... sztem nem kell részleteznem, hogyan működnek ezek/ Ha a barna vezetékre kötöttem a testet ( ahogy sok helyen olvastam és láttam, illetve a fórumos bekötési rajz is így írja) és a piros sárgára a + -t vittem volt csitt csett dirr durr ( zárlat let a vége ). A kék piros vékonyabb szállal nem csinál semmit sem!

Gyakorlatilag emiatt nem tudtam megfelelően bekötni. Én nem állítom, hogy nincs ennek más kötési módja, de a gyári kapcsolóval nem tudtam.

Vettem univerzális kapcsolót! Annál bekötöttem a + és - vezetéket, meg a motor két szálát ( vastag piros sárga és vékony szürke zöld) és a kapcsoló csak annyit tesz, hogy egyszer + - ad máskor - + !

Így most üzemel, viszont semmi "esze" sincs a rendszernek, mert nem lehet tanítani, hogy meddig menjen fel stb. Tehát addíg kapja a motor a delejt, amíg nyomják a gombot!

Link to comment
Megosztás:

Vastag: piros sárga, barna, vékony: szürke zöld és kék piros vezetékek vannak a stekkerben. Minden variációt kipróbáltam, csak úgy működik megfelelően fel le, ha a piros sárgára és a szürke zöldre teszem a + illetve - delejt. Ezeknek a megfordításával tudtam szabályozni, hogy felfele vagy lefele menjen a motor ( ablak). / egyenáramú motor... sztem nem kell részleteznem, hogyan működnek ezek/ Ha a barna vezetékre kötöttem a testet ( ahogy sok helyen olvastam és láttam, illetve a fórumos bekötési rajz is így írja) és a piros sárgára a + -t vittem volt csitt csett dirr durr ( zárlat let a vége ). A kék piros vékonyabb szállal nem csinál semmit sem!

Gyakorlatilag emiatt nem tudtam megfelelően bekötni. Én nem állítom, hogy nincs ennek más kötési módja, de a gyári kapcsolóval nem tudtam.

Vettem univerzális kapcsolót! Annál bekötöttem a + és - vezetéket, meg a motor két szálát ( vastag piros sárga és vékony szürke zöld) és a kapcsoló csak annyit tesz, hogy egyszer + - ad máskor - + !

Így most üzemel, viszont semmi "esze" sincs a rendszernek, mert nem lehet tanítani, hogy meddig menjen fel stb. Tehát addíg kapja a motor a delejt, amíg nyomják a gombot!

én fejből nem vágom a színeket, arra van a kapcs. rajz:

http://taylor.hu/ast...tromos/1300.jpg

ez egy későbbi fajta, sima váltóérintkezős kapcsolóval (nekem pl nem ilyen van hanem régi bonyibb)

nem tudom, hogy előtted hozzányúltak-e, de ha az RTGE-re + adtál és zárlat lett, akkor ott vmi elvan kötve

a színekből ítélve elsőre neked ilyen bekötésednek kéne lennie

ebben be van kötve a "Z" szál, de az ne zavarjon

egyébként a komfortosnak meg kell tanítani a végállásokat, különben nem tudja

lehet valahol lemaradtam, neked nem is komfortos az emelőd?

Link to comment
Megosztás:

Vastag: piros sárga, barna, vékony: szürke zöld és kék piros vezetékek vannak a stekkerben. Minden variációt kipróbáltam, csak úgy működik megfelelően fel le, ha a piros sárgára és a szürke zöldre teszem a + illetve - delejt. Ezeknek a megfordításával tudtam szabályozni, hogy felfele vagy lefele menjen a motor ( ablak). / egyenáramú motor... sztem nem kell részleteznem, hogyan működnek ezek/ Ha a barna vezetékre kötöttem a testet ( ahogy sok helyen olvastam és láttam, illetve a fórumos bekötési rajz is így írja) és a piros sárgára a + -t vittem volt csitt csett dirr durr ( zárlat let a vége ). A kék piros vékonyabb szállal nem csinál semmit sem!

Gyakorlatilag emiatt nem tudtam megfelelően bekötni. Én nem állítom, hogy nincs ennek más kötési módja, de a gyári kapcsolóval nem tudtam.

Vettem univerzális kapcsolót! Annál bekötöttem a + és - vezetéket, meg a motor két szálát ( vastag piros sárga és vékony szürke zöld) és a kapcsoló csak annyit tesz, hogy egyszer + - ad máskor - + !

Így most üzemel, viszont semmi "esze" sincs a rendszernek, mert nem lehet tanítani, hogy meddig menjen fel stb. Tehát addíg kapja a motor a delejt, amíg nyomják a gombot!

Akkor ez így nem is lesz jó.

Az egyik korábbi hsz-ben írtam, hogy melyik biztosítéktól kell elhozni a vezetékeket. A motorhoz mennek a vastagok, ezek fix 12V-ot kapnak és persze fix földet. A vékony a kapcsolóhoz megy az adja a feszt, vagy az egyik vagy a másik vezérlő vezetékre. Ez kapcsolt 12V, tehát gyújtásra megy.

Ha csak 4 vezeték van nem 5 (erre már nem emlékeztem), az azt jelenti, hogy a riasztó felől nem tud komfortzáró jelet kapni. De ez nem baj, akkor ez a funkció kimarad. Valószínű úgy fog majd működni, ahogy nálam is ment, hogy addig megy az ablak, amíg nyomod a gombot. A végén természetesen megáll, és nem kell tanítgatni sem.

A motornál levő vezetékek:

piros-sárga (vastag): motor táp (az F10-es biztitől közvetlenül)

barna (vastag): test (bárhova letestelheted, de célszerű rendesen elvinni valamelyik vastag testkábelhez a műszerfal alá)

zöld-szürke (vékony): felfelé indító jel ( a kapcsolótól jön)

piros-kék (vékony): lefelé indító jel (szintén a kapcsolótól)

Megnézem a kapcsrajzot és csinálok egy bekötési vázlatot, ha akarod. Tényleg azt szeretném, ha működne neked, és nem éreznéd úgy, hogy átvágtalak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel autóvillamosságisok segítsetek!

Adott egy 92-es 3 ajtós Astra F + CCL002 bicskakulcsos távvezérlő.

A történet a következő.A kocsiban gyári központi zár található,ezt szeretném távvezérelni a CCL002-vel.

A távvezérlő bekötése tiszta (negativ triggeres).Bal első ajtókárpit levesz.

Megtaláltam a motor két vezetékét amelyiken nyit és zár,vagyis zárna...:(

Motorhoz megy egy 4 vezetékes stekker

Barna - Fehér ezen nyitna,ez működik is.

Barna - Piros ezen zárna,be is zár ,de egyszerre ki is nyit ....O.O

A zárhoz is megy egy stekker 3-eres Piros-Sárga,Fekete-Piros,Barna színekkel (Ez gondolom a mikrokapcsoló)

Kívülről kulccsal bezárva tökéletes.

Úgy csináltam próbalámpa egyik végét testre tettem,a másikat ha barna-fehérre tettem szépen nyit,de ha barna - pirosra (amivel zárni kéne) akkor bezár és nyit is rögtön.Itt elakadtam.

Valami ötlet?? Thanks: Ganzi

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez így nem is lesz jó.

Az egyik korábbi hsz-ben írtam, hogy melyik biztosítéktól kell elhozni a vezetékeket. A motorhoz mennek a vastagok, ezek fix 12V-ot kapnak és persze fix földet. A vékony a kapcsolóhoz megy az adja a feszt, vagy az egyik vagy a másik vezérlő vezetékre. Ez kapcsolt 12V, tehát gyújtásra megy.

Ha csak 4 vezeték van nem 5 (erre már nem emlékeztem), az azt jelenti, hogy a riasztó felől nem tud komfortzáró jelet kapni. De ez nem baj, akkor ez a funkció kimarad. Valószínű úgy fog majd működni, ahogy nálam is ment, hogy addig megy az ablak, amíg nyomod a gombot. A végén természetesen megáll, és nem kell tanítgatni sem.

A motornál levő vezetékek:

piros-sárga (vastag): motor táp (az F10-es biztitől közvetlenül)

barna (vastag): test (bárhova letestelheted, de célszerű rendesen elvinni valamelyik vastag testkábelhez a műszerfal alá)

zöld-szürke (vékony): felfelé indító jel ( a kapcsolótól jön)

piros-kék (vékony): lefelé indító jel (szintén a kapcsolótól)

Megnézem a kapcsrajzot és csinálok egy bekötési vázlatot, ha akarod. Tényleg azt szeretném, ha működne neked, és nem éreznéd úgy, hogy átvágtalak.

jaja ez így vala, mondjuk sztem kell tanítani, de ez részletkérdés

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel autóvillamosságisok segítsetek!

Adott egy 92-es 3 ajtós Astra F + CCL002 bicskakulcsos távvezérlő.

A történet a következő.A kocsiban gyári központi zár található,ezt szeretném távvezérelni a CCL002-vel.

A távvezérlő bekötése tiszta (negativ triggeres).Bal első ajtókárpit levesz.

Megtaláltam a motor két vezetékét amelyiken nyit és zár,vagyis zárna... :(

Motorhoz megy egy 4 vezetékes stekker

Barna - Fehér ezen nyitna,ez működik is.

Barna - Piros ezen zárna,be is zár ,de egyszerre ki is nyit ....O.O

A zárhoz is megy egy stekker 3-eres Piros-Sárga,Fekete-Piros,Barna színekkel (Ez gondolom a mikrokapcsoló)

Kívülről kulccsal bezárva tökéletes.

Úgy csináltam próbalámpa egyik végét testre tettem,a másikat ha barna-fehérre tettem szépen nyit,de ha barna - pirosra (amivel zárni kéne) akkor bezár és nyit is rögtön.Itt elakadtam.

Valami ötlet?? Thanks: Ganzi

azé nyit vissza, mert tudja bezárni az összes ajtót, valszeg csak a sofőr oldat zárja

nem a motor kell bezárni, hanem a közp. zár vezérlőnek mondani, hogy zárja be(nyissa ki) az ajtókat

http://taylor.hu/astra/elektromos/1300.jpg

tisztességesen a DWA felől kéne ez megtámadni(739,742 pozició) oda kell váltó érintkezős reléket kötni(2relé:+/-;-/+)

valszeg a tied nem pont ilyen kötésű, mert ez későbbi, nem 92es

de azon is ez a 2 pozíciót kell megkeresni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel autóvillamosságisok segítsetek!

Adott egy 92-es 3 ajtós Astra F + CCL002 bicskakulcsos távvezérlő.

A történet a következő.A kocsiban gyári központi zár található,ezt szeretném távvezérelni a CCL002-vel.

A távvezérlő bekötése tiszta (negativ triggeres).Bal első ajtókárpit levesz.

Megtaláltam a motor két vezetékét amelyiken nyit és zár,vagyis zárna... :(

Motorhoz megy egy 4 vezetékes stekker

Barna - Fehér ezen nyitna,ez működik is.

Barna - Piros ezen zárna,be is zár ,de egyszerre ki is nyit ....O.O

A zárhoz is megy egy stekker 3-eres Piros-Sárga,Fekete-Piros,Barna színekkel (Ez gondolom a mikrokapcsoló)

Kívülről kulccsal bezárva tökéletes.

Úgy csináltam próbalámpa egyik végét testre tettem,a másikat ha barna-fehérre tettem szépen nyit,de ha barna - pirosra (amivel zárni kéne) akkor bezár és nyit is rögtön.Itt elakadtam.

Valami ötlet?? Thanks: Ganzi

ajtóba nem kötünk! Csak a baloldali küszöb alatti kábelkötegbe.. ott keresd a piros-barnát... Nekem is így jó volt. Vigyázz, mert 2 db piros barna is van! :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget!Lehet rosszul értelmezem,de stirlitz és hetyke is más más megoldást irt le?? :o

Azóta már az "anyóst" se nyitja kulcsal se szal lehet valami kontaktos vagy szorul,nemsokára kiderül.Kontakt spray a csatikra és wd40 a mozgó alkatrészekre,aztán elválik. :huh:

nem írtunk mást, illetve ellentétest

hetyke-nek igazva van ajtóba nem szerelünk (nem is értem hogy kerültél oda)

mondjuk nem "piros-barnát", hanem barna-piros (BRRT) kell kötni, ami a kapcs.rajz 1305 ami pozíciójában van (nem mindegy melyik szín vastagabb a szigetelésen)

a 2 megoldás köz annyi a különbség, hogy hetyke a közp.zárat vezérli, hogy zárjon be

az eredeti (gyári) megoldásban pedig a DWA(riasztó) közvetlenül vezérli a zárakat, talán ebben az a jobb, hogy nem nyit vissza, ha vmit nem tud bezárni

hetyke megoldása egyszerűbb

a CCL002 mind kettőt tudja:

"használható meglévő központizár elektronika vezérlésére és a centrál motorok direkt meghajtására"

egyébként kulcsokkal együtt mennyi volt?

Link to comment
Megosztás:

maga a cucc 5600 pénz volt (2 kulcsszárral együtt,mondjuk nem megfelelőt küldtek <_< ) + 1590 posta.

Elvittem másoltatni, az úriember azt javasolta reszeljem bele a régit,vagy a pótkulcsot mert,amit küldtek azzal nem sokáig fogja húzni,elkopik meg gagyi az anyaga.A bicskakulcsba ugyebár 2 csavar fogja bele,ezeket célszerű menetrögzítővel vagy valamivel megragasztani,mert a havernak is az a problémája vele,hogy magától kicsavarodik és a kilógó csavarfej csukódás-nyitódáskor megrongálja a házat,ha nem figyel az ember.

Én sem az ajtóba gondoltam bekötni,de mivel olvastam,hogy az ajtóátvezető csati után nem biztos,hogy ugyanaz a szín megy tovább,gondoltam legyegyszerűbb ha megnézem milyen színek mennem a motorra közvetlenül.

Amúgy arra rájöttem,hogy azért nyit vissza,mert az anyós oldali motor meg van szorulva,valószínüleg.

Levettem a jobbos ajtópanelt,kontakt spray-vel befújtam a csatikat,de nem lett jó.A motort ha belülről kézzel megfogom és a vezető oldal felől bezáratom vkivel kulccsal ,akkor egy pillanatra el akar indulni,de ennyi,szal vezeték szakadás ilyesmi nem hiszem hogy van.A motort kéne kiszerelni,de azt meg nem nagyon tudom hogy kell,mivel van rajta 3 rudazat is azokat ki kéne akasztgatni,plusz ha kivezem a zárat,akkor,ha jól tudom be is kell újra állítani hogy akadálymentesen működjön...beszéltem egy sráccal,aki vágja a témát,azt mondta 5 db ezresért beszereli,bár a a jobb oldali motorral neki is gondja lesz,lehet elhalálozott,akkor bontó...majd kiderül :unsure:

Link to comment
Megosztás:

maga a cucc 5600 pénz volt (2 kulcsszárral együtt,mondjuk nem megfelelőt küldtek <_< ) + 1590 posta.

Elvittem másoltatni, az úriember azt javasolta reszeljem bele a régit,vagy a pótkulcsot mert,amit küldtek azzal nem sokáig fogja húzni,elkopik meg gagyi az anyaga.A bicskakulcsba ugyebár 2 csavar fogja bele,ezeket célszerű menetrögzítővel vagy valamivel megragasztani,mert a havernak is az a problémája vele,hogy magától kicsavarodik és a kilógó csavarfej csukódás-nyitódáskor megrongálja a házat,ha nem figyel az ember.

Én sem az ajtóba gondoltam bekötni,de mivel olvastam,hogy az ajtóátvezető csati után nem biztos,hogy ugyanaz a szín megy tovább,gondoltam legyegyszerűbb ha megnézem milyen színek mennem a motorra közvetlenül.

Amúgy arra rájöttem,hogy azért nyit vissza,mert az anyós oldali motor meg van szorulva,valószínüleg.

Levettem a jobbos ajtópanelt,kontakt spray-vel befújtam a csatikat,de nem lett jó.A motort ha belülről kézzel megfogom és a vezető oldal felől bezáratom vkivel kulccsal ,akkor egy pillanatra el akar indulni,de ennyi,szal vezeték szakadás ilyesmi nem hiszem hogy van.A motort kéne kiszerelni,de azt meg nem nagyon tudom hogy kell,mivel van rajta 3 rudazat is azokat ki kéne akasztgatni,plusz ha kivezem a zárat,akkor,ha jól tudom be is kell újra állítani hogy akadálymentesen működjön...beszéltem egy sráccal,aki vágja a témát,azt mondta 5 db ezresért beszereli,bár a a jobb oldali motorral neki is gondja lesz,lehet elhalálozott,akkor bontó...majd kiderül :unsure:

akkor ez is egy pont olyan ami ha egy kicsivel jobb lenne, akkor már használni is lehetne, ezt utálom

de elméletileg, akkor van hozzá "régi" F astra nyers kulcs, csak sz@r?

naja ezt mondtam, ha vhol nem tud zárni, akkor visszanyit

nem nagy szám ki-be szerelni a zárszerkezetet, állítgatni sem kell, csak érzéssel kell

bontóban lehet, akármilyen akkori opelé jó bele(nagyjából), ami arra az oldalra való, nem fizikailag, hanem elketronyosan (több lába van), vagy szét kell szedni a a "motort" és ki kell cserélni benne a DC motort

mondjuk első körben egy zár tisztítás nem árt neki és lehet javít rajta

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez így nem is lesz jó.

Az egyik korábbi hsz-ben írtam, hogy melyik biztosítéktól kell elhozni a vezetékeket. A motorhoz mennek a vastagok, ezek fix 12V-ot kapnak és persze fix földet. A vékony a kapcsolóhoz megy az adja a feszt, vagy az egyik vagy a másik vezérlő vezetékre. Ez kapcsolt 12V, tehát gyújtásra megy.

Ha csak 4 vezeték van nem 5 (erre már nem emlékeztem), az azt jelenti, hogy a riasztó felől nem tud komfortzáró jelet kapni. De ez nem baj, akkor ez a funkció kimarad. Valószínű úgy fog majd működni, ahogy nálam is ment, hogy addig megy az ablak, amíg nyomod a gombot. A végén természetesen megáll, és nem kell tanítgatni sem.

A motornál levő vezetékek:

piros-sárga (vastag): motor táp (az F10-es biztitől közvetlenül)

barna (vastag): test (bárhova letestelheted, de célszerű rendesen elvinni valamelyik vastag testkábelhez a műszerfal alá)

zöld-szürke (vékony): felfelé indító jel ( a kapcsolótól jön)

piros-kék (vékony): lefelé indító jel (szintén a kapcsolótól)

Megnézem a kapcsrajzot és csinálok egy bekötési vázlatot, ha akarod. Tényleg azt szeretném, ha működne neked, és nem éreznéd úgy, hogy átvágtalak.

Köszönöm az infót!

Nincs szó semmi féle átvágásról :) Egyszerűen én nem tudtam rendesen bekötni, ezért érdeklődök, hogyan is vannak ezek a dolgok. Most üzemel, ahogy leírtam, keresgélek rajzokat, illetve próbálgatom, hogy is lehet másképp kötni... Ha küldesz rajzot, azt megköszönöm!

Még 1x köszönöm mindenkinek a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót!

Nincs szó semmi féle átvágásról :) Egyszerűen én nem tudtam rendesen bekötni, ezért érdeklődök, hogyan is vannak ezek a dolgok. Most üzemel, ahogy leírtam, keresgélek rajzokat, illetve próbálgatom, hogy is lehet másképp kötni... Ha küldesz rajzot, azt megköszönöm!

Még 1x köszönöm mindenkinek a segítséget!

Rajz(egyik féle):

http://taylor.hu/ast...tromos/1300.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.