Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Elsőnek megmondom az őszintét, nálunk azért van meg a vectra idestova 13 éve, mert az nz-vel olyan pofátlanul keveset eszik, hogy még egy ilyen autó csak a suzuki swift van, de az meg azért más tekintetben mégsem azt nyújtja mint az opel. Hovatovább, azóta vettünk még kettőt, igaz az egyik x16sz, ezek is megvannak már vagy 4 éve. És azért ez egy kicsit nagyobb kaszni mint az astra. Szóval ebből a fogyasztásból aki lejjebb akar faragni... háááát.... :D :evilgrin:

De, mondom az ötleteimet.

Írtad, hogy nem jobb láb meg ilyenek. Volt egy teszt nemrég, ahol beültettek valami nagy öreg versenyzőt egy modern 911-es porschéba, és valami hegyi szerpentines úton hozott az autó valami 3l-es fogyasztást. Tehát a lábtechnika számít igenis a legtöbbet.

Az, hogy nem félgázon gyorsítasz csak harmadon, vagy nem harmadon, csak negyeden. Az, ha az ember megtanul fékkímélően vezetni, sok sok motorfékkel, ezeknél már a fogyasztásban is erősen megmutatkozik. Hogy hogyan váltasz, mennyinél kapcsolsz el, ha a városi forgalomban inkább kicsit lemaradsz a többitől hogy folyamatos gázzal tudj menni, ne kelljen a kocsisor kukacozása miatt pumpálni a gázt, stb. ,a körforgalmat lendületből veszed, hogy ne kelljen újra felgyorsítani, Illetve még egy tipp, amire a karbis autó megtanítja a sofőrt, a mai modernek már nem, hogy a motor "igényeit" követve nyomjuk a gázt gyorsításnál, tehát nem nyomunk neki egy háromnegyedet, azt az ecu majd megoldja, hanem a pedállal követjük a fordulatszámot. (karbis motor ilyenkor belefulladt a benzinbe, és duplaannyit zabált, de legalább nem is ment)

Ezek mind olyan trükkök, amit az igazi spúrbajnokok olyan szintre tudnak fejleszteni, amivel már a többi közlekedő idegeire mennek, mert feltartják a többieket, szóval ezt a végtelenségig nem lehet fokozni.

Szóval akkor jöjjenek a gyakorlati dolgok is.

AZt előre leszögezem, hogy ha nincs otthon a padláson két három bontott autód amiből építkezhetsz, akkor a ráfordított költség kb soha a büdös életben nem fog megtérülni fogyasztásban, de ha van kéznél pár cucc, akkor érdemes megpróbálni.

Szóval, első és legalapabb: tegyél fel egy 1.4-es injektorházat, fojtószeleppel, injektorral, kompletten. Kisebb nyílás a levegőnek, kisebb szállítású injektor -> kevesebb fogyi. (na meg kisebb teljesítmény, na de ugye szűznek is maradni meg.... ) Nem kell aggódni, a motorvezérlő simán elviszi, nekünk évekig ment az 1.6nz c14nz ecuval. És nem változott semmi.

Második legalapabb: tegyél fel egy hosszabb váltót. Persze nyílván nem a leghosszabb dízel váltót kell felpattintani, mert akkor meg azért fog zabálni a motor, mert nem bírja el az áttételt. De azért opeléknél adott motort általában szerelték 4-5 féle váltóval, tehát biztos találni benne olyat ami illik a motorhoz de hosszabb mint a jelenlegi. (titkos tippem bármilyen kisblokkhoz 1.6-tól a cr 3.55)

Még egy, a bödön. A bödön amellett hogy rendkívül hasznos a motor állapot megőrzése, élettartama szempontjából, nagyban hozzájárul a fogyasztás csökkenéséhez, teljesítmény növeléséhez is, lévén kiszűri a sok felesleges szennyezőanyagot a kartergázból, és csak a hasznos éghető benzingőzt/olajpárát engedi vissza, tehát ez egy elég olcsó, és win-win koncepció.

Következzenek a belenyúlósabb/költségesebb dolgok.

Valaki említette a vízbontót. Konkrétan egy rokonom építi őket sorozatban, és pl a kamionosok viszik tőle mint a cukrot, mert brutális pénzeket tudnak vele sprórolni. Minél nagyobb motor, annál jobb a hatásfoka. Szóval egy 1.6-os motornál nem biztos hogy túl sokat nyersz vele, de sok kicsi sokra megy ugye.

Amit legelőször írtam (c14nz fojtószelep) ki lehet egészíteni etanollal, mert akkor elvileg nem, vagy csak minimális teljesítményt vesztesz. (ugye mindenkinek az a baja, hogy beteszi az etanolt, de más arányban kell keverni a levegővel mint a benzint, ugyanannyi levegőhöz több etanol kell, így teszik a nagyobb injektorokat, aztán zabál az autó, oda a nyereség. <de tény, hogy rohadtul tudnak menni> viszont ha fogyasztásra gyúrunk, akkor fordítva kell gondolkodni. Ugyanannyi etanolhoz, adjunk kevesebb levegőt! Voálá, 1.4 fojtószelep)

És akkor ehhez kapcsolódóan, amiről már szó is volt, a chip. Chippelni általában a teljesítmény növelés miatt szoktak, (bár a teljesítménynövelés és a fogyasztás csökkentés nem áll olyan távol egymástól, mindkettőhöz a tökéletes égés a cél. ) de igazából aki profi (pl Powered Áki) az olyan programot ír neked amilyet akarsz.

És ha már ennyire belenyúltunk a rendszerbe, (etanol, kis pillangó stb) akkor kvázi kötelező íratni hozzá egy programot, mert azért mégis csak egy jól összehangolt rendszerbe kutyultunk bele, és elég kicsi rá az esély hogy úgy ahogy van ez stimmelni fog. Működni fog, valószínűleg elérjük a kitűzött célt is, de biztos lesz olyan tartomány/körülmény ahol rossz lesz.

Na, most hirtelen ennyi jutott eszembe.

nahát elöször is köszi

jobb láb, bödön, motrofék, "lendületből" megvan

váltórudazat cserén gondolkodtam már, váltón egyenlőre még nem

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész. Nekem országúti 90-nel sikerült levinni 5,5-re. De sose megyek annyival, úgyhogy maradt a 6-6,5. Gázból meg 7,5-9 mikor hogy. Hidegen-városban kímélem, nem tiprom neki, utána azért haladósan megyek.
Ennyit jelentene a légellenállás (cv=0,29)? Az Astrát nem gondolnám ennyivel rosszabbnak.

Nekem vegyesben 6.5-öt evett normális használattal. Pályán meg 4.9-et is lehetett vele.

Link to comment
Megosztás:

C16NZ? vagy SE?

na hát akkor még van 1liter fargni valóm

Ez az nz volt. A SE az mégjobban evett a hosszúváltóval, annak nyáron rúgva városban 7 liternél nem tudtam többet letolni a torkán, de főúton is 120-130-as tempóval sokszor visszaváltva padlógázas előzéssel se evett többet 6.5-nél, akárhogy bántottam. A rövid váltóval azért megjött az étvágya, de most sokat pályázok.

Link to comment
Megosztás:

Külső hőmérséklet jeladót, hogy kell leszedni, nincs aknám, nem tudok alámenni.

Meg gondolom a bontóban találok működőt. Csak az a kérdés hogy szedjem le, fel van kötve egy gyorsfűzővel, még annak idején a szerelő kötötte fel. működött is szépen, de pár napja elromlott, nem jelzi a kijelzőn a fokot.

20141028_103054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
20141028_103102_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Itt a Zasszony 5.4et csinált az szr-se öszvérrel. :)

Egyszer nekem is volt hasonló, de aztán vége lett a lejtőnek megállt a szél és megelőztem a kamiont aminek az árnyékábe mentem. :D

Külső hőmérséklet jeladót, hogy kell leszedni, nincs aknám, nem tudok alámenni.

Meg gondolom a bontóban találok működőt. Csak az a kérdés hogy szedjem le, fel van kötve egy gyorsfűzővel, még annak idején a szerelő kötötte fel. működött is szépen, de pár napja elromlott, nem jelzi a kijelzőn a fokot.

Felállsz a jádára-füre-árokpartra úgy hogy belóg az autó orra a mélyebb rész fölé?

Talán

Arra jöttem rá (talán), hogy a km spirál óránál lévő végén a fémbe bele van nyomva az gy.évszám. Szerintetek az az?

g

Lehetséges, sok alkatrészen rajta van a gyártási dátum.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer nekem is volt hasonló, de aztán vége lett a lejtőnek megállt a szél és megelőztem a kamiont aminek az árnyékábe mentem. :D

Felállsz a jádára-füre-árokpartra úgy hogy belóg az autó orra a mélyebb rész fölé?

Lehetséges, sok alkatrészen rajta van a gyártási dátum.

A motortérből hozzáférek igaz nehezebben, de hogy szedjem le? :D nem akarok szétbarmolni semmit.

Módosítva : laci8711
Link to comment
Megosztás:

Jóvan, leszedtem, megtakarítottam, visszaraktam nem megy, mi tud abban elromlani, esetleg a vezetékeknél lehet a hiba

Egyszerűen tönkremegy. A vezetéket úgy tudod tesztelni hogy kérsz valakitől próbára egy jeladót, rádugod, ha akkor jól mutat akkor maga a jeladó hibás és nem a vezeték. Nekem amikor carakodott egy ideig még segített hogy radiátorra tettem pár órára, de persze ez sem biztos hogy így jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Gabibácsi.

Elméletileg utána járnak hogy kapunk e hozzá garit a (szervodob) hoz.

Gabibácsi.

Megkaptam a válasz.7500ft 1hét garanciát adnak.állítólag 50ekm futott autóból való.ha kell szólj mert addig nem hozatott amíg nem mondod hogy okés.és akár holnap is ide hozzák nekem.

Ne itt üzengessetek egymásnak. Arra való a privát üzenet.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűen tönkremegy. A vezetéket úgy tudod tesztelni hogy kérsz valakitől próbára egy jeladót, rádugod, ha akkor jól mutat akkor maga a jeladó hibás és nem a vezeték. Nekem amikor carakodott egy ideig még segített hogy radiátorra tettem pár órára, de persze ez sem biztos hogy így jó lesz.

Úgyleszaz :) előbb radiátor, ha így sem jó kérek valakitől próbára egyet.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megvolt a műszakim. Kaptam szép fekete matricát! :o Le***rom, falusi gyerek vagyok! :D

Olyan fékem van, hogy a jobb és balodali fékhatás mutató elől és hátul is annyira fedésben mozdult, mintha csak egy mutató lenne. Nem akarták elhinni, a'sszitték mágia van a dologban! :hehe:

RIMG1238_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG1241_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Lassan fölteszem a téliket, aztán beszállok a fogyasztási versenybe. :D

És a legkisebb, vagy a legnagyobb nyer? :D

Én nem tudom mennyit eszik az astra, és nem is érdekel.

A másik meg olyan 9-10-et. Városban többet, pályán meg 8-at. Mert a gyerek ott van mögöttem :D

Akörül van, de szerintem picit szépítesz rajta, nem?

Vegyesben 10-10,5. Pályán meg a 8 csak akkor van meg, ha tempomatozol 110-nél.

Ja, de azért dinamika akad itt is. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.