Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Kérdésem a következő lenne, a kézifék "szoknyát" hogy tudom leszedni? Mennyire kell szétszedni a középboxot,és hogyan? Előre is köszönöm a segítséget. :hiya:

Ha jól emlékszem, ki kell pattintani a kézifék előtti kis tároló rekeszt, az alatt találsz egy csavart, ami a kézifékszoknyát tartja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom valaki próbálkozott e már vele, de a Cromax webáruházában találtam gumi szelepfedél tömítést az Astrámhoz, motorkód, évjárat szerint....

Viszont mikor anno én érdeklődtem felőle azt mondták ehhez csak a parafa típusú létezik..... C16NZ!

Vélemény? Jó lesz ez? Valaki próbálkozott már gumi tömítéssel?

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620348-szelepfedel-tomitesei/143770-szelepfedel-tomites-opel

Link to comment
Megosztás:

Cserélt már valaki ajtóhatárolót valamilyen másmilyen Opelból? Én B Vekiét akarom berakni.

Sztem van rá esély hogy stimmel. Azokkal olyan nagyon nem variáltak.

Sziasztok!

Nem tudom valaki próbálkozott e már vele, de a Cromax webáruházában találtam gumi szelepfedél tömítést az Astrámhoz, motorkód, évjárat szerint....

Viszont mikor anno én érdeklődtem felőle azt mondták ehhez csak a parafa típusú létezik..... C16NZ!

Vélemény? Jó lesz ez? Valaki próbálkozott már gumi tömítéssel?

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620348-szelepfedel-tomitesei/143770-szelepfedel-tomites-opel

A gumitömítés az a müanyag szelepfedélhez való.

Link to comment
Megosztás:

És a műanyag miben különbözik?? Miért nem rakhatom a fém alá? A méret ugyan az nem?

A méret ugyanaz, nekem nem vált be a gumitömítés, eresztett. Talán az a baj hogy a parafában vannak alu karikák ami miatt elméletileg nehezebb túlhúzni, a guminál passzolom hogy volt-e már nem emlékszem rá.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Elméleti szinten foglalkoztat a kérdés,hogy egy '98-2000-ig gyártott astrának a belsejét (ülés,ajtókárpit,szőnyeg,stb,esetleg műszerfal)át-e lehet tenni kisebb-nagyobb átalakításokkal az én 92 év végi astrámba?Mind a kettő kombi.

Tudomásom szerint nem változott semmi, én is pont ezt csinálom. De mondjuk azt nem tudom hogy 98-után készült-e légzsák nélküli műszerfallal szerelt astra. Én nem néztem az évjáratot csak simán feketíttek.

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint nem változott semmi, én is pont ezt csinálom. De mondjuk azt nem tudom hogy 98-után készült-e légzsák nélküli műszerfallal szerelt astra. Én nem néztem az évjáratot csak simán feketíttek.

Ha szerencsém lesz,akkor tulajdonosa leszek egy komplett belsőnek,és mindent át szeretnék tenni.Tudom,nagy meló lesz,de szerintem megéri,sokat fog fiatalodni az autóm :) A donornak légzsákos a műszerfala,még az első ülés oldala is.Ezek alapján egy G-s astra kombiról van szó.Nem biztos,hogy fognak is működni,mert jelenleg az enyém gyárilag nem lufis.És még egy olyan kérdésem lenne,hogy a donor nem tetőablakos,az enyém az.Meg lehet-e szüntetni azt minden gond nélkül?Sok gond van vele,főleg az,hogy beázik,és egyébként sem szoktuk használni.

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint nem változott semmi, én is pont ezt csinálom. De mondjuk azt nem tudom hogy 98-után készült-e légzsák nélküli műszerfallal szerelt astra. Én nem néztem az évjáratot csak simán feketíttek.

Hogyne készült volna. Klasszik Astrából rengeteg van, ami fekete műszerfalas de egy darab légzsák nincs benne. Volt főnökömé is ilyen, de ismerősömnek is ilyen F-je van.

Link to comment
Megosztás:

Ha szerencsém lesz,akkor tulajdonosa leszek egy komplett belsőnek,és mindent át szeretnék tenni.Tudom,nagy meló lesz,de szerintem megéri,sokat fog fiatalodni az autóm :) A donornak légzsákos a műszerfala,még az első ülés oldala is.Ezek alapján egy G-s astra kombiról van szó.Nem biztos,hogy fognak is működni,mert jelenleg az enyém gyárilag nem lufis.És még egy olyan kérdésem lenne,hogy a donor nem tetőablakos,az enyém az.Meg lehet-e szüntetni azt minden gond nélkül?Sok gond van vele,főleg az,hogy beázik,és egyébként sem szoktuk használni.

Igazából én azon töprengek, hogy vegyek inkább neten kiszerelt műszerfalat, vagy én szedjem ki bontóban. Az első ugye kényelmesebb, de ha sérülés van rajta akkor lehet reklamálni utólag, a második verzió macerásabb, de akkor legalább tudom hogy jót hozok el. Meg valszeg olcsóbb is mintha postáznák valahonnan.

Hogyne készült volna. Klasszik Astrából rengeteg van, ami fekete műszerfalas de egy darab légzsák nincs benne. Volt főnökömé is ilyen, de ismerősömnek is ilyen F-je van.

Ha az anyósoldalon is van lufi azt is ugyanaz az indító vezérli mint a kormánylégzsákot? Illetve hivatalosan mivel kell leszedni a kormányt csapágylehuzatóval?

Link to comment
Megosztás:

Igazából én azon töprengek, hogy vegyek inkább neten kiszerelt műszerfalat, vagy én szedjem ki bontóban. Az első ugye kényelmesebb, de ha sérülés van rajta akkor lehet reklamálni utólag, a második verzió macerásabb, de akkor legalább tudom hogy jót hozok el. Meg valszeg olcsóbb is mintha postáznák valahonnan.

Ha az anyósoldalon is van lufi azt is ugyanaz az indító vezérli mint a kormánylégzsákot? Illetve hivatalosan mivel kell leszedni a kormányt csapágylehuzatóval?

Műszerfalat sztem inkább magánbontásból akarj kiszedni, mert a bontóban szétbasszák, úgy bontanak, mivel nem nagyon kel el.

Lufit ugyanaz vezérli, csak tech2-vel engedélyezni kell neki a másikat is.

Kormányhoz én gyártottam egy spéci lehúzót.

Link to comment
Megosztás:

Igazából én azon töprengek, hogy vegyek inkább neten kiszerelt műszerfalat, vagy én szedjem ki bontóban. Az első ugye kényelmesebb, de ha sérülés van rajta akkor lehet reklamálni utólag, a második verzió macerásabb, de akkor legalább tudom hogy jót hozok el. Meg valszeg olcsóbb is mintha postáznák valahonnan.

Ha az anyósoldalon is van lufi azt is ugyanaz az indító vezérli mint a kormánylégzsákot? Illetve hivatalosan mivel kell leszedni a kormányt csapágylehuzatóval?

Még várom a válaszát a tulajnak,hogy mennyibe fájna nekem az egész,de én úgy vagyok vele,hogy inkább saját magam bontsam ki,mert abban biztos vagyok,hogy én vigyázok rá.Így vagyok a szereléssel is,nagyon kevés az a dolog,amiért szerelőhöz viszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy már korábban leírt probléma kapcsán kérném a segítségeteket "daykiller, on 16 Dec 2014 - 4:12 PM, said:

snapback.png

Igen, a spriál pont ilyen hibát okoz. De ha előzőleg is ilyen problémád volt, amit a spirál okozott és most is bajos a spirál és megint ugyanazt a hibát produkálja, akkor elég egyértelmű.

Amúgy meg csak annyi baj van, hogy a motorvezérlő nem látja, hogy mozog az autó vagy nem, mivel mozgásnál rá van készülve a kuplungra, így van ideje reagálni a leeső fordulatra. Gurulva ezért van pl emelt alapjárat. Motorféknél nyilván nincs emelt alapjárat, de 1200-as fordulat környékén újra benzinnel látja el a motort és megszűnik a motorfékezés, hogy ne fulladjon le, ekkor érezni egy rántást.

Szóval ilyenkor előre úgy állítja be magának az alapjárati léptetőmotort, hogy ne kelljen arra várni.

Nagyon szépen köszönöm!

Egy nem igazán szerelésben jártas embernek, mint nekem, mennyire nehézkes a spirál cseréje otthon?

Témában: Egyéb csevegés

2014 december 16 - 15:51

Sziasztok!

Egy olyan gondom van, hogy a napokban menet közben ha pl. kuplongolok mert éppen lassítani készülök, vagy befordulni valahova, az autó olyat produkál mintha leakarna fulladni, ha gyorsan leveszem a lábam a kuplungról akkor semmi gond, de ha éppen nem veszem észre akkor lefullad.

Ilyet korábban megvétel után csinált, mikor még nem volt időm kicserélni a km-óra spirált, amint a csere megtörtént ez abba maradt.

Elképzelhető hogy ismét emiatt történik ez (mert a spirál ismét cserére szorul, nem igazán méri a sebességet rendesen), vagy más is okozhatja a problémát?

Előre is köszönöm!

Szóval az lenne a kérdésem, hogy a spirálon kívül lehet-e még probléma a maga a műszeregység? Mert mostanság valamikor ismét életre kel és méri a sebességet, persze ugrándozva és nem a valós sebességet mutatja. Szóval ezek a történések a spirál betegségét jelzik, ahogy már korábban tapasztaltam, vagy akár a műszeregységét? Gondolom anélkül, hogy új spirált cserélnék, anélkül ezt nem igazán lehet megállapítani, vagy igen?

Előre is köszönöm!

Kellemes hétvégét!

Molnár Peti

Link to comment
Megosztás:

Műszerfalat sztem inkább magánbontásból akarj kiszedni, mert a bontóban szétbasszák, úgy bontanak, mivel nem nagyon kel el.

Lufit ugyanaz vezérli, csak tech2-vel engedélyezni kell neki a másikat is.

Kormányhoz én gyártottam egy spéci lehúzót.

Lehet hogy ez a lehuzató gyártás lesz a járható út nekem is.

Még várom a válaszát a tulajnak,hogy mennyibe fájna nekem az egész,de én úgy vagyok vele,hogy inkább saját magam bontsam ki,mert abban biztos vagyok,hogy én vigyázok rá.Így vagyok a szereléssel is,nagyon kevés az a dolog,amiért szerelőhöz viszem.

Vannak még tisztázatlan területek, például bár évekig jártam fekete belsővel megáldott diesellel arra egyáltalán nem emlékszem hogy pölö az A-B oszlop takarók milyen színűek voltak benne. Most egyenlőre csak az utastérrel foglalkozom a csomagtérrel nem.

Sziasztok! Egy már korábban leírt probléma kapcsán kérném a segítségeteket "daykiller, on 16 Dec 2014 - 4:12 PM, said:

snapback.png

Nagyon szépen köszönöm!

Egy nem igazán szerelésben jártas embernek, mint nekem, mennyire nehézkes a spirál cseréje otthon?

Témában: Egyéb csevegés

2014 december 16 - 15:51

Sziasztok!

Egy olyan gondom van, hogy a napokban menet közben ha pl. kuplongolok mert éppen lassítani készülök, vagy befordulni valahova, az autó olyat produkál mintha leakarna fulladni, ha gyorsan leveszem a lábam a kuplungról akkor semmi gond, de ha éppen nem veszem észre akkor lefullad.

Ilyet korábban megvétel után csinált, mikor még nem volt időm kicserélni a km-óra spirált, amint a csere megtörtént ez abba maradt.

Elképzelhető hogy ismét emiatt történik ez (mert a spirál ismét cserére szorul, nem igazán méri a sebességet rendesen), vagy más is okozhatja a problémát?

Előre is köszönöm!

Szóval az lenne a kérdésem, hogy a spirálon kívül lehet-e még probléma a maga a műszeregység? Mert mostanság valamikor ismét életre kel és méri a sebességet, persze ugrándozva és nem a valós sebességet mutatja. Szóval ezek a történések a spirál betegségét jelzik, ahogy már korábban tapasztaltam, vagy akár a műszeregységét? Gondolom anélkül, hogy új spirált cserélnék, anélkül ezt nem igazán lehet megállapítani, vagy igen?

Előre is köszönöm!

Kellemes hétvégét!

Molnár Peti

Hát ugye az óraegység hátuljában van az útjeladó, innen tudja a motorvezérlő hogy az autó mozgásban van , és üresben vagy kinyomott kuplungal történő guruláskor magasan tartja a fordulatszámot hogy ne fulladjon le a motor. Ezért szokott ilyen hiba lenni ha például elszakad a spirál. Aztán hogy ha ugrál a mutató vagy nem jól mér az óra melyik az a pont ahonnan már nem jön rendes sebességjel ezt talán csak laptoppal élő adattal lehetne megnézni. Én úgy gondolom hogy amíg kiírja a középkijelző a sebességet addíg van jel is az ECU-felé. De ez autónként változhat mert nekem spirál nélkül sem fulladt le, csak dobta a hibakódot hosszú motorféknél.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.