Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Váltóba milyen olajat használhatok, a GM kívül?

Ezt írja elő az Opel: SAE 75W-85 API GL4 !

​Itt is használható picit eltérő viszkozitású olaj? Mondjuk 80W-90 amiből sokkal nagyobb a választék és árban is kedvezőbb!

Ezen spórolni! :omg: Lepetézek.....!

Link to comment
Megosztás:

Azért a nem kell cserélni kicsit túlzás.

Elvileg nem kell cserélni úgy tudom leeresztő sincs rajta persze ártani nem árt. "Élettertam olaj" ami azt jelenti, hogy az autó gyárilag meghatározott élettartamán belül nem kell cserélni. Ez tudomásom szerint 150.000 legfeljebb 200.000 km futást és 8 legfeljebb 10 év időtartamot takar. Ezt viszont már mindegyik f túlhaladta így elméletileg cserélni kellene persze ez sehol nincs leírva. Szüleim f astrája nem sokkal 200e felett jár, de a váltójában még úgy tudom soha nem cseréltek olajat, bár már időszerű lenne, de nincs baj a váltóval nem is morog még. A kuplung is még gyári pedig városban közlekedik! Sokan el sem hiszik ezt még én is nehezen pedig igaz.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ugy látom kevesen vagy szinte senki nem tudja hogy a GM motor olaj az ujrahasznositot olaj.nekem 2db astra van abbol az egyik eszi a gm-et másik nem.de mostanába az olajok közül a Mannol Defender amit kapnak és jo.A Mannol termék paleta elégé széles és van válto olaj is.nekem a gsi azt kapta a váltoba és nem lehet rà panaszom.

Motor olajba pedig vagy a mannolt vagy a Fuchs amit kapnak.de a mannol az olcsobb.kicsit olvasatok utána azt döntsön mindenki belátása szerint de 10000km-nél többet egy olajal se mennék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ugy látom kevesen vagy szinte senki nem tudja hogy a GM motor olaj az ujrahasznositot olaj.nekem 2db astra van abbol az egyik eszi a gm-et másik nem.de mostanába az olajok közül a Mannol Defender amit kapnak és jo.A Mannol termék paleta elégé széles és van válto olaj is.nekem a gsi azt kapta a váltoba és nem lehet rà panaszom.

Motor olajba pedig vagy a mannolt vagy a Fuchs amit kapnak.de a mannol az olcsobb.kicsit olvasatok utána azt döntsön mindenki belátása szerint de 10000km-nél többet egy olajal se mennék.

Hát nem tudtuk na, szörnyű hogy a General Motors mikre nem képes. :rolleyes: ....mivel 10 ezer kilóméter ( vagy 15?)az olajcsere periódus, én sem megyek többet általában. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...

illetve egy olyan kérdésem van, hogyha nem lelek sehol sem zöld színre fújtat, tudok-e trükközni, a lecserélendőről leveszem a zöld színre fújt burkolatot, és átteszem a másikra?

Előre is köszönöm!

Üdv

Peti

Módosítva : hening
Alkatrész keresés.
Link to comment
Megosztás:

Ápolni...Esténként megsimogatni 80-as papírral, betakargatni kromofágba áztatott lepedővel, meg megsimogatni a hasát fekvőrendőrrel. Most éppen nagyon szeretem a rohadékot... :D

Én meg elmentem a szerelmemmel ma délután vásárolgatni és az asszony is velünk jött. :D

Sziasztok!

...

illetve egy olyan kérdésem van, hogyha nem lelek sehol sem zöld színre fújtat, tudok-e trükközni, a lecserélendőről leveszem a zöld színre fújt burkolatot, és átteszem a másikra?

Előre is köszönöm!

Üdv

Peti

Üdv.. a külsö tükörröl van szó? Általában a törik a fül leszedsékor ami a burkolatot a tükörtestre rögzíti utánna már ragasztani kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Dáwid.

Szegény mit kap töled! :-)

szerencsére nekem nincs nagy bajom velük.a gsi most elsö szilentért zörög.a másik meg kuplung munka henger és szélvédö cserére vár!ja meg a müszakira mind a kettö.

Mindent kap tőlem. :D Túl sokat... Igazából a biztit az verte ki, hogy egy autó árát borítottam rá (megint), most egy lakat+telifény képében és a fényezés után két nappal, olyan 10 méter alatt ellocsolta az összes olajat. Majd egy deklicsere, olajcsere, és alvázpucolás (ugye szépen diszkréten végigolajozta...) után 1 héttel -tegnap reggel- nekiállt csattogni mint a disznó, úgy, hogy az olaj szinten van, és egy ritka jó állapotú motor van benne. Persze hogy az, azt is én tettem már bele egy német nagypapaautóból... :lol: szóval a k.rva anyját. Szeretem azért, csak köcsög a drága... :D

Link to comment
Megosztás:

Dáwid.

Ez nem semmi,mi lett a deklivel?mert ott a dekli és blokk közt a tömités.

Mi csattog benne?benzines?hidrotöke?dizel?adagolo vagy mi mert érdekes számomra.

De egyébként tényleg szivatás szaga van a dolognak.

Ez kb olyan amikor egy öreg bmw-volt nekem,kicsit szedett vedett de jo.

Ugy történt az eset hogy kigyuladt a motortér menet közben a helszinki uton,pont egy benzinkut mellet kb 20-30métere.beszaladok vizért a kutra de még az ablak mosos vödör is repedezet a vizhiánya miatt,igy be a pénztárhoz hogy hol lehet vizet fakasztani de a tamajko pénztáros mondja sehol.mondom itt ég a kocsim pár méterre,kinéz az ablakon és tényleg.a lényeg az hogy ásvány vizet vettem mert az volt egy zsugorral.kialszik a tüz látom hogy ez nem vissz haza igy szereztem egy embert aki el tud vontatni ráckevére.itthon jobban szemügyre vettem a kocsit és volt baj rendesen,összes vákum csö,vezetékel,gyujtás kàbelek,muanyagok stbstb.nagy nehezen megszereztem minden ki is lett cserélve és minden vezeték és vàkum csö a helyén volt benzin megy negyed tank!

Másnap reggel indult a mutatvány hogy proba!3db aksim volt amik jok.mind egymàs után belement mert mindet lemeritette.ezt játszotuk 5 napon keresztü de semmi élet jelet nem adot,pedig minden klappolt.A 6. napon ugy döntöttem hogy biciklizek egyet a benzinkuzig ami kb 5km tőlem.hoztam egy kanna benzint amit a kocsi mellé tettem és hangosan mondtam ha ma nem indulsz akkor làngolsz.bettetem a feltöltött aksit gyujtás rá inditozás és beindut ugy hogy elötte lévö napi állásba volt,semihez nem lett nyulva csak az aksi ment bele meg a benzin kanna a kocsi mellé.ez is érdekes.lehet hogy egyszer neked is rá kellene ilyeszteni?!

Link to comment
Megosztás:

Mindent kap tőlem. :D Túl sokat... Igazából a biztit az verte ki, hogy egy autó árát borítottam rá (megint), most egy lakat+telifény képében és a fényezés után két nappal, olyan 10 méter alatt ellocsolta az összes olajat. Majd egy deklicsere, olajcsere, és alvázpucolás (ugye szépen diszkréten végigolajozta...) után 1 héttel -tegnap reggel- nekiállt csattogni mint a disznó, úgy, hogy az olaj szinten van, és egy ritka jó állapotú motor van benne. Persze hogy az, azt is én tettem már bele egy német nagypapaautóból... :lol: szóval a k.rva anyját. Szeretem azért, csak köcsög a drága... :D

Jövő hónapban adom fel az utolsó törlesztést a kocsira 7 évig nyomattam a pénzt 15-el kezdem most 28-at adok fel....kiírjam rá hogy :

1772033-20150305-HsZvn2.jpg

:icon6: frank alapú devizahitl volt, ha kapok vissza valamit az otípítőőő akkor abból teletankolom. :D

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy egyszer neked is rá kellene ilyeszteni?!

A szokásosokon (olajcsere-vezérlés stb.) kívül: Hűtő, kuplung szett, Riasztó, Csomagtartó
ajtó-telók, Összes vízcső, külső Faceliftes tükrök, Váltókar (GSI váltógombos) Bőr váltó
szoknya, Bőr kézifék szoknya, méretpontos gumiszőnyegek, kiegészítő gázolajszűrő, Balos
hátsó lámpa, 3db központi zár motor, 2x önindító csere, egy pár tetősín, 2 vészvillogó
kapcsoló, fényváltókar, katalizátortól hátra teljes kipuf rendszer, tankcsere, olajdekli
csere + tömítés, kovácsolt erősített hátsó rugók, hátsó lengéscsillapítók, első fékbetétek,
izzítógyertyák, testkábel, még egy vízcső, vákumcsövek, akksi, porlasztócsúcsok, fekete
ülések, fekete ajtókárpitok, javított tetőkárpit, kormánykerék, váltórudazat, indexek,
Műszerfal LEDezés, Itt egy lépcső, mert megtörtént a:
Motorcsere, teljes váltórudazatcsere a váltókarig, persze a váltókar is csere megint, most
egy klasszikra, GSI ülések + ajtókárpitok, LED helyzetjelzők (nem kék Zoli bammeg,
jégfehér!!! ) és a következő lépcső:
Összetörtem : Bontott lámpa, bontott hűtőmaszk, sok kalapálás. Aztán Termosztát csere,
légszűrőház, légszűrő, rezonátor, első lökös, új fényszórók, motorháztető, sárvédő, új
zárhíd, gyári D corsa nyári kerekek + dísztárcsák, csomagtartó ajtó műanyag takaró kívülre,
bontott dojcsbólött tetőkárpit, csomagtér küszöb-műanyag burkolat, kardánbox, hamutartóval,
SMDledes helyzetjelző (még mindig jégfehér ) fordulatszámmérős műszeregység + LEDezése,
ékszíjtárcsa csiszolás + túlméretes szíj, Fékbetétek + tárcsák, mélyládikák hátra, új hűtő
kiegyenlítő tartály, hőgomba, önindítócsere harmadszor, váltókar
lötyögésmentesítőgumigyűrű, audi hátsó rugók, csomagtartó ajtó telók, valeo fényszórók,
Vectra2000 kormány, ajándék-téligumik (ez mondjuk kifejezetten nem viselt meg anyagilag),
bal hátsó taposó illesztés javítás, ködlámpákat vettem, de még nincsenek benne. Teljes
beltér kiürítés lemezig, ez időre Kölcsönbe kapott bézs Vectra ülések betéve (köszi Jani),
újra váltókar (megint GSI) bal hátsó taposó csere, alvázvédés, vezetőülés rögzítés javítás,
kézifék-konzol hegesztés, beltér vissza, új padlószőnyeg, újra kiegyenlítőtartály csere,
ültetetés 40-esrugókkal- lengéscsillapítókkal, új balos féltengely, váltórudazat felső
szimmering csere (előtte 4 liter váltóolaj el-locsolása), Irmscher 16"-os felnik + 205/45
gumik, új izzítógyertyák, 256-os fékek előre, tárcsafékek hátra, 22-es Kadett Gsi
Főfékhenger, Hátulról megzúztak a lámpánál...: Utánrontott hátsó lökös, + vonóhorog
leépítés, kipuf flexi cső csere, hátsó rugótányérok átalakítása (plusz, vagy inkább mínusz
csüccs), Gsi motorháztető, Fóliázás feketére, megint egy rohadt kiegyenlítő tartály, de
mostmár egy gyári, Fűtőmotor-előtét ellenállás, Hátsó ablaktörlő le - helye lefalazva, első
lengőkarok felújít, új talpasok, új szilentek, 22-es stabrúd előre, GSi-ből hátsó stabrúd a
hídra, féltengely gumiharang csere, hátsó dob bilincs+bak csere, világítós
kapaszkodók+ledezésük, utángyári hűtő csonkja reccs, Dzsonitól bontottra csere, GSi első
lökös, Gsi küszöb 4 ajtósra alakítva, Gsi hátsó lökös 2db szétvágva, Caravan-ra átalakítva,
Merci letolatott első lökös off, másik GSi föl, kovácsolt tovább rövidített hátsó rugók, elöl 20-as, hátul 25-ös pogik, hosszított kerékcsavarok, Két piros Koni hátra /Breki/, Fészliftesítés, Motoros valeo lámpák, Led
helyzetjelzők ki, USA helyzetjelzők be, Vauxhall maszk, hátsó sárvédő peremezés,
tankbetöltő kocka csere, belső lemez javítás. Illetve inkább pótlás, első lökös leért->két
motoros valeo reccs->facelift előtti depok vissza, gsi maszk vissza, csomagtartó ajtó
csere, színrefújt csomi díszléc föl, színrefújt ablkatörlő- és embléma-falazott kapaszkodó
föl, két első sárvédő csere, kilincsek faceliftesre csere, telifény xirallic-vörösre,
karter csere.

Szerintem nem tudok ráijeszteni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.