Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha már szerelünk:

A jobbak nem átfúrják az átvezetőt, hanem pineket raknak bele, mert egy Opeles kisegítette az eablak projektben. :)

Én is gondolkodtam anno, hogy így csinálom. De aztán inkább levágtam a fapados átvezetőt és szálanként visszaforrasztottam a fullost.

A végére profi blankoló és egykezes forrasztó lettem. És betéptem az ónfüsttől. :D

Link to comment
Megosztás:

De az. C18NZ szívó oldal kompletten. Át is raktam az 1.6-ra. Mivel nekem elektromos EGR van, így a vákuumbizbaszt az oldalán át kellett raknom az enyémről. Mivel az egynyócon van egy plusz cső rajta a vákuumos EGR-nek. Első indítás elég nehézkes volt. Beröffent de le is fulladt. Aztán következő indításnál állnom kellett a gázon 1-2 percig, hogy észbe kapjon az ECU, hogy több a levegő, több üzemanyag kéne. :D

Az első pár km elég nehézkes volt, tanulni kellett. Aztán az autópályán volt ideje betanulni. Érdi emelkedőt gond nélkül bírta 150-es tempóval. Az 1.6 fejjel 150-ről 130-ra visszalassultam padlón.

Szinte csak erőteljes gázadásnál és padlózásnál érezni különbséget, amúgy más nem változott. Brekinél indítás után pl az alapjáraton hallani lehetett, hogy küzd az ECU, de Lurdyban már nem annyira.

Viszont így kiderült, hogy az 1.4-es tömítés van a szívócsonkon, azt cserélnem kell. Ez azért lényeges, mert csak a pillangószelep nagyobb fizikailag, minden más ugyanaz, mint az 1.6-osé. Kivéve persze az injektor.

Az jó is ha nem lassul az érdi dombon. :icon13: Főleg a 3,74-es váltóval. :D (én már szívesen visszatenném a 4,18-at, de nincs kedvem hozzá)

Lehet az 1,4 tömítés még kicsit visszafogja.

Fogyasztásban az 1,4SE -> 1,6SE kb. fél litert jelent, itt sem várható lényeges változás. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az jó is ha nem lassul az érdi dombon. :icon13: Főleg a 3,74-es váltóval. :D (én már szívesen visszatenném a 4,18-at, de nincs kedvem hozzá)

Lehet az 1,4 tömítés még kicsit visszafogja.

Fogyasztásban az 1,4SE -> 1,6SE kb. fél litert jelent, itt sem várható lényeges változás. ;)

Az 1.4-es tömítés biztos megfogja. Unixban meg kérdeztem, "keddre érkezne meg" választ kaptam. Igaz, a fényszóró mosó szivattyú kérdésre meglepődött arcot kaptam. :D Természetesen nincs, pedig cserélni kéne a mostanit.

Link to comment
Megosztás:

Akkor légy oly szíves és szerezz nekem egy CDX Astra F Caravan komplett köteget. :D ebből nincs ám 70 ezer darab, mint a Vectrából. :P

Mondjuk ha lenne CDX F Astra Caravan bontva, akkor nem csak a köteg kéne. :D

Azé' veciből sincs olyan túl sok. :) Mondjuk ez cd-s volt, de szerencsére minden benne van.

Link to comment
Megosztás:

Azé' veciből sincs olyan túl sok. :) Mondjuk ez cd-s volt, de szerencsére minden benne van.

CDX vekiből 70 ezer darab készült. Abból egy Vörös Petinél van jelenleg. :D

F-ből még kevesebb készült. a biztosítéktáblám és a hozzá tartozó műszerfal köteg nekem is fullos. Csak az onnan tovább (hátra pl) vezetett drótok nincsenek meg. Tehát nekem úgy van, hogy a bal oldali nagy csati egyik fele full extrás (ülésfűtés pin is gyárilag benne, de a fényszórómosó is csak rádug és üzemel történet volt), de a csati ellen oldala csak olyan extrákkal van felszerelve, mint AC pumpa, szintjelző stb.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ajtó lógásra van valami jó megoldás??

Ugyanis ma csukom be az ajtót és nem vészesen de a zár emeli be a helyére látom, hogy mozdít rajta felfele és kicsit szorul...

Az ajtót kinyitottam de semmi kotyogása nincs még csak 1mm se.... Nem értem...

Annyit csináltam, hogy a B oszlopon állítottam kicsit lejjebb azon a szerkezeten, így már csukódik is rendesen, de viszont ha kívülről nézem a két ajtót egy kicsit lehet látni, hogy lejjebb ment pár mm-t...

Valami precíz megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ajtó lógásra van valami jó megoldás??

Ugyanis ma csukom be az ajtót és nem vészesen de a zár emeli be a helyére látom, hogy mozdít rajta felfele és kicsit szorul...

Az ajtót kinyitottam de semmi kotyogása nincs még csak 1mm se.... Nem értem...

Annyit csináltam, hogy a B oszlopon állítottam kicsit lejjebb azon a szerkezeten, így már csukódik is rendesen, de viszont ha kívülről nézem a két ajtót egy kicsit lehet látni, hogy lejjebb ment pár mm-t...

Valami precíz megoldás?

Dáwidnak van rá szakszerű, precíz megoldása. Sárvédő le, ajtó kinyit valamennyire és 2 tonnás emelővel felfeszíteni az ajtót, hogy a felső sarka túl lógjon a tetőn. Azóta olyan neki az ajtaja, mintha új lenne.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.4-es tömítés biztos megfogja. Unixban meg kérdeztem, "keddre érkezne meg" választ kaptam. Igaz, a fényszóró mosó szivattyú kérdésre meglepődött arcot kaptam. :D Természetesen nincs, pedig cserélni kéne a mostanit.

Igen.

Egy kék tócsát hagytál magad után a Lurdy padlóján. :D

Link to comment
Megosztás:

Az egyforma. Megnéztem az 1.6-os és 1.8-as fedelet és a GM-szám is ugyanaz.

A lényegi különbség a pillangószelepen van, mert az sokkal nagyobb és a kialakítása is más alul. Sajnos ezért derült ki, hogy 1.4-es tömítés van rajta, mert a tömítés körkörös átmérője kisebb, mint az 1.6-is szívócsonk lyuka. Az 1.6-on meg ugye kisebb egy vájat, ami az 1.8-on meg már nincs is a mérete miatt. Sajnos nem fotóztam le semmit, mert siettem.

Ahogy néztem, maga a felső része, az injektorhíd és az injektorfészek ugyanakkora, csak maga az injektor más, nyilván.

Aha értem, megyek majd bontóba, megnézem mennyiért lenne akkor 1-6os fej. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az, segíccsé bekötni. :D Csak még nem tudom hogyan rakom fel, le kellett fűrészelnem mindegyik gömböt a rúdról és azt áthekkelni, mert nem mertem lefeszegetni az üvegről a talpat.

Talán találok hozzá rajzot a 2 terás vinyómon a többi mellett. :D

Amúgy miből van? Omega? A,B1, B2?

Link to comment
Megosztás:

Dáwidnak van rá szakszerű, precíz megoldása. Sárvédő le, ajtó kinyit valamennyire és 2 tonnás emelővel felfeszíteni az ajtót, hogy a felső sarka túl lógjon a tetőn. Azóta olyan neki az ajtaja, mintha új lenne.

Nem az én megoldásom, csak az enyém is így készült. Én úgy álltam neki, hogy Gyurinak mondtam, hogy ajtókat ha már le kell venni, akkor megyek aztán földörzsárazom a zsanérokat, és csináljuk össze nagyobb csapszeggel, mert nagyon sz.r. Kérdeztem hogy csapszeget hozzak -e. Még hagyjam, nyissam ki a QP-t, meg csukjam be (annak az elejéből ugye kiállt egy volán busz korábban, tehát mondjuk úgy, nem állt tökéletesen :D) Kinyitottam/becsuktam, mint a zzzúj. Mondom faca, ilyen jó lesz. :D Akkor ne vigyek semmit, jó lesz. Nem is vittem semmit, jó lett. Ugyan tudom hogy szívrohamot kaptam volna a művelet közben, de szerencsére nem néztem, úgyhogy így mindenki boldog. :lol:

Link to comment
Megosztás:

4 eablak beszerelés, 1. nap:

Boldogan kiszerelem a műanyag küszöböket és a fekete biztonsági öv takarót. Kiszereltem az övcsévélőt, majd kiműtöttem a mögötte lévő szivacsos valamit. Ekkor jött az első probléma: Nem elektromos ablakos, de központi záras autónál csak egy 3 érintkezős csatlakozó van a hátsó ajtókhoz a kpzárhoz. Tehát vinnem kell az ellendarabját a 9 érintkezős kék csatimnak és forrasztás lesz ott is. Oké, haladjunk tovább. Nagyjából elhelyezem a kötegeket, nézem merre kéne és hogy összekötni őket. Ülések alatt, frankón meg lehet oldani.

Irány a biztosítéktábla és az X6-os csatlakozó.

1. probléma: 10-es és a 22-es biztosíték a két elektromos ablak táp. Fix tápok, akkus. 10-es az elsők, 22-es a a hátsóké.

eablak_bizt.jpg

Zsíííír. Ott vannak bennük az érintkezők és a villany is.

2. probléma: X6-os csati ellenőrzése.

eablak_x6.jpg

Mint látható, ott a két piros-sárga vezeték. Mind a kettő. Aztán jött megint az, amivel már nem egyszer találkozok. A csati ellenoldalában ismét nincs folytatva. Miért is ne szívassák az egyszeri tunerjóskát, hogy fapad a hátsó köteg. Ugyanez van a tükrökkel is. Egyik piros-sárga mellett, balra ott a fekete-fehér szál (fűtés kimenet a tükrökhöz) és ott a fehér-fekete vezeték is, a kék fölött közvetlen, középső sorban, amire meg a tükörállító nyomógombja adja a jelet a relének, hogy fűccsé. Természetesen ezek sincsenek folytatva. A legszebb, hogy ilyen pinjeim már nincsenek, oda. Tehát ideiglenesen tűzősarokkal megoldom.

1. nap vége.

Link to comment
Megosztás:

4 eablak beszerelés, 1. nap:

Boldogan kiszerelem a műanyag küszöböket és a fekete biztonsági öv takarót. Kiszereltem az övcsévélőt, majd kiműtöttem a mögötte lévő szivacsos valamit. Ekkor jött az első probléma: Nem elektromos ablakos, de központi záras autónál csak egy 3 érintkezős csatlakozó van a hátsó ajtókhoz a kpzárhoz. Tehát vinnem kell az ellendarabját a 9 érintkezős kék csatimnak és forrasztás lesz ott is. Oké, haladjunk tovább. Nagyjából elhelyezem a kötegeket, nézem merre kéne és hogy összekötni őket. Ülések alatt, frankón meg lehet oldani.

Irány a biztosítéktábla és az X6-os csatlakozó.

1. probléma: 10-es és a 22-es biztosíték a két elektromos ablak táp. Fix tápok, akkus. 10-es az elsők, 22-es a a hátsóké.

Zsíííír. Ott vannak bennük az érintkezők és a villany is.

2. probléma: X6-os csati ellenőrzése.

Mint látható, ott a két piros-sárga vezeték. Mind a kettő. Aztán jött megint az, amivel már nem egyszer találkozok. A csati ellenoldalában ismét nincs folytatva. Miért is ne szívassák az egyszeri tunerjóskát, hogy fapad a hátsó köteg. Ugyanez van a tükrökkel is. Egyik piros-sárga mellett, balra ott a fekete-fehér szál (fűtés kimenet a tükrökhöz) és ott a fehér-fekete vezeték is, a kék fölött közvetlen, középső sorban, amire meg a tükörállító nyomógombja adja a jelet a relének, hogy fűccsé. Természetesen ezek sincsenek folytatva. A legszebb, hogy ilyen pinjeim már nincsenek, oda. Tehát ideiglenesen tűzősarokkal megoldom.

1. nap vége.

Addíg mutogattad az ajtóátvezető pineket, lehet nekem is ki kéne cserélni az átfúrtat pinesre? :icon14: :rolleyes: Amúgy az X6-nak alapból mi volt az értelme, ott találkozott a karosszéria és a biztitábla kábelköteg, és lusták voltak egyben befűzni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.