Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

A fordulatszámmérőnek le lehet venni a számlapját... és akkor alá lehet tenni a szalagokat.

Bár ha homogént akar az ember, akkor SMD ledekkel kell operálni. Forrasztgatás egyebek.

Nekem sikerült nagyjából homogént csinálni, de éjjel kiveri a szemem a fénye, még úgy is, hogy lett a számlap alá rakva kék fólia, több rétegben.

Olyan sokat nem akartam operálni vele, csak meguntam a pirosat, fehér szalagom meg még volt. Esetleg még azt megjátszom a hogy a mutatók pirosak legyenek.

Link to comment
Megosztás:

Hm...azt hittem simán csak a mutató tövéhez teszek pirosat, akkor az úgy jó. :rolleyes:

Jó is. De ha egy kicsit is elvilágít a plexi mellett, akkor jönnek elő a színes foltok a számlapon. A led körül körbe kell maszkolni, ott ahol a "tükör" van a plexiben, kívülről lemaszkolni/lefesteni, de úgy, hogy ne takarjon ki a számlapból, mert akkor meg a fehér nem fogja bevilágítani a hátlapot. Jah, plexiről a sötétítést lecsiszolni, mert foltos lesz a háttérfény. Nekem kékek a mutatók fehér háttérrel, 3-4 éve. A maszkolás sárgul, a műszeregység ahogy koszolódik belül, úgy mászik el a homogén foltosba. Nagyjából 1 éve néz ki kifejezetten sz.rul, azóta gyűjtöm hozzá a kedvet, de ez ott fog megrohadni ahol van, már látom. Beszereztem egy mérföldes számlapot is, hogy több kedvem legyen, de így se akaródzok elkezdeni újra :lol:
Link to comment
Megosztás:

Jó is. De ha egy kicsit is elvilágít a plexi mellett, akkor jönnek elő a színes foltok a számlapon. A led körül körbe kell maszkolni, ott ahol a "tükör" van a plexiben, kívülről lemaszkolni/lefesteni, de úgy, hogy ne takarjon ki a számlapból, mert akkor meg a fehér nem fogja bevilágítani a hátlapot. Jah, plexiről a sötétítést lecsiszolni, mert foltos lesz a háttérfény. Nekem kékek a mutatók fehér háttérrel, 3-4 éve. A maszkolás sárgul, a műszeregység ahogy koszolódik belül, úgy mászik el a homogén foltosba. Nagyjából 1 éve néz ki kifejezetten sz.rul, azóta gyűjtöm hozzá a kedvet, de ez ott fog megrohadni ahol van, már látom. Beszereztem egy mérföldes számlapot is, hogy több kedvem legyen, de így se akaródzok elkezdeni újra :lol:

Hát nézegettem a hömérő-szitnjelző egységet és látszik már hogy jön fel a festék , pár helyen elvált a plexitől, de még csak "buborék van" nem jött le. Szóval ezt szerintem most nem fogom piszkálni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a kis műszerek mögötti fémházzal gyűlt meg a bajom, egyszerűen képtelenség mindkettőt úgy megvilágítani, hogy azonos legyen a fényük. A mutatókat úgy jó megvilágítani, ha az eredeti izzó helyére odabökök szorosan egy smd ledet. Akkor pont oda vezeti a legtöbb fényt.

Jó is. De ha egy kicsit is elvilágít a plexi mellett, akkor jönnek elő a színes foltok a számlapon. A led körül körbe kell maszkolni, ott ahol a "tükör" van a plexiben, kívülről lemaszkolni/lefesteni, de úgy, hogy ne takarjon ki a számlapból, mert akkor meg a fehér nem fogja bevilágítani a hátlapot. Jah, plexiről a sötétítést lecsiszolni, mert foltos lesz a háttérfény. Nekem kékek a mutatók fehér háttérrel, 3-4 éve. A maszkolás sárgul, a műszeregység ahogy koszolódik belül, úgy mászik el a homogén foltosba. Nagyjából 1 éve néz ki kifejezetten sz.rul, azóta gyűjtöm hozzá a kedvet, de ez ott fog megrohadni ahol van, már látom. Beszereztem egy mérföldes számlapot is, hogy több kedvem legyen, de így se akaródzok elkezdeni újra :lol:

Link to comment
Megosztás:

Régóta zavart hogy ül az autó segge, meg alulkormányzott is, s a motorcsere óta ez mégrosszabb, aztán most eljutottam odáig hogy berakjam az elvileg keményebb rugókat.

Hát ez lett a vége:

hiha, amatör kérdés, de ez átrohadt ugye? vagy azon eredtileg van középen 1 lik?

Link to comment
Megosztás:

Tudtam hogy ez van, de nem gondoltam hogy ilyen szinten. A nyár végére volt tervezve a kasznis, de lehet hogy előrébb lesz hozva. Ha meg nem, akkor ideiglenesen valamit kitalálunk.

1859293-20150528-HFBU1N.jpg

1859294-20150528-9za3nU.jpg

1859295-20150528-GCuYss.jpg

1859296-20150528-qTXpyo.jpg

Azt az egyet bánom, hogy fixen felraktam, mert persze nem tudtam eltüntetni a rozsdát nyom nélkül, levehetőre kellett volna csinálnom,, így sokkal könnyebben tudnám karbantartani .

Link to comment
Megosztás:

Azt az egyet bánom, hogy fixen felraktam, mert persze nem tudtam eltüntetni a rozsdát nyom nélkül, levehetőre kellett volna csinálnom,, így sokkal könnyebben tudnám karbantartani .

Azt hogyan? Biztonságos az úgy szerinted? Valószínűleg az enyém is hasonló állapotú lehet, de nem néztem még meg tüzetesen, azonban alá nézve rozsdát látok rajta. Hogyan veszem észre ha a rugótányér és az alváz elválik egymástól? Mit kell / lehet ezen karban tartani?

Link to comment
Megosztás:

Azt hogyan? Biztonságos az úgy szerinted? Valószínűleg az enyém is hasonló állapotú lehet, de nem néztem még meg tüzetesen, azonban alá nézve rozsdát látok rajta. Hogyan veszem észre ha a rugótányér és az alváz elválik egymástól? Mit kell / lehet ezen karban tartani?

Hát úgy gondoltam hogy két fület teszek a rugótányérra, ( most csak egy van rajta) és oldalról csavarral rögzítem a gerendához. Mivel a rugó ereje és a kocsi súlya több 100kilóval nyomja fel a tányért nem nagyon tud mozdulni semerre. Caravanal úgy venni észre, ha gond van hogy a közdarab elkezd szétmállani. Aztán idővel rárogyik a gerendára.

1859615-20150528-RyE1hi.jpg

A karbantartásra azt értettem, hogy az astrák nagy része rozsdásodik, mivel az alváz nem egy sík felület nekem nem sikerült maradéktalanul megszüntetnem ezt, így időnként megint meg kell támadni drótkorongal, rozsdamaróval..stb. Ha le tudom venni a rugótányért szerintem könnyebben és jobban el tudom végezni ezt mint mondjuk fent a helyén:

1859618-20150528-HlK3Kr.jpg

A szépen megépített roszdamarózótt festett rugótányérból ez lett fent a helyén olyan 2 év alatt.

Link to comment
Megosztás:

Hát úgy gondoltam hogy két fület teszek a rugótányérra, ( most csak egy van rajta) és oldalról csavarral rögzítem a gerendához. Mivel a rugó ereje és a kocsi súlya több 100kilóval nyomja fel a tányért nem nagyon tud mozdulni semerre. Caravanal úgy venni észre, ha gond van hogy a közdarab elkezd szétmállani. Aztán idővel rárogyik a gerendára.

A karbantartásra azt értettem, hogy az astrák nagy része rozsdásodik, mivel az alváz nem egy sík felület nekem nem sikerült maradéktalanul megszüntetnem ezt, így időnként megint meg kell támadni drótkorongal, rozsdamaróval..stb. Ha le tudom venni a rugótányért szerintem könnyebben és jobban el tudom végezni ezt mint mondjuk fent a helyén:

A szépen megépített roszdamarózótt festett rugótányérból ez lett fent a helyén olyan 2 év alatt.

Hát van rajt egy kis rozsda 2 év után, de talán csak felületi, az előzőhöz képest nem olyan vészes. Ha a régi tányért tetted vissza ill. újítottad fel akkor ez sajnos törvényszerűen bekövetkezik. A mélyre ható korróziót arról már valóban lehetetlenség lett volna maradéktalanul eltávolítani. Nálam emlékeim szerint nincs rés a tányér és a gerenda között mint a fenti képen! Akkor lehet, hogy az enyém már rárogyott rég? Sajnos nincs fényképem róla, de az autó korából ítélve nem csodálkoznék rajta ha így lenne. Menet közben vagy terhelésre ez a gond észrevehető amúgy ha már nyomtalanul elrohadt a közdarab pl recsegés, ropogás? Igazából nem hallok hátulról semmi rendellenes zajt.

Link to comment
Megosztás:

x16xel-be tankolt már valaki etanolt? Mi az a benzin - etanol arány ami még nem volt gond?

C14NZ-vel felesben gond nélkül eljárok ha többet teszek bele akkor dobja a hibalámpát. és hidegben visszafullad.

Hát van rajt egy kis rozsda 2 év után, de talán csak felületi, az előzőhöz képest nem olyan vészes. Ha a régi tányért tetted vissza ill. újítottad fel akkor ez sajnos törvényszerűen bekövetkezik. A mélyre ható korróziót arról már valóban lehetetlenség lett volna maradéktalanul eltávolítani. Nálam emlékeim szerint nincs rés a tányér és a gerenda között mint a fenti képen! Akkor lehet, hogy az enyém már rárogyott rég? Sajnos nincs fényképem róla, de az autó korából ítélve nem csodálkoznék rajta ha így lenne. Menet közben vagy terhelésre ez a gond észrevehető amúgy ha már nyomtalanul elrohadt a közdarab pl recsegés, ropogás? Igazából nem hallok hátulról semmi rendellenes zajt.

Hát lehetséges hogy összeroskadt már a közdarab, a kerék mögött egész jól rálátni ha nincs dobbetét, meg kell nézni. Hát a ropogást nem tudom, nekem még nem volt annyira rozsdás. Amikor észrevettem ideiglenesen megpatkoltam laposvassal, csak 2 évvel később vettem le. Mivel 10ezer/darab lett volna az új ( a szokásos szombat 12 óra micsináljunk csak az unix van nyitva)és közdarab nélkül, így hát a régiből faragtam újat. A rugó belsejébena kúp maradt meg és a külső perem, közötte 4-es lemezből pótoltam ki, a közdarab meg egy 2 centis szelet 80X80as zártszelvény lett, az egyik oldalt füllel hogy oda lehessen fogatni a gerendához.

Link to comment
Megosztás:

Helo. Valaki cserélt már hátsó ablakmoso csövet? A csővet kihúzták az autóból, próbáltam végigvezetni egy drótot de nem sikerült. Van ere valami speciális megoldás?

Az anyósoldali lábtérből viszonylag könnyen felmegy a fűződrót, fent a tetőnél meg ki kell venni az első-hátsó kapaszkodót ott tovább lehet fűzni, hátul meg az átvezető harmonikát kell kipattintani, és belehúzás után visszarakni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.