Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nemrég vagyok Astra tulaj és még nem olvastam végig a teljes fórumot.

Elárulnád nekem is, mi a baj a fenti olajjal?

Nekem ilyet tettek bele az Opel szervizben...(valszeg nem 5l-est, hanem hordóból, de a típusa ez a szervizkönyv szerint)

A 10W-40-es viszkozitás önmagában a legjobb választás, viszont a GM-olaj flakonos kiszerelésével nagyon sok tulajdonos rossz tapasztalatokat szerzett. (A hordós kiszerelésen állítólag a Total hologramos emblémája szerepel.) Az egyik leggyakrabban emlegett érv a GM-olajjal szemben, hogy a minősége változó, mert a GM (a cég ugyebár nem gyárt olajat) állandóan változtatja a beszállítóit attól függően, hogy kitől kap jobb árajánlatot. A vásárló ebből következően nem tudja, hogy valójában kinek és milyen minőségű olaját veszi. Sosem voltam népszerű itt a fórumon az Olajdoki idézésével, de egy tanulságos példát a sok közül (a többi negatív véleményt lásd a Totalcar rovatában)

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070325a/

Link to comment
Megosztás:

jó idő volt ma...kicseréltem a hamutartó világítását :D :D

megnéztem, lehúztam, lejött, csere, vissza, kész...

csak azt nem értem, hogy ezt, meg a fűtés kapcsolóit miért nem kötötték egybe a világítással...

ha világos van úgysem látszik, ha sötétedik, vagy szürkület van, úgyis felkapcsolja a júzer a világítást...

így meg "szívja" az aksit...

néha nem értem a fiatal német mérnököket :D

Kiegészíteném Tápi hsz.-át:

Valszeg azért van így, mert ugyanaz az izzó a venti kapcsoló és a belsőlevegő keringtető kapcsoló "skálavilágítása", mint a hátsóablak fűtés visszajelzője, illetve a belső levegő keringtetés jelzőfénye. Tehát ha úgy lenne, ahogy írtad, csak akkor lenne kontroll a h.a.fűtésről és a b.lev.keringtetésről, ha be van kapcsolva legalább a helyzetjelző (és vele együtt a műszerfalvilágítás).

Vagy külön izzók (esetleg LED-ek :D )kellenének, külön szál (szürke) drótokkal. :D A "gyújtás+" vezeték (fekete) meg amúgy is ott van, arról megy a venti, meg a h.a.fűtés.

Mivel csak akkor világít (mostani állapotban), ha rajta van a gyújtás - tehát általában jár a motor, van töltőáram, nem igazán "szívja az akksit". (4x1.2W-ról beszélünk)

Szerk.: bocs, 5x1.2W, mert a szivargyújtó is így van kötve.

A megoldás hátránya az esztétikai kifogásodon kívül, hogy jobban fogynak az izzók, mert világítanak, ha kell, ha nem (értsd: nappal is).

Link to comment
Megosztás:

A 10W-40-es viszkozitás önmagában a legjobb választás, viszont a GM-olaj flakonos kiszerelésével nagyon sok tulajdonos rossz tapasztalatokat szerzett. (A hordós kiszerelésen állítólag a Total hologramos emblémája szerepel.)

...

Köszi, megnyugtattál :D

Remélem, azért a márkaszerviz jó helyről veszi :D

Link to comment
Megosztás:

Vagy külön izzók (esetleg LED-ek :D )kellenének, külön szál (szürke) drótokkal. :D A "gyújtás+" vezeték (fekete) meg amúgy is ott van, arról megy a venti, meg a h.a.fűtés.

igen ebből a megfontolásból már érthető, hogy miért így csinálták...a kábelspórolás mindent megmagyaráz...

végülis egyel több hibalehetőség lenne, ha a világításkapcsolóról kapná a tápot... és természetesen + anyag és szervízköltség is jelentkezne...

bár akkor is tartom magam ahhoz, hogy világosban nem látszik, sötétben meg nagyon ritkán használnád minimum a helyzetjelző nélkül...járó motorral

Link to comment
Megosztás:

Továbbá egyre inkább tolódunk abba az irányba, hogy a világítás minden helyzetben legyen bekapcsolva, akkor meg mindegy.

ezt egyébként bevezetném...valahogy fixre köttetném az összes autóban a világítást...

néha szürkületben volt már pár meleg helyzetem mert a szembejövő elfelejtette felkapcsolni legalább a helyzetjelzőt...

nálam mindíg ég valami...

ad némi biztonságérzetet, hogy látszok

anyu unójában pedíg sosincs lekapcsolva...ott mondjuk,csk gyújtásról megy...szal nincs meg a veszélye, hogy leszívja az aksit esetleg

Link to comment
Megosztás:

ezt egyébként bevezetném...valahogy fixre köttetném az összes autóban a világítást...

néha szürkületben volt már pár meleg helyzetem mert a szembejövő elfelejtette felkapcsolni legalább a helyzetjelzőt...

nálam mindíg ég valami...

ad némi biztonságérzetet, hogy látszok

anyu unójában pedíg sosincs lekapcsolva...ott mondjuk,csk gyújtásról megy...szal nincs meg a veszélye, hogy leszívja az aksit esetleg

Én fixre azért nem, bár ilyenről is hallottam, de egy visszajelzőt tennék arra az esetre, ha nincs felkapcsolva.

Link to comment
Megosztás:

Én fixre azért nem, bár ilyenről is hallottam, de egy visszajelzőt tennék arra az esetre, ha nincs felkapcsolva.

A visszajelző jó ötlet.

Nekem anno volt egy Subaru-m, amiben megvolt a helye egy relének, amivel a tompított világítás bekapcsolt a motor beindulása után.

A skandináv országokban azt hiszem kötelező mindig a világítás, sok autó bizti tábláján láthatók üres helyek biztinek, meg relének ovális jelzésben S és N betűkkel, mint a svéd és a norvég autók jelzése. Omegámban is volt, ha jól emlékszem, az Astrát még nem néztem.

Link to comment
Megosztás:

nem erről beszéltem tápi de mindegy, ha továbbolvastad te is tudod.

de nappal városban pl semmi értelme a lámpának....

ezzel Gabi is egyetértett már...

a ledek meg nekünk már nemhiszem hogy sok vizet zavarnak majd, ledes hátsólámpát se csináltak már az F re, legalábbis én nemláttam :D

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szerintetek ez milyen állapotú autó??megér ennyit??

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1024

Látom Isuzu. Nagyon meg kell nézni a motort, az Isuzu kifejezetten hajlamos a hengerfejproblémákra (gátrepedés), meg kell nézni, nem keményednek-e fel a vízcsövek járó motornál, milyen színű a hűtőtartályban a víz, az olaj nem habos-e. Alá kell nézni, nem rohad-e valahol, nincs-e felpúposodva a festés, ilyenek.

Link to comment
Megosztás:

nem erről beszéltem tápi de mindegy, ha továbbolvastad te is tudod.

de nappal városban pl semmi értelme a lámpának....

ezzel Gabi is egyetértett már...

a ledek meg nekünk már nemhiszem hogy sok vizet zavarnak majd, ledes hátsólámpát se csináltak már az F re, legalábbis én nemláttam :D

Továbbolvastam, de nem tudom. :D

"A táblázatból kitűnik, hogy az intézkedést alkalmazó 14 EU-tagállam közül tizenegyben valamennyi útra vonatkozik a gépjárművek nappali kivilágítási kötelezettsége, így a Cseh Köztársaságban, valamint a szomszédos Ausztriában, Szlovákiában, Szlovéniában is. Figyelembe véve, hogy ez az intézkedés a kutatási eredményekkel alá nem támasztott hiedelmekkel ellentétben jelentősen hozzájárul a gyalogos és kerékpáros elütések számának csökkentéséhez, célszerű lenne Magyarországon lakott területen is kötelezővé tenni a gépjárművek nappali kivilágítását."

http://www.matud.iif.hu/08feb/06.html

Én azért nem értek a haszontalanságáról, de nem csak a cikk miatt, hanem tapasztalatból sem.

Szerintem fogják a ledeket is hype-olni, annyira mint a xenont csak kell még neki pár év. Van ledes hátsó lámpa f astrához.

Link to comment
Megosztás:

kössz tápi biztam benned :D

mindenben ellent :D

de ez a jó több vélemény :D

adj már linket mert én még kajak nem láttam a miénkhez ledes hátsólámpát :D

szerintem annyi pénz egy 12éves gépért sok

szerintem

:D :D

www.ebay.de -> astra f led, ha ennyit beírsz már fog kidobni. (nem tudom direktbe linkelni)

Igaz csak a helyzetjelző meg a fék a ledes, de az is több mint a semmi. A maradékba lehet venni külön ledes izzókat. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.