Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

opelastras

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    483
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

opelastras névjegye

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F Classic Caravan 1.4 GL
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.544 profile views

opelastras's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Tegnap az autópályán 110-120 km/h-s sebességgel haladva többször felvillant a motor sárga kontroll-lámpája a műszerfalon (X14NZ). Amint csökkentettem a sebességet, és a sebesség visszaesett a 90-100 km/h-s tartományba, a sárga lámpa szinte azonnal kialudt. Korábban két-három esetben előfordult már ez, de semmilyen hibakód nem volt. Volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata, illetve érdeklődöm, hogy milyen problémára tippeltek? Mit kellene megnézni, ha most sem lesz hibakód?
  2. Köszönettel veszek javaslatokat, tippeket az alábbi probléma diagnosztizálására, orvoslására. Adott egy Opel Astra F kombi (X14NZ). Néhány km megtétele után napok óta hallatszik a benzintartály "roppanása", majd megállás és a tanksapka levétele után egy hangos levegőbeszívás, ami vákuumra utal. Ilyenkor úgy hallatszik, mintha a tartály hirtelen visszanyerné az eredeti térfogatát. A benzintartály szellőzésével van tehát valami gond. Két napja ez a probléma kiegészült azzal, hogy minden gázadáskor hallatszik egy furcsa, sípoló hang. Elvittem az autót szakszervízbe, nem foglalkoztak a problémával.
  3. A tegnapi nagy esőzések miatt 2-3 dl víz gyűlt össze a bal első ajtómban. Érdekelne, hogy az ajtók alsó élénél lévő vízelvezető lyukak hogyan vannak a többi Astra F-en kialakítva. Nálam (2001-es évjárat, Classic modell) mindegyik ajtónál két-két vékony gumicsík van, amint lehúztam ezeket, kifolyt a víz két kicsi kör alakú és egy hosszúkás téglalap formájú nyíláson. Érdemes egyáltalán ezeket a gumicsíkokat visszarakni? A koszt nyilván távol tartják, ugyanakkor gondolkodóba ejtett az, hogy máskor egy kisebb esőzés vagy alapos autómosás után mennyi víz maradhatott esetleg az ajtókban.
  4. opelastras

    Fék

    A Ferodo-Ferodo páros továbbra is jól üzemel? Előfordul(t) csikorgás? Az alternatíva Zimmermann tárcsa és Ferodo betét lenne.
  5. Az X14NZ hűtőrendszerének térfogata 5,8 liter. Komplett vezérlés cserénél (légtelenítés után) mennyi hűtőfolyadék szokott maradni a rendszerben? 1:1 arányú feltöltést kértem, ennek megfelelően feltöltötték a rendszert előbb 2,8 liter fagyállóval, ioncserélt vízből viszont már csak 2 liter ment bele. Lehetséges, hogy csaknem egy teljes liter hűtőfolyadék maradt a rendszerben? A fagyállóságot még nem ellenőriztettem, csak aggódom amiatt, hogy a hűtőfolyadékban a túl sok fagyálló rossz hatással lesz a hűtésre.
  6. Ha felnyitom a kombi csomagtér ajtaját, nincs utastér világítás. Érintkezési hibára gyanakodtam, azt hittem, WD40-nel ugyanúgy orvosolható lesz a probléma, ahogy ez az oldalajtóknál szokásos. Ám amint kicsavartam az ajtóban lévő érintkezőt, és egy L-formájú testet találtam, ami nem csatlakozott semmihez. A kombinál hogy van hátul az érintkezés? Nem csak a kábeltok csúszott le? Korábban a motorháztető felnyitásakor is égett az utastér világítás, most viszont nem. Ezt egyáltalán nem bánom, csak szeretném tudni, hogy mi okozott változást.
  7. Igen, Pirelliről van szó. Olvastam, hogy az Adac azért nem tudta idén az egyébként tesztgyőztesnek vélt P6-ot tesztelni, mert minőségbeli problémák voltak vele. Úgy látszik, ez a P4-re is igaz. Válaszolva a másik kérdésre: Pirelli Cinturato P4 175/70 R13 82T és 2008 48. hetében gyártották mind a négyet.
  8. Vásároltam négy vadonatúj, prémium márkás gumit (175/70 R13). A felszerelés után az autó jobbra húzott. Vissza a gumishoz: légnyomás rendben, futómű rendben, centírozás rendben, ezért az első tengelyen megcseréltettem a gumikat. Az autó ezután balra húzott, ami vélhetően a gumi hibájára utal. Az újabb futómű ellenőrzés után az első tengely gumijai hátra kerültek és fordítva, most az autó (újra) erőteljesen jobbra húz. Megyek vissza a gumishoz, mert kértem a gumik felülvizsgálatát. Egyéb bölcs ötlet, ami megvigasztalna?
  9. Balesetmentes Újesztendőt Mindenkinek! Több hete párásodik a jobb első index lámpaburám. A fórumon találtam néhány korábbi bejegyzést, de azok vagy a fényszórókra vagy a hátsó lámpákra vonatkoztak. Tudna valaki egy újévi tippel szolgálni, hogyan szüntessem meg ezt a jelenséget?
  10. Üdvözlet minden Cartársnak! Négy hónapnyi távollét után visszaérkeztem Budapestre, és most egy hónapig Magyarországon leszek. A fórumra mindössze egy alkalommal tudtam belépni, akkor éppen az volt a fő hír, hogy Gábor autójába GM-olaj került, úgyhogy gondoltam új idők járnak, és nem is próbáltam visszaolvasni a fórumokban. Elnézést kérek mindazoktól, akik felé elmaradásom van (e-mailek, háttéranyagok, szerelési leírások, egyéb információk), ezeket megpróbálom most szeptemberben ledolgozni. Sietni fogok, mert októbertől újra elutazom hosszabb időre, és nem tudom, hogy lesz-e lehetőségem és időm a fórumot olvasni. A 60 lovas autó egyébként remekül teljesített a nyáron, bár egy kőfelverődés vagy egy jégeső miatt összeszedtem egy kis horpadást a motorháztetőtől balra lévő karosszéria elemen, illetve egy németországi ALDI parkolóban meghúzták a Caravan hátsó csomagtérajtaját. Egyébként pedig átléptem a 90 ezredik kilométert, az autó hátsó kipufogódobja 7 év után a korróziótól kilyukadt. Történt valami érdekes az elmúlt hónapokban? Ki nyerte meg a Corsát? Melyik fórumot lenne érdemes mindenképpen visszaolvasnom?
  11. http://www.vezess.hu/hirek/szeretjuk_opelt/13767/
  12. opelastras

    Fogyasztás

    Nekem azt mondták, hogy a "teli tank első kattanásig módszerrel" nagy átfolyású, folyamatos töltés esetén nem feltétlenül kerül a tankba mindig ugyanannyi benzin, mert a benzin habzása befolyásolhatja a tankba kerülő mennyiséget.
  13. opelastras

    Motor

    Először meglepődtem, mert azt hittem, hogy ez a Te autód motorja, de a link alapján feltételezem, hogy ez csak egy internetről leszedett kép. Ez lenne egy jobbkormányos Vauxhall? Utánanéztem, ott a fékfolyadék tartály és a fékerőszabályzó a generátor mögött van, a hűtőfolyadék tartály helyén az ablakmosó folyadék tartálya, a hűtőfolyadék tartály pedig (a képről hiányzik) közvetlenül az akkumulátor mögött. A többi még nem világos.
  14. opelastras

    Motor

    1998-as évjáratú X16SZR-hez a gyári (GM) gyertya új száma: 1214000 Ha nem hővédőcsővel szerelt motorról lenne szó, akkor a gyári gyertya száma: 1214149
  15. opelastras

    Motor

    Utánanéztem motorkód és évjárat alapján, szerintem is F13-as lesz. Múltkor valaki leírta, hogy hol van ez pontosan feltüntetve, csak alapos alvázmosás nélkül gondolom nehéz megtalálni.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.