Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

am nyugi zotya a szerelő mivoltától sok embert én is kerülök :)

meg nem mindegy hova viszed

szakszervízbe, vagy kis magánműelybe

magánműelyben, főleg ha még feltörekvő stádiumban van, akkor addig kinlódnak amíg nem sikerül megoldani a problémát :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

ááá, ott már mindent kikapcsoltam, letiltottam, de mégis jönnek az emilek... :)

És utánna megnyomtad az "Email beállitások frissitése" gombot lent, vagy csak simán visszaléptél?

am nyugi zotya a szerelő mivoltától sok embert én is kerülök :)

meg nem mindegy hova viszed

szakszervízbe, vagy kis magánműelybe

magánműelyben, főleg ha még feltörekvő stádiumban van, akkor addig kinlódnak amíg nem sikerül megoldani a problémát :)

Igen, de itt a faluban, csak bejáratót műhelyek vannak, úgyhogy egyenlőre inkább bütykölök itthon. Más kérdés persze, ha új kocsim lenne, és szervízkönyvel hordanám vhová. Bár amióta a kollégám Astrájának a könyvébe megláttam az 564-forintos ablakmosó feltöltés számláját... :rolleyes: . Ezért rettegek attól, hogy vki belémszál, a karosszériázást nem tudom megoldani házilag. Pedig a tankbeömlőnél előbb-utóbb sort kell rá keríteni.

Link to comment
Megosztás:

am nyugi zotya a szerelő mivoltától sok embert én is kerülök :)

meg nem mindegy hova viszed

szakszervízbe, vagy kis magánműelybe

magánműelyben, főleg ha még feltörekvő stádiumban van, akkor addig kinlódnak amíg nem sikerül megoldani a problémát :rolleyes:

Sok ember azért viszi márkaszervízbe, mert úgy gondolja, ott jobban értenek hozzá. Nem mellesleg vonzóbb is, mert ugye szép tiszta, világos helyiség új eszközökkel és szerszámokkal...klasszikus szép csomagolás, sz@r ajándék eset. :)

Link to comment
Megosztás:

Persze ki nem vágyik több lóerőre, .....

No persze, én is vágytam több lóerőre, de nekem meg a cégem határozta meg, hogy milyen kocsit vezessek majdnem 20 éven át. Nem panaszkodom miatta, mert nekem ingyenbe volt.

Mégis, amikor eljött a nyugdíjas időm elhatároztam, hogy erősebb kocsit veszek. 1 évig törtem a fejem egy Fiat Unó turbón, de nem találtam megfelelő állapotút.

Az gyorsul 10 mp alatt 100-ra. Miután végleg eldőlt, hogy nem lesz, akkor választottam a mostanit.

Ez is 10 alatt gyorsul százra és ráadásul ismertem a márkát, tipust.

A lényeg persze nem a mindíg több lóerő (az sem rossz, de ha gyorsulgatni akarok, akkor felülök a 750-es Hondámra, az 5,6 alatt van százon, vagy az 500-as endúrómra, az is 6 mp alatt van ott) hanem, hogy olyan erős legyen a kocsi amivel nem gond egy pótkocsis kamion megelőzése az országúton. És ez a fő szempont nálam.

Ameddig ez nem volt, addig is mindíg ismernem kellett, hogy milyen képességű autóban ülök és annak megfelelően kell vezetni. Ez a balesetmentes vezetés titka.

Ezért fontos, hogy mindenki ismerje a kocsija képességeinek a határát, amit csak próbával ismerhet meg. De a próba veszélytelen körülmények között legyen, ahol hiba esetén is legyen hely korrigálni. Ki kell próbálni a kocsit esőben, hóban, jégen, ködben stb. Aki télire becsomagolja és csak tavasszal veszi elő, soha meg nem tanul vezetni. (Ezt most nem neked írom.) De olvastam már ilyet ezeken az oldalakon is.

Szóval neked, mint első kocsis vezetőnek csak azt kívánom, hogy sikerüljön az autódat MEGBÍZHATÓVÁ tenned, akkor már csak a kellemesebb oldala vár a vezetésnek. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

No persze, én is vágytam több lóerőre, de nekem meg a cégem határozta meg, hogy milyen kocsit vezessek majdnem 20 éven át. Nem panaszkodom miatta, mert nekem ingyenbe volt.

Mégis, amikor eljött a nyugdíjas időm elhatároztam, hogy erősebb kocsit veszek. 1 évig törtem a fejem egy Fiat Unó turbón, de nem találtam megfelelő állapotút.

Az gyorsul 10 mp alatt 100-ra. Miután végleg eldőlt, hogy nem lesz, akkor választottam a mostanit.

Ez is 10 alatt gyorsul százra és ráadásul ismertem a márkát, tipust.

A lényeg persze nem a mindíg több lóerő (az sem rossz, de ha gyorsulgatni akarok, akkor felülök a 750-es Hondámra, az 5,6 alatt van százon, vagy az 500-as endúrómra, az is 6 mp alatt van ott) hanem, hogy olyan erős legyen a kocsi amivel nem gond egy pótkocsis kamion megelőzése az országúton. És ez a fő szempont nálam.

Ameddig ez nem volt, addig is mindíg ismernem kellett, hogy milyen képességű autóban ülök és annak megfelelően kell vezetni. Ez a balesetmentes vezetés titka.

Ezért fontos, hogy mindenki ismerje a kocsija képességeinek a határát, amit csak próbával ismerhet meg. De a próba veszélytelen körülmények között legyen, ahol hiba esetén is legyen hely korrigálni. Ki kell próbálni a kocsit esőben, hóban, jégen, ködben stb. Aki télire becsomagolja és csak tavasszal veszi elő, soha meg nem tanul vezetni. (Ezt most nem neked írom.) De olvastam már ilyet ezeken az oldalakon is.

Szóval neked, mint első kocsis vezetőnek csak azt kívánom, hogy sikerüljön az autódat MEGBÍZHATÓVÁ tenned, akkor már csak a kellemesebb oldala vár a vezetésnek. :)

Köszönöm a tanácsokat, jókivánságot, igyekszem tanulni belőlük. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sok ember azért viszi márkaszervízbe, mert úgy gondolja, ott jobban értenek hozzá. Nem mellesleg vonzóbb is, mert ugye szép tiszta, világos helyiség új eszközökkel és szerszámokkal...klasszikus szép csomagolás, sz@r ajándék eset. :rolleyes:

azért valjuk be nem minden háziszervízben van pl tec 2es műszer, vqagyegyáltalán számítógépes diagnosztika, vagy akár számítógép :)

sokszor nem érdemes, de előfordul, hogy csak szervízes javítás orvosolja a problémát.

Link to comment
Megosztás:

azért valjuk be nem minden háziszervízben van pl tec 2es műszer, vqagyegyáltalán számítógépes diagnosztika, vagy akár számítógép :rolleyes:

sokszor nem érdemes, de előfordul, hogy csak szervízes javítás orvosolja a problémát.

Az igaz, de ha állandó hiba van, azt előbb-utóbb én is megtalálom, de most pillanatnyi hibákkal küzdök, nem tudom mit kezdenek a szervizben vele, ha éppen jó amikor ott van.

Link to comment
Megosztás:

azért valjuk be nem minden háziszervízben van pl tec 2es műszer, vqagyegyáltalán számítógépes diagnosztika, vagy akár számítógép :)

sokszor nem érdemes, de előfordul, hogy csak szervízes javítás orvosolja a problémát.

Nohát ezér viszem én az enyémet ide a faluba, ha olyan melóról van szó amihez emelő, meg csillagkulcs vagy flex meg hegesztő készülék kell csak! :)

Műszeresem is van, de távolabb (10 km). :D

De ezek legalább nem 8400 forintos rezsi órabérért dolgoznak. Így is sokba van! Nem is merem nektek ide leírni.... :) Pedig idén csak egy melléfogásom volt velük, igaz, az is belekerült nekem + 280 eurómba Grázban.... :rolleyes: (1 fölösleges generátor csere...)

Link to comment
Megosztás:

Nohát ezér viszem én az enyémet ide a faluba, ha olyan melóról van szó amihez emelő, meg csillagkulcs vagy flex meg hegesztő készülék kell csak! :)

Műszeresem is van, de távolabb (10 km). :D

De ezek legalább nem 8400 forintos rezsi órabérért dolgoznak. Így is sokba van! Nem is merem nektek ide leírni.... :) Pedig idén csak egy melléfogásom volt velük, igaz, az is belekerült nekem + 280 eurómba Grázban.... :rolleyes: (1 fölösleges generátor csere...)

Na hát akkor most se váltok szemléletet a szervizekkel kapcsolatban. :) Apunak volt egyszer I-es Golfja, és egyszer kuplungtárcsás lett. Egyesben elgurultunk a helyi "mester"-hez, gond egy szál se, egy hét és kész van. 3 hétig tartott, és apu majdnem elsírta magát, amikor mentünk érdeklődni, és a féltett kocsija tele volt olajos rongyokkal, a mototrháztetőt meg munkaasztalnak használták. Na mindegy elkészült, elindultunk haza, a tank üres. Irány a kút, belement 5 liter. Másnap reggel nem indult, és a Rabbit-jel is eltünt az elejéről. Persze visszavittük. A szinjelzőt nem tudják mi lelte ( évekkel később kiderült, kilopták a bowdent), az akkut kivették, és vmi szart raktak bele, a Rabbit-jelről nem tudnak. Többet nem mentünk oda, de nekem a multkor amikor elszakadt a vez.szíj őket ajánlották. :D

Link to comment
Megosztás:

Na hát akkor most se váltok szemléletet a szervizekkel kapcsolatban. :rolleyes: Apunak volt egyszer I-es Golfja, és egyszer kuplungtárcsás lett. Egyesben elgurultunk a helyi "mester"-hez, gond egy szál se, egy hét és kész van. 3 hétig tartott, és apu majdnem elsírta magát, amikor mentünk érdeklődni, és a féltett kocsija tele volt olajos rongyokkal, a mototrháztetőt meg munkaasztalnak használták. Na mindegy elkészült, elindultunk haza, a tank üres. Irány a kút, belement 5 liter. Másnap reggel nem indult, és a Rabbit-jel is eltünt az elejéről. Persze visszavittük. A szinjelzőt nem tudják mi lelte ( évekkel később kiderült, kilopták a bowdent), az akkut kivették, és vmi szart raktak bele, a Rabbit-jelről nem tudnak. Többet nem mentünk oda, de nekem a multkor amikor elszakadt a vez.szíj őket ajánlották. :)

Ilyen szerelőhöz én se vinném. Azt hiszem a te példád ma már azért nem élne meg itt. Felkopna az álla.

Itt megbeszélem a szerelővel előre az időpontot és akkor fogad. Az alkatrészt vagy viszem, ha biztos vagyok a dolgomban, vagy a szétszedés után rendeli meg telefonon. Általában 1-2 órán belül helyszínre hozzák a boltból ugyanannyiért mintha én venném ugyanazt meg ott. A szerelő annyi rabattot kap amennyit nekem rátesznek a kisker forgalomban + kihozzák a műhelybe. Így mindenkinek megéri. Nincs várakozás, többlet költség, bármikor ellenőrizhetők az árak interneten.

Sokszor van, hogy a szerelőt hívom telefonon mert időpontot akarok megbeszélni, és úton van éppen. Akkor már felajánlja, hogy ha hazaért hívni fog, hogy mehessek azonnal. Általában nincs rá szükségem, de jó tudni, hogy számíthatok rá.

Emlékszem én is annó amikor a hivatalos Skoda márkaszervízbe nekem kellett csapágyat vinnem, ha azt akartam, hogy megcsinálják jól-rosszul.....

Az elmúlt 3 évben egyszer fordult elő, hogy 1 napon belül nem készült el a kocsim, amikor az AC relé dögledezett. Azt nehezen diagnosztizálták.

Pedig volt már fékfelújítás, kuplung csere, toronycsapágy csere, stabrúd bekötés javítás, vezérműszíj csere vízpumpával, törött rugó cseréje, kormány szervó felújítás, hátsó telszkópok cseréje, féltengely gömbcsukló csere, olajteknő tömítés csere.

Mindíg úgy, hogy reggel beadtam, délutánra készen volt. Soha semmi el nem tűnt a kocsiból, pedig nem szoktam kiüríteni előtte, még a parkolópénzes dobozomat se.

Pedig nem haver, csak egy normális ember.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen szerelőhöz én se vinném. Azt hiszem a te példád ma már azért nem élne meg itt. Felkopna az álla.

Itt megbeszélem a szerelővel előre az időpontot és akkor fogad. Az alkatrészt vagy viszem, ha biztos vagyok a dolgomban, vagy a szétszedés után rendeli meg telefonon. Általában 1-2 órán belül helyszínre hozzák a boltból ugyanannyiért mintha én venném ugyanazt meg ott. A szerelő annyi rabattot kap amennyit nekem rátesznek a kisker forgalomban + kihozzák a műhelybe. Így mindenkinek megéri. Nincs várakozás, többlet költség, bármikor ellenőrizhetők az árak interneten.

Sokszor van, hogy a szerelőt hívom telefonon mert időpontot akarok megbeszélni, és úton van éppen. Akkor már felajánlja, hogy ha hazaért hívni fog, hogy mehessek azonnal. Általában nincs rá szükségem, de jó tudni, hogy számíthatok rá.

Emlékszem én is annó amikor a hivatalos Skoda márkaszervízbe nekem kellett csapágyat vinnem, ha azt akartam, hogy megcsinálják jól-rosszul.....

Az elmúlt 3 évben egyszer fordult elő, hogy 1 napon belül nem készült el a kocsim, amikor az AC relé dögledezett. Azt nehezen diagnosztizálták.

Pedig volt már fékfelújítás, kuplung csere, toronycsapágy csere, stabrúd bekötés javítás, vezérműszíj csere vízpumpával, törött rugó cseréje, kormány szervó felújítás, hátsó telszkópok cseréje, féltengely gömbcsukló csere, olajteknő tömítés csere.

Mindíg úgy, hogy reggel beadtam, délutánra készen volt. Soha semmi el nem tűnt a kocsiból, pedig nem szoktam kiüríteni előtte, még a parkolópénzes dobozomat se.

Pedig nem haver, csak egy normális ember.

Jó persze, biztos, hogy van jó szerelő is, csak nekem az a hozzáálásom alapból hogy amit meg tudok csinálni én, azért nem adok ki pénzt, nem csak a kocsival kapcsolatban, amúgy is. A házat is pölö én építettem, egy két munka kivételével, villanyszerelés, csőszerelés, de az ácsmunkát , tetőfedést már én fejeztem be. Egyszerűen alapból ilyen vagyok, nem hiszem hogyha nyernék a lottón ez változna. Sőt akkor tudnák venni jobb alkatrészeket, szerszámokat, lenne jó meleg garázsam, egész nap bötykölnék... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jó persze, biztos, hogy van jó szerelő is, csak nekem az a hozzáálásom alapból hogy amit meg tudok csinálni én, azért nem adok ki pénzt, nem csak a kocsival kapcsolatban, amúgy is. A házat is pölö én építettem, egy két munka kivételével, villanyszerelés, csőszerelés, de az ácsmunkát , tetőfedést már én fejeztem be. Egyszerűen alapból ilyen vagyok, nem hiszem hogyha nyernék a lottón ez változna. Sőt akkor tudnák venni jobb alkatrészeket, szerszámokat, lenne jó meleg garázsam, egész nap bötykölnék... :rolleyes:

Érthető!

33 éves koromban én is cseréltem karosszériát a Skoda Octavia Super-omon, meg végeztem rajta motorgenerált a 6 emeletes ház pincéjében. Motor ki, motor be sem jelentett problémát 1 segítséggel az utcán.... Csakhát azóta eltelt 30 év az életemből! :)

Link to comment
Megosztás:

Következik az Epk-zotya féle karterszűrő-2.

kép-1

kép-2

kép-3

kép-4

És természetesen egy őrült feltaláló mellől sem hiányozhat a csinos aszisztens. :rolleyes: Egy-két apróság van még hátra, a duncosüveg bilincsét pillangóanyával rögzítettem a könyebb szerelhetőség érdekében, de ez valszeg lerázkódik, úgyhogy ezt majd cserélem önzáró anyára. A fagyveszéllyel még nem foglalkoztam, most még úgy sincs benne semmi. Az üvegben a réz csőre tettem egy csapról származó krómozott takaró tárcsát, és a kábelkötegelővel rögzítettem, hogy ne csússzon le ha mejd megtelik trutyival. Amint látszik nem elágaztattam a csövet, hanem két kivezetés van az üvegen. A csövekben elég nagy bőség van, remélem annyit azért nem mozdul a moci, hogy ez kevés legyen. Fölírom a kilóméter óra állását, és majd meglátjuk mi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Következik az Epk-zotya féle karterszűrő-2.

kép-1

kép-2

kép-3

kép-4

És természetesen egy őrült feltaláló mellől sem hiányozhat a csinos aszisztens. :D Egy-két apróság van még hátra, a duncosüveg bilincsét pillangóanyával rögzítettem a könyebb szerelhetőség érdekében, de ez valszeg lerázkódik, úgyhogy ezt majd cserélem önzáró anyára. A fagyveszéllyel még nem foglalkoztam, most még úgy sincs benne semmi. Az üvegben a réz csőre tettem egy csapról származó krómozott takaró tárcsát, és a kábelkötegelővel rögzítettem, hogy ne csússzon le ha mejd megtelik trutyival. Amint látszik nem elágaztattam a csövet, hanem két kivezetés van az üvegen. A csövekben elég nagy bőség van, remélem annyit azért nem mozdul a moci, hogy ez kevés legyen. Fölírom a kilóméter óra állását, és majd meglátjuk mi lesz.

Te Zotya!

Hol dógozol te? Rézcsőgyárban? :D

Remélem lesz eredmény! Mégha "féleredmény is"! :D

Sebaj a másik féleredményt majd a Boldog Új Évben! :) :) :rolleyes: :)

(sztem sok a szivacs, kevés a víztér.)

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hogy(megint) hüleséget kérdezek. Az jutott eszembe hogy volna-e értelme egy hűtőfolyadékszűrőnek, létezik-e ilyesmi egyáltalán? Igaz, ha átmossuk a rendszert és ügyelünk a beletöltött "lötty-re", tisztaságára, meg hogy desztilált viz legyen, akkor sok értelme nincs, ugye?

(...na, ezt meg is válaszoltam magamnak... :rolleyes: :) :) ) :)

Link to comment
Megosztás:

Te Zotya!

Hol dógozol te? Rézcsőgyárban? :D

Remélem lesz eredmény! Mégha "féleredmény is"! :D

Sebaj a másik féleredményt majd a Boldog Új Évben! :) :) :rolleyes: :)

(sztem sok a szivacs, kevés a víztér.)

Építkezési maradék. :D Ennél nagyobb duncosüveget nem találtam, ebből is csak egy van, vigyázni kell rá. Köszönöm a dícséreteket, alig várom, hogy gyüljön a trutyi.

Most lehet hogy(megint) hüleséget kérdezek. Az jutott eszembe hogy volna-e értelme egy hűtőfolyadékszűrőnek, létezik-e ilyesmi egyáltalán? Igaz, ha átmossuk a rendszert és ügyelünk a beletöltött "lötty-re", tisztaságára, meg hogy desztilált viz legyen, akkor sok értelme nincs, ugye?

(...na, ezt meg is válaszoltam magamnak...

Nem hiszem, hogy kellene szűrni, a deszt vízből biztos nem rakódik le semmi, a fagyálló nem tudom mennyire stabil. Mondjuk azt se tudhatjuk, az előző tulaj mit öntött bele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.