Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

A világért se akarom leszólni a módszert, de ha 7500-ért kicuppantják az ajtómon a horpadást ( majd ha lesz) akkor inkább kibontom a kárpitot, és kinyomom kézzel. B) Sőt, még lehet az első sárvédőt is leveszem ennyi pénzért, ha jól tudom az csavarozva van. Nyugodtan mondjátok hogy sóher vagyok meg smucig disznó, de amit meg tudok csinálni én, azért nem adok ki pénzt. Persze nem csináltam még ilyet, de én biztos megpróbálnám előtte.

Azért nem mindenhova férnél hozzá belülről.

Link to comment
Megosztás:

Azért nem mindenhova férnél hozzá belülről.

Egyértelmű, hogy nem mindenhova, de sokhelyre, mint írtam az első sárvédőt meg le lehet venni, tehát ott mindenhova. De ugye az astrákon végigfut egy él a kocsi teljes hosszán, azért azt megnézném, hogyha itt lenne horpadás, hogy nyom nélkül kihúznák. Mert ugye ha tömörítik a megnyúlt lemezt, akkor annak illene ellentartani a másik oldalról, ha csak hupog a kalapács alatt nem nagyon fog tömörödni. :blush: Ja nem ís írtam, "megcsináltam" a termosztátom. Szerintem nem volt tök kuka, csak nem zárt tökéletesen, már kezdettől fogva nyomta a vizet a hűtőbe, vki írta is hogy lehet, csak kosz miatt nem zár, addíg nézegettem, nyomogattam a csőkígyót, most egész faca lett. Indulás után már 3-4 percel nyomja a meleget a venti. Meg az asszony is azt mondja, hogy jobban melegszik, és ha ő mondja akkor úgy is van! ;) Nekem is elég trutyis a kiegyenlítő, lehet lerakódott vmi a résen, és ezért nem zárt. Vagy mittomén. B)

Link to comment
Megosztás:

Elöl 48 van, hátul 43 :blush:

(lehet z elsôk emiatt "berregnek B) ")

U.I. Egy évig használtam ugyanekkora méretüeket és jól müködtek, de amiket most vettem szökdécselnek.

Tényleg hátulra miért kell kisebb? Nekem mindenhol 45-ös van, és úgy néz ki mintha passzolna is. ;)

Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű, hogy nem mindenhova, de sokhelyre, mint írtam az első sárvédőt meg le lehet venni, tehát ott mindenhova. De ugye az astrákon végigfut egy él a kocsi teljes hosszán, azért azt megnézném, hogyha itt lenne horpadás, hogy nyom nélkül kihúznák. Mert ugye ha tömörítik a megnyúlt lemezt, akkor annak illene ellentartani a másik oldalról, ha csak hupog a kalapács alatt nem nagyon fog tömörödni. :blush: Ja nem ís írtam, "megcsináltam" a termosztátom. Szerintem nem volt tök kuka, csak nem zárt tökéletesen, már kezdettől fogva nyomta a vizet a hűtőbe, vki írta is hogy lehet, csak kosz miatt nem zár, addíg nézegettem, nyomogattam a csőkígyót, most egész faca lett. Indulás után már 3-4 percel nyomja a meleget a venti. Meg az asszony is azt mondja, hogy jobban melegszik, és ha ő mondja akkor úgy is van! ;) Nekem is elég trutyis a kiegyenlítő, lehet lerakódott vmi a résen, és ezért nem zárt. Vagy mittomén. B)

....talán én? :D Végülis mit csináltál vele? Cserélted vagy kipucoltad csak?

Link to comment
Megosztás:

....talán én? :blush: Végülis mit csináltál vele? Cserélted vagy kipucoltad csak?

Te voltál, köszönöm az ötletet. Nem bontottam ki csak a csövet nyomkodtam utánna, amikor meleg volt, ezek szerint ennyi elég volt neki. Az a baj, hogy az NZ-n olyan szar helyen van, hogy nem merem kibontani annélkül, hogy ne lenne nálam az új, mert ha akkor derül ki hogy kuka, akkor nem tudok mivel elmenni a bótba venni. Talán buszozzak?! ;) Ha meg ott van az új, akkor már minek rakjam vissza a régit? B)

Link to comment
Megosztás:

Te voltál, köszönöm az ötletet. Nem bontottam ki csak a csövet nyomkodtam utánna, amikor meleg volt, ezek szerint ennyi elég volt neki. Az a baj, hogy az NZ-n olyan szar helyen van, hogy nem merem kibontani annélkül, hogy ne lenne nálam az új, mert ha akkor derül ki hogy kuka, akkor nem tudok mivel elmenni a bótba venni. Talán buszozzak?! ;) Ha meg ott van az új, akkor már minek rakjam vissza a régit? B)

És most már felmegy 90-95-re a mutató? Látszik ahogy nyit/zár?

Link to comment
Megosztás:

És most már felmegy 90-95-re a mutató? Látszik ahogy nyit/zár?

Hát nem egészen, nekem sose ment még 90-főlé a mutató, csak nyáron dugóban amikor bekapcsolt a venti, meg most csak rövidtáv volt max. 10 km. A nyitást én még sohase láttam a műszeren, csak azt amikor bekapcsolt nyáron a venti. Lehet hogy most se tökéletes, de érezhetően jobb mint volt. Mondjuk a műszeregységen egyértelműen lefele csal a hőfok, és a szinjelző is, ugy tudom van a hátulján egy fesz.stabilizálló ha az kuka akkor csalnak az elektromos órák. Tehát a spirálos seb.mérőhöz nincs köze.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem egészen, nekem sose ment még 90-főlé a mutató, csak nyáron dugóban amikor bekapcsolt a venti, meg most csak rövidtáv volt max. 10 km. A nyitást én még sohase láttam a műszeren, csak azt amikor bekapcsolt nyáron a venti. Lehet hogy most se tökéletes, de érezhetően jobb mint volt. Mondjuk a műszeregységen egyértelműen lefele csal a hőfok, és a szinjelző is, ugy tudom van a hátulján egy fesz.stabilizálló ha az kuka akkor csalnak az elektromos órák. Tehát a spirálos seb.mérőhöz nincs köze.

Nos, akkor a sokszor tanácsolt "tapogatós módszerrel" legalább ellenőrizted? Mert ha hirtelen kezd átforrósodni a hűtőbe vezető cső akkor jó lesz az. B) Na meg persze a fogyira is kiváncsi lennék ezek után.

Link to comment
Megosztás:

Nos, akkor a sokszor tanácsolt "tapogatós módszerrel" legalább ellenőrizted? Mert ha hirtelen kezd átforrósodni a hűtőbe vezető cső akkor jó lesz az. B) Na meg persze a fogyira is kiváncsi lennék ezek után.

Azzal még nem , de úgy tudom, hogy nem a csövet kell nézni, mert az hamarabb melegszik a leömlőtöl, meg a HF-től, henem a hűtő ad pontosabb képet. A fogyira sajnos várni kell, mert most nincs pízem teletankolni, így meg nem tudok pontosan mérni. Csak azzal tudok számolni, hogy legutóbb 22 litert tankoltam rá, amikor torpant, most azt kell figyelnem hány kilómétert tudok menni a következő torpanásig. ;)

Link to comment
Megosztás:

én nem olvastam el a cikket, de nemhiszem hogy egy horpadást 7500ért csinálnának.

akkor asok jégkáros autónak milliókba került volna a javítása.

egyre több karosszériás hsználja ezt a módszert, még én se kérdeztem meg ismerősömet, hogymégis mennyiért is csinálná meg ezt nekem, de 7500at talán a 7 horpadásért se aok neki, akkor ugymarad.

ja zotya levennéd asárvédőt i? visszarakés után lehet sírni fogsz, a csavarok körül tuti lemegy a festék, aztán meg jön a rozsda B)

na meg ha nem sikerál visszarakni rendesen, és zúg vmi 130nál ;)

meg ha odavared, na meg nem ugy van az hogy huh egy kétr csavar és lent is van

szedd csak ki a dobbetétet, már az se hu de egyszerű.

Link to comment
Megosztás:

Azzal még nem , de úgy tudom, hogy nem a csövet kell nézni, mert az hamarabb melegszik a leömlőtöl, meg a HF-től, henem a hűtő ad pontosabb képet. A fogyira sajnos várni kell, mert most nincs pízem teletankolni, így meg nem tudok pontosan mérni. Csak azzal tudok számolni, hogy legutóbb 22 litert tankoltam rá, amikor torpant, most azt kell figyelnem hány kilómétert tudok menni a következő torpanásig. B)

Melegszik, az igaz, de amikor nyit a termosztát akkor észrevehetően gyorsabban melegszik, mondhatni hirtelen átforrósodik.

Torpanásig!? És mi van ha meg sem torpan többé vagy nem pont abban a stádiumban!? :blush: Ez sem valami megbizható viszonyitási alap. ;)

Link to comment
Megosztás:

Melegszik, az igaz, de amikor nyit a termosztát akkor észrevehetően gyorsabban melegszik, mondhatni hirtelen átforrósodik.

Torpanásig!? És mi van ha meg sem torpan többé vagy nem pont abban a stádiumban!? ;) Ez sem valami megbizható viszonyitási alap. B)

Majd holnap kimegyek meglesem a hűtő melegedését. A fogyasztás méréssel most nem tudok mit kezdeni, majd ha legközelebb tele lesz tankolva, akkor tudok pontosan mérni, most meg kell elégednem a sacperkábéval.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék.

Pénteken megyek Belgiumba.

Hova kell matrica? Hol érdemes gazolit tankolni? Mire kell odafigyelnem?

Köszi.

Tudtommal, csak magyarországon és az osztrákoknál kell matrica.

Mi mikor jöttünk haza angliából csak ebben a 2 orszában vettünk.

Osztrákoknál asszem kötelező a téligumi, és talán a holánc is, de a holáncban nem vagyok biztos.

Osztrákoknál németeknél is (mint nálunk) jobbratarts van az autópályán amit ők előszeretettel tanítanak a külföldieknek némi pénz ellenében.

Tankolás terén mi benzinessel mentük, az árak nem olyan vadak, tankolni meg ígyis úgyis kell.

Belgumban, legyen nálad kp. mert kártyával bonyolult tankolni. Legalábbis éjszaka. (Hatalmas összeg akart leszedni a kártyáról, még jó hogy nem volt fedezet. B) (Előrefizetéses rendszer van.)) Ja és senki nem akar tudni semmien más nyelven csak a sajátjukon, még az automaták is.

Hirtelen ennyi lenne, ami eszembe jutott .

András

Link to comment
Megosztás:

én nem olvastam el a cikket, de nemhiszem hogy egy horpadást 7500ért csinálnának.

akkor asok jégkáros autónak milliókba került volna a javítása.

egyre több karosszériás hsználja ezt a módszert, még én se kérdeztem meg ismerősömet, hogymégis mennyiért is csinálná meg ezt nekem, de 7500at talán a 7 horpadásért se aok neki, akkor ugymarad.

ja zotya levennéd asárvédőt i? visszarakés után lehet sírni fogsz, a csavarok körül tuti lemegy a festék, aztán meg jön a rozsda ;)

na meg ha nem sikerál visszarakni rendesen, és zúg vmi 130nál :blush:

meg ha odavared, na meg nem ugy van az hogy huh egy kétr csavar és lent is van

szedd csak ki a dobbetétet, már az se hu de egyszerű.

Olvasd csak el, írnak a jégkárról is. Meg én csak elméleti síkon írtam, mert még szerencsére nem kellett egyengetnem, de én biztos megpróbálnám először én megcsinálni.

Tudtommal, csak magyarországon és az osztrákoknál kell matrica.

Mi mikor jöttünk haza angliából csak ebben a 2 orszában vettünk.

Osztrákoknál asszem kötelező a téligumi, és talán a holánc is, de a holáncban nem vagyok biztos.

Osztrákoknál németeknél is (mint nálunk) jobbratarts van az autópályán amit ők előszeretettel tanítanak a külföldieknek némi pénz ellenében.

Tankolás terén mi benzinessel mentük, az árak nem olyan vadak, tankolni meg ígyis úgyis kell.

Belgumban, legyen nálad kp. mert kártyával bonyolult tankolni. Legalábbis éjszaka. (Hatalmas összeg akart leszedni a kártyáról, még jó hogy nem volt fedezet. B) (Előrefizetéses rendszer van.)) Ja és senki nem akar tudni semmien más nyelven csak a sajátjukon, még az automaták is.

Hirtelen ennyi lenne, ami eszembe jutott .

András

Na én meg ezt találtam, itt se írják hogy kell.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék.

Pénteken megyek Belgiumba.

Hova kell matrica? Hol érdemes gazolit tankolni? Mire kell odafigyelnem?

Köszi.

Tankoláshoz: ha csak nem sietős, én nem szoktam sajnálni a fáradságot lemenni a pályáról, és valahol a környéken tankolni. Ugyanúgy mint nálunk, az autópályás kutak drágábbak. Kártyás fizetésnél valóban tessék mindenhol figyelni.

Rég jártam ugyan Belgium felé (2005), de akkoriban Luxemburgban nagyságrendekkel olcsóbb volt az üzemanyag, mint a németeknél vagy a belgáknál. (benzin 1,11 EUR<1,30 EUR)

Link to comment
Megosztás:

A világért se akarom leszólni a módszert, de ha 7500-ért kicuppantják az ajtómon a horpadást ( majd ha lesz) akkor inkább kibontom a kárpitot, és kinyomom kézzel. ;) Sőt, még lehet az első sárvédőt is leveszem ennyi pénzért, ha jól tudom az csavarozva van. Nyugodtan mondjátok hogy sóher vagyok meg smucig disznó, de amit meg tudok csinálni én, azért nem adok ki pénzt. Persze nem csináltam még ilyet, de én biztos megpróbálnám előtte.

Nekem van egy alig észrevehető horpadás a jobb első ajtómon. Így vettem a kocsit. Amikor (hagyományos) lakatoláson volt a kocsi, kértem, hogy azt is javítsák ki. Lebeszélt a lakatosom róla, mivel a horpadás mögött van pont egy merevítő borda az ajtóban. Szerinte nem éri meg kijavítani.

No szóval, ha rászánom magam, én csak kihúzatom ezzel a jó kis módszerrel! Szerintem megéri, hogy hibátlan legyen a karosszériám.

Másik esetem: 4 éve, a céges G Astrám csomagtartójáról a feleségemmel együtt vettünk le raklapokat itthon. No persze, ráejtette a sarkát a tetőre, mégpedig ott ahol az ajtó fölött az íves élben találkozik a függőleges (?) és a vízszintes sík. Szépen behorpadt, de a festék nem sérült meg. Az persze egy üreges szelvény.

No, ezt a hibát azonnal kijavíttattam a hagyományos módszerrel akkor. (Horpadás közepén festéket lecsiszol, hegesztődrótot ráhegeszt, géppel kihúz, lecsiszol, fest.)

Reggel beadtam, délután elhoztam 8000-ért. Senki meg nem mondta volna, hogy javított. Szerintem megérte. (Nem a balfék ráejtés, hanem a javítás ára! B) )

Én nem vagyok hajlandó törött kocsival járni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem van egy alig észrevehető horpadás a jobb első ajtómon. Így vettem a kocsit. Amikor (hagyományos) lakatoláson volt a kocsi, kértem, hogy azt is javítsák ki. Lebeszélt a lakatosom róla, mivel a horpadás mögött van pont egy merevítő borda az ajtóban. Szerinte nem éri meg kijavítani.

No szóval, ha rászánom magam, én csak kihúzatom ezzel a jó kis módszerrel! Szerintem megéri, hogy hibátlan legyen a karosszériám.

Másik esetem: 4 éve, a céges G Astrám csomagtartójáról a feleségemmel együtt vettünk le raklapokat itthon. No persze, ráejtette a sarkát a tetőre, mégpedig ott ahol az ajtó fölött az íves élben találkozik a függőleges (?) és a vízszintes sík. Szépen behorpadt, de a festék nem sérült meg. Az persze egy üreges szelvény.

No, ezt a hibát azonnal kijavíttattam a hagyományos módszerrel akkor. (Horpadás közepén festéket lecsiszol, hegesztődrótot ráhegeszt, géppel kihúz, lecsiszol, fest.)

Reggel beadtam, délután elhoztam 8000-ért. Senki meg nem mondta volna, hogy javított. Szerintem megérte. (Nem a balfék ráejtés, hanem a javítás ára! :D )

Én nem vagyok hajlandó törött kocsival járni.

Kiváncsian várjuk az eredményt! Ebként mióta a horpadásról irogattok tök ideg vagyok. Ma is mentem be a városba, -3 fok, hódara esik. Csúszik mint állat én a téli gumival is óvatosan megyek. És akkor állok a pirosnál, nézek a tükörbe, jön-jön, nem lassit, majd az utolsó pillanatban, mint száraz asztfaltnál. ;) Már beraktam egyesbe, hogyha kell előbbre gurulok, amikor blokkoló kerekekkel megáll mögöttem. És ezt eljátszott vagy 5-ször. Suzukis kalapban. B) Na én ezért rakodok egyedül a kocsiba, elkerülendő a családi vitát, ha kárt csinálok akkor szerintem is , meg az asszony szerint is én voltam a hunyó. Ez ugye egyértelmű. :blush: De ha segít, és úgy van balhé, akkor szerintem ő nem figyelt, szerinte meg én nem voltam egyértelmű. Ebből megint én jövök ki vesztesen. Akkor minek komplikálni? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bízd a vezetést az asszonyra :D aztán meg csak lesel, hogy jégpályán kézivel oda teszi a kocsit ahova kell anélkül, hogy rommá törné. :lol: B) ;) :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.