Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen mert a széles kerék jobban tapad. :D

Persze majd télen visszateszem.

Elsőt nemtudok szerezni. ;)

Vagyis a rögzítő tüskéit vagy mik azok. :P

Neked első kell vagy hátsó?

Lehet,hogy van hátsóm pluszban. ;)

köci, csak informálódok :P , még nincs kitalálva hogy kell-e bármelyik is, csak érdekelt volna hogy mi pénz körül vesztegetik ezeket, meg hogy caravan-nemcaravan szinten van -e különbség -_- ;) Ha lesz akkor első-hátsó is lesz, de még bizonytalan hogy lesz -e :D

Link to comment
Megosztás:

köci, csak informálódok -_- , még nincs kitalálva hogy kell-e bármelyik is, csak érdekelt volna hogy mi pénz körül vesztegetik ezeket, meg hogy caravan-nemcaravan szinten van -e különbség ;) ;) Ha lesz akkor első-hátsó is lesz, de még bizonytalan hogy lesz -e ;)

Sárfogógumik :P

Amúgy úgytudom a caravané más, mint a többié.

Link to comment
Megosztás:

Tranzisztorossal lehet 1% alatti torzítást létrehozni, csak több 100W-nál már nem lehetséges. Ahhoz nagyon pontos értékű alkatrészek kellenek, meg ügye tökéletes árnyékolás. Van egy régi Videoton AIDA rádiós erősítőnk, idősebb mint én. Tranzisztoros erősítés és 1% alatti a torzítása, ami igencsak jó érték. ;)

Transzformátorost meg el lehet felejteni, mert igaz, hogy olcsón lehet nagy teljesítményt elérni, de zajos nagyon.

A IC-s erősítés sem a legjobb, MOSFET jobb nála, de inkább a tranzisztorost ajánlanám. ;) BD249C és BD250C-vel már igencsak lehet erősíteni hangot, akár 400W-ot is kimenetenként, csak olyan hajtás is kell neki, valamint hűtés. -_-

Hehe...nem is tranzisztorost írtam! :D Hanem transzformátoros... ;) :P

Link to comment
Megosztás:

A IC-s erősítés sem a legjobb, MOSFET jobb nála, de inkább a tranzisztorost ajánlanám. ;) BD249C és BD250C-vel már igencsak lehet erősíteni hangot, akár 400W-ot is kimenetenként, csak olyan hajtás is kell neki, valamint hűtés. -_-

IC-ben is lehet MOSFET technika :P ;)

Amúgy meg ha már iszonyat highend kategóriát akarsz, akkor csöves erősítőt kell építeni, arany huzalozással ;)

Link to comment
Megosztás:

IC-ben is lehet MOSFET technika :P ;)

Amúgy meg ha már iszonyat highend kategóriát akarsz, akkor csöves erősítőt kell építeni, arany huzalozással ;)

Az összképet úgy is lerontja a zörgő kalaptartó ;)

Egyébként lehet, hogy nekem nincs túl jó zenei hallásom vagy ilyesmi, de egy bizonyos minőség után én már nem hallom a különbséget. Hangzásra persze mindegyik más kicsit, ha közvetlenül egymás után hallod, de az beállítás kérdése is, minőségre viszont van egy szint, aminél jobbat nem lehet csinálni az én fülemnek.

Szerintem az ilyen eltúlzott high-end dolgok már csak parasztvakítások, meg ilyen sznobság, hogy elmondhassa, hogy aranyozott csövese van.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként lehet, hogy nekem nincs túl jó zenei hallásom vagy ilyesmi, de egy bizonyos minőség után én már nem hallom a különbséget. Hangzásra persze mindegyik más kicsit, ha közvetlenül egymás után hallod, de az beállítás kérdése is, minőségre viszont van egy szint, aminél jobbat nem lehet csinálni az én fülemnek.

Szerintem az ilyen eltúlzott high-end dolgok már csak parasztvakítások, meg ilyen sznobság, hogy elmondhassa, hogy aranyozott csövese van.

Annó voltam egy 5*-os hotelben high-end kiállításon, na ott elég jól hallható volt a különbség a kommersz erősítők, és a high-end cuccok

között ;) Ott egy ilyen csöves erősítő 2m ft is volt, de meglepő milyen hangzást tudtak vele csiholni, szerintem nem sokan hallottak még

ilyesmit, azért nem ismerik a különbséget ;)

Link to comment
Megosztás:

Annó voltam egy 5*-os hotelben high-end kiállításon, na ott elég jól hallható volt a különbség a kommersz erősítők, és a high-end cuccok

között ;) Ott egy ilyen csöves erősítő 2m ft is volt, de meglepő milyen hangzást tudtak vele csiholni, szerintem nem sokan hallottak még

ilyesmit, azért nem ismerik a különbséget ;)

Meg ugye neked könnyű mert földközelben jobban szól.

Stefánnak meg meg kell küzdenie a stratosférában lévő szélzajjal is.

Link to comment
Megosztás:

De ez csak elméleti. Az akusztikus térfogatot lehet növelni belső csillapítással például.

Az igaz, hogy én ilyen "ládákban" még sosem láttam ilyesmit ;)

Vannak megoldások, bár az eredmény/minőség kérdéses.

Pár ilyen taligában ültem és elég lehangoló volt. A csomagtartó tompán püffögött, a kaszni rezonált, meg amit úgymond a testemben éreztem, de tisztán zenei hangot nem hallottam. Nem volt gagyi cucc, mert messzebbről többet lehetett hallani a mély hangokból.

Az utcának vagy a mögöttem jövőnek meg zenéljen aki akar. Egy hozzáértő, egy közepes minőségű fejegységből meg hangszórókból (kárpit, kalaptartó) sokkal jobb hangzást "varázsol", persze ha a zene a lényeg.

Link to comment
Megosztás:

szobikari -onnan tudod, hogy több is szól, mikor beáll egy fal mellé vagy alagútban ... visszaverődik a hang (+méterek), és -jéé, ez az én autómból szól? Ilyenkor a tuctuccos gyorsabban rágózik és egész testéből kezdi érezni az ütemet ;). Dehát nem vihet az ember magával mindig egy alagutat ;)

Link to comment
Megosztás:

Meg ugye neked könnyű mert földközelben jobban szól.

Stefánnak meg meg kell küzdenie a stratosférában lévő szélzajjal is.

ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍJ ez mekkora volt ;) ;) :P

Tomi, maxiriszpekt! -_-

szobikari -onnan tudod, hogy több is szól, mikor beáll egy fal mellé vagy alagútban ... visszaverődik a hang (+méterek), és -jéé, ez az én autómból szól? Ilyenkor a tuctuccos gyorsabban rágózik és egész testéből kezdi érezni az ütemet :D. Dehát nem vihet az ember magával mindig egy alagutat :D

Ezt mire írtad? ;)

Link to comment
Megosztás:

Vannak megoldások, bár az eredmény/minőség kérdéses.

Pár ilyen taligában ültem és elég lehangoló volt. A csomagtartó tompán püffögött, a kaszni rezonált, meg amit úgymond a testemben éreztem, de tisztán zenei hangot nem hallottam. Nem volt gagyi cucc, mert messzebbről többet lehetett hallani a mély hangokból.

Az utcának vagy a mögöttem jövőnek meg zenéljen aki akar. Egy hozzáértő, egy közepes minőségű fejegységből meg hangszórókból (kárpit, kalaptartó) sokkal jobb hangzást "varázsol", persze ha a zene a lényeg.

A gyári hangcuccal tökéletesen meg vagyok elégedve az autómban. Hallottam már SAL hangszórós valami noname CD-s egységgel szólni egy caravant, de eléggé ronda hangja volt belül. A 4x7W-ss (RMS) blaupunkt car300-nak szép hangja van és hiába papír hangszórók, elég minőségi hangot adnak le. Öblös, dinamikus, tiszta hangja van az egésznek, igaz, nem üvöltetésre lett tervezve, de egy jól belőtt equalizer ezen segíthet. Kazettás adapterrel használom a hangtechnikát, így enyhe minőségromlás van, de általánosságban nem hallani, csak pl dalváltásnál. Egyedül a csomiajtóban lévő hangszórókat tartom hülyeségnek, hogy oda lettek rakva, inkább a hátsó ajtókba kellett volna.

Link to comment
Megosztás:

A gyári hangcuccal tökéletesen meg vagyok elégedve az autómban. Hallottam már SAL hangszórós valami noname CD-s egységgel szólni egy caravant, de eléggé ronda hangja volt belül. A 4x7W-ss (RMS) blaupunkt car300-nak szép hangja van és hiába papír hangszórók, elég minőségi hangot adnak le. Öblös, dinamikus, tiszta hangja van az egésznek, igaz, nem üvöltetésre lett tervezve, de egy jól belőtt equalizer ezen segíthet. Kazettás adapterrel használom a hangtechnikát, így enyhe minőségromlás van, de általánosságban nem hallani, csak pl dalváltásnál. Egyedül a csomiajtóban lévő hangszórókat tartom hülyeségnek, hogy oda lettek rakva, inkább a hátsó ajtókba kellett volna.

Hát jah, a csomitartó ajtó hangszóróhelyei érdekesek lettek. De a caravanokban vannak még hasonló díjnyertes ötletek... ;) Arra jó hogy nem csak elöl van valami. Két gyárit bevágtam oda, és legalább van némi térhatása. A hangot meg rendesebb hangszórók adják elöl :D De a blau fejet kivágtam szép íves röppályán. Igaz okok között szerepelt az is hogy már egy konzervnyitóval volt kitámasztva egy kazetta benne, ami miatt a rádió részét sem lehetett használni ha beleszorult :P -_- A konzervnyitó befeszítése felelt meg a rádió bekapcsolásának ;) :P :D Ehhez képest a panasonic fej, lényeges előrelépés, márcsak azzal is hogy fényes korongot fogad kazetta helyett :P ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát jah, a csomitartó ajtó hangszóróhelyei érdekesek lettek. De a caravanokban vannak még hasonló díjnyertes ötletek... ;) Arra jó hogy nem csak elöl van valami. Két gyárit bevágtam oda, és legalább van némi térhatása. A hangot meg rendesebb hangszórók adják elöl :D De a blau fejet kivágtam szép íves röppályán. Igaz okok között szerepelt az is hogy már egy konzervnyitóval volt kitámasztva egy kazetta benne, ami miatt a rádió részét sem lehetett használni ha beleszorult :P A konzervnyitó befeszítése felelt meg a rádió bekapcsolásának Ehhez képest a panasonic fej, lényeges előrelépés, márcsak azzal is hogy fényes korongot fogad kazetta helyett ;)

Ha már ennyire szervizes vagy, akkor igazán összerakhattad volna a mechanikát, nem nagy kunszt. :P

Panasonic cuccok is jók még, speciel panasonic márkahű vagyok. Van egy 2004 januári panasonic discmanem, egyszer sem volt még probléma vele, mai napig használom (újra, amióta elhagytam a samsung zenemorzsámat). ;) Mondjuk, a mostani új CD-RW lemezre allergiás. Verbatim 16x-24x-es sebességgel írható és ezt nem nagyon csípi. :D

Egyébként használhatnál kevesebb szmájlit is, mert bosszantó, hogy egy idézés után reklamál, hogy sok a szmájli. :P -_-

Link to comment
Megosztás:

A gyári hangcuccal tökéletesen meg vagyok elégedve az autómban. Hallottam már SAL hangszórós valami noname CD-s egységgel szólni egy caravant, de eléggé ronda hangja volt belül. A 4x7W-ss (RMS) blaupunkt car300-nak szép hangja van és hiába papír hangszórók, elég minőségi hangot adnak le. Öblös, dinamikus, tiszta hangja van az egésznek, igaz, nem üvöltetésre lett tervezve, de egy jól belőtt equalizer ezen segíthet. Kazettás adapterrel használom a hangtechnikát, így enyhe minőségromlás van, de általánosságban nem hallani, csak pl dalváltásnál. Egyedül a csomiajtóban lévő hangszórókat tartom hülyeségnek, hogy oda lettek rakva, inkább a hátsó ajtókba kellett volna.

Nekem fapad, hátulra nem jutott, s mert sokat jártam megpakolva így nem is jött szóba. Elől a gyárit kicseréltem egy jobbra, (két utas, csipogó a tükörnél- JVC CD-rádióval. Zenére már kezdett jó lenni, de kilopták a JVC-t, ezért a további fejlesztés elmaradt ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha már ennyire szervizes vagy, akkor igazán összerakhattad volna a mechanikát, nem nagy kunszt.

Panasonic cuccok is jók még, speciel panasonic márkahű vagyok. Van egy 2004 januári panasonic discmanem, egyszer sem volt még probléma vele, mai napig használom (újra, amióta elhagytam a samsung zenemorzsámat). Mondjuk, a mostani új CD-RW lemezre allergiás. Verbatim 16x-24x-es sebességgel írható és ezt nem nagyon csípi.

Egyébként használhatnál kevesebb szmájlit is, mert bosszantó, hogy egy idézés után reklamál, hogy sok a szmájli.

Há bocsi, én a sajátomat szerkesztem ;) :P

Amúgy a pana-hűség nekünk kicsit kötelező is ;) Ciki lenne ha az aki pana cuccokat árul, meg javít nem azt használna :P (azért örülök hogy panával foglalkozunk és nem yakumoval ) A mechanika összerakás télleg nem lett volna túl vészes, de voltak bajok vele.

1. attól még nem fog belemenni a CD, és ha valahogy belecsinálom, akkor sem fogja elolvasni :D

2. amikor meglett a gép, ez a blau volt belemókolva (előző tulaj sem ezzel használta) még a hangszórók kábelezése is össze volt cserélgetve. Pl.: a bal csipogó szólt jobb hátsónak -_-

3. Az eszköz erősen hiányos volt, volt maga a ketyere ami bentvolt a középkonzolban, és volt egy zacskónyi aprólék ami ebből származott de a hátsó hamutartóban foglalt helyet. (és szerintem nem is volt meg hozzá minden :P ;)) :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem 1,6-os 8 szelepes autóm van. Z16SE motor.

Termosztátot akarunk benne cserélni, de nem tudjuk hol van benne.

Tud valaki infót adni, hol keressük?

Tényleg a vezérlés mögött van?

Kösz

Üdv!

csaba

Szia!

Igen ott van, ha ez a C16SE motor átnevezett verziója. Ahonnan a kunkori cső megy a hűtőbe, ott van a termosztát. Le kell venni a vezérlés burkolatát, levenni a szíjat és a vezérlés tárcsáját is azt hiszem. Ott lesz az.

Amúgy a GyIK-ben találsz infót a cseréről. Itt találsz leírást róla.

Nem G Astrád van? Azokban van már Z-s motor tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen ott van, ha ez a C16SE motor átnevezett verziója. Ahonnan a kunkori cső megy a hűtőbe, ott van a termosztát. Le kell venni a vezérlés burkolatát, levenni a szíjat és a vezérlés tárcsáját is azt hiszem. Ott lesz az.

Amúgy a GyIK-ben találsz infót a cseréről.

Nem G Astrád van? Azokban van már Z-s motor tudtommal.

Ez tudtomal az 1.6-os Twinport motor kódja, úgyhogy sztem teljesen máshogy néz ki, mint a Tiéd. Viszont általánosságban elmondható, hogy a termosztátok a kilépő vízcső csatlakozásánál szoktak lenni. ;) Csabasaba: ha csinálsz egy képet a motorról, lehet meg tudjuk mondani, hol keresd.

Link to comment
Megosztás:

Ez tudtomal az 1.6-os Twinport motor kódja, úgyhogy sztem teljesen máshogy néz ki, mint a Tiéd. Viszont általánosságban elmondható, hogy a termosztátok a kilépő vízcső csatlakozásánál szoktak lenni. ;) Csabasaba: ha csinálsz egy képet a motorról, lehet meg tudjuk mondani, hol keresd.

Tényleg. ;) Köszi az infót. Akkor ez biza G Astra lesz, nem válaszoltak neki a G Astra fórumban? ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.