Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát, azért nekem az átlátszó :D Illetve az is jó, hogy színezett, így a napot is szűri ha oldalról süt.

Nekem is olyan füstszínű, de már karcos, legjobban télen zavaró amikor amúgy is alig látni a szélvédő széléra tapadt hótól, pluszban még ez is felfog nem keveset, de nekem is van és szeretem, meg mivel így vettem a kocsit meg is szoktam már.

Link to comment
Megosztás:

Na be van kötve egy csomó minden a verdába, köztük a világítós napellenző is. Akarom felrakni, s jé hosszabb 10 mmel, máshova esik a beakasztó műanyag. ok, semmi gond ha kell kis lyukat fúrok és kész... A tetőkárpit nincs otthon, nem tudom megnézni, hogy a helyére szépen bemegy-e ha visszahajtom. Szóval ez volna a kérdésem... Visszahajtva vissza megy a helyére, illeszkedik? Szerintem B Vekiből van...

Link to comment
Megosztás:

Ez a nyitás azért van így kialakítva, hogy ha piros lámpánál állsz, vagy nyitva hagyod az autót, akkor ne tudják csak úgy kikapni a rakományt. Igazából a biztonságot a kényelem oltárán áldozták fel. Kárpit azért nincsen, csak lemez, mert szarrá törné szaggatná az ember, és a szíve szakadna meg. Használtam én opel combot, ott sem volt agyon extrázva. Egyéni megrendelés esetén akármit beraknak. Teherautó! Sok dolgot ne várj tőle, pláne ne plüss kárpitot! :)

Nem értem miért nem sípol, de lehet, hogy tönkre van a mikro kapcsoló a zárszerkezetben, és a javítási költség magához mérten irreálisan drága, így nem érzékel. Alapból benne van a sípolás, amit ki nem állhatok, mert sokszor sötétben, az autó lámpafényénél melózva, nem hagyhatom nyitva az ajtót, mert a gombot nem tudom kitámasztani, és vonyít. Akipufogó hangját meg az üres raktér miatt hallod, mert nincsen semmi ami felfogja a hangot, ezzel szemben a konzervdobozhoz hasonlóan felerősíti... Minden dobozos sajnos ilyen! Sőt! A Renault kangoo-nak személyszállítóként is eleve dobozos hangja van, mert az annyira prűd, mintha teherautóból gyártották volna

Gumik, felnik -ből áthozott téma folytatása:

Hát, de akkor az oldalajtón ugyanúgy ki tud pakolni ha nyitva hagyom, csak annyi a különbség, hogy hátulról egyszerűbb és kényelmesebb lenne ugyanez. Azt megnézném, hogy a piros lámpánál ki tudja észrevétlenül felnyitni az ajtót majd kipakolni úgy, hogy észre se veszem. Ilyen esetről még nem hallottam.

Nem várok sokat csak az ára nem ezt a fapados szintet tükrözi. Még tudnék több minőségi problémát is sorolni ami előfordult pl. kieső szigetelőlapok a műszerfal alól. leváló ajtógumik, túl érzékeny a bizt. öv pl.: van amikor előre hajolok és megfog (borzasztóan tud idegesíteni)... Igazából szerintem nem éri meg az árát és a csomagtere is kicsi egy kisteherautóhoz képest is és ami van az sem jól pakolható. Lehet, hogy kívülről jól néz ki, de a használhatósága kívánnivalót hagy maga után. Egy biztos, így, hogy használom és saját tapasztalataim vannak vele rájöttem, nekem nem kéne.

Jól jön ez mert különben sokszor elfelejtem. Van több is a cégnél, de szerintem egyiknél sem jelzi, én úgy voltam vele hogy nincs benne ez a funkció.

Ez nem rendeltetésszerű használat, ezért kár a funkció létjogosultságát megkérdőjelezni!

Kangoo-t is vezettem már, de ott nem tűnt fel ennyire, szerintem az csendesebb, az 1,5 dci is jól ment. Ennél a benzines Skodánál ha autópályán megyek ordítva lehet csak beszélgetni akkora a zaj, 4000-rel pörög a motor 130 km/h-nál, de olyan mintha legalább 6000-rel pörgetném. VW Caddy-t vezetek néha, na ez ég és föld a többihez képest, az összes közül ez a legjobb. Citroen Berlingo-t is vezetek még, nem egy nagy szám, régi elavult kopogós full műanyag műszerfal eltörő letörő kezelőgombokkal ugyanez a Citroen Jumpy is a HDi motorok viszont elég jók. Opel Combo-t viszont még nem vezettem. Astra F Caravan-ból is létezik zárt kisáruszállító, úgy hívják Astra Van. Ilyet se volt még alkalmam vezetni, pedig kíváncsi lennék mi a különbség az üvegezett személy és a zárt kisáruszállító között.

Link to comment
Megosztás:

Gumik, felnik -ből áthozott téma folytatása:

Hát, de akkor az oldalajtón ugyanúgy ki tud pakolni ha nyitva hagyom, csak annyi a különbség, hogy hátulról egyszerűbb és kényelmesebb lenne ugyanez. Azt megnézném, hogy a piros lámpánál ki tudja észrevétlenül felnyitni az ajtót majd kipakolni úgy, hogy észre se veszem. Ilyen esetről még nem hallottam.

Nem várok sokat csak az ára nem ezt a fapados szintet tükrözi. Még tudnék több minőségi problémát is sorolni ami előfordult pl. kieső szigetelőlapok a műszerfal alól. leváló ajtógumik, túl érzékeny a bizt. öv pl.: van amikor előre hajolok és megfog (borzasztóan tud idegesíteni)... Igazából szerintem nem éri meg az árát és a csomagtere is kicsi egy kisteherautóhoz képest is és ami van az sem jól pakolható. Lehet, hogy kívülről jól néz ki, de a használhatósága kívánnivalót hagy maga után. Egy biztos, így, hogy használom és saját tapasztalataim vannak vele rájöttem, nekem nem kéne.

Jól jön ez mert különben sokszor elfelejtem. Van több is a cégnél, de szerintem egyiknél sem jelzi, én úgy voltam vele hogy nincs benne ez a funkció.

Ez nem rendeltetésszerű használat, ezért kár a funkció létjogosultságát megkérdőjelezni!

Kangoo-t is vezettem már, de ott nem tűnt fel ennyire, szerintem az csendesebb, az 1,5 dci is jól ment. Ennél a benzines Skodánál ha autópályán megyek ordítva lehet csak beszélgetni akkora a zaj, 4000-rel pörög a motor 130 km/h-nál, de olyan mintha legalább 6000-rel pörgetném. VW Caddy-t vezetek néha, na ez ég és föld a többihez képest, az összes közül ez a legjobb. Citroen Berlingo-t is vezetek még, nem egy nagy szám, régi elavult kopogós full műanyag műszerfal eltörő letörő kezelőgombokkal ugyanez a Citroen Jumpy is a HDi motorok viszont elég jók. Opel Combo-t viszont még nem vezettem. Astra F Caravan-ból is létezik zárt kisáruszállító, úgy hívják Astra Van. Ilyet se volt még alkalmam vezetni, pedig kíváncsi lennék mi a különbség az üvegezett személy és a zárt kisáruszállító között.

Astra Van is elég gáz... ott meg a legnagyobb probléma, hogy alacsony a raktér, és hosszú, viszont nincsen hátsó utasajtó, amit kinyithatnál, hogy esetleg az elejébe tolt dobozért ne kelljen végig mászni. Sok autónak van olyan változata, ami kisteher, és mindegyiknél van valami gáz, de pont ezért van az, hogy mindenki az alapján választ, ami leginkább megfelel a célnak. Nálunk 2 Fabia praktik van, amiből 1.9 diesel, és 1.4 diesel motorral választottunk. Az 1.9 csendesebb... 1.4-es meg ráz mint állat. Pakolni jó! Klíma kimaradt az 1.9-ből, de így is jó. Nálunk a Caddy 2 okból lett kihagyva. Túl magas! Nehéz a létrát feljátszani, illetve a másik ok az, hogy vagy nem volt, vagy csak 1 oldalon volt oldal ajtó a dobozosokon, külön rendelésre lett volna 2 ajtós felárért. Szerintem az ember dolgozni jár egy teherautóval, és nem ő veszi, hanem a cég, akkor nem 1 sofőr véleménye alapján dönt, hanem a célnak megfelelő járművet választja, vagy ára alapján választ. Van ahol nem a Roomster forma a megfelelő, de van ahova az a legideálisabb. Itt tenném hozzá, hogy évekig jártam egy kombi Astrával ugyan erre a feladatra, amivel most skodával járunk, és pár dolog területén jobb volt az Astra. Példul nagyon jól kiláttam belőle, a ledöntött üléseken több cucc fért el, ugyanakkor a létrát nehezebb volt a tetőre tenni, és hamarabb elakadt a kipufogója, mint a Fabiának. Kár szerintem annyira lefikázni a skodát, mert nem rossz. Van ami zavar, de sajnos ez minden típusnál megvan. Astra F-nél is van rengeteg hiba, amivel együtt élünk, és ettől szép. Pár olyan dolgot soroltál fel, egyébként, ami lehet egyedi hiba is. A biztonsági övről meg annyit, hogy azt én is tapasztaltam, de én ütköztem már nem 1x, és pont ebből adódóan nem fejeltem ki a ablakot, míg a suzukiban példul olyan szép lukat ütöttem a szélvédőbe, hogy öröm volt nézni. Egyébként ha már teherautók, akkor Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 206-osokból varázsolt csodákkal is van tapasztalat. Na ha egy olyanba beülsz, egyből megbecsülöd a skodát. Azt rohadt nehéz pakolni, ráadásul elöl szűk, és a franciáknál jellemző a hátsó kerékcsapágy hibájából a megdőlt kerék. Ettől függetlenül azokkal is rengeteget futnak a szomszéd cégnél a srácok. Az ember úgy van vele, hogy tudja mik a hibái, elfogadja, mert egy fillérjébe sem került, és hajtja őket. Erre való.

Csomagtérajtót pirosnál ismerősnek felnyitották, és kikapták a fűnyíró benzint. Tudom nem nagy érték, de mondjuk nálunk Makita szerszámok esetén durvább kárt okozna egy ilyen. Azt képzeld el, hogy megálltunk egy híres neves Sárkeresztúri kocsma előtt érdeklődni, és 2 indián már tépte volna fel a csomiajtót... Megelpődhettek, mert egyrészt kolléga kiugrott az utastérből a csavarnyúzójával, és utánuk rohant, másrészt nem találták a zárnyitót. Egyébként nem tudom Tiednél működik-e de normál kombi fabia esetén a csomagtérajtó hátsó kapcsolója, járó motornál nem engedi kinyitni a csomit, így ha a kaját ki akarja venni az ember, akkor motor leállít, és úgy megy hátra. Ez azért jó, mert így tuti nem tépik fel pirosnál, hiába van hátul a nyitóka. Hiába! A németek már ismerik a trükköt. Ha mondjuk szállítasz 100 db 100ezer forint értékű mobilt, és csak 2-t kapnak ki, akkor már rohadtul drága volt az út. Nem nagy tétel a rablóknak, de megvenni sok volt. Ezt példul jól ki tudják ezzel szűrni. Megszokás kérése! Olyan, mintha azt mondanád, hogy szar a Tátra, mert hátul zörög a plató, és rosszul gyorsul, na meg büdös is... Ha jártál Inotánál, és láttad a meddőhányókat mivel hordták össze, akkor azt mondod, hogy márpedig a Tátra a megfelelő a feladatra. Más típusú teherautók rakottan nem bírtak felkapaszkodni az oldalán. Vagy a fémhulladék felvásárló terepen dolgozók szokták emlegetni a Kamazokat, hogy azoknál jobb nem volt. Hiába a puccos gép, ha egyszerűen alkalmatlan a feladatra. Még a régi típusú Volvo, Man, egyéb nyugati kamionok sem jók a feladatra, pedig azok is elég ütős gépek. Egyszerűen megpakolva a kamionok nem tudnak elindulni a vizes füvön. Ott ahol a Kamaz Csepel elment, ott ezek a csili vili gépek elhasalnak. És milyen gép a kamaz? Nem a sofőrök álma! Céleszköz! Teherautót nem sofőrhöz, hanem célhoz kell választani, és ha a főnökök szarul választanak, akkor a dolgozó fog szívni vele. Én inkább megyek hangos, kényelmetlen kopogós műszerfalas autóval dolgozni, minthogy amiatt ne tudjam elvégezni a feladatot, mert a gép nem alkalmas rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Berner kárpit ragasztó spray-vel?

Ugyanis megcsináltam a tetőkérpitomat és mikor jól felmelegszik a kocsi a napon, szépen leválik az egész.

Ha visszasimítgatom, ott marad. De csak egy darabig. Ha lehűl a kocsi, akkor ott maradt, amíg fel nem forrósodik megint...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Berner kárpit ragasztó spray-vel?

Ugyanis megcsináltam a tetőkérpitomat és mikor jól felmelegszik a kocsi a napon, szépen leválik az egész.

Ha visszasimítgatom, ott marad. De csak egy darabig. Ha lehűl a kocsi, akkor ott maradt, amíg fel nem forrósodik megint...

Palmatex hőüllő ragasztója nem jön le, én azzal raktam fel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Berner kárpit ragasztó spray-vel?

Ugyanis megcsináltam a tetőkérpitomat és mikor jól felmelegszik a kocsi a napon, szépen leválik az egész.

Ha visszasimítgatom, ott marad. De csak egy darabig. Ha lehűl a kocsi, akkor ott maradt, amíg fel nem forrósodik megint...

Én Pálmafixel csináltam ha jó, tudom a Pálmatex hőálló, de a fix olcsóbb volt, spóroltam vele pár 100forintot, most meg lóg az egész, nagy buli volt. :omg:

gondolom ecsettel

nekem TESA márkájú fújós ragasztóval lett feltéve, aszem ez a 3. nyara, vagy a 4. , eddig jól bírja, 4000 körül volt a flakon(még bricostoreba vettem)

Ha rászánom magam újra szerintem én is flakonosat veszek.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól számolom most már 18. éve ülök F Astrában. (Azért volt még ezen felül 3 év G Astrás is....) :D

Lehet, hogy mániás vagyok?

Most mondanám hogy nem mániás hanem öreg, de nem mondom. :D Csak mert szerintem nekem is lesz ilyan 18-éves évfordulóm. :P Akkor lesz az autó 32 éves. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Astra Van is elég gáz... ott meg a legnagyobb probléma, hogy alacsony a raktér, és hosszú, viszont nincsen hátsó utasajtó, amit kinyithatnál, hogy esetleg az elejébe tolt dobozért ne kelljen végig mászni. Sok autónak van olyan változata, ami kisteher, és mindegyiknél van valami gáz, de pont ezért van az, hogy mindenki az alapján választ, ami leginkább megfelel a célnak. Nálunk 2 Fabia praktik van, amiből 1.9 diesel, és 1.4 diesel motorral választottunk. Az 1.9 csendesebb... 1.4-es meg ráz mint állat. Pakolni jó! Klíma kimaradt az 1.9-ből, de így is jó. Nálunk a Caddy 2 okból lett kihagyva. Túl magas! Nehéz a létrát feljátszani, illetve a másik ok az, hogy vagy nem volt, vagy csak 1 oldalon volt oldal ajtó a dobozosokon, külön rendelésre lett volna 2 ajtós felárért. Szerintem az ember dolgozni jár egy teherautóval, és nem ő veszi, hanem a cég, akkor nem 1 sofőr véleménye alapján dönt, hanem a célnak megfelelő járművet választja, vagy ára alapján választ. Van ahol nem a Roomster forma a megfelelő, de van ahova az a legideálisabb. Itt tenném hozzá, hogy évekig jártam egy kombi Astrával ugyan erre a feladatra, amivel most skodával járunk, és pár dolog területén jobb volt az Astra. Példul nagyon jól kiláttam belőle, a ledöntött üléseken több cucc fért el, ugyanakkor a létrát nehezebb volt a tetőre tenni, és hamarabb elakadt a kipufogója, mint a Fabiának. Kár szerintem annyira lefikázni a skodát, mert nem rossz. Van ami zavar, de sajnos ez minden típusnál megvan. Astra F-nél is van rengeteg hiba, amivel együtt élünk, és ettől szép. Pár olyan dolgot soroltál fel, egyébként, ami lehet egyedi hiba is. A biztonsági övről meg annyit, hogy azt én is tapasztaltam, de én ütköztem már nem 1x, és pont ebből adódóan nem fejeltem ki a ablakot, míg a suzukiban példul olyan szép lukat ütöttem a szélvédőbe, hogy öröm volt nézni. Egyébként ha már teherautók, akkor Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 206-osokból varázsolt csodákkal is van tapasztalat. Na ha egy olyanba beülsz, egyből megbecsülöd a skodát. Azt rohadt nehéz pakolni, ráadásul elöl szűk, és a franciáknál jellemző a hátsó kerékcsapágy hibájából a megdőlt kerék. Ettől függetlenül azokkal is rengeteget futnak a szomszéd cégnél a srácok. Az ember úgy van vele, hogy tudja mik a hibái, elfogadja, mert egy fillérjébe sem került, és hajtja őket. Erre való.

Csomagtérajtót pirosnál ismerősnek felnyitották, és kikapták a fűnyíró benzint. Tudom nem nagy érték, de mondjuk nálunk Makita szerszámok esetén durvább kárt okozna egy ilyen. Azt képzeld el, hogy megálltunk egy híres neves Sárkeresztúri kocsma előtt érdeklődni, és 2 indián már tépte volna fel a csomiajtót... Megelpődhettek, mert egyrészt kolléga kiugrott az utastérből a csavarnyúzójával, és utánuk rohant, másrészt nem találták a zárnyitót. Egyébként nem tudom Tiednél működik-e de normál kombi fabia esetén a csomagtérajtó hátsó kapcsolója, járó motornál nem engedi kinyitni a csomit, így ha a kaját ki akarja venni az ember, akkor motor leállít, és úgy megy hátra. Ez azért jó, mert így tuti nem tépik fel pirosnál, hiába van hátul a nyitóka. Hiába! A németek már ismerik a trükköt. Ha mondjuk szállítasz 100 db 100ezer forint értékű mobilt, és csak 2-t kapnak ki, akkor már rohadtul drága volt az út. Nem nagy tétel a rablóknak, de megvenni sok volt. Ezt példul jól ki tudják ezzel szűrni. Megszokás kérése! Olyan, mintha azt mondanád, hogy szar a Tátra, mert hátul zörög a plató, és rosszul gyorsul, na meg büdös is... Ha jártál Inotánál, és láttad a meddőhányókat mivel hordták össze, akkor azt mondod, hogy márpedig a Tátra a megfelelő a feladatra. Más típusú teherautók rakottan nem bírtak felkapaszkodni az oldalán. Vagy a fémhulladék felvásárló terepen dolgozók szokták emlegetni a Kamazokat, hogy azoknál jobb nem volt. Hiába a puccos gép, ha egyszerűen alkalmatlan a feladatra. Még a régi típusú Volvo, Man, egyéb nyugati kamionok sem jók a feladatra, pedig azok is elég ütős gépek. Egyszerűen megpakolva a kamionok nem tudnak elindulni a vizes füvön. Ott ahol a Kamaz Csepel elment, ott ezek a csili vili gépek elhasalnak. És milyen gép a kamaz? Nem a sofőrök álma! Céleszköz! Teherautót nem sofőrhöz, hanem célhoz kell választani, és ha a főnökök szarul választanak, akkor a dolgozó fog szívni vele. Én inkább megyek hangos, kényelmetlen kopogós műszerfalas autóval dolgozni, minthogy amiatt ne tudjam elvégezni a feladatot, mert a gép nem alkalmas rá.

Általában nem fikázom a Skodát csak ezt a típusát és úgy általában sem szoktam fikázni márkákat, de bosszant, hogy mivel már a Skoda is VW ezért túlárazott, de annyival nem jobb. A praktiknál lehet nyitni a hátsó ajtót járó motornál.

Link to comment
Megosztás:

Általában nem fikázom a Skodát csak ezt a típusát és úgy általában sem szoktam fikázni márkákat, de bosszant, hogy mivel már a Skoda is VW ezért túlárazott, de annyival nem jobb. A praktiknál lehet nyitni a hátsó ajtót járó motornál.

A formája miatt nem kellene nekem sem! :) Igazából annak van túlárazva, aki nem venné meg, mert aki megveszi, az nem fogja túlárazottnak tartani. Egyébként szerintem minden új autó túlárazott. 3 milláért autót venni... Egy kupac vas, műanyag, és gumi. Valami bedöglik, akkor meg rohadt drága a javítása. Ezért rohangál annyi szar állapotú, lelakott autó magyarhonban. Vagy inkább mi vagyunk alul fizetve? :)

Link to comment
Megosztás:

A formája miatt nem kellene nekem sem! :) Igazából annak van túlárazva, aki nem venné meg, mert aki megveszi, az nem fogja túlárazottnak tartani. Egyébként szerintem minden új autó túlárazott. 3 milláért autót venni... Egy kupac vas, műanyag, és gumi. Valami bedöglik, akkor meg rohadt drága a javítása. Ezért rohangál annyi szar állapotú, lelakott autó magyarhonban. Vagy inkább mi vagyunk alul fizetve? :)

Inkább ez utóbbi. Ha a 22 éves astra f újkori árát átszámolnád mai árra (mintha lehetne még kapni) úgy, hogy a 22 év alatt bekövetkezett magyar pénzromlást figyelembe veszed, akkor kiderülne, hogy ma sokkal drágább lenne az f astra mint a mostani J. A J Astra tehát olcsóbb mint az F, nekünk csak azért drága mert a reálbérek és a forint sokat romlott nagyon sokat, szinte fel se fogjuk, hogy mennyit. A különbséget látod, ha kimész Ausztriába és megkérdezed, hogy ott mennyit keresnek az emberek. Ott el sem tudják képzelni, hogy mi hogyan tudunk megélni ennyi fizetésből. Az átlagfizetések emelkedése Magyarországon nem követi a pénzromlását és az árak emelkedését, a kisebb cégek, magánvállalkozások egyáltalán nem emelnek bért, csak a nagy multiknál (Mol, Telekom...stb) van esély normális fizetésre és béremelésre valamint feljebb jutásra. Hát ezért tartunk itt és ezért van az, hogy nekünk minden drága.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.