Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 8/10/2017 at 11:24 AM, Jocka80 said:

 

Most ellenőriztem , meg ki is derült a bontott vez tengely behelyezésekor a szorul benne  a tengely. Volt hengerfej javítást síkolták is, de a vezérmű tengelyház síkját ellenőriztem egy alumínium lappal, és sajnos billen rajta legalább 3 tized milit  tanácstalan vagyok már előzőleg is nagyon sokat ráköltöttem mert 2 x csinálták a hengerfejet de nem részletezem de valahogy azt érzem bárhova is vinném csak át...... lehúznak és kapok cserébe egy nagy nullát. Nem viszem szerelőhöz, viszont a hengerfejet sem veszem le mert még egyszer nem játszom el ezt. viszont arra gondoltam ha a veztengely meghajtás felőli oldalról a tengelyrúd utolsó gyűrűjéből leszedni 1 -2 tizedet akkor már megszűnne a feszültség ?  

 

Módosítva : Jocka80
Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok!
 
Első autóként vettem egy 1994-es Opel Vectra A-t (C16NZ motorkódja) 1,5 hónapja. Nem volt drága, ezért is voltam vele úgy, hogy majd költeni kell rá.
Első körben, minden olyat cseréltettem a szerelővel, ami egy ilyen öreg autónál ajánlott. Vezérlés, vízpumpa, gyertyák, olajok stb....
Menni fog még egy kör szervizelésre kb. 4-5 hét múlva, mert fékek és pár dolog nem fért bele 2 napba illetve a keretbe.
Szervizelés utáni hétvégén levezettem autópályán 300 kilométert. Minden rendben is volt.
Másnap csak a városban szerettem volna használni. Indítás után körülbelül 1-2 perc múlva, elkezdett fulladozni a motor, majd leállt. Ezután újra indítottam és körülbelül 2000-es fordulatszámon volt alapból a motor (csak tippelek, mert nincs benne fordulatszám mérő). Amikor elindultam vele, tovább maradt ez a magas fordulatszám, körülbelül olyan mintha tempomat lenne az autóban, mert nem lassul, ha leveszem a gázpedálról a lábam, néha még gyorsul is. Kuplungoláskor felpörög. Minden sebességben így viselkedik. Illetve a motorhiba jelző lámpa először villog mint egy stroboszkóp, utána pedig folyamatosan világít.
Kivillogtattuk az 51-es hibakódot ami "Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM)"-ot jelenti elvileg.
Remélhetőleg legkésőbb a szerelőnél kiderül mi okozza ezt, de addig is jó lenne ha tudnám normálisan használni, mert az még majdnem 1 hónap, és érdeklődnék, tapasztalt e már valaki hasonlót, illetve volt e rá megoldás.
Hátha valami apró hiba és én is megtudom oldani.

Eddig amivel próbálkoztam:
-Benzinsapka nélkül, hátha nem kap elég levegőt.
-Üresjárati szabályzó szelep tisztítás féktisztítóval.
-Akkumulátor lehúzása egy órára és utána vissza.

A benzinszűrő kimaradt a karbantartásból. Vettem ma egyet, hétvégén kicserélem, ha sikerül szerelő nélkül megoldani. Lehet ez a gondja.
Illetve hétvégén feltöltöm az akkumulátort.

 
Válaszokat előre is köszönöm.
Zoli

Link to comment
Megosztás:

5 órája, SzabozZoltanOz írta:

Sziasztok!
 
Első autóként vettem egy 1994-es Opel Vectra A-t (C16NZ motorkódja) 1,5 hónapja. Nem volt drága, ezért is voltam vele úgy, hogy majd költeni kell rá.
Első körben, minden olyat cseréltettem a szerelővel, ami egy ilyen öreg autónál ajánlott. Vezérlés, vízpumpa, gyertyák, olajok stb....
Menni fog még egy kör szervizelésre kb. 4-5 hét múlva, mert fékek és pár dolog nem fért bele 2 napba illetve a keretbe.
Szervizelés utáni hétvégén levezettem autópályán 300 kilométert. Minden rendben is volt.
Másnap csak a városban szerettem volna használni. Indítás után körülbelül 1-2 perc múlva, elkezdett fulladozni a motor, majd leállt. Ezután újra indítottam és körülbelül 2000-es fordulatszámon volt alapból a motor (csak tippelek, mert nincs benne fordulatszám mérő). Amikor elindultam vele, tovább maradt ez a magas fordulatszám, körülbelül olyan mintha tempomat lenne az autóban, mert nem lassul, ha leveszem a gázpedálról a lábam, néha még gyorsul is. Kuplungoláskor felpörög. Minden sebességben így viselkedik. Illetve a motorhiba jelző lámpa először villog mint egy stroboszkóp, utána pedig folyamatosan világít.
Kivillogtattuk az 51-es hibakódot ami "Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM)"-ot jelenti elvileg.
Remélhetőleg legkésőbb a szerelőnél kiderül mi okozza ezt, de addig is jó lenne ha tudnám normálisan használni, mert az még majdnem 1 hónap, és érdeklődnék, tapasztalt e már valaki hasonlót, illetve volt e rá megoldás.
Hátha valami apró hiba és én is megtudom oldani.

Eddig amivel próbálkoztam:
-Benzinsapka nélkül, hátha nem kap elég levegőt.
-Üresjárati szabályzó szelep tisztítás féktisztítóval.
-Akkumulátor lehúzása egy órára és utána vissza.

A benzinszűrő kimaradt a karbantartásból. Vettem ma egyet, hétvégén kicserélem, ha sikerül szerelő nélkül megoldani. Lehet ez a gondja.
Illetve hétvégén feltöltöm az akkumulátort.

 
Válaszokat előre is köszönöm.
Zoli

Üdv..érdemes még ellenőrizni a vákumcsöveket, hogy nincs-e lecsúszott, kirepedt, eltömődött.  

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 02. at 15:10, zotya975 írta:

Üdv..érdemes még ellenőrizni a vákumcsöveket, hogy nincs-e lecsúszott, kirepedt, eltömődött.  

Köszi, átnézem majd őket. 

On 2018. 03. 02. at 17:53, wookie írta:

Az egy ecu halál lesz valszeg. Hova valósi vagy? Elvileg tudok adni hozzá, ha másnem próbára. 

Budapest XX. kerület, de napközben a IX.-ben vagyok. Annyira nem értek hozzá, az ecu az a motor vezérlő egység lenne?

Köszi.

 

Egyébként kicseréltem a benzin szűrőt, de az nem segített.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, SzabozZoltanOz írta:

Köszi, átnézem majd őket. 

Budapest XX. kerület, de napközben a IX.-ben vagyok. Annyira nem értek hozzá, az ecu az a motor vezérlő egység lenne?

Köszi.

 

Egyébként kicseréltem a benzin szűrőt, de az nem segített.

Igen az, anyósoldal lábtér-küszöbburkolat mögött:

2781496-20180305-F4t2Fp.jpg

Link to comment
Megosztás:

10 órája, SzabozZoltanOz írta:

Köszi a képet. holnap megkeresem.

 


Azért is, mert több fajta betű jelzést láttam azokon, amiket találtam hirdetésekben.
Van jelentősége szerintetek? Ilyeneket találtam QJ, PH, TR. 

Ha jól tudom a motorkódnak kell passzolnia, és annak hogy ha a tiéd indításgátlós, akkor olyanból való kell bele, ha nem akkor meg olyanból. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Ha jól tudom a motorkódnak kell passzolnia, és annak hogy ha a tiéd indításgátlós, akkor olyanból való kell bele, ha nem akkor meg olyanból. 

Köszönöm. Ma egy tisztításon még átesik. Aztán ha nem javul a helyzet, akkor vagy próbálkozok ezzel a cserével vagy elviszem egy szerelőhöz akit ajánlottak.

Link to comment
Megosztás:

Ezt az ECU-t találtam az autóban.

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180307v00nx6plt.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180307v00ncw81v.jpeg
Ezen látni, hogy már nem az eredeti van benne.

WD40-el befújkáltam a csatlakozókat, de az nem segített.
Hétfőn viszem szerelőhöz, telefonban ő is a vákumcsövekre tippelt. De azokon én nem láttam hibát, bár én programozó vagyok, nem autószerelő.

Köszönöm az eddigi tanácsokat. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 07. at 8:38, SzabozZoltanOz írta:

Ezt az ECU-t találtam az autóban.

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180307v00nx6plt.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180307v00ncw81v.jpeg
Ezen látni, hogy már nem az eredeti van benne.

WD40-el befújkáltam a csatlakozókat, de az nem segített.
Hétfőn viszem szerelőhöz, telefonban ő is a vákumcsövekre tippelt. De azokon én nem láttam hibát, bár én programozó vagyok, nem autószerelő.

Köszönöm az eddigi tanácsokat. 

CSak egy jó tanács, a wd40 az NAGYON NEM csatlakozókhoz való, az alapvetően egy zsírspré, az meg nemigen vezeti az áramot. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 08. at 23:12, wookie írta:

CSak egy jó tanács, a wd40 az NAGYON NEM csatlakozókhoz való, az alapvetően egy zsírspré, az meg nemigen vezeti az áramot. 

Itt olvastam, hogy jó lehet a csatlakozókhoz, illetve ismerősöm mondta, hogy olvassak utána.
http://ezermester.hu/cikk-2041/WD_40_a_karbantartasi_munkak_szere

De ettől függetlenül megfogadom a tanácsot, bár feladtam a próbálkozással és holnap viszem a szerelőhöz. Remélem kiderül mi okozza a gondot. 
 

Link to comment
Megosztás:

  • 11 months later...

Sziasztok, Opel Vectra A 1.6i, 52kw, x16sz kocsihoz tudtok olyan leírást küldeni ahol a vákuumcsőveket, tankszellőztető csőveket és egyéb csőveket tárgyalja, hogy melyik hova megy ? enyémnél hiányoznak és nem tudom melyik hova megy! Alacsony alapjárattal küzdök és sajnos kattog a fojtószelepház, gyújtáskor is! 

Módosítva : nistvan98
Link to comment
Megosztás:

3 órája, nistvan98 írta:

Sziasztok, Opel Vectra A 1.6i, 52kw, x16sz kocsihoz tudtok olyan leírást küldeni ahol a vákuumcsőveket, tankszellőztető csőveket és egyéb csőveket tárgyalja, hogy melyik hova megy ? enyémnél hiányoznak és nem tudom melyik hova megy! Alacsony alapjárattal küzdök és sajnos kattog a fojtószelepház, gyújtáskor is! 

Igazából leírást nem, de ha a motorkód alapján rákeresel a google képekben némi kutakodás után fogsz találni olyat amin látszik a neked fontos részlet. Vagy akár videót tyutyubon. Ilyesmiket:

 

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, zotya975 said:

Igazából leírást nem, de ha a motorkód alapján rákeresel a google képekben némi kutakodás után fogsz találni olyat amin látszik a neked fontos részlet. Vagy akár videót tyutyubon. Ilyesmiket:

 

Egy leírásnak vagy képnek jobban örülnék, sajnos a videón se látszik hogy a map-szenzor alatti csatlakozónak , ami a fojtószelepházon van, pontosan hova megy.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nistvan98 írta:

Egy leírásnak vagy képnek jobban örülnék, sajnos a videón se látszik hogy a map-szenzor alatti csatlakozónak , ami a fojtószelepházon van, pontosan hova megy.

Na arról pont van képem. Az a vékonyabbik kartergáz cső bekötés ami a szelepfedél tetejétől indul ki.

3069541-20190215-TltCTt.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, nistvan98 írta:

Köszönöm, illetve a tankszellőztető és a , fojtószelep fedélen a két kicsi csatlakozás hova megy ? Erre gondolok: 

Tankszellőztetésnél a tűzfalon lévő műanyag szeleptől az egyik megy rá a fékrásegítás vákumcsövére a másik pedig megy a fojtószelepház egyik kis csonkjára. A fojtószelepház másik csöve ( a képen kék színű)megkerüli azt a nagy fekete műanyag kupakot, és becsatlakozik annak a hátuljába ott van egymás mellett két csonk. Ez motorfüggő, nem tudom hogy neked is vannak-e itt csonkok. 

3069855-20190216-luvWTE.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, zotya975 said:

Tankszellőztetésnél a tűzfalon lévő műanyag szeleptől az egyik megy rá a fékrásegítás vákumcsövére a másik pedig megy a fojtószelepház egyik kis csonkjára. A fojtószelepház másik csöve ( a képen kék színű)megkerüli azt a nagy fekete műanyag kupakot, és becsatlakozik annak a hátuljába ott van egymás mellett két csonk. Ez motorfüggő, nem tudom hogy neked is vannak-e itt csonkok. 

3069855-20190216-luvWTE.jpg

 

 

Nem egészen úgy néz ki, mint nálam, tied más lesz ezekszerint. Három képet készítettem, és megprobáltam rajta összeszedni, mi hol van most jelenleg. X16SZ motorkódú az enyém.

https://photos.app.goo.gl/adALCeVVV4owidG77

Link to comment
Megosztás:

57 perce, nistvan98 írta:

 

 

Nem egészen úgy néz ki, mint nálam, tied más lesz ezekszerint. Három képet készítettem, és megprobáltam rajta összeszedni, mi hol van most jelenleg. X16SZ motorkódú az enyém.

https://photos.app.goo.gl/adALCeVVV4owidG77

Igen, kicsit más mint az enyém sajna én csak azokat tudom megmutatni amit a sajátomon lefényképeztem. 

Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, zotya975 said:

Igen, kicsit más mint az enyém sajna én csak azokat tudom megmutatni amit a sajátomon lefényképeztem. 

És valakit nem tudsz, nem ismersz akinek olyanja van mint nekem ? Fontos lenne az alapjárat miatt, hogy legalább ezt kitudjam zárni mint hiba forrás.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, nistvan98 írta:

És valakit nem tudsz, nem ismersz akinek olyanja van mint nekem ? Fontos lenne az alapjárat miatt, hogy legalább ezt kitudjam zárni mint hiba forrás.

Az a baj hogy ez elég ritka motor. Maga az alap felállás hogy központi injektor nem ritka, de ennél is vannak pont a csövekben eltérések. 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, zotya975 said:

Az a baj hogy ez elég ritka motor. Maga az alap felállás hogy központi injektor nem ritka, de ennél is vannak pont a csövekben eltérések. 

És esetleg alacsony alapjárat ez lehet típus hiba ? Alapjárati motort kipucoltuk, egr szelepet is, bár annyira nem voltam koszosak, de hiába.. ha lehúztuk az alapjárati motort akkor több mint 3ezres fordulata volt, ha visszadugtuk akkor újra 500-600, de hidegen sem ér el több mint 900at.. vagy meghalt volna valami ? 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, nistvan98 írta:

És esetleg alacsony alapjárat ez lehet típus hiba ? Alapjárati motort kipucoltuk, egr szelepet is, bár annyira nem voltam koszosak, de hiába.. ha lehúztuk az alapjárati motort akkor több mint 3ezres fordulata volt, ha visszadugtuk akkor újra 500-600, de hidegen sem ér el több mint 900at.. vagy meghalt volna valami ? 

Nem hinném, inkább alapjárat felpörgés szokott lenni, de annyira nem vagyok képben Vectránál pontosabban enm tudom mennyiben különbözik a csövezés, egyéb dolog az F astrától. Ha most van a fojtószelepházon nyitott, lehúzott vákumcső, próbáld meg hogy ledugózod. Azt mindenképpen amire azt írtad hogy " ez megy a Map szenzor alá" húzd le szerintem az semmiképpen nem oda van bekötve. Találtam valami eladó ugyanilyen motorról képeket, ott látszik hogy ez a cső neked rossz helyre megy: https://archiwum.allegro.pl/oferta/opel-astra-vectra-1-6-8v-silnik-kompletny-x16sz-i7511692161.html Bár itt a szelepfedélen van egy plusz vékony kartergázcső bekötés ami neked nincs. Ezt a csövet egy próba erejéig húzd le és dugózd le mindegyik bekötést:

3070468-20190216-c7UhpK.jpg

Ez így a fojtószelep alá vezeti a levegőt, és ez szerintem így nem jó. 

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, zotya975 said:

Nem hinném, inkább alapjárat felpörgés szokott lenni, de annyira nem vagyok képben Vectránál pontosabban enm tudom mennyiben különbözik a csövezés, egyéb dolog az F astrától. Ha most van a fojtószelepházon nyitott, lehúzott vákumcső, próbáld meg hogy ledugózod. Azt mindenképpen amire azt írtad hogy " ez megy a Map szenzor alá" húzd le szerintem az semmiképpen nem oda van bekötve. Találtam valami eladó ugyanilyen motorról képeket, ott látszik hogy ez a cső neked rossz helyre megy: https://archiwum.allegro.pl/oferta/opel-astra-vectra-1-6-8v-silnik-kompletny-x16sz-i7511692161.html Bár itt a szelepfedélen van egy plusz vékony kartergázcső bekötés ami neked nincs. Ezt a csövet egy próba erejéig húzd le és dugózd le mindegyik bekötést:

3070468-20190216-c7UhpK.jpg

Ez így a fojtószelep alá vezeti a levegőt, és ez szerintem így nem jó. 

Köszönöm de ugyanannyi az alapjárat ha ledugozom, a map szenzor alattit, az idáig is levolt de akkor is ugyanennyi, 500-600 között mozgott az alapjárat

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.