Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Srácok!

Miért nyithat vissza a bal első ajtóm központizárja néha? Távirányítóval zárom és néha bezár, de vissza is nyitja a többit is. Van olyan is hogy kinyitom, de a bal első lent marad. Szóval gyanus, mintha ragadna valami. Lehet ezt olajozni valahogy? Még nem néztem meg tüzetesebben, de hátha találkozott már valaki hasonlóval.

Szia !

Én 3 hete szedtem le az összes ajtókárpitot emiatt és zsírsprével átfújtam minden mechanikus alkatrészt a zár rudazattól kezdve az utolsó tengelyig mindent.

Azóta megszűnt a problémám. nekem a jobb első és bal hátsó csinálta a hidegebb idő beköszöntével. wd-40 se rossz de hamar kifolyik ha melegebb lesz az idő. a zsírspré se drágább de az tutira ott marad ahol kell.

jah és ha már leszeded akkor nézd meg mindeggyik ajtónyitást jelző bilinckédet milyen magasan van, tekerd le és kend be ragasztóval, majd tekerd vissza. Ez volt az eggyetlen zajforrás (a rádión kívűl) a kocsimba. Azóta megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

jah és ha már leszeded akkor nézd meg mindeggyik ajtónyitást jelző bilinckédet milyen magasan van, tekerd le és kend be ragasztóval, majd tekerd vissza. Ez volt az eggyetlen zajforrás (a rádión kívűl) a kocsimba. Azóta megszűnt.

Nem kell tekerni, a pirosat ki lehet pattintani és úgy könnyeb állítani. :o

Simán mozgatod fel-le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég nem jártam erre, mert rég nem volt problémám az autóval. Ma este viszont olyan történt, mint soha: MEGÁLLT ALATTAM!!!!!

Lássuk az elejétől:

A Vectra C20NE motorral

Múlt hónapban műszakis volt, de szar a katalizátor, ezért srác mondta, hogy próbáljuk ki felesbe etanollal. Úgy is volt, át is ment a műszakin. Mivel nagyon szépen ment, gondoltam újra így tankolok. Tehát 2 alkalommal tankoltam felesben etanolt, összesen a két tankolás nem volt 60 liter keverék.

Ma este mentem kettes fokozatban egy elég rossz úton és egy vasúti átjárón kellett átmennem. Lenyomtam a kuplungot és amikor átértem felengedtem, de a kocsi belassúlt. A motor állt már akkor amikor a kuplungot ráengedtem, de az izzók majdcsak jóval később gyulladtak ki. Azóta nem tudom beindítani a motort. Teker mint az állat, de egy rohadt durranás nem jön ki. Ötleteim:

-Etanol lemarta a sok szemetet és dugulás keletkezett.

-Gyújtás alkatrészei. Az utóbbi 30 ezer kilóméteren nem lett hozzányúlva, tökéletes volt mindíg.

-Benzinpumpa beszart, esetleg szűrő totális dugulása.

-Vezérműszíj szakadás, vagy ugrott egy fogat. Erre abból következtetek, hogy az indítómotor mintha könnyebben tekerne, mint korábban (de ez a jó meleg motornak is betudható). Lehet, hogy nyitva maradt egy szelep. Viszont sok tekertetés közben periodikusan eljön olyan rövíd szakasz, hogy majdnem elkapja, de aztán mégsem sikerül neki. Ez utóbbiból következtetek az átugrásra.

Egyéb ötletem egyelőre nincs. Mivel már sötét volt, nem próbáltam semminek utána járni, majd reggel. Addíg is várom az ötleteket, esetleg ha valakinek hasonló tapasztalata volt, akkor azt is szívesen várom.

Link to comment
Megosztás:

Először is fogadd együttérzésem. Szomorú ha megáll a technika.

A dugulás nem kizárt, de viszont könnyen orvosolható.

A pumpát is hamar ellenőrizheted.

A szikrát is egyszerű megnézni.

Ezek általános ötletek, de kizárásos alapon dolgozol és csak rálelsz a hibára.

Remélem több gond nem lesz a masinával.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég nem jártam erre, mert rég nem volt problémám az autóval. Ma este viszont olyan történt, mint soha: MEGÁLLT ALATTAM!!!!!

Lássuk az elejétől:

A Vectra C20NE motorral

Egyéb ötletem egyelőre nincs. Mivel már sötét volt, nem próbáltam semminek utána járni, majd reggel. Addíg is várom az ötleteket, esetleg ha valakinek hasonló tapasztalata volt, akkor azt is szívesen várom.

Ez egy tipikus eset a C20NE motornál :o Egyik haverom is pont így járt, 3-4x tankolt felesbe etanolt és ment ő is a vasúti átjáróba és pont utána megállt és onnan nem indult be. Elmentem hozzá segíteni mi is az üzemanyag hiányra gondoltunk, alul van a üzemanyag szivattyú leszedtük, de az jó volt, és utána néztem én és nem volt búgás azaz új tápszivattyú relé ( a régi eléggé elfüstölt) rendelt egy újat 5e-ért hozták és pöcc röf indult a kicsike

Lehet nem ez a te gondod, csak elmeséltem, és sztem elsőnek nézd meg ezt :D

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Miért nyithat vissza a bal első ajtóm központizárja néha? Távirányítóval zárom és néha bezár, de vissza is nyitja a többit is. Van olyan is hogy kinyitom, de a bal első lent marad. Szóval gyanus, mintha ragadna valami. Lehet ezt olajozni valahogy? Még nem néztem meg tüzetesebben, de hátha találkozott már valaki hasonlóval.

Nekem a bal hátsó csinálja ezt néha,de megkínálom kívülről WD 40-el és utánna hónapokig jó! :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég nem jártam erre, mert rég nem volt problémám az autóval. Ma este viszont olyan történt, mint soha: MEGÁLLT ALATTAM!!!!!

Lássuk az elejétől:

A Vectra C20NE motorral

Múlt hónapban műszakis volt, de szar a katalizátor, ezért srác mondta, hogy próbáljuk ki felesbe etanollal. Úgy is volt, át is ment a műszakin. Mivel nagyon szépen ment, gondoltam újra így tankolok. Tehát 2 alkalommal tankoltam felesben etanolt, összesen a két tankolás nem volt 60 liter keverék.

Ma este mentem kettes fokozatban egy elég rossz úton és egy vasúti átjárón kellett átmennem. Lenyomtam a kuplungot és amikor átértem felengedtem, de a kocsi belassúlt. A motor állt már akkor amikor a kuplungot ráengedtem, de az izzók majdcsak jóval később gyulladtak ki. Azóta nem tudom beindítani a motort. Teker mint az állat, de egy rohadt durranás nem jön ki. Ötleteim:

-Etanol lemarta a sok szemetet és dugulás keletkezett.

-Gyújtás alkatrészei. Az utóbbi 30 ezer kilóméteren nem lett hozzányúlva, tökéletes volt mindíg.

-Benzinpumpa beszart, esetleg szűrő totális dugulása.

-Vezérműszíj szakadás, vagy ugrott egy fogat. Erre abból következtetek, hogy az indítómotor mintha könnyebben tekerne, mint korábban (de ez a jó meleg motornak is betudható). Lehet, hogy nyitva maradt egy szelep. Viszont sok tekertetés közben periodikusan eljön olyan rövíd szakasz, hogy majdnem elkapja, de aztán mégsem sikerül neki. Ez utóbbiból következtetek az átugrásra.

Egyéb ötletem egyelőre nincs. Mivel már sötét volt, nem próbáltam semminek utána járni, majd reggel. Addíg is várom az ötleteket, esetleg ha valakinek hasonló tapasztalata volt, akkor azt is szívesen várom.

A Befecskendező soron van egy szelepsapka,azt tekerd le és alatta lesz egy autó kerék szelephez hasonló,annak nyomd be a közepét,akár egy kis csavarhúsóval, és ha ott löveli a benzint,akkor az üzemanyag rendszered nincsen eldugulva....

AC relém van egy ha ki szeretnéd próbálni,de sztem nem az adta meg magát!

Link to comment
Megosztás:

Szia !

Én 3 hete szedtem le az összes ajtókárpitot emiatt és zsírsprével átfújtam minden mechanikus alkatrészt a zár rudazattól kezdve az utolsó tengelyig mindent.

Azóta megszűnt a problémám. nekem a jobb első és bal hátsó csinálta a hidegebb idő beköszöntével. wd-40 se rossz de hamar kifolyik ha melegebb lesz az idő. a zsírspré se drágább de az tutira ott marad ahol kell.

jah és ha már leszeded akkor nézd meg mindeggyik ajtónyitást jelző bilinckédet milyen magasan van, tekerd le és kend be ragasztóval, majd tekerd vissza. Ez volt az eggyetlen zajforrás (a rádión kívűl) a kocsimba. Azóta megszűnt.

Köszke a tippeket :o

Az ajtókárpitokat még raktam vissza, pont az ilyenek miatt :D Pl. így jöttem rá tegnap, hogy a bal első ajtó hangszórója is rezonált egy kicsit, mert lazák voltak a csavarok. De még így is van azon a környéken valami rezgő cucc. Majd belesek :) A zárakat, a rudazatokat és az ablakemelő csúszkás részét már be kúszózsíroztam. Az ablakemelő jobb lett mint újkorában :) Valamint az ablak vezetősínjét is kitakarítottam, majd befújtam azt is, hogy ne legyen annyira száraz. Így tényleg klasszisokkal gyorsabb és csendesebb az ablak le/fel :(

De meglesem majd az alsó rudazatot, bár azóta amióta írtam egyszer sem csinálta :D

Viszont a ragasztós tipp Asszony verdájában jó lesz :( Neki nagyon zizeg :D A váltókar/váltórúd rezgést már orvosoltam az alsó gumigyűrű cseréjével.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek, most megyek és nekiesek. Az a helyzet, hogy laborban voltam egész reggel, így még csak most tudok hozzákezdeni. Szépen sorra veszek mindent.

Egyébként hibakódot nem ad ki a kompjúter, csak a 31-est, de ez álló motornál nem csoda...

Link to comment
Megosztás:

A Befecskendező soron van egy szelepsapka,azt tekerd le és alatta lesz egy autó kerék szelephez hasonló,annak nyomd be a közepét,akár egy kis csavarhúsóval, és ha ott löveli a benzint,akkor az üzemanyag rendszered nincsen eldugulva....

AC relém van egy ha ki szeretnéd próbálni,de sztem nem az adta meg magát!

Majd meglátjuk, mindenképp szólok, ha szükség lesz rá.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek, most megyek és nekiesek. Az a helyzet, hogy laborban voltam egész reggel, így még csak most tudok hozzákezdeni. Szépen sorra veszek mindent.

Egyébként hibakódot nem ad ki a kompjúter, csak a 31-est, de ez álló motornál nem csoda...

Sok sikert :o

Link to comment
Megosztás:

A Befecskendező soron van egy szelepsapka,azt tekerd le és alatta lesz egy autó kerék szelephez hasonló,annak nyomd be a közepét,akár egy kis csavarhúsóval, és ha ott löveli a benzint,akkor az üzemanyag rendszered nincsen eldugulva....

AC relém van egy ha ki szeretnéd próbálni,de sztem nem az adta meg magát!

Hát nagyon úgy tűnik, hogy az adta meg magát. Gondolom ma már nem tudod sürgősséggel feladni postán, hogy holnap megérkezzen...?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.