Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Házilag kivitelezhető a szimeringek+porvédő cseréje? Ha igen nehéz lehet? Kormánymű ki-be szerelése nagy munka? :\

Kivitelezhető, bár én csak eddig a kormányoszlopnál lévő szimeringet cseréltem 200 magyar forintba került egy csapágyboltban:) és a porvédőt is cseréltem, nem nagy vasziszdasz, ha kint van a kormánymű. Leoperálni kicsit nehezebb, csövek leköt, két bilincs lecsavaroz a tűzfalról (2-2 csavar), utastérben a kormányoszlop és kormánymű találkozásnál bilincs kilazít, azt hiszem 13as kulcs és ide oda mozgatva-forgatva leszedés lefelé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. egy olyan szeretnék kérdezni hogy a váltóba hogy lehet olajat tölteni? és mitől csöpöghet belőle? köszönöm

A tetején lévő kis "szuszogót" lecsavarod és ott lehet bele önteni. A szint ellenőrző csavarja meg a bal oldali féltengely kihajtásnál van. Valszeg az alján lévő úgynevezett difi fedélnél csöpög. Cseréld ki a tömítését(amúgy ott is lehet leengedni belőle az olajat)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kivillogtattam a hibakódjaimat és két hibát kaptam:

13: Lamdba szonda - nincs feszültség változás

31: Induktív impulzusadó - nincs fordulatszámjel

C20NE, 1990-es a gép. Nemrég van nálam az autó és most még a "rendbe tenni" szakaszban vagyok. A fogyasztását kimondottan magasnak találtam (10 felett országúton) és egyenletes menetben, alacsony fordulatszámon időnként ránt néhányat.

Ezek a hibakódok most mit jelentenek? Cserélnem kell lambda szondát? Az induktív impluzusadónak meg azt sem tudom milyen színe lehet.

Link to comment
Megosztás:

Kivillogtattam a hibakódjaimat és két hibát kaptam:

13: Lamdba szonda - nincs feszültség változás

31: Induktív impulzusadó - nincs fordulatszámjel

C20NE, 1990-es a gép. Nemrég van nálam az autó és most még a "rendbe tenni" szakaszban vagyok. A fogyasztását kimondottan magasnak találtam (10 felett országúton) és egyenletes menetben, alacsony fordulatszámon időnként ránt néhányat.

Ezek a hibakódok most mit jelentenek? Cserélnem kell lambda szondát? Az induktív impluzusadónak meg azt sem tudom milyen színe lehet.

13. Valószínűleg halott a lambda szonda, ezért is eszik sokat, a másik 31. meg lehet a főtengely jeladó (motorfordulatszám jeladó), azért is rángathat, ránthat a motor, de akár le is állhat vagy egy gyújtás kimaradás miatt dobja ezt a kódot, lehet csak meg kellene tisztítani a jeladót, gyújtás részt átnézni.

Link to comment
Megosztás:

A 31.-essel ne törődj, a "nincs fordulatszámjel" hibakódot valószínűleg azért dobta mert nem járó motornál villogtattad ki. Cserélj lambdaszondát, elmúlik a 13-as és a fogyasztásod is jobb lesz. Ja igen: csak Bosch szondát szabad venni (asszem 300-ra végződik a cikkszám), amilyen a gyári is, mert a többi 1-2 hónap után tönkremegy. Igaz ez meg nem olcsó, utoljára ~30e Ft körül volt amikor én néztem.

Link to comment
Megosztás:

A bosch-t én egy éve kb 15ért vettem kedvezménnyel.

Hát nagyon szórnak az árak, mert a gyári még most is 50e Ft...(teli ár, kedvezmény nélkül) :blush: (de jó hogy rákerestem, mert kiderült hogy közben a 300-ra végződő cikkszámút megszüntették, az újnak 307-re végződik a cikkszáma)

Link to comment
Megosztás:

El vagyok keseredve. Adott egy C20NE, amit nemrégiben vásároltam. Elég sok mindent csináltam már rajta a szokásos olajcserén felül is és tegnap meglett az első mérhető fogyasztás eredménye is: 24l benzint sikerült 150 Km alatt megennie.
Amiket cseréltem: Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, gyertya-kábelek, elosztófedél, rotor, termosztát, ventillátor kapcsoló gomba, hőmérséklet jeladó, hűtőfolyadék. Alapjárati motort kitakarítottam, az alapjárat alapvetően jó. Motor könnyen indul, egyenletesen jár.

A gyertyák cseréjénél azt vettem észre, hogy a gyertyák nagyon kormosak, a porcelán töve megégett. (NGK került bele és az is volt benne.)
A vízhőmérséklet normál üzemben jellemzően 80 fok magasságában áll. Felmegy 90 fölé és ekkor be is kapcsol a hűtő ventillátor, de nem 90-re viszi le, hanem 80-ra. (92/107-es a gomba.) Szóval valamiért jellemzően nem üzemi hőfokon van az autó.
Hátul a kipufogóból "túráztatásnál" fekete valamit fröcsköl. Erősen benzin szagú is. Nem olaj, mert az olaj szép áttetsző maradt a csere után és nem is eszi. (500Km-t mentem el látható fogyás nélkül.) A kipufogó középső dobja ki van herélve. (Csere folyamatban.)

Lambda: Kivillogtattam és lambda hibát mutatott. Miután megnéztem, hogy mennyibe kerül és túltettem magam a heveny infarktuson, megnéztem, hogy nem-e a vezeték van leszakadva. Kiderült, hogy a lambda vezetéke kétszeresen "csokival" toldott. Megmozgattam, levettem az akkut és azóta nincs hibajel. Ha a computer-t kivillogtatom, akkor semmiféle hibát nem jelez.

Két hibát tapasztalok: Menet közben mondjuk folyamatos 60-nál, negyedikben időnként ránt egyet. Nem "ledödörög", hanem megrántja az autót.
A másik a fogyasztás és ez az, ami vállalhatatlan - ez tesz elkeseredetté. Annyit még meg tudok csinálni, hogy a lambdát kiveszem, a csokikat kiiktatom a rendszerből és megforrasztom a vezetékeket. De itt elfogyott a tudomány.

Link to comment
Megosztás:

El vagyok keseredve. Adott egy C20NE, amit nemrégiben vásároltam. Elég sok mindent csináltam már rajta a szokásos olajcserén felül is és tegnap meglett az első mérhető fogyasztás eredménye is: 24l benzint sikerült 150 Km alatt megennie.

Amiket cseréltem: Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, gyertya-kábelek, elosztófedél, rotor, termosztát, ventillátor kapcsoló gomba, hőmérséklet jeladó, hűtőfolyadék. Alapjárati motort kitakarítottam, az alapjárat alapvetően jó. Motor könnyen indul, egyenletesen jár.

A gyertyák cseréjénél azt vettem észre, hogy a gyertyák nagyon kormosak, a porcelán töve megégett. (NGK került bele és az is volt benne.)

A vízhőmérséklet normál üzemben jellemzően 80 fok magasságában áll. Felmegy 90 fölé és ekkor be is kapcsol a hűtő ventillátor, de nem 90-re viszi le, hanem 80-ra. (92/107-es a gomba.) Szóval valamiért jellemzően nem üzemi hőfokon van az autó.

Hátul a kipufogóból "túráztatásnál" fekete valamit fröcsköl. Erősen benzin szagú is. Nem olaj, mert az olaj szép áttetsző maradt a csere után és nem is eszi. (500Km-t mentem el látható fogyás nélkül.) A kipufogó középső dobja ki van herélve. (Csere folyamatban.)

Lambda: Kivillogtattam és lambda hibát mutatott. Miután megnéztem, hogy mennyibe kerül és túltettem magam a heveny infarktuson, megnéztem, hogy nem-e a vezeték van leszakadva. Kiderült, hogy a lambda vezetéke kétszeresen "csokival" toldott. Megmozgattam, levettem az akkut és azóta nincs hibajel. Ha a computer-t kivillogtatom, akkor semmiféle hibát nem jelez.

Két hibát tapasztalok: Menet közben mondjuk folyamatos 60-nál, negyedikben időnként ránt egyet. Nem "ledödörög", hanem megrántja az autót.

A másik a fogyasztás és ez az, ami vállalhatatlan - ez tesz elkeseredetté. Annyit még meg tudok csinálni, hogy a lambdát kiveszem, a csokikat kiiktatom a rendszerből és megforrasztom a vezetékeket. De itt elfogyott a tudomány.

Pedig a lambda miatt fogyaszthat sokat, sőt, ha előtte valahol van egy kis repedés és plusz levegőt szipákol, akkor is (NGK-t tudsz 15 körül venni már). Ebben van légmennyiség mérő ugye? Annak a környékét is nézd át, nem e repedt a cső. Ennek normál használattal 8 környékén kellene ennie, városban inkább 9-10, de meg lehet vele 15öt is etetni.

Link to comment
Megosztás:

Meg arra lennék kiváncsi hogy motortérben levő enyhén repedt benzin csövet hogy lehet cserélni. A vezetékbe van építve egy kerek valami, es annak a csatlakozásán szivárog. Majdnem lambdaszonda felett a klíma kompresszor mellett. Lehet ilyet újabb kapni, es hogy csereljem?

Link to comment
Megosztás:

El vagyok keseredve. Adott egy C20NE, amit nemrégiben vásároltam. Elég sok mindent csináltam már rajta a szokásos olajcserén felül is és tegnap meglett az első mérhető fogyasztás eredménye is: 24l benzint sikerült 150 Km alatt megennie.

Amiket cseréltem: Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, gyertya-kábelek, elosztófedél, rotor, termosztát, ventillátor kapcsoló gomba, hőmérséklet jeladó, hűtőfolyadék. Alapjárati motort kitakarítottam, az alapjárat alapvetően jó. Motor könnyen indul, egyenletesen jár.

A gyertyák cseréjénél azt vettem észre, hogy a gyertyák nagyon kormosak, a porcelán töve megégett. (NGK került bele és az is volt benne.)

A vízhőmérséklet normál üzemben jellemzően 80 fok magasságában áll. Felmegy 90 fölé és ekkor be is kapcsol a hűtő ventillátor, de nem 90-re viszi le, hanem 80-ra. (92/107-es a gomba.) Szóval valamiért jellemzően nem üzemi hőfokon van az autó.

Hátul a kipufogóból "túráztatásnál" fekete valamit fröcsköl. Erősen benzin szagú is. Nem olaj, mert az olaj szép áttetsző maradt a csere után és nem is eszi. (500Km-t mentem el látható fogyás nélkül.) A kipufogó középső dobja ki van herélve. (Csere folyamatban.)

Lambda: Kivillogtattam és lambda hibát mutatott. Miután megnéztem, hogy mennyibe kerül és túltettem magam a heveny infarktuson, megnéztem, hogy nem-e a vezeték van leszakadva. Kiderült, hogy a lambda vezetéke kétszeresen "csokival" toldott. Megmozgattam, levettem az akkut és azóta nincs hibajel. Ha a computer-t kivillogtatom, akkor semmiféle hibát nem jelez.

Két hibát tapasztalok: Menet közben mondjuk folyamatos 60-nál, negyedikben időnként ránt egyet. Nem "ledödörög", hanem megrántja az autót.

A másik a fogyasztás és ez az, ami vállalhatatlan - ez tesz elkeseredetté. Annyit még meg tudok csinálni, hogy a lambdát kiveszem, a csokikat kiiktatom a rendszerből és megforrasztom a vezetékeket. De itt elfogyott a tudomány.

Szia!

Az Astra meg még mindig itt áll az udvaron :) Az NGK gyertyát dobd ki belőle,és vegyél bele gyári GM-et.Minden valószínűséggel a rángatás meg fog szűnni.Megnézem,hogy megvan-e valahol a lambdaszonda amit kibontottam a másik Vectrából.Az is C20NE-s volt 1993-as.Ha megtalálom neked adom.Ha a vízhőfok mutatóra hagyatkoztál csak akkor az nem pontos.Nekem is mindig az első vonalnál állt.Ott van a 90 fok,csak nem jól skálázták be.1992 utániba már jól mutat.Ha neked olyan van akkor tényleg nem jó.A termosztát is lehet újonnan rossz.Én is 2-szer cseréltem egymás után,ráadásul beletört a blokkba az egyik csavarja.

Link to comment
Megosztás:

Voltam a minap bontóban. A bontós rákeresett a neten, hogy mennyi is egy lambda, majd dúrt nekem egyet. és közölte, hogy 8 ezer. (Ami az autóban van, az bizalomgerjesztőbben néz ki.) Nevettünk egyet és nem hoztam el. Találtunk Marelli univerzálist 9,4-ért. Ez persze új. Ez, meg a középső kipufogó dob rákerül és meglássuk. Egyszerűen nem lehet más baja. Majd beszámolok, hogy mire jutottam.

Geopake! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha a vízhőfok mutatóra hagyatkoztál csak akkor az nem pontos.Nekem is mindig az első vonalnál állt.Ott van a 90 fok,csak nem jól skálázták be.1992 utániba már jól mutat.Ha neked olyan van akkor tényleg nem jó.

Ez marhaság. Gondolod hogy egy autógyár elkövet egy olyan hibát hogy rosszul skálázza be a műszereket? Ki kell cserélni a műszer vízhőfokjeladóját, és máris pontos lesz.

@Dovi: pedig pont a lambda az amiből csak gyárit (Bosch) érdemes venni, még akkor is ha sok tízezer forintba kerül. Az összes többi gyártmány max. egy évig fogja bírni (tapasztalat), és utána úgyis megveszed a gyárit...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.