Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

reggel egyáltalán nincs izzitás, vagy csak a müszerfalon nem jelez, de indul az autó?

ugyanis a x20dth motor a motor beinditásakos, és utána izzit, a müszerfalon csak a nagy hidegben jelenik meg az izzitás szimbólum...

szóval ha pöccre indul, de nincs jelzés, akkor jó az....

Elküldve

Reggel egyáltalán nincs izzitás,a müszerfalon nincs jelzés és nehezen indul.Ha levesszük a csatlakozot a höérzékelöröl,izzit és elsökulcsra indul.

Elküldve

szóval akkor ujra:

gyujtás ráadásakor nincs jelzés egyiknél se.

ha izzitási baja van, akkor a motor beinditása után világit a motorkontrol, és a vezérlőegység tárol egy izzitási áramkör hibát. ha ez nincs, akkor lehet hogy az izzitógyertyák szorulnak cserére, vagy a motor kopott, és azért indul nehezen. vagy az adagoló kopott, és az inditási szállitásnáál a gázolaj mennyiség kevés.

ha lehuzod a csatit, akkor a vezérlő érzékel egy -40 fokot, és azért izzit.

de ez igy nem jó.

vigyétek el hozzáértő opel szervizbe, és ne sufniba, aki müszerrel meg tudja nézni az izzitást.

Elküldve

Bocs,hogy eddig nem jeleztem,a motor kód Y20DTH.

A kocsit megnézte egy szaki valami teszterrel,ö mondta,hogy a höérzékelő hibás.Miután lecseréltük az érzékelőt,ráadtuk a gyujtást és probáltuk inditani,de nagyon nehezen indult be(4-5 kulcsra).Ekkor lehuztuk a csatlakozot,hogy ellenőrizzük,visszaraktuk-e rendesen.

Mindez reggel,hideg motorral,azelőtt nem volt mág beinditva.

A motorkontrol nem világit,ezért vagyunk zavarban.

Hozzáértő szerviz nálunk nagyon ritka és tőlünk elég távol van.

Elküldve

dede. lelevegősödhet ott...

de akkor mért indul könnyen ha izzitanak lehuzott hőmérsékletjeladónál?

biztos ott könnyebben gyullad a pici gázolaj... :roll:

Elküldve

Szerintem azért indult könnyen a lehúzott csatlakozónál, mert előtte beindították már egyszer. Én legalább is így értelmeztem Kovacs válaszát.

Elküldve
Igen,a hőérzékelő cseréje után nagy nehezen beinditottuk egyszer,majd utánna probálkoztunk a lehuzott csatlakozoval.

meg kell nézni a résolajcsöveket is, mert ott le tud levegősödni a rendszer.

Elküldve

Köszi a segitséget,holnap megkeresem a havert és leellenőrizzük a csöveket is.Lehet,hogy buta kérdés,de mi az a résolajcső?

Még az lenne a kérdésem,milyen tipusu teszterrel lehet ezt a kocsit ellenőrizni?Az OBD-II jó-e hozzá?

Elküldve
Még az lenne a kérdésem,milyen tipusu teszterrel lehet ezt a kocsit ellenőrizni?Az OBD-II jó-e hozzá?

Van egy doksim, ami azt irja, hogy 96-2001-ig EOBD csati van a kocsiban. Ha minden igaz, ebben az esetben házilag is le lehet kérni a hibakódot, de törölni nem lehet.:oops:

Elküldve

Már ne haragudj, de G astrád van és sokallod a 2ezret? Majd mikor körbejártál 3-4 bontót és nem lesz egyiknél sem ilyen (vagy ha lesz akkor 1000-1500ért), vagy 4-5 üzletet 5-600 forintért körbetelefonáltál, akkor marad 2 opciód. Vagy nem lesz ilyened, Vagy megveszed 2000-ért, de akkor mindennel együtt már olyan 5-6000-nél fogsz tartani a ráfordításokkal.

Cartárs!! 2 McD menü ára!!!

Nem járok Mekibe... elvből :D)

Tényleg tudnék még mit enni a hónap végén, ha a megvenném. De szerintem pofátlanság egy ilyen feliratért elkérni 2000-et. Egyszerűen nekem annyit nem ér. Szeretem és gondozom is a kocsimat, de megszállott nem vagyok.

Bár lehet, hogy ezer más dologra kidobok sokkal több pénzt, ami talán felesleges is, de nekem ez ennyit nem ér. Azért is kérdeztem, hogy tudtok-e egy helyet, ahol esetleg olcsóbb.

Egy megoldás még maradt: ezt kérem karácsonyra :D

Elküldve
Hey, Blitz!

Érdekelne a műhelyed! Mit kóstálna 1 szívósor+fúvóka-tisztítás akciós áron? :( Néha rángat a vas meg időnként leáll. Mióta megvan (2003 febr.), nem volt kipucolva belőle a városi mocsok :? .

Még 1 kérdés: motor/motortér-tisztítást vállaltok? Ha nem, tudtok vkit?

Písz

Elküldve

Üdvözöllek!

Gyere és nézd meg.

Ezt nem pontosan értem.

Esetleg valami beltér tisztító adalékra gondolsz, vagy szedjük szét darabokra és mosás után rakjuk össze?

Elküldve
Hi, Blitz!

Köszi a zinvitálást, de kérlek, mondj 1 címet, mert az fontos :wink: !

2. Szívósor-tisztítás: a légszűeő 1 csőben folytatódik, a cső 1 kerek vmiben a motor fölött/mögött 2 csavarral. Namost. 2 csavar kiteker, kerek valami fedele leszed, belül koromszerű mocsoklerakódás. Ez a lát6ó rész, beljebb nem mentem. Sztem ezért rángat. Valamint szokták tisztítani az injektort (vmi adalékkal; én is csináltam 1szer az F Astrámon). Néha felvillan a szervíz-lámpa, ilyenkor komolyabb gázfröcsi és ideig-óráig okay, de ez így nem túl egészséges, meg aztán unom is.

3. a motoromon 2 és fél év kosza-pora tartózkodik, ezt kéne eltüntetni, h szép tiszta csilivili l1en. Már ciki kinyitni a motorteret...

Ezek a feladatok, Uram :(

Üdvelet

Elküldve

RASTALOS!

Motormosás: venni kell 1 liter Brigenyót a Tecsóban vagy bárhol cca. 500.-, beletöltöd egy olyan literes virágspricnibe (kapható kb. 200.-ért). Elmész egy olyan kútra, ahol van pénzbedobós nagynyomású kézimosó, bespricceled a motorteret, ahol éred, vársz 10 minicc és lenyomatod a gőzberetvával. Ha még koszosnak találod, megismétled.

Én soxor lemostam így az F-t meg már a G-Asztmát is. F-en még letakartam az elosztót meg riasztót meg gen-t. G-n már csak a generátort.

De igazán az a lényeg, hogy ha kész vagy, told félre a kocsit és várj nyitott tetővel kb 20 percet. , hadd száradjon. Nekem soha semmilyen beázásom nem volt. Ez a minimum ép, gyári csatlakozókkal. Persze fusizott kábelek beázhatnak, meg nem kell 1 centiről nyomatni egy csatit.

Elküldve
RASTALOS!

Motormosás: venni kell 1 liter Brigenyót a Tecsóban vagy bárhol cca. 500.-, beletöltöd egy olyan literes virágspricnibe (kapható kb. 200.-ért). Elmész egy olyan kútra, ahol van pénzbedobós nagynyomású kézimosó, bespricceled a motorteret, ahol éred, vársz 10 minicc és lenyomatod a gőzberetvával. Ha még koszosnak találod, megismétled.

Én soxor lemostam így az F-t meg már a G-Asztmát is. F-en még letakartam az elosztót meg riasztót meg gen-t. G-n már csak a generátort.

De igazán az a lényeg, hogy ha kész vagy, told félre a kocsit és várj nyitott tetővel kb 20 percet. , hadd száradjon. Nekem soha semmilyen beázásom nem volt. Ez a minimum ép, gyári csatlakozókkal. Persze fusizott kábelek beázhatnak, meg nem kell 1 centiről nyomatni egy csatit.

opel könyvbe azt írják, hogy azért ezt azért nem kell soxor csinálni

Az alvázmosásnál pedig ki is emelik, hogy nem szabad, mert lemosol vmi védőréteget

Elküldve
Ha jól sejtem, akkor a kutaknál sem örülnek a motormosásnak.

Miért nem örülnek? Az egy zárt rendszerű fizetős, kézi automosó. Olajat, szutykot, veszélyes anyagot máshonnan is lemosol a kocsidról.

S ettől, hogy évente kb. 2x lemosod a motorteredet, nem lehet problémád. Akkor ilyen alapon nehogy menjél szakadó esőben 120-al, mert bespriccel a víz!!

Szerintem a kosz és olajos réteg lemosása kifejezetten jót tesz a motornak, pl. hűtés hatékonysága, valamint a kosz a különböző gumi alkatrészeknek sem használ.

Amellett egy tiszta motoron esetleg hamarabb észreveszel szivárgást, törést, repedést.

És szerintem, ha viszed szervízbe, kifejezetten örülnek neki, ha tiszta az autó. Én legalábbis mindig úgy viszem. :wink:

Amu, nem tudom, milyen védőréteget (az alvázvédő bevonatra gondolsz?) mosok le ezzel, de ha a téli só valamint a felcsapodó kövek hatására gondolok, régen rossz, ha egy kicsit nagyobb nyomású meleg víz károkat okozhat benne. Ha jól emlékszem, a rendszeres téli alvázmosást kifejezetten javasolják.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.