Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok Bobo vagyok én egy 99' G Astra 1.4 16V egr szelepet keresnék vagy ötleteket miért rángat az auto 2-3 ezer között ill nött a fogyastásom is a gyujtásra gyanakodtam ill azt mondták az a baj azt most kicseréltem de nem változott ötleteket kérnék ebben Válaszokat elöre is köszi.....

Szia! A fordulatszámmérő nem jár ide-oda gyorsitáskor? Nem lomhább mint máskor?

Link to comment
Megosztás:

Pukkadozik? Azaz hangosan pukkan a kipufogó néha vagy mit jelent ez pontosan? Sajna nincs rá ötletem mi lehet, csak érdeklődöm... Ha tudsz még közlekedni vele, csütörtök este gyere ki a Lurdyhoz. Meghallgajuk, hátha vki tud rá vmit mondani.

A pukkadozás a nem megfelelő benzinnyomás miatt volt.

Köszönöm mindenkinek a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

"Egyébként ha nem akarsz nagyon belenyúlni, talán a legtisztább ügy az lenne, ha egy ISO hosszabbítón (kb. 1 ezres lehet) vagdalnád a vezetéket, akkor a gyári kábel megmarad. Másrészt, ekkor csak azok a kábelek lennének bekötve, és úgy, ahogy az a fejegységnek kell. "

Ezt az ötletet ezennel lenyúlom Magamnak is! Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia! A fordulatszámmérő nem jár ide-oda gyorsitáskor? Nem lomhább mint máskor?

Szia Gyorsitáskor nem ugrál lomhább e azt nem veszem észre de kicsit többet eszik és csk 2-3000 között van ez a toporgás ott ha tartom a fordulatot 2500 on az ugy 60 km/o akkor látni a fordmárön hogy ugrál olyan 200-at mintha kihagy a gyujtás vagy valami jeladó nemtudom ... Vettem egy kábelt opel tech2 de a p4em nem nagyon kezeli a progikat amit leszedtem hozzá... Egyedül a hibakodokat tudom kiolvasni de az meg nincs.... De ugy látom elég sok mindenkinek ez a probléma a rángatás....

Link to comment
Megosztás:

Ja, remélem 2001 utáni az Astrád, mert a színeket ilyen kapcsrajzról néztem le. Ha valami nem stimmt, akkor szólj, megnézem a korábbi kapcsrajzokat is.

Hali!

Jól értem, hogy Neked megvannak az Astra kapcsolási rajzai? Mert engem a tempomat bekötése érdekelne, az én autómban sajnos nincs bekábelezve. Publikusak ezek a rajzok? Ha igen akkor szívesen fogadnám, ha elküldöd valahogy.

Link to comment
Megosztás:

Szia Gyorsitáskor nem ugrál lomhább e azt nem veszem észre de kicsit többet eszik és csk 2-3000 között van ez a toporgás ott ha tartom a fordulatot 2500 on az ugy 60 km/o akkor látni a fordmárön hogy ugrál olyan 200-at mintha kihagy a gyujtás vagy valami jeladó nemtudom ... Vettem egy kábelt opel tech2 de a p4em nem nagyon kezeli a progikat amit leszedtem hozzá... Egyedül a hibakodokat tudom kiolvasni de az meg nincs.... De ugy látom elég sok mindenkinek ez a probléma a rángatás....

Csak azt tudom mondani amit nekem mondtak hogy: a benzinszivattyunak az alján a tankban van egy előszűrője azt tisztitsd ki. Nálam bevált. Kiszedni nem nagy dolog, csak a tömitésre figyelj nehogy begyürődjön. A szűrőt ketté lehet venni. Egy kis féktisztitó spray és kész. Ja és egy benzinszűrő sem árt neki.

Link to comment
Megosztás:

Mert engem a tempomat bekötése érdekelne, az én autómban sajnos nincs bekábelezve. Publikusak ezek a rajzok? Ha igen akkor szívesen fogadnám, ha elküldöd valahogy.

Ha pedig ember kell aki olcsóé megcsinálja, GM minőségben és alkatrészekkel..szólj!

Link to comment
Megosztás:

Letöltheted ITT (1998-) és ITT (2001-)

Ha értelmezésben kell segíteni, szólj.

Köszi a gyors választ, letöltöttem, megsasoltam, aztán rádöbbentem hogy ez német sajnos. Én nem vagyok villanyász, és németül se tudok, de apósom autóvillamosság szerelő, talán ő meg tudja majd nézni, csak ő meg 230km-re lakik, de azért ha tudsz és ráérsz segíthetsz. Ahogy mondtam tempomat teljes bekábelezéséről volna szó. 2005-ös a verdám. Szóval ha tudod melyik lapot kell néznem akkor az máris nagy segítség. Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ha pedig ember kell aki olcsóé megcsinálja, GM minőségben és alkatrészekkel..szólj!

Köszi! Írtam már az extrafelszereltségek topikba, de ott nem találtam a választ. Szóval persze, hogy kell az ember, mennyiért, hol, mennyi idő alatt?

Először megnézem magam mit tehetek, aztán ha végképp nem megy akkor majd a hozzáértők megoldják.

Link to comment
Megosztás:

Csak azt tudom mondani amit nekem mondtak hogy: a benzinszivattyunak az alján a tankban van egy előszűrője azt tisztitsd ki. Nálam bevált. Kiszedni nem nagy dolog, csak a tömitésre figyelj nehogy begyürődjön. A szűrőt ketté lehet venni. Egy kis féktisztitó spray és kész. Ja és egy benzinszűrő sem árt neki.

Köszi a válasz a szüröt már kicseréltem de az ötlet nagyon jó hétvégén megnézem hátha az a baja

Link to comment
Megosztás:

Közben megnéztem alaposabban, és persze le van írva angolul is. :rolleyes: Meg is találtam a 60. oldalon (cruise control), de egyelőre nem értek belőle sokat.

Ja, akartam is mondani <_<

Szóval egyszerű kapcsrajz - csak elsőre nem olyan jól átlátható, de ha ráérzel a rendszerre, már megy. Ami lényeges, hogy ha egy vezeték végén felirat és egy szám van (pl. WEG 3240) akkor a felirat a funkcióra utal, a szám első két jegye az oldal, ahol a vezeték folytatódik, a második két jegy pedig az oldalon lévő (vízszintes) pozíció. Így már könnyebb végigkövetni mi hova megy.

A lap tetején fel van tüntetve, hogy az ábrázolt részegységek konkrétan mik - pl. vezérlők (Axx) , kapcsolók (Sxx), csatlakozók (Xxx), stb.stb. Bal oldalt van a jelölés, aztán a név németül és angolul, jobb oldalt a pozíciója az oldalon. A csatlakozóknál az ábrán mindig meg van adva, melyik kontaktusra megy a drót. Ahol érdekes lehet, ott mindenütt meg van adva a vezeték keresztmetszete négyzetmm-ben (pl. 0.5) illetve a színe - ez német rövidítéssel. Kis segítség:

SW - fekete, RT - piros, BL - kék, GN - zöld, GR - szürke, WE - fehér, GE - sárga, BR - barna, stb.stb.

A vezetékeknél gyakran fel van tüntetve a motorvariáns is. (pl. Y17DT, stb.)

A 60. oldalon konkrétan csak a vezérlő van - de ezt csak az X16XEL motorokhoz építik be. A kapcsoló maga a 8. oldalon van és itt láthatod, hogy az összes többi variánsnál a motorvezérlőbe futnak a kábelek. Ez azt jelenti, hogy lehetséges, hogy a bajuszkapcsoló cseréjével (meg pár plusz extra, pl. kuplung kapcsoló beszerelésével) már müxik is a tempomat. De sajnos egyáltalán nem biztos, hogy tényleg megvan a kábel a kapcsoló és a komputer között - ha nincs, mert spóroltak a gyárban, akkor inkább szakemberrel szereltesd be a cuccot. Nem jó ómen a komputer csatiját gányolni... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ja, akartam is mondani :rolleyes:

Szóval egyszerű kapcsrajz - csak elsőre nem olyan jól átlátható, de ha ráérzel a rendszerre, már megy. Ami lényeges, hogy ha egy vezeték végén felirat és egy szám van (pl. WEG 3240) akkor a felirat a funkcióra utal, a szám első két jegye az oldal, ahol a vezeték folytatódik, a második két jegy pedig az oldalon lévő (vízszintes) pozíció. Így már könnyebb végigkövetni mi hova megy.

A lap tetején fel van tüntetve, hogy az ábrázolt részegységek konkrétan mik - pl. vezérlők (Axx) , kapcsolók (Sxx), csatlakozók (Xxx), stb.stb. Bal oldalt van a jelölés, aztán a név németül és angolul, jobb oldalt a pozíciója az oldalon. A csatlakozóknál az ábrán mindig meg van adva, melyik kontaktusra megy a drót. Ahol érdekes lehet, ott mindenütt meg van adva a vezeték keresztmetszete négyzetmm-ben (pl. 0.5) illetve a színe - ez német rövidítéssel. Kis segítség:

SW - fekete, RT - piros, BL - kék, GN - zöld, GR - szürke, WE - fehér, GE - sárga, BR - barna, stb.stb.

A vezetékeknél gyakran fel van tüntetve a motorvariáns is. (pl. Y17DT, stb.)

A 60. oldalon konkrétan csak a vezérlő van - de ezt csak az X16XEL motorokhoz építik be. A kapcsoló maga a 8. oldalon van és itt láthatod, hogy az összes többi variánsnál a motorvezérlőbe futnak a kábelek. Ez azt jelenti, hogy lehetséges, hogy a bajuszkapcsoló cseréjével (meg pár plusz extra, pl. kuplung kapcsoló beszerelésével) már müxik is a tempomat. De sajnos egyáltalán nem biztos, hogy tényleg megvan a kábel a kapcsoló és a komputer között - ha nincs, mert spóroltak a gyárban, akkor inkább szakemberrel szereltesd be a cuccot. Nem jó ómen a komputer csatiját gányolni... <_<

Köszi a segítséget, annak ellenére, hogy értem mit írtál, meg a rajzot is, azt hiszem inkább a szakemberre bízom.

Azt meg lehet csinálni valahogy, hogy a központi kijelzőn megjelenjenek a rádió adatai? Nem gyári a rádióm (Blaupunkt), de van rajta egy csatlakozó amire rá is meg a kijelző csatija, de mégse mutat semmit.

Esetleg tud valaki olyat, hogy fogyasztási vagy bármilyen motordiagnosztikai adatot kiírjon? Mert hogyha kb 5 mp-ig nyomva tartom a két óraállító gombot akkor a bal alsó sarokban kiírja a sebességet digitálisan (legalábbis szerintem azt), de a többi adat nem tudom mi. És e miatt gondolom, hogy talán valami mást is ki lehetne csikarni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, annak ellenére, hogy értem mit írtál, meg a rajzot is, azt hiszem inkább a szakemberre bízom.

Azt meg lehet csinálni valahogy, hogy a központi kijelzőn megjelenjenek a rádió adatai? Nem gyári a rádióm (Blaupunkt), de van rajta egy csatlakozó amire rá is meg a kijelző csatija, de mégse mutat semmit.

Esetleg tud valaki olyat, hogy fogyasztási vagy bármilyen motordiagnosztikai adatot kiírjon? Mert hogyha kb 5 mp-ig nyomva tartom a két óraállító gombot akkor a bal alsó sarokban kiírja a sebességet digitálisan (legalábbis szerintem azt), de a többi adat nem tudom mi. És e miatt gondolom, hogy talán valami mást is ki lehetne csikarni belőle.

Központi kijelzőhöz adapter kell. Attól még, hogy a csati stimmel, nem feltétlenül ugyanaz az adatprotokoll. Több márkához, köztük a Blauhoz egyébként lehet ilyet kapni - Speednek van is az autójában, jól működik.

A gyári BC másfajta (MID) kijelzővel működik. Ahhoz is kell bajuszkapcsolót cserélni (a másikat), mert hálistennek persze ott a működtetőgombja. Tehát TID-ről MID-re csere, bajuszkapcsoló, és utána még elvben lehet, hogy Opel szervízben be kell állíttasd (mert nem biztos, hogy az új MID pont olyan motoros autóból van, mint a tiéd). A csere egyébként nem egyszerű, mert a TID-re nincs kikábelezve egy csomó jel a komputerből, más a csatija is. Szóval nem egy félórás mutatvány.

Egyszerűbb lehetőség - a meglévő TID displayre megcsinálni a kijelzést. Ehhez szintén sokat kell mókolni. Szerencsére van Opel16v car-társnak kész megoldása - nézd meg itt: BCWEB

Link to comment
Megosztás:

Központi kijelzőhöz adapter kell. Attól még, hogy a csati stimmel, nem feltétlenül ugyanaz az adatprotokoll. Több márkához, köztük a Blauhoz egyébként lehet ilyet kapni - Speednek van is az autójában, jól működik.

A gyári BC másfajta (MID) kijelzővel működik. Ahhoz is kell bajuszkapcsolót cserélni (a másikat), mert hálistennek persze ott a működtetőgombja. Tehát TID-ről MID-re csere, bajuszkapcsoló, és utána még elvben lehet, hogy Opel szervízben be kell állíttasd (mert nem biztos, hogy az új MID pont olyan motoros autóból van, mint a tiéd). A csere egyébként nem egyszerű, mert a TID-re nincs kikábelezve egy csomó jel a komputerből, más a csatija is. Szóval nem egy félórás mutatvány.

Egyszerűbb lehetőség - a meglévő TID displayre megcsinálni a kijelzést. Ehhez szintén sokat kell mókolni. Szerencsére van Opel16v car-társnak kész megoldása - nézd meg itt: BCWEB

Huh! Először kínai volt, de miután elolvastam a linken lévő dolgokat már értem. :rolleyes: Köszi!

Ez a BC-kitt tetszik, valószínű meglepem magam vele, csak az asszony ne tudja meg...

Erről a Balupunkt rádióhoz való adapterről tudsz valamit (pl.: hol lehet kapni?), vagy keressem Speedet?

És bocs a sok kérdésért, zaklatásért...

Link to comment
Megosztás:

Huh! Először kínai volt, de miután elolvastam a linken lévő dolgokat már értem. :rolleyes: Köszi!

Ez a BC-kitt tetszik, valószínű meglepem magam vele, csak az asszony ne tudja meg...

Erről a Balupunkt rádióhoz való adapterről tudsz valamit (pl.: hol lehet kapni?), vagy keressem Speedet?

És bocs a sok kérdésért, zaklatásért...

eBayen tudok ilyet, szerintem nem drága.

De a Blaupunkt magyarországi disztribútora (Bosch asszem?) is elvileg forgalmaz ilyet, csak én nem tudom hol, mennyiért.

Link to comment
Megosztás:

jajaja. Na jó régen jártam már itt is! <_<

Szóval nekem tényleg van az autómban. Egy sima Interface kábel. Azért figyelni kell rá, hogy milyen rádióhoz valót veszel.

Általában - úgy tudom - hogy a legtöbb blaupunkthoz azonos fajta való.

Egyébként pedig annyi az egész, hogy bedugod a rádió és az autó közé... (persze úgy gondolom, hogy a csatlakozókat) és már megy is.

Az ára nem olcsó, 15-20e körül lehet.

De kényelmes és jól néz ki! ;)

Nekem tetszik! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

most vettem a hétvégén egy gyönyörü y1.7 75le. G ASTRA combi 6 éves azt szeretném megtudni hogy az természetes dolog -e hogy 1500-as fordulat után kezdem érezni hogy a PÓNIK elindulnak az elödjénél az F ASTRÁNÁL mintha hamarabb kelte volna életre a ponik kösz a választ .

Link to comment
Megosztás:

most vettem a hétvégén egy gyönyörü y1.7 75le. G ASTRA combi 6 éves azt szeretném megtudni hogy az természetes dolog -e hogy 1500-as fordulat után kezdem érezni hogy a PÓNIK elindulnak az elödjénél az F ASTRÁNÁL mintha hamarabb kelte volna életre a ponik kösz a választ .

Teljessen normális jelenség egy turbódízel gépnél,hogy 1500rpm felett kezd el húzni!Ott kezd tölteni a turbó!

Jó minőségű olaj,melegítés indulásnál és hűtés nagyobb hajsza után 1-2percet és a világból kimegy a túrós!

Link to comment
Megosztás:

Teljessen normális jelenség egy turbódízel gépnél,hogy 1500rpm felett kezd el húzni!Ott kezd tölteni a turbó!

Jó minőségű olaj,melegítés indulásnál és hűtés nagyobb hajsza után 1-2percet és a világból kimegy a túrós!

akkor sem fog jobban menni ha egy kicsivel több nyálat ad neki az ember mert a réginél ez történt és még csak nem is füstölt csak akkor ha hirtelen lepadloztam ami nem fordult sürün elö mit jelent a jominöségü oil????????

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.