Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

na ne mááááááááá........a Merci autómentővel kimész küldöldre, akkor 1000 km ként fékezel egy picit....

a városban meg 1 km ként 5 nagyot.... :lol:

:smt018 :smt019

Csak bekföldön használtuk és városban is mentünk vele.

Jó, lehet hogy igazad van, de akkor 5ezrenként betétet kell cserélni??? Vagy ne foglalkozzak vele, mert újra bekopik és működik tovább rendesen.

Nem lehet mindig kicsiket fékezni, mert vannak helyzetek sajnos, amikor meg kell taposni. Vagy inkább a karosszériát javíttassam? Az biztos nem garis :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Jaj, Uhu ne bosszants már!!! :wink: Kezdesz olyan lenni, mint egy informatikus!!! :wink: "A hiba a felhasználóban van, blablablabla..." :lol:

Azért van benne valami. A számítógép nem az óhajaidat, hanem a parancsaidat teljesíti.

Elektronikában dolgozom, és azt vallom egy készülék megbízhatósága ott kezdődik, ha a kezelőszerveivel nem lehet benne kárt tenni.

Na az autó nem ilyen! Mármint a gépészeti rész biztosan nem. Erről jut eszembe: majális alkalmával vittek egy WagonR-el. A srác 1800 fölé nem ment és már alapjárat alá esett a motor mire durva gázzal "gyorsított". Kicsit finoman célozgattam és kiderült előtte egy dízel citroent vezetett. Próbáltam mondani neki, alacsony ford.számnál ne nagy gáz ha menni akarsz pedig hadd pörögjön, de semmi, pedig ford.sz. mérő is volt benne. Ezt is bírnia kell, vagy ilyenkor mi sínyli meg, vagy semmi gond csak más vezetési stílus. A garanciánál ez kiderülhet és ha igen?

Link to comment
Megosztás:

Az előző inkább a szervízbe kellett volna bocs!

Komolyan: Ne kelljen már végigmásznom az összes hozzászólást. A dátum ok, de időpont és hol az nem. Gondolom a gyár sem csak egy utcahoszz, ha ott kell találkozni. Névsor és adatok elég ott a helyszínen? Bocs, ez körülményesnek látszik, de tudom, hogy nálunk ez kicsit bonyolult és gondolom ott is vannak szabályok.

Ha van igény egy atomerőmű látogatásra szívesen megszervezem. :!:

Link to comment
Megosztás:

Az előző inkább a szervízbe kellett volna bocs!

Komolyan: Ne kelljen már végigmásznom az összes hozzászólást. A dátum ok, de időpont és hol az nem. Gondolom a gyár sem csak egy utcahoszz, ha ott kell találkozni. Névsor és adatok elég ott a helyszínen? Bocs, ez körülményesnek látszik, de tudom, hogy nálunk ez kicsit bonyolult és gondolom ott is vannak szabályok.

Ha van igény egy atomerőmű látogatásra szívesen megszervezem. :!:

bizony lenne, én pl. szivesen mennék ilyenre!!!

de ha lehet akkor már csak szeptember körülre szervezd.... :wink:

Link to comment
Megosztás:

bizony lenne, én pl. szivesen mennék ilyenre!!!

de ha lehet akkor már csak szeptember körülre szervezd.... :wink:

Jó. A konkrét dolgokat majd jelzem és akkor lehet névsort nyitni. Itt igazi név és személyigazolványszám kell, majd jó előre. Ez nem publikus dolog tudom és ezért majd valamit kitalálunk a jelentkezésre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondoltam ismét megkérdezlek Titeket egy kis problémáról, mert mindig korrekt válaszokat kaptam.

Szóval a digitális km óra távolságmérő részében (nem az össz, hanem a mérhető) az utolsó számjegy 1-2 vonalkája nem ég. Pl: hiányzik a 3-as szám alja.

Más már tapasztalt ilyet (a kocsi '99es)?

Esetleg javítani lehet ezt?

Úgy vettem észre, hogy több napos durva eső után kezdte ezt csinálni.

Üdv,

Edgeri

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondoltam ismét megkérdezlek Titeket egy kis problémáról, mert mindig korrekt válaszokat kaptam.

Szóval a digitális km óra távolságmérő részében (nem az össz, hanem a mérhető) az utolsó számjegy 1-2 vonalkája nem ég. Pl: hiányzik a 3-as szám alja.

Más már tapasztalt ilyet (a kocsi '99es)?

Esetleg javítani lehet ezt?

Úgy vettem észre, hogy több napos durva eső után kezdte ezt csinálni.

Üdv,

Edgeri

Szerintem inkább nyugodj bele!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem inkább nyugodj bele!

Bocs, ez így túl tömör! Ez is olyan, mint egy számológép vagy mobiltelefon kijelző. Igazából csak a csere segít. Láttam ilyet szétszedve kb. egy gyufásdobozméretű, de az egész műszerfalat lebontani ezért SZVSZ hülyeség. Utána majd zöröghet meg egyebek vagy valami nagyon szuperszervízt keress.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszi, sejtettem, hogy csak a beletőrődés marad. Pontosan az általad említett dolog miatt nem akartam ezért megbontatni a műszerfalat.

Csak, hogy megint kérdezzek: ma megjelent ugyanebben a távolságmérőben az alábbi szöveg a motorindításkor: InSP. Ez mi? Vigyem szervízbe? Ez addig ott fog nekem virítani, még szervízben rá nem kötik a gépre?

Köszi,

Edgeri

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszi, sejtettem, hogy csak a beletőrődés marad. Pontosan az általad említett dolog miatt nem akartam ezért megbontatni a műszerfalat.

Csak, hogy megint kérdezzek: ma megjelent ugyanebben a távolságmérőben az alábbi szöveg a motorindításkor: InSP. Ez mi? Vigyem szervízbe? Ez addig ott fog nekem virítani, még szervízben rá nem kötik a gépre?

Köszi,

Edgeri

Erről már volt szó itt a fórumon... Többször is, ha jól emlékszem. Keress rá az "insp"-re a G Astra fórumos hozzászólásokban. Egyébként ez egy figyelmeztetés, hogy "itt az ideje szervízbe vinni" ("In Service Period" talán). De a jelentést a gépkönyv is írja asszem...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Időközben rákerestem a neten és találtam egy-két dolgot.

Azt olvastam, hogy kizárólag egy belső óra működteti és nem ellenőriz semmit "fizikailag" a kocsi alaktrészei közül. Szóval csak egy figyelmeztetés, hogy itt az ideje költeni a kocsira :lol:

Van rá egy trükk, hogy hogyan lehet kiiktatni:

Km nullazo benyom es nyomva tart-> gyujtas raad-> vár-> a "INSP" helyett megjelenik: "- - - -"-> km- nullazo elenged -> kész

De azért jó lenne tudni, hogy tényleg szükséges-e olajcsere, vagy az egész amolyan figyelmeztető.

Mert én pl. 90e km-nél szeretném elvinni átvizsgálásra, de az óra csak 84e-t mutat most (az előző tulaj, mindig előbb szervízelte, mint 15e km, és a sok kis különbségből kijött, hogy 90e helyett 84e-nél vigyem 6 éves átvizsgálásra, viszont a felhívott szervízek 90e-t javasoltak akkor is) és nem szeretném 2x szervízbe vinni a verdát, hanem csak egyszer.

Üdv,

Edgeri

Link to comment
Megosztás:

....De azért jó lenne tudni, hogy tényleg szükséges-e olajcsere, vagy az egész amolyan figyelmeztető....

Nem tudom ki mennyire ismeri a BMW-ket, de ott van régebbiekben - lehet, hogy az újabban is, de olyanban még nem ületem :lol: - kocekákkal jelzi, hogy mennyi idő van hátra még olajcseréig - zöld kockák, sárga kockák, piros kockák. És ott úgy van, hogy computer - gondolom - figyeli, hogy a kocsi mennyire van hajtva és ennek megfelelően jeleníti meg a kockákat, nem automatikusan, mondjuk 500km használat = kocka.

Ákosssssss van valami ilyesmi a G Astra-ban is ?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ki mennyire ismeri a BMW-ket, de ott van régebbiekben - lehet, hogy az újabban is, de olyanban még nem ületem :lol: - kocekákkal jelzi, hogy mennyi idő van hátra még olajcseréig - zöld kockák, sárga kockák, piros kockák. És ott úgy van, hogy computer - gondolom - figyeli, hogy a kocsi mennyire van hajtva és ennek megfelelően jeleníti meg a kockákat, nem automatikusan, mondjuk 500km használat = kocka.

Ákosssssss van valami ilyesmi a G Astra-ban is ?

Ez jó kérdés... Az biztos, hogy van benne egy időszámláló és egy maximális futásteljesítmény számláló is (amik alapján kiírhatja az InSP-t). Illetve, és ez az érdekes: állítólag InSP "nullázáskor" a motorvezérlő kap egy jelzést és az "olajállapot 100% kijelzésre állítódik"... Ez utóbbira lennék kíváncsi: figyeli a motorolajszintet is a vezérlő G Astránál? És akár ez alapján is kiírhatja az InSP-t? Vagy esetleg csak fedélzeti komputeres autóknál vagy újabb szériáknál van ilyen csak? Van e ez egyáltalán?

Link to comment
Megosztás:

az biztos h nem km függő az insp mert a miénk egy év alatt ment 5000-et és megint kiirta...szóval marad az idő.....

'99-esben már volt :wink:

Van benne km és idő korlát is. Amelyik hamarabb "telik le", amiatt jelez az InSP. Ha 5000-et mész csak, természetesen 1 év múlva nem e miatt fog jelezni, hanem az 1 éves időszámláló korlát miatt. De ha fél év alatt mész 30 ezret (max futásteljesítményt, ez régebben asszem 15 volt tán...), akkor már fél év múlva jelezni fog: ekkor nem az idő, hanem a km miatt... Én így tudom.

A kérdés, hogy az olajszint is bejátszik e pluszban az InSP jelzésbe...

Link to comment
Megosztás:

Van benne km és idő korlát is. Amelyik hamarabb "telik le", amiatt jelez az InSP. Ha 5000-et mész csak, természetesen 1 év múlva nem e miatt fog jelezni, hanem az 1 éves időszámláló korlát miatt. De ha fél év alatt mész 30 ezret (max futásteljesítményt, ez régebben asszem 15 volt tán...), akkor már fél év múlva jelezni fog: ekkor nem az idő, hanem a km miatt... Én így tudom.

A kérdés, hogy az olajszint is bejátszik e pluszban az InSP jelzésbe...

akkó nem szóltam csak csendben figyelek.... :wink:

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint nem játszik be a tényleges olajszint, ha 5e km-nél is jelez meg 15e-nél is egy év alatt. Azért gondolom 5e-nél nem eszik annyi olajat, mint pl. 15e-nél nem?

1 év (újabbaknál 2?) illetve 30 (régebbieknél 15?) ezer után mindenképp jelez olajszinttől függetlenül. Ha 15-öt mentél vele 5 helyett 1 év alatt, még nem jelenti azt, hogy lefogyott minimumra az olajod. Ettől még nem biztos, hogy nem veszi figyelembe az olajat. Azt lenne jó tudni, hogy idő illetve km korlát letelte előtt jelez-e, ha már nagyon alacsony az olajszint.

Pl fél évig pörgeted, nyúzod, eközben tegyük fel, hogy zabálja az olajat, és mondjuk csak 8000-et mentél vele nullázás óta és az olajszint már minimumon van... Na ekkor jelez-e az InSP? Ez a kérdésem. Mert ekkor ugye még sem az idő, sem a km korlátot nem érted el... de az olajszinted már nagyon alacsony.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is jelez az INSP, pedig most volt olajcsere. (nem márkaszervízben)

Ez nem ellenpélda arra, hogy a minimum olajszint is triggerelheti az InSP-t. Már, ha ezért írtad.... Nálad az idő vagy a km korlát miatt jelzett most nagy valószínűséggel. Ha az olajcsere után kezdett jelezni, akkor biztos. Ha előtte, akkor tudni kéne mennyit mentél legutóbbi InSP nullázás óta, és mikor volt a nullázás. Ha egyik korlát sem telt le és úgy gyulladt ki, az pl egy jó megerősítő példa lenne az olajszint általi InSP jelzésre...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.