Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Kerestem hibakódot. Mivel nem tudom, hogy elektromos vagy bowdenes a gázpedál, mindkét módszerrel.

Semmi nem villogott.

Sima gyújtás ráadásnálnál fel szokott villanni ez a villáskulcs+kisautó ikon vagy csak akkor látom, hogyha van hibakód is?

ha gyújtás ráadás után nem alszik el a kulcsos autó akkor van eltárolt hibakód

ha elalszik akkor nincs benne

ha járó motornál is világit a valamelyik sárga lámpa akkor a hiba jelen van .

számok nélkül több segítséget szerintem nem tudunk adni ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek mitől érezhetem az elektromos gázpedálon, hogy remeg ill rezeg kb 50 km sebesség után. motor tartó bakok szarok? vagy a valami szorulhat a mociba? vagy kuplung? segítsetek ha volt ilyen valakinek...

csak valami rezgés mehet át a pedálra..

de hogy mi ... az akármi lehet .... akár kerék is ,akár motor tartó is..

Link to comment
Megosztás:

Reggelente amikor hideg a kocsi, (kb 30 sec alapjárati melegítés után) nem veszi a fordulatot. Pár hete tapasztalom, elötte semmi gondja nem volt....

Ha többet megy (1-2 perc) akkor nincs ilyen gondja.

LPG-s a kocsi. Kb 1 hónapja tankoltam tele benzinnel (~12l ment bele)....

:blink:

Link to comment
Megosztás:

Reggelente amikor hideg a kocsi, (kb 30 sec alapjárati melegítés után) nem veszi a fordulatot. Pár hete tapasztalom, elötte semmi gondja nem volt....

Ha többet megy (1-2 perc) akkor nincs ilyen gondja.

LPG-s a kocsi. Kb 1 hónapja tankoltam tele benzinnel (~12l ment bele)....

:blink:

próbálkozz egy benzis ecu reset-tel... az lpg-s ecu elviszi a benzinest

asszem ha leveszed félórára az is sarut az is elég neki (ez nem biztos! )

Link to comment
Megosztás:

próbálkozz egy benzis ecu reset-tel... az lpg-s ecu elviszi a benzinest

asszem ha leveszed félórára az is sarut az is elég neki (ez nem biztos! )

Akkor ezt tudtomon kívül megcsináltam, mivel akksi töltőt csinálok, s tegnap próbáltam az akksimmal, kb 2 órát nem volt benne...

Link to comment
Megosztás:

Reggelente amikor hideg a kocsi, (kb 30 sec alapjárati melegítés után) nem veszi a fordulatot. Pár hete tapasztalom, elötte semmi gondja nem volt....

Ha többet megy (1-2 perc) akkor nincs ilyen gondja.

LPG-s a kocsi. Kb 1 hónapja tankoltam tele benzinnel (~12l ment bele)....

:blink:

Elvileg lehet attól, hogy nem megfelelő a gázüzem beállítása, gázüzemben korrigál a lambdajel alapján, megjegyzi a korrekciót, és utána a korrigált értékkel próbálkozik benzinnél.

Legjobb lenne, ha valamennyi ideig használnád tisztán benzinnel, akkor ha ez a gond, vissza kellene állnia. Ha viszont nem javul a helyzet, akkor más lesz a probléma.

Mennyi benzin szokott fogyni havi szinten? Mert állítólag a benzin is képes megromlani, ha sokat áll. Nem biztos, hogy érdemes nagyon megtankolva tartani a tartályt (már csak azért is, mert felesleges 30-40kg-ot cipelni), inkább csak mindig 5-10 litert tankolni, és utána hagyni kifogyni addig, hogy kigyulladjon a csóróságjelző.

Link to comment
Megosztás:

Ki lett cserélve a generátor egy vadonat újra, de továbbra is a következő tünetet produkálja.

Ha középmeleg (850 ford/perc) motornál bekapcsolom 4-es fokozatra hirtelen a ventilátort, akkor szinte meg sem moccan a fordulatszám. Amint eléri az üzemmeleg állapotot (750 ford/perc), kb 250-et esik a fordulat a kapcsolás pillanatában, pl: 4-es ventilátor, vagy motorhűtő ventilátor hatására. Továbbá, amint felér a két első elektromos ablak, nem közben, hanem utána fuldokol egy ilyet a motor. Sokszor ha fékezek és 2-esbe váltok, szintén leesik kb 250-et a fordulat, rövid ideig (kb amíg fel nem engedem a kuplungot). Ha csak simán motorfék közben benyomom a kuplungot, akkor jó. Valamiért a feszültség változásokat nem tudja kezelni a motor. Generátor, akku jó, EGR nincs gyárilag. Mi lehet még szerintetek? Tech2-vel nézték opelszervizben, de nem tudtak hozzászólni.

Kérdés, ha lekötöm a két szenzort: beszívott levegő hőmérséklet (IAT) és légtömegmérőt (MAF), és esetlegesen hibát dobna ki az ECU, utána tudom törölni, akku levétellel? Mert jobb ötletem már nincsen. Még a két lambda szondát kötném le utána. A normál motor testkábelen kívűl van valami olyan kábel amit érdemes megnézni?

Alapjárat szabályzást kellene átnézni, ez tipikusan olyan, mint amikor szorul az alapjárat szabályzása és késve reagál a fordulat változására.

Az, hogy hirtelen elektromos terhelés hatására így viselkedik, pont arról árulkodik, hogy a generátor jól végzi a dolgát - a főtengelytől nagyobb nyomatékot kér, ami viszont azt nem tudja elég gyorsan pótolni, ezért alap fizikai összefüggés, hogy lassulni kezd a főtengely. Ha emiatt cserélted a generátort, akkor felesleges kiadás volt.

Hogy miért csak üzemmelegen csinálja, azt nem tudom. Talán amíg nem teljesen üzemmeleg, nagyobbak a motor veszteségei, kisebb relatív plusz terhelést jelent a generátor, ezért nem érződik. Vagy melegen kezd szorulni az alapjáratszabályzás, hidegen nem.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg lehet attól, hogy nem megfelelő a gázüzem beállítása, gázüzemben korrigál a lambdajel alapján, megjegyzi a korrekciót, és utána a korrigált értékkel próbálkozik benzinnél.

Legjobb lenne, ha valamennyi ideig használnád tisztán benzinnel, akkor ha ez a gond, vissza kellene állnia. Ha viszont nem javul a helyzet, akkor más lesz a probléma.

Mennyi benzin szokott fogyni havi szinten? Mert állítólag a benzin is képes megromlani, ha sokat áll. Nem biztos, hogy érdemes nagyon megtankolva tartani a tartályt (már csak azért is, mert felesleges 30-40kg-ot cipelni), inkább csak mindig 5-10 litert tankolni, és utána hagyni kifogyni addig, hogy kigyulladjon a csóróságjelző.

Eddig nem volt semmi ilyen problémám, pedig több mint 2 éve LPG-vel járok, tehát sztem beállítás, háát nem hiszem...

Eddig mindig tele tankkal jártam, s mindig ennyi benzinnel, ezért fura... Volt amikor 3 hónapos benzinnel sem volt gondja. Lehet kellene egy kis spurit is adnom neki? Én arra gondoltam, hogy az injektorok a sok LPG üzem miatt károsodtak?

Link to comment
Megosztás:

Alapjárat szabályzást kellene átnézni, ez tipikusan olyan, mint amikor szorul az alapjárat szabályzása és késve reagál a fordulat változására.

Az, hogy hirtelen elektromos terhelés hatására így viselkedik, pont arról árulkodik, hogy a generátor jól végzi a dolgát - a főtengelytől nagyobb nyomatékot kér, ami viszont azt nem tudja elég gyorsan pótolni, ezért alap fizikai összefüggés, hogy lassulni kezd a főtengely. Ha emiatt cserélted a generátort, akkor felesleges kiadás volt.

Hogy miért csak üzemmelegen csinálja, azt nem tudom. Talán amíg nem teljesen üzemmeleg, nagyobbak a motor veszteségei, kisebb relatív plusz terhelést jelent a generátor, ezért nem érződik. Vagy melegen kezd szorulni az alapjáratszabályzás, hidegen nem.

Generátor nem lett cserélve, csak kipróbáltunk egy vadi új Delco-t. Pontosan mit jelent az alapjárati szabályozás? Nálam (Z14XE) úgy tudom nincs alapjárati motor. Folytószelepem tiszta, és a folytószelep ház nem szétszedhető. Szűrők, gyertya, stb 5 hónapja lett cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Kb egy hete vettem észre, hogy jobbra kanyarodáskor a kormányon lehet érezni egy enyhe "kattanást" koppanást.

Ma megnéztem a szervó olaj szintet. Max. ig van Nincs semmi égett büdös szaga.

Délelőtt begurultam a városba akkor semmit nem lehetett érezni megint. Hazafelé előjött ismét.

Kezdek megtébolyodni :blink: :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de majd megnézem. ;)

Az lehet vajon a gond? Azt lehet tisztítani, vagy valami?

Most nézem az árát, 51e. :(

Azt hiszem kell venni egy másik kocsit. :D

MAF szenzort látja, és gázadásra változik is, azaz nő az értéke, és meglehetősen jól. Alapjáraton 2g/s, magasabb fordulaton 16g/s

Link to comment
Megosztás:

pff , nemtom...

hallgatóz ,hátha hallod honnan jön valami hang ...

Ma meg emeltük az autót nem láttunk semmi olyan rendellenességet, amit viszont észre vettünk, hogy az első motor tartó gumi bak(kuplung elött)

eléggé elvan öregedve ill mintha szakadna jól be van repedezve vagy foszlásnak indulna. :omg: szerintetek ettől érezhetek rezonanciát? Inkább a hátsó tartóra gondoltam volna hisz az tart nagyobb súlyt.

Link to comment
Megosztás:

Ma meg emeltük az autót nem láttunk semmi olyan rendellenességet, amit viszont észre vettünk, hogy az első motor tartó gumi bak(kuplung elött)

eléggé elvan öregedve ill mintha szakadna jól be van repedezve vagy foszlásnak indulna. :omg: szerintetek ettől érezhetek rezonanciát? Inkább a hátsó tartóra gondoltam volna hisz az tart nagyobb súlyt.

azt cseréljétek ami rossz ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma meg emeltük az autót nem láttunk semmi olyan rendellenességet, amit viszont észre vettünk, hogy az első motor tartó gumi bak(kuplung elött)

eléggé elvan öregedve ill mintha szakadna jól be van repedezve vagy foszlásnak indulna. :omg: szerintetek ettől érezhetek rezonanciát? Inkább a hátsó tartóra gondoltam volna hisz az tart nagyobb súlyt.

Biztos számít, én a kuplungozás óta érzem hogy motorféknél berángat az autó, előtte nem csinálta. Gondolom megnyúltak a bakok. Érdemes kicserélni ha látszik hogy el van használódva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.