Jump to content

gedikart

Forummember
  • Content Count

    536
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

gedikart last won the day on March 28 2018

gedikart had the most liked content!

Community Reputation

93 Segítőkész

About gedikart

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • City
    nem adom meg

Recent Profile Visitors

1,947 profile views
  1. Köszi, csak éppen az, hogy akadt abban a két pukliban, és nem akartam eltörni. Valószínűleg alá kell még nyúlni csavarhúzóval, hogy tutibb legyen. Alulról felfelé nyomtam a patentot, de nem mozdult meg (hogy átugorná a puklit).
  2. Apám kocsiján a kesztyűtartó alatt van két rögzítő patent. Az én autómon csak a jobb oldali alaktrész található (ami a lábra érkező levegő-csatorna, rözítésére lett kitalálva), viszont a bal oldali elemnél nem jöttem rá, hogyan lehetne (roncsolás mentesen) eltávolítani. Próbáltam forgatni, de akadályba ütköznek a pöckök.
  3. Benzinszűrőt cseréltem. Minden utángyártott szűrőnél van egy rés a (képen kék) csatlakozó és a fekete "aljzat" között? Ha jobban összenyomom a két alkatrészt, akkor a kék műanyag fülei is benyomódnak (mint amikor levételhez szeretnénk összenymoni). Úgy rémlik, hogy az eredeti(bb) szűrőnél ez a kék csatlakozó hosszabb lett volna/pont illeszkedett volna, és nem látszódott ki a szűrő csöve (piros nyíl). Ámbár nem folyat. http://kepkezelo.com/images/lgy67vub0emd6bci31oq.jpg
  4. Csak hogy mik történnek idehaza alkatrész biznicben... Rendeltem a Kovács Autótól. Kellett 8 db gyertya is (a két Astrához), de úgy voltam vele, hogy adott rendelésnél (akár 2 db) olajszűrőből német és délafriai is érkezik, a gyertyából egyformát szeretnék, ezért megnéztem a Bosch honlapját. Meg is találtam az 1 db-os FLR8LDCU+ gyertyát (cikkszám 0242229654) https://www.bosch-automotive-catalog.com/hu/product-detail/-/product/0242229654?returnPage=https%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fhu%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FOPE%2F549%2Fdpvhr9jphd8n9nbp4232hrvtd7mm019k%3FautoLoad%3D1 Illetve amit én szerettem volna, a 4 db-os szettet (cikkszám 0242229878) https://www.bosch-automotive-catalog.com/hu/product-detail/-/product/0242229878?returnPage=https%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fhu%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FOPE%2F549%2Fdpvhr9jphd8n9nbp4232hrvtd7mm019k%3FautoLoad%3D1 1 db-os ára kb 1000-1400 Ft, a szett ára az egyik nagykernél (Lángautó) 3800 Ft (másik nagykernél pedig 4700 Ft). Gondoltam, így legalább 2x 4 db egyformát kapok, ráadásul még olcsóbb is, mint az 1 db-os kiszerelés. Aztán megérkezett a csomag az alaktrészekkel, és gyertyából 2 db (1 db-os dobozkát) küldtek el potom 7600 Ft-ért... Írtam nekik (Kovács) normális levelet, hogy ők vagy a nagyker hibáztak, én szettet rendeltem, és mellékeltem a Bosch igazoló linkeket/cikkszámokat. Másnap hívtak, hogy nem kérdeztem meg őket, mert ez 1 db-os gyertya, amit lerendeltem. Mondom hülyeség, megírtam levélben a hivatalos forrásokkal. De nem, mert én vagyok a ... oké, mondom akkor elállok a vásárlástól és megrendelem a ZSu-tól, küldjék a címet, stb. Fél óra múlva visszahívtak, hogy 5 nagykerrel beszéltek, és mindenki hebeg habog, mert a nagykerek szettet vásárolnak/kapnak, de azokat már előtte kibontják (mert így olcsóbban jönnek ki). Az lett a vége (mert rájött a Kovács Autó is, hogy nekem van igazam), hogy berendeltek/rendeltettek még egy szettet és csodák csodája 4 db-os bontatlan csomagot kaptak. Aztán rendeltek még egyet, akkor viszont 1 db gyertya érkezett. További 6-7 rendeléssel is csak 1 db-os gyertyát küldött a nagyker/beszállító. Odági jutottunk, hogy a Kovács Autó még a raktárvezetővel is beszélt, aki nem tudott egyértelmű választ adni, hogy mitől van a kialakult helyzet. Végül abban maradtunk, hogy jó lesz nekem a már beérkezett 1 db szett + további 4 db gyertya (a másik 2 db-ot visszapostáztam nekik díjmentes feladással). Itthon nézem, és az 1 db-os gyertyán is uganaz a cikkszám szerepel, mint a négyes szetten (az 1 db-os gyertyán nincsen szóköz a 3-as karakterek elválasztásánál, de számsorra ugyanaz). Egy biztos, manipulálnak a szettel, mert megbontják azt. Különben nem a 878-as végződésű gyertya érkezett volna hozzám, mint 1 db-os termék, hanem a 654-es cikkszám-végződésű. A gyártó is lüke, mert a szettet simán árulhatná úgy, hogy a nagy dobozra ráírja a 878-as kódot, a belső 1 db-os gyertyákra pedig a 654-est, de nem.... vagyis megbontják a szettet valahol. Gyertya képek itt: http://kepkezelo.com/images/1yqx7kelrm95ym94tu4g.jpg http://kepkezelo.com/images/s2n8fsh27ogzt4wihshy.jpg
  5. Köszi! Este kivettem a gyertyákat, megtisztogattam. Ma reggel átraktam apám kocsijából két lilás színű relét. Az egyik az AC pumpáért felel, a másikat nem tudom. Semmi változás nem volt, csak tekert tovább az önindító (de mivel ez új, szép szaporán). Visszatettem a másik Astrába a két relét, de az én autómnál valamiért elfelejtettem az AC relét visszatenni. Láttam a hibakódot, akkor esett le, hogy nem tettem vissza. Ezután csodák csodája, 2-3 indítás után beröffent a motor. Nem tudom, hogy mi lehetett az oka, mert este levettem a légszűrőházat, a fojtószelep csövét is, hogy minél több levegőt kapjon (ha esetleg ez is meg tudná szívni magát benyával). Szóval a csere-vissza után valamiért rendbejött. Eredetileg szakadó esőben próbáltam odébb állni az autóval hétfő este (előtte vasárnap lett leparkolva, de csak félreállva - aznap nem közlekedett). Ahogy indítottam, éreztem, hogy nem kapja el, és a hangja is megváltozott/legyengült. Utána feltettem a videót, ahol elég gyengén/furán szól az önindító. Szóval nem tudom hogy az önindító miatt állhatott-e le, és nem indult a motor, de most már remélem jó lesz. Azóta mentem vele, 7 km-t, kb 3x is beindult, nagyon fürge az önindító.
  6. Betettem az új önindítót, szépen teker, de az autó nem akar beindulni... csere gyertyát és trafót holnap ki tudok próbálni, de pl üzemanyag nyomást tudok méretni, vagy ahhoz járó motor kell? Esetleg valamelyik relé? Kínai opcomom van, ha bármire tudnám használni ebben a helyzetben.
  7. Köszi, Nálam a hibás/sercegő darab valószínűleg kínai volt. Nincs rajta azonosító. A mostani Valeo (felújított) 1 év garival. Állítólag Opeleknél jellemző, hogy a gyújtáskapcsoló hibájából leég az önindító, olyan mintha tovább indítózna az ember, miután már beindult a motor.
  8. Köszi, végül vettem egy Valeo felújítottat 1 év garanciával (22e) Elég beteges hangja volt, és már többször nem akartam javíttatni. Nem is jöttem volna ki olcsóbban, és az idő is pénz. Azért aki kitalálta ezt az önindító rögzítést... Igaz már este volt tengap, de nem 5 perces művelet - Ladán kb annyi volt, és még akna sem kellett hozzá. Az Astránál pedig szívtam a csavarral, ami a teskábelt is rögzíti. El van dugva, és az anyát még le tudtam szedni dugós kulccsal, de az alatta levő tőcsavar+anya megtréfált. Jobb lett volna egy hosszított dugós kulcs, de annak hiányában maradt a szenvedés a csillagvillással (és mire kitekertem...)
  9. Inkább hajlok az új/felújított felé. Töltöttem fel egy videót/hangot az indítási kísérletről: https://drive.google.com/file/d/1ZA0BsRDfM4A1yTA6A40Xe8HAqOoOLNGW/view?usp=sharing
  10. Azt hallottam, hogy az utángyártottakhoz kevésbe jellemző, hogy van alkatrész. És ha tönkremegy, akkor komplett csere.
  11. Oké. Viszont az enyém utángyártott, én viszont jobbat szeretnék ettől.
  12. Köszi. Ezek szerint nem muszáj eredetit/típus azonosat leadni?
  13. Az utóbbi időben néhány indításkor sercegett az önindítóm (nem mindig csinálta), majd egyszer csak nem indult az autó... kulcs fordításra semmi pörgés/kattanás. SOS volt a helyzet, mert éppen vidéken állt meg az autó. Kicserélték a szénkefét, mert az kuka volt már. Megjavult a kocsi, de csak rövid ideig tartott a csoda. Ma este esőben próbáltam odébb állni, és nem sercegő hang volt, hanem felpörgés-szerű próbálkozás csupán.... Ezt az önindítót 2010-ben cserélte az előző tulaj, viszont utángyártott került bele akkor. Nálam majdnem 9 évet üzemelt. Nem szeretném javíttatni. Mit ajánlatok? Keressek hibás gyári (Bosh?) önindítót és vegyek egy új/felújítottat? Cseredarab szükséges hozzá, de gondolom az utángyártott nem felel meg.
  14. Voltam vezérlés cserén Weisz Daninál. Szerinte 60 ezer Km-t szabad csak menni a vezérléssel (gyári GM), mert a 90 ezer (amit nálam is ír a karbantartási füzet), az hülyeség, sok. Ez vajon csak a gyári szettre igaz? Továbbá, javasolta, hogy az ECU-t kímélendő, ne vegyem le az akkusarut pl egy gyertyacseréhez, mert az akku-le-fel öli meg / rövidíti le az ECU élettertamát.
  15. Az eredeti 2900 Ft (torxos). https://cromax.hu/olajleereszto_csavar_opel_32637?kereso_modell=0 https://a.allegroimg.com/original/0cdc5f/d5a05bf646aa865920a912ddf945 https://a.allegroimg.com/original/0cd28f/8032b2df42428202c38a1560c4e3 Annyit nem adnék érte. Hanspriesből láttam olyan fotót, ahol a tulajnak elnyalódott a menet a torxnál... Közben megtaláltam, X-es motorhoz gyártották a hatlapfejűt. https://cromax.hu/img/P0641100.JPG
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.