Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

én biztosan csak vectrat vennék, nekem is volt két F em egy 5 ajtós és egy caravan de a vectra B caravan mindet lekorozi hely kényelem, fogyasztás (6-7L) és költségek ha ismered a forrásokat nem olyan drága. ebben meg segítünk. Ha kell megmutatom a szervízkönyvemet B)

nekem nagyon bevált a B Vectra Caravan X20DTH.

igaz volt motorgenerál de az csak 130.000-ba fájt B) K.O.M.A. :D

megérte az árát: IGEN

következő autója: Vectra B V6 vagy Omega V6 vagy sor 6 csak automata.

Link to comment
Megosztás:

Nos igen, fenntartási költségben (alkatrész, szervíz) már megnyugodtam, látszólag nem veszélyes a külömbség. A dilemmám a fogyasztásból adódik, mert tény, hogy a diesel gazdaságos, de én sem szeretem a diesel hangját(más bajom nincs vele), de a főnök semmiképp nem akar dieselt venni, csak benzinest. A benzines fogyija meg azért még 1.8-nál talán kijöhet 7-8 közé vegyesben, ha óvatos az ember, de 2.0-nál már biztosan elmegy 8-10-ig. Nos igazából ez az, amit át kell gondolnom, hisz átlag havi 2000-et megyek a kocsival, amiből kb 60-70% országút, de nem autópálya, a többi város. Így mindenképp gazdaságosabb lehet egy astra F caravan, bár tény, hogy közel sincs akkora hely benne, no és a kényelem sem ugyanaz. Mondjuk a konfortérzet engem már rég elhagyott, hisz az astra kicsit nagyonkemény (ennek meg is van a hátulütője toronycsapágyilag) és nagyon tetszik :-) , de a forma.... imádom az F astra formályát, jobban tetszik mint a B vectra (na nem sokal), de a vectra belseje meg sokkal jobban bejön...

Lesz ahogy lesz....

Link to comment
Megosztás:

Laci! Nekem most az E85 keverékkel van 9,5-ön a városim.

Amúgy 9 inkább, na de erősen nehéz jobblábbal.

Téged ismerve lehet elgurulnál vele 8-as fogyival is.

országúton lehet vele finoman is menni, és akkor alig eszik többet, mint egy f astra. B)

kasztni és futómű a húzós, többi szinte mind egálban van az astrával.

Link to comment
Megosztás:

én azért lövöldözöm neki a padlót és megy is, meg igen csak kettesben indulok, és városban nem szeretek sokat váltani így előfordul, hogy 3ban megyek jó sokat, váltás nélkül, lassítok fulladás határig és szinte alapjáratról 80-100-ig húzatom. lusta vagyok.

Ha országutazom akkor kijön 5,4-ből B)

szerintem a havi 1200-1500 km országútra +500-800 városra a diesel jobb

egy kis matek:

X20DTH Vectra: 320.-/l 2000km/hó 7l/100km 44.800 Ft/hó

6l/100km esetén 38.400 Ft

X20XE Vectra:305.-/l 2000km/hó 10l/100km 61.000 Ft/hó

X18XE Vectra: 305.-/l 2000km/hó 8l/100km 48.800 Ft/hó

Igaz, hogy most a gázolaj drága de nem lesz ez mindíg igy, mivel a fuvarozók is ezzel járnak.

A diesel fogyasztása lemehet 5-6 liter közé kényelmesen viszont a benzinesé nem megy 8 alá sose.

de te látod mi a fontosabb. ezek csak tények. Azért a 2,0 benzin és diesel között van egy huszas B)

Link to comment
Megosztás:

2008.03.04 10.000 Ft 32.69 l

2008.03.11 14 442 Ft 47.21 l

2008.03.14 10 640 Ft 34.67 l

2008.03.19 16 705 Ft 53.05 l

2008.03.24 10 000 Ft 32.27 l

2008.03.30 5 000 Ft 15.93 l

2008.03.31 10 000 Ft 32.69l

76 787 Ft

2008.04.04 18 226 Ft 57.88 l

2008.04.06 8 424 Ft 24.54 l

2008.04.11 5 012 Ft 16,07 l

2008.04.14 10 000 Ft 31,96 l

2008.04.16 14 800 Ft 47,3 l

2008.04.19 10 000 Ft 32,06 l

2008.04.30 17 651 Ft 55,7 l

84 113 Ft

na ez nem havi 2000kmre vonatkozik B) B) :D

Link to comment
Megosztás:

És elszámolni jelenleg nem lehet csak 95-östől... sajnos.

Hát ja... az 1,4-es 8v astrámmal ténylg elég baráti fogyik jönnek ki... ha mondjuk felautózok szoboszlóról pestre (reptér) tele utassal és pogyásszal, vissza üresen 2 személy, nem autópálya, akkor még mindíg kijöttem 20 literből, bár egyszer volt, hogy teletankal indúltam és mikor hazaértem 18,2 liter fért bele, pedig ez 44x km és városon kivül 100-110 volt a tempó.

Ez elég jó szvsz.

Kiváncsi leszek mit tudhat esetleg egy 1,8 vectra...

Link to comment
Megosztás:

A diesel fogyasztása lemehet 5-6 liter közé kényelmesen viszont a benzinesé nem megy 8 alá sose.

Jelezném, hogy a Veki normál meleg időben városban 8.5L-t evett vegyes használat mellett, hála a W-s váltónak...... B)

Egyedül télen produkált hülje értékekeket, mert nem volt ideje bemelegedni, aztán állítottam is le.

Hoszútávon is lehetett vele takarékosan menni.Nyilván nem 5.4L lenne a fogyija, de erősen 6.3-6.5L környéke.

Ami baromira a tiéd mellett szól Tomi, hogy kib@szottul rendbe lett rakva az évek folyamán, tehát ha v.ki megveszi, költeni egy fillért sem kell neki, csak használni.Tehát ilyen Vekit senki nem fog találni pl. ker.ben.

Link to comment
Megosztás:

A gáz az nekem gáz, meg akkor már inkább diesel az elszámolhatóság miatt, de csak maradnék a jó öreg benzinél...

Nem akarlak rábeszélni semmire, de Tomi gépének adj egy esélyt....... B) Aztán ha nem jött be, nézel bengás verziót.Itt Kméten is van jópár eladó darab erre/arra....

Link to comment
Megosztás:

egyébként ha jól tudom, akkor csak teherautók esetén igényelhető vissza a gázolaj áfája. . . ez persze nem biztos.. .

az autógáz viszont az e85-tel ellentétben hivatalosan is elszámolható. . .

ja, és hogy ne legyek off kérdezek egy idevágót: mi igaz abból a városi legendából, hogy a B2-es 1.8-as Vectrákban szinte kivétel nélkül tönkre megy az ABS vezérlője, ami egy zsák pénz?

Link to comment
Megosztás:

javítás után mennyi ideig bírja? házilag nem lehet újraforrasztani?

egyébként mibe fáj egy vásárlás utáni felújítás B Vectránál? gondolok itt vézérlés, fék(tárcsák, betét, csövek), komplett futómű (szilentek, lengőkarok-ha kell), csapágyak, stb.

más: hány km-re lehet tervezni egy ilyen verdával? ha pl. megveszi az ember kb 200E km-rel, akkor mégy 150-20E-t elmegy?

full városban használva sokkal többet kajálna egy 2.0 az 1.8-nál? mondjuk nagyon öregurasan vezetek, csak városon kívűl tolom.

Link to comment
Megosztás:

lehet házilag is, csak macerásabb. No meg ők bizti nem rontják el, nem egyet csináltak már.

vezérlés annyi mint egy astrán. 40+ helytől, alkatrészektől függően. Fék megint annyi.

szilentek... na itt kell fülelni erősen vásárláskor.

A magyar utak pár éven belül kikezdik a szilenteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt, ezért ha olyat kérdezek, amit már megtárgyaltatok, akkor előre is bocs.

Nem oly rég (lassan 2 hónapja) lettem boldog tulajdonosa egy '99-es Vectrának, 2.0 16V, CD felszereltség, öröm-boldogság.

Első körben a következőt csináltattam meg benne:

- vezérműszíjj csere, görgőkkel, vízpumpával, plusz generátorszíjj

- olajcsere, összes szűrővel együtt

Ezután már kevésbé kitörő örömmel vettem észre, hogy néha bizony indítás után nem alszik ki a check-engine lámpa, és leszabályoz az elektronika. Szervízben hibakód: vezérműtengely jeladó. --> csere. Utána OK.

További 3000km megtétele után viszont bosszantó jelenség jött elő: amikor az üzemanyag szintjelző 20 liter körül mutat, gyorsításnál elkezd rángatni az autó, mint ami néha-néha nem kap elég benzint. Óvatosan, nyugdíjas tempóban gyorsulva nincs gond, 100-110 körül lehet az autóvel menni, fölötte viszont megint rángat néha. Ha megint teletankolom, akkor minden ok, újabb 35-40 liter erejéig nincsen semmi gond.

És most a kérdés: Mi lehet a baja, mi okozhat ilyen tünetet, volt-e már ilyen tapasztalata valakinek? Esetleg lehet-e tudni, hogy mennyiből lehet a hibát javítani?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

nincs összeszívva a tankod vagy felütve?

Nos, nem tudom teljesen biztosan. Anno megvétel előtt alánéztem és nem találtam semmilyen horpadást, vagy sérülést.

Meg múltkor feküdtem már alatta, mert az egyik benzin visszavezető cső a bilincsnél körbe volt repedve, és teletankolás után csöpögött belőle a nafta. Meglepetés, vérnyomás, pulzus volt rendesen, mert elsőre csak az látszott, hogy 60 liter lötyi ki akar jönni. Aztán csak egy litykó volt...

Ha pedig szívná a tankot, akkor ha járó motornál nyitom a tankot, akkor erősen szuszognia kéne, nem? Ehhez képest semmi ilyen nem volt. Álló helyzetben simán és könnyen felpörög a motor, csak elindulni ne kelljen.

Link to comment
Megosztás:

Korábban egy 1.6 16V-s koléga szenvedett ilyesmivel, és az AC-nál kellett kibögölni v.mit.Minjá megkeresem azt a HSZ.t

Asszem emléxem.A tank alján van egy pohár, amibe bele megy az AC, és annak az alsó befolyó? nyílása volt eldugulva neki.Aztán ugyanezt a hibát produkálta mint a tiéd.Ha jól emléxem...... B)

Link to comment
Megosztás:

Asszem emléxem.A tank alján van egy pohár, amibe bele megy az AC, és annak az alsó befolyó? nyílása volt eldugulva neki.Aztán ugyanezt a hibát produkálta mint a tiéd.Ha jól emléxem...... B)

Ok, majd alákúszok, és megnézem. Remélem tényleg csak ennyi a baja.

Arra emlékszem, hogy van ott több ki/be folyó cső is, amiket amúgy is kompletten cserélni kéne, mert repedezettek kicsit, el vannak öregedve.

Link to comment
Megosztás:

Ehhez a művelethez ki kell emelni az AC-t.

Az sajna biztos, hogy nem mostanság lesz megcsinálva, csak megkukkantom hogy mi merre van. Meg sajna az is biztos, hogy nem én fogom megcsinálni, mert annyira nem értek hozzá, hogy hozzá is merjek nyúlni. B)

A hátsó ülés alatt a tányérnyi kupak alatt mit találok? Amikor buherálták a benzincsöpögés miatt, akkor ott nézték meg első körben, csak nem tudom, hogy tulajdonképpen mit, mert nem tudtam ott lenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.