Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem is Bremsbelagot ír ki,és ég is a Check lámpa:)Megnézem amit írtatok!Amugy aki írta,a pixel gondot hogy oldotta meg??

Meg más,ami most nekem nagy gond,hogy a katalizátor utánn letört a kipufogó,és lógott,az egész cső elvan rozsdásodva és azért tört le!Most sufnisan vissza van fogatva legalább ne lógjon,de van olyan hangja mint az állat ;) Majd csináltatok rendszert alá!

A bajom az,hogy a lambda szonda szarkodhat ez miatt,mert van olyan hogy nem indul be a kocsi eccerűen,forgat meg minden de semmi,csinálhat ilyet,olyan mint ha a motort letíltaná?!Várok vele,kis idő múlva meg pöccre indul,nem értem!Ki lehet ütni a lambda szondát v vmi?Vkinek vmi tipp?

Öhh... király hangja lehet. Alambdával kapcs. sajna nincs ötletem.

Viszont nekem ma -megint- leszakadt a kipufogó és a pótkerék dudora közötti hővédő lemez. A csavarok körül körberepedt, és leesett a kipuf-ra. Most olyan hangja van, mintha egy nagy üstben valaki 2-3 anyacsavart kergetne körbe-körbe. Tudom, hogy fölösleges dolgokat nem raknak az autókba - ktg.csökk - de mi történik, ha én egyszerűen nem szenvedem vissza ezt a lemezt? 1x már csinált ilyet, akkor láttam, hogy egy csavart valaki már leszakított a kasztniról, kettő még nem volt körberepedve, egyet pedig tuningoltam egy giga-alátéttel, így akkor ez a gond megoldódott. Most egy csavar fogja, egy körül körbeszakadt a lemez, amit pedig megtuningoltam, az lemezestül eltört, tehát azt már cseszhetem.

Valaki valami ötlet? Kell az, vagy hanyagolható?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is Bremsbelagot ír ki,és ég is a Check lámpa:)Megnézem amit írtatok!Amugy aki írta,a pixel gondot hogy oldotta meg??

Meg más,ami most nekem nagy gond,hogy a katalizátor utánn letört a kipufogó,és lógott,az egész cső elvan rozsdásodva és azért tört le!Most sufnisan vissza van fogatva legalább ne lógjon,de van olyan hangja mint az állat ;) Majd csináltatok rendszert alá!

A bajom az,hogy a lambda szonda szarkodhat ez miatt,mert van olyan hogy nem indul be a kocsi eccerűen,forgat meg minden de semmi,csinálhat ilyet,olyan mint ha a motort letíltaná?!Várok vele,kis idő múlva meg pöccre indul,nem értem!Ki lehet ütni a lambda szondát v vmi?Vkinek vmi tipp?

Szerintem nem a lambdaszonda miatt van.... tudtommal annak a jelét az ECU csak indítás után pár percel veszi figyelembe. .... Amugy ez csak vélemény, nem bizti, hogy tényleg igy is van....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a lambdaszonda miatt van.... tudtommal annak a jelét az ECU csak indítás után pár percel veszi figyelembe. .... Amugy ez csak vélemény, nem bizti, hogy tényleg igy is van....

Köszi!

Meg néha van olyan mikor,ugye az automata szivatónak,szép búgó hangja van,de nekem volt ,hogy ilyen halkabb nyikorgo hangot adott ki,és elég fura hangja volt!Lehet behal lassan?Pár hete van ez,persze nem mindig csinálja,csak ritkábban...10ből mondjuk 2-3szor max..elég fura jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Na én is kiszedtem a fekete házból,és látom rajta a füleket hogy hol kell szétpattinteni,de a tetején az egésznek van egy nyák,és attól nem jön szét.Mondom ez a nagy kijelző egy csatis és német.

Az akkor lehet más mint az enyém -_- Bár az angol és az én németem csatin kívül nem sokban tér el. Felül nekem 3 láb van kivezetve a fekete házon kívülre azt én első körben úgy csináltam, hogy kiszedtem a belsejét majd kihajlítottam persze így sérülnek a lábak de lusta voltam forrasztgatni bár jobb lett volna :D

Ui: azért írta ki a fékpofa hibát mert az egyik érintkező el volt törve... ezért sem értettem mert nemrég még pont néztem, hogy alig kopott még a fékpofa és akkor most meg kiírja... Sajnos 2x is lezúzták azt az oldalát/elejét ahol eltört az érintkező aminek most vagy van köze a két ütközéshez vagy nincs... mindenesetre 2 drót összekötve mindkét oldalon és majd cserélem a fékpofát és az érintkezőket amikor eljön az ideje de az még nem most lesz ;) Check már nem is ég ;)

Raktam ledet a szivargyújtóba is így már az is világít ;) Amikor megvettem semmi sem világított a középkonzolon most pedig már minden :P

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Meg néha van olyan mikor,ugye az automata szivatónak,szép búgó hangja van,de nekem volt ,hogy ilyen halkabb nyikorgo hangot adott ki,és elég fura hangja volt!Lehet behal lassan?Pár hete van ez,persze nem mindig csinálja,csak ritkábban...10ből mondjuk 2-3szor max..elég fura jelenség.

Szerintem az nem automata szivató, amit annak vélsz..... azaz ilyen funkciója nincsen is az ECU-s motroknak. Megoldja az előgyujtásból meg a befecskendezésböl.... amit hallasz, az a szekunderlevegő kompreszor..... gyakorlatilag levegőt kever a kipufogógázakhoz.... na azt én sem tudom miért.... gondolom valami emissziós dolog miatt. De amugy semmi hatása nincsen a motorra, ha jól tudom warwolf ki is kötötte annakidején.

Link to comment
Megosztás:

Hy!

Olyan gondom van,hogy vmiért nem indul néha az autó,szóval nem állandóan csinálja csak néha!Ugy veszem észre ,hogy az AC Pumpám ment el,vagy kezd!Mikor gyújtást adok hallom ugye,hogy szívja a benzint,kis búgo hang,mostanába meg ha szív,ilyen nyikorgó,morgó féle hangot hallok,elég fura,amikor meg ugye nem akar beindulni nem hallok semmit,csak forgat,meg van gyújtás is,de semmi olyankor!Ha meg elkapja,akkor csak pöfög gyengén közben nyomom a gázt és csak dadog,azt leáll,gondolom nem kap elég benzint azért!Volt pár percen keresztül inditgattam azt semmi!Várok vele,eltelik kis idő,beülök utánna meg pöcre indul!Én benzinnyomóra tippelek!

Vkinek vmi ötlete v tippje??

Meg mennyibe fáj kb egy AC,ha az kell?!

Link to comment
Megosztás:

Valószinű az AC-d kezd el behalni tényleg.Viszont azt nézd meg,hogy ha leszeded a tanksapkát,akkor halassz-e sziszegő hangot hogy megy befelé a levegő,mert olyat is szokott csinálni hogy a tankszellőztető nem végzi megfelelően a dolgát (sérülés stb....)és nem tud levegőt szívni.Én már találkoztam ilyennel,és az is tönkreteszi az AC-t meg nem indulhat.

Hy!

Olyan gondom van,hogy vmiért nem indul néha az autó,szóval nem állandóan csinálja csak néha!Ugy veszem észre ,hogy az AC Pumpám ment el,vagy kezd!Mikor gyújtást adok hallom ugye,hogy szívja a benzint,kis búgo hang,mostanába meg ha szív,ilyen nyikorgó,morgó féle hangot hallok,elég fura,amikor meg ugye nem akar beindulni nem hallok semmit,csak forgat,meg van gyújtás is,de semmi olyankor!Ha meg elkapja,akkor csak pöfög gyengén közben nyomom a gázt és csak dadog,azt leáll,gondolom nem kap elég benzint azért!Volt pár percen keresztül inditgattam azt semmi!Várok vele,eltelik kis idő,beülök utánna meg pöcre indul!Én benzinnyomóra tippelek!

Vkinek vmi ötlete v tippje??

Meg mennyibe fáj kb egy AC,ha az kell?!

Link to comment
Megosztás:

Valószinű az AC-d kezd el behalni tényleg.Viszont azt nézd meg,hogy ha leszeded a tanksapkát,akkor halassz-e sziszegő hangot hogy megy befelé a levegő,mert olyat is szokott csinálni hogy a tankszellőztető nem végzi megfelelően a dolgát (sérülés stb....)és nem tud levegőt szívni.Én már találkoztam ilyennel,és az is tönkreteszi az AC-t meg nem indulhat.

Meg ez azóta van mióta a kipufogóm leszakadt a katalizátor utánn mindjárt,és most csak fel van fogatva ne lógjon,de állat hangaj van,jó hangos:D

Link to comment
Megosztás:

Ködlámpákba is bekerült végre a fél éve megvásárolt h3-as xenon szett + dudát is azt hittem, hogy megcsináltam... felemelve ment, leengedtem ment, kiálltam az utcára azóta se kép se hang... tuti kontakt hibás valahol a végénél majd nekiállok még egyszer csak melós mert le kell venni a kerekeket, doblemezeket, hűtőrácsot, lökhárítót...

Folyamatban: kép 1 kép 2

Ültetve még megemelni is elég ;)

Link to comment
Megosztás:

Ac Pumpa 15-50ig vannak az utángyártottak,a gyári 105ezer,ami húzós!Melyiket érdemes venni,után.gyból?!Van vkinek tapasztalata rolla?Persze a gyári lenne a legjobb...

Én az astrámba anno amikor meghalt,bosch-t vettem.Ugyan az volt mint a gyári,csak nem gm-es dobozba volt.Ha 100 körül van a gyári,akkor 1 gyári identikusat 50-60 körül tuti kapsz.Az utángyártottakkal szerintem inkább ne foglalkozz.Bontottan nem néztél??

Link to comment
Megosztás:

Én az astrámba anno amikor meghalt,bosch-t vettem.Ugyan az volt mint a gyári,csak nem gm-es dobozba volt.Ha 100 körül van a gyári,akkor 1 gyári identikusat 50-60 körül tuti kapsz.Az utángyártottakkal szerintem inkább ne foglalkozz.Bontottan nem néztél??

még nem nagyon,de hát a bontott is olyan,hogy bármikor behalhat...Inkább utángyártott mint bontott sztem akkor már..

Link to comment
Megosztás:

szasztok!

kicsit soká, de ma nekiálltam a kp zárnál a mikrokapcsoló cserének. kiszedem, elfutok boltba, veszek bele, belemegy az új, kicsit lereszelem a kapcsoló részét, megy minden, zsír. összeszerel, visszatesz, pár próbálgatás után ment, aztán egyszer úgybezárt, hogy azóta se nyílik. Ez most mi? Semmilyen módon nem tudom kinyitni, nem zörög ha kp zárat nyitok (tehát a kapcsoló gombja be van nyomva..) és mechanikusan se nyíilik a dolog.

Na ilyenkor mit tehet az ember? Próbáltam beszerelve kibontani a kp zár dobozát, csavarokat ki tudtam belőle szedni, de leszedni a tetejét már nem, mert ütközik az ablak sínnel, amit nem lehet kiszedni ahogy néztem. Baltával üssem szét? vagy mi? Kétségbe vagyok esve...:/

Update: problémát megoldottam, elővettem a jóöreg forrasztópálkát, és szépen kivágtam a tetejének egyes darabjait, aztán zárat kipöccint és kinyílt. 1órát olvasztgattam, de sikerült!!;) du pedig megyek, és veszek egy bontott de egész új zárat, nekem nincs idegrendszerem az ilyenekhez..

Link to comment
Megosztás:

Nah megvan mi volt a gond!Okádék benzin miatt van az egész!Persze az AC pumpám volt rossz,ugyanis elvolt tömődve,meg ahol szívja fel,festékdarabok voltak,homok,szóval elég ramaty volt!Kivettük,akksira ráköt,semmi alig forgott,levegővel kifúj,semmi!Srác rárkata,hogy kapjon nagyobb lökést 24V akksira,elindult azt szépen jött ki a benzin belőlle meg minden!Megint átfúj,és utánna már forgott rendessen,gondolom kidolgozta a koszt!Szerencsére!Visszarak,benzin leszív,kitakarítva,visszarak,pöccre indult is! Mentem pár kört,leálltam,most meg újra nem akar beindulni,tuti az AC rossz!Lehet megint koszt szívott v nem lett jól kiűrítve!Benzinnel átfújatva,mert a levegő lehet nem hozta ki jól!Holnap megint széttkap!

Link to comment
Megosztás:

Utóbbi napok: bal hátsó ajtó megolvadt világítása javítva, bal hátsó ajtó ablakemelője javítva és led kicserélve benne mert az kiégett. A trafi detektor kábele már nem csak úgy lóg hanem el van vezetve az ablakfűtés szellőzőjébe majd az a oszlop mellett jön le. Egy kettes szivargyújtó elosztó került a csomagtartóba ami be van kötve biztosítékkal a szivargyújtóra valamint a trafi detektor is "láthatatlanul" kapja a kábelt mert elosztó is be van iktatva így a gyáros szivargyújtó foglalat szabad maradt mégis megy róla az elosztó és a detektor is. A villamosságis által berakott motortér nyitva/csukva érzékelője rég megbolondult mert valami vacak cucc volt és nem érintkezett jól, ha párásodott a levegő riasztott.... azaz többnyire esténként... le lett vágva anno, most a gyári érzékelője lett bekötve ami egy relé/biztosíték házra kapcsolódik és még a motorháztető belső bortításán is megvan a gyári lyuk kivágva neki. majd még kap a motorháztető is világítást holnap amit szintén ez az érzékelő fog kapcsolni, ha lesz kedvem két lámpát is úgy bármikor fel lehet nyitni és be lehet nézni zseblámpa nélkül ha muszáj.... A duda mint kiderült nem a dudáknál volt hibás hanem a biztosítéktáblánál de már azt is megcsináltam. A motortér alatti fém elemek matt feketére lefestve valamint a vonószem és a pótkerék tartó alsó lemezfala is feketére lefújva, csupán a gyáros festék le volt kopva de így már szépek ;)

Röviden ennyi de ez így is rengeteg munkaóra volt még úgy is, hogy apám segített nem is keveset benne.

Holnapra is maradt még pár led, néhány elem végleges rögzítése, fényszóró állítómotor beállítása és még biztosan lesz más is ;)

Trafidetektor pedig mint kiderült tud olyat is, hogy a digitális iránytű helyett az aktuális feszültséget írja ki ami még hasznos is, ha riasztás van ettől függetlenül működik persze ez csak az alap képernyője.

Még lehet, hogy a könyöktámasz hátulja a hamutartó alatt is kap egy szivargyújtó aljzatot de csak gyári opel feketét, van is egy valahol még nekem...

Szivargyújtó mánia... kérdések előtt: telefontöltő, notebook megy róla általában ;)

Egyébként már minden gyári rendszer 100%-osan működik pedig egyáltalán nem fapad az autó... sőt :P

Ennyi -_-

Jah, ha a gyáros rádió után új kerül bele akkor a piros-szürke vezeték b vectránál a sárgával egybekötve annyit szabályoz, hogy gyújtás lekapcsolása után 1. kikapcsol a rádió és ha rajta az előlap csipog 2. nem csipog ha rajta marad az előlap ellenben be lehet kapcsolni gyújtás nélkül is (sony xplod).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég sikerült venni egy 2000-es évjáratú 1.8 16v opel vectra b kocsikát.

Egész egyben van meg jól szervizelt kocsi volt eddig.Óra meg a szervizkönyv alapján 105000 van benne.Egy két apróságot meg kellett rajta csinálni(konzol világitás, levehető vonóhorog rárohadva tanksapka centrál villanymotor csere) de lényegében így 1000 km megtétele után meg vagyok elégedve vele.Remélem ezután se lesz másképp.Épp most cseréltem gyertyát benne mert benne van a gáz hengerenkénti befecskendezésű ráadásul és a 4 polusú gyertya nem tetszett neki igazán.

Kérdésem az volna hogy koszos a ködlámpa bura belölről.Nézegettem hogyan lehetne kitakarítani de hamar rájöttem hogy csak akkor ha kiveszem a helyéről.Kérdésem az hogy meg lehet ezt oldani a lökháritó levétele nélkül is?Ha nem akkor hol kezdjem a bontást?

Meg még jól jönne egy két jó tanács ezzel kiskocsival mert hát egy igen kis autó után váltottam erre a mondhatni nagyobbra és egyből megtetszett ahogy megy a kényelme meg minden de nem sokat tudok róla.

Gyári magnó van benne és ha rakok bele egy nem gyárit pl a cd lejátszót miként kell babrálnom hogy az rds megjelenjen a komputer kijelzőn?Ami van nekem cd lejátszóm annak csak két kivezetése van a gyári magnónak meg három gondolom a multikormány végett.Ami még izgatna hogy nem a nagy kijelzős komputer van hanem a sima van benne.Ki lehet ezt cserélni a nagyobbikra amelyik fogyasztást is mér és mibe kerül egy bontott ilyen ketyere?

Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv Roli

Link to comment
Megosztás:

Bontott nagy kijelző 10-15e forint, nézd meg a hátulján a csatlakozót mert több fajta is van és nem kompatibilisek sajnos (opel nagy vs vauxhall nagy kijelző). Rádió+rds: ha nem gyári lesz benne a rádió akkor talán csak a kenwood ad bizonyos fejekhez adaptert amivel megy a gyári kijelző is ha jól tudom mindenesetre az nem egyszerű.

Ködlámpa: pár napja takarítottam ki én is amikor beraktam abba is a xenon szettet. lökös levétele nélkül szerintem nem megy mert ugyan két casvart ki lehet szedni ami az alján van de a harmadikhoz nem lehet hozzáférni :lol:

Lökös leszerelése: 3 csavar fogja a hűtőrácsot azt le kell venni, utána két csavarral lesz a lökös a fényszórókhoz fogatva azt is ki kell szedni majd az autót meg kell emelni, hogy le tudd venni a dob"lemez"t ami egyébként műanyag vagy ha ügyes vagy és úgy meg lehet csinálni akkor csak a torx/trox csavart kell kivenni a kerékjáratból amivel a lököshöz van fogatva a doblemez és benyomni addig, hogy még oldalanként 1-1 szintén torx csavart ki tudj venni ami a lökös széleit fogja fel a sínre. szemből középről nézve alá kell nézni az autónak mert a lökös alja a koptató mögött bolhákkal az autó aljához is fel van fogatva. Ha ez mind megvan akkor már jó eséllyel le lehet venni a lököst. Én a ködlámpákat levettem róla majd magasnyomású mosót legerősebbre állítva mostam át az egészet kívül-belül és látványos lett a változás mert eddig apám azt hitte nincs is ködlámpa rajta csak műanyag "vakdugó" annyira sárga volt már most pedig szép átlátszó persze a külső része nem olyan mint az újnak mégis csak kapott már köveket és egyéb kártékony dolgokat de működését tekintve hibátlan és szép is lett azért.

Ui.: tegnap még a váltószoknyán is ügyeskedtem annyit, hogy a kopott része nem is látszik de azért nem rövid annyira, hogy ne lehessen váltani vele.

Minden LED, izzó világít ami csak van az autóban <_< kép1 kép2

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat akkor holnap megpróbálok megküszködni a lökössel.

Lenne még egy apró kérdésem.Klíma nem hűt konkrétan az a bajom.A klíma csövön levő szelepet mikor megnyomom alig szisszen magyarán nincs benne túl nagy nyomás.Csak nem tom miért most vagy amiatt mikor egykoron szervizelve volt és nem töltötték fel a klímát vagy ereszt valahol.Ezt hogy tom megállapítani illetve házilag bütykölhető ez a dolog.

Üdv Roli

Link to comment
Megosztás:

Hali!

2001.12 havi B vecim van Z16XE-s!

Két kérdésem is lenne!

- Tegnap kigyulladt az ABS visszajelzőm, de amikor gyújtást levettem elaludt. Ezt párszor eljátszottuk! Nem rögtön,gyulladt ki, volt hogy mentem és 1-8 perc mulva. Lehet ez a fékbetét kopásjelzője, vagy ez abs hiba, és mi lehet még?

- Hogy lehet az anyósülés elötti légzsákot kikapcsolni, mert gyerekülést (babahordozót) szeretnék oda rakni!

Köszi: Bono77

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.