Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az 1.8 meg a 2.0 motor sok alkatrészben egyezik.Ez miért külömbözne?!Próba szerencse...........

Nem tudja valaki, hogy a benzin betöltő csővek ugyanolyanok? Vagyis a benzines X18XE-é jó a benzines X20XEV-hez? Azt tudom hogyha diesel akkor nem jó, de a benzineseké ugyanolyan mind? Cserélnem kéne a csövet!
Link to comment
Megosztás:

Na GM olajat max a kapagépembe tölteném.Én is "szerzem" az olajat és általában Castrolt teszek én is bele,de ha jól emlékszem autósboltban is négy lityi olyan 8 e ft minusz kedvezmény.

Én is 10e -ként cserélem az olajat az autóimban általában "kedvezményes" castrolra. Ez viszont még lopottan is drágább, mint a GM-es. <_<
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van vkinek tapasztalata 1.6-os benzines vectráról??Nekem 1.8-as benzines van és szerintem ez a moci minimum kell bele, sztem az 1.6-os kevés hozzá vagy nagyon kell taposni a gézt h menjen!Vkinek tapasztalat???

heló nekünk is b vectránk van 1.6 os 16 szelepes de megy mint a disznó hidd el igaz most szervizbe van és nem lesz olcsó mert a 2 utcsó henger nem megy de am jól megy jol gyorsul még igy is meg huz végre is 190 et megy

Link to comment
Megosztás:

Na hát azért olyan nagyon jól nem megy........Nekem is 1.8-as van és minimum az kell bele.Néha még ez is kevés.1357 kilo 116 paci 1.8-as moci.Na akkor gondolj bele hogy az 1.6-os 100 paci.Ehhez a sújhoz......... de lehet csak nekem más a fogalmam a jól megy -ről.De nem megbántani akarlak.

heló nekünk is b vectránk van 1.6 os 16 szelepes de megy mint a disznó hidd el igaz most szervizbe van és nem lesz olcsó mert a 2 utcsó henger nem megy de am jól megy jol gyorsul még igy is meg huz végre is 190 et megy
Link to comment
Megosztás:

Na hát azért olyan nagyon jól nem megy........Nekem is 1.8-as van és minimum az kell bele.Néha még ez is kevés.1357 kilo 116 paci 1.8-as moci.Na akkor gondolj bele hogy az 1.6-os 100 paci.Ehhez a sújhoz......... de lehet csak nekem más a fogalmam a jól megy -ről.De nem megbántani akarlak.

Helló!!!

Minden relatív...Nekem 2.5V6-om van.Na ez már tényleg jól m1 a 194 lóval...Már előre látom a kérdéseket hogy mennyiből m1 el... <_< Attól függ hogy jár vele az ember.90-es tempónál 7 liter,130-140 körül 9-es átlaggal simán elm1...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! 2000-es 2.0 DTI Vectrám van. Két hónapja van meg, eddig nem volt semmi gond.Tegnap előtt menet közben egyszer csak kivillant pár másodpercre a "kipufogó rendszer" ellenőrző lámpa.Aztán ezt többször eljátszotta velem és ilyenkor hiába nyomom a gázt, lomha az autó.Ezt bármelyik fokozatban csinálja, egészen addig míg el nem érem a 2000-es fordulatot.Na akkor elkezd húzni a gép.Most előzni sem tudok vele. csak ha felpörgetem a motort 2000 fölé.Mi lehet a gond? Elszállt a katalizátor? Akkor az ki lesz iktatva asszem.

Még egy problem.Induláskor ha eltekerem a kormányt hangos csikorgás van.Olyan jellegű, mint régebbi autók amik ékszíjasak voltak.Szervó??

Várom a válaszokat.Köszi!

Link to comment
Megosztás:

6ezer? én akciósan vettem bele 11 ezerért olajat! és elég jó áron volt, sokak szerint. igaz, nem is GM olaj hanem jóféle Valvoline.

A "jóféle Valvoline"-ról megvan a magam kis véleménye, de nem szeretnék a levegőbe beszélni ha kíváncsi vagy, nálam sokkal okosabb emberek írják le, hogy melyik olaj a jó, meg azt is hogy mitől jó.

http://www.liqui-moly.hu/letoltesek.cgi#dokumentum ezen belül pedig a Liqui Moly Oktatás - 8Mb

Többet kétséged sem lesz, hogy milyen olajat vegyél és mennyiért de szerintem Valvoline-t soha többet nem fogsz.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem mindenkinek szíve joga hogy milyet vesz. A GM-et sokan szidják, sok Opelt látott szerelőt is beleértve. Körülnéztem sokfelé, én Valvoline-t vettem. Olajfogyi 0, és majd referálok jövőre cserénél hogy milyen állapotban jött ki a motorból. A benne levő OMV Bixxol kb olyan sűrűséggel folyt ki belőle mint a víz és mindehhez korom fekete volt. Ez valahol olyan mint a tankolás, van aki erre esküszik, van aki arra.

Link to comment
Megosztás:

Tény és való,hogy a Liqi Moly egy nagyon jó minőségű olaj.Én is használtam már a grafitos változatát és nem volt vele semmi gondom.Viszont ilyen propaganda filmeket,kimutatásokat szerintem minden gyártó csinál, és szerintem nem ez a mérvadó,hanem tényleg az,hogy kinek mi jön be.A GM olajról csak annyit,hogy az újrahasznosított olajból van.Ezt az Opelben dolgozó szerelők mondták.De nem tudom,hogy tudjátok-e azt,hogy a Mol olajak,azok kiváló minőségűek.Laboratóriumi körülmények között is bizonyíthatóan tudja azt a teljesítményszintet,mint mondjuk a Castrol Shell stb.Hogy miért nem veszed meg?Hát mert nem olyan nagy márka.Ez olyan mint ahogy bemész a boltba és a Nike cipőt veszed meg(ami egy évet bír ki,tapasztalat) és nem azt a márkát,amit adott esetben nem ismersz annyira (mert mondjuk nincs agyonreklámozva,nincs olyan presztizse) viszont lehet ugyanannyit vagy többet kibír olcsóbban.Azt pedig sosem értettem és a mai napig nem jöttem rá,hogy a nagy neves autógyártók,a több tízmilliós autóikba miért nem töltenek bele az olajba a gyárba mondjuk Metabondot,vagy a tv-ben reklámozott mittudomén mit amikor elvágják a vízcsövet is meg nincs olajnyomás stb.Ha az ilyen hiper szuper,akkor miért nem éri meg egy húszmilliós Mercibe beletölteni,sőt van olyan autógyártó,aki ki is köti,hogy a gépjármű garanciáját veszti ha bizonyíthatóan adalék anyagot találnak a motorban egy meghibásodás során.Metabondra visszatérve én is kipróbáltam egyszer annó.A fizetésem egy jó nagy részét rááldoztam,azt hiszem 8 ezer ft-ot és vettem egy motorolaj adalékot.Két olajcserét csináltam vele akkor még a Kadettomban,és utána nemsokkal úgy alakult,hogy szét kellett szedni a motort.Hát semmit nem láttam rajta különbséget.Meg akkor sem mikor használtam.Úgyhogy nem tudom........

A "jóféle Valvoline"-ról megvan a magam kis véleménye, de nem szeretnék a levegőbe beszélni ha kíváncsi vagy, nálam sokkal okosabb emberek írják le, hogy melyik olaj a jó, meg azt is hogy mitől jó.

http://www.liqui-moly.hu/letoltesek.cgi#dokumentum ezen belül pedig a Liqui Moly Oktatás - 8Mb

Többet kétséged sem lesz, hogy milyen olajat vegyél és mennyiért de szerintem Valvoline-t soha többet nem fogsz.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom senki sem kíváncsi, hogy valójában mit tölt a kocsijába mert amit én itt mutatni próbáltam az nem a fent említett márka fényezése lenne, hanem hogy mi is a doboz alján az a pár betű ami API-val kezdődik és hogy miért van 5W... 10W... vagy hogy ez pontosan mit is jelent.

Azt hiszem addig amíg ezekkel valaki nincs tisztában addig a motorolaj vásárlás csak vakrepülés, és a választás nem a reális adatokon múlik, hanem esetlegesen a marketing minőségén vagy a barátok meggyőzőerején, vagy a tapasztalaton.

Viszont ha tisztában vagy azzal hogy milyen olajra van szükséged akkor a márkanevek teljesen lényegtelenné válnak, mert nem a doboz tetejét fogod figyelni hanem az alját, illetve a doboz alatt található árcédulát.

Link to comment
Megosztás:

Én nem vitatkozni akartam veled,pusztán csak a véleményemet írtam le.Szerintem azért sok embert érdekel az,(köztük engem is)hogy milyen olajat illetve más alkatrészt tesz bele a nem ritkán 8-10 éves,mondjuk Vectrájába.Azt azért ne felejtsük el,hogy amikor mondjuk a Vectra megjelent (1995) régen nem voltak még olyan minőségű olajak mint most.Amit akkor a gyár megadott hozzá,azt szerintem elég sok mostani 7-8 zer ft-os olaj bőven tudja.De tudnék olyan példát mondani mikor a hazai gyártású Suzukikba először Castrolt töltöttek gyárilag és az volt a jó bele,aztán egy pár éve már Shell-t.Na ez marketing,vagyis ez viszont pénzről szól.Viszont azt nem hiszem hogy ha a Shell nem lenne jó bele,akkor is azt töltenék.

Úgy látom senki sem kíváncsi, hogy valójában mit tölt a kocsijába mert amit én itt mutatni próbáltam az nem a fent említett márka fényezése lenne, hanem hogy mi is a doboz alján az a pár betű ami API-val kezdődik és hogy miért van 5W... 10W... vagy hogy ez pontosan mit is jelent.

Azt hiszem addig amíg ezekkel valaki nincs tisztában addig a motorolaj vásárlás csak vakrepülés, és a választás nem a reális adatokon múlik, hanem esetlegesen a marketing minőségén vagy a barátok meggyőzőerején, vagy a tapasztalaton.

Viszont ha tisztában vagy azzal hogy milyen olajra van szükséged akkor a márkanevek teljesen lényegtelenné válnak, mert nem a doboz tetejét fogod figyelni hanem az alját, illetve a doboz alatt található árcédulát.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom senki sem kíváncsi, hogy valójában mit tölt a kocsijába mert amit én itt mutatni próbáltam az nem a fent említett márka fényezése lenne, hanem hogy mi is a doboz alján az a pár betű ami API-val kezdődik és hogy miért van 5W... 10W... vagy hogy ez pontosan mit is jelent.

Azt hiszem addig amíg ezekkel valaki nincs tisztában addig a motorolaj vásárlás csak vakrepülés, és a választás nem a reális adatokon múlik, hanem esetlegesen a marketing minőségén vagy a barátok meggyőzőerején, vagy a tapasztalaton.

Viszont ha tisztában vagy azzal hogy milyen olajra van szükséged akkor a márkanevek teljesen lényegtelenné válnak, mert nem a doboz tetejét fogod figyelni hanem az alját, illetve a doboz alatt található árcédulát.

Körülbelül 2 napot szántam rá hogy pontosan utána nézzek, milyen olaj kell az autóba. És nem csak a webshopok, gyártók honlapjait olvastam, hanem pl. Opel Kezelési útmutatót, ahol leírják a nemzetközi szabványokat is amiknek meg kell felelnie a betöltött olajnak. Továbbá kb 50 kérdést-feleletet a Totalcaros Olajdoktortól, ami teljesen elhatárolódik az egyes márkák melletti állásfoglalástól. Ezek után, nem mondhatja senki, hogy csupán jól csengő név és olcsó ár alapján választottam, mert egyik sem igaz. Nem vagyok szakértő de egy biztos: imádom az autómat és igyekszem a lehető legjobban bánni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Tegnap voltunk Pécsen a kis családdal és út közben egyszer csak fogta magát a motor vezérlő elektronikás visszajelző, és pimaszul kigyulladt (mármint nem úgy, hanem világított {a szerk.}). A menettulajdonságok, teljesítmény nem változott, meg nem is az olajnyomásos lámpáról volt szó, így gondoltam, Lesz@rom! Égett is Pécsig, majd a következő indításnál kussolt. Nem is volt vele gond utána egészen a hazaútig, amikor is egy 50 - 60 km folyamatos autózás után megint úgy érezte, hogy márpedig ő most világít. Na Baján leállít, majd a dolog végeztével indít és nem világít. Vagy megjavult, vagy kiégett <_< .

Szerintetek ezt miért csinálja? Tényleg gáz van és vmi miatt tartalék vezérlésre kapcsol, vagy egyszerűen be van építve egy pánikkeltő - b.szogató funkció, ami most aktiválódott? :)

Előre is köszi: z

Link to comment
Megosztás:

osztom a véleményed...imádom a Vectrát de sajnos hiányzik a dinamizmus ebből a x18xe -ből <_<

Na hát azért olyan nagyon jól nem megy........Nekem is 1.8-as van és minimum az kell bele.Néha még ez is kevés.1357 kilo 116 paci 1.8-as moci.Na akkor gondolj bele hogy az 1.6-os 100 paci.Ehhez a sújhoz......... de lehet csak nekem más a fogalmam a jól megy -ről.De nem megbántani akarlak.
Link to comment
Megosztás:

Volt már,hogy nekem is csinált ilyet.Nekem motor mosás után pár nappal,és természetesen nekem sem városban hanem külterületen.Amikor tehettem a felelhető csatlakozókat széthúzgáltam,és megtisztítottam.Azóta semmi,de akkor se éreztem semmi különöset.

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Tegnap voltunk Pécsen a kis családdal és út közben egyszer csak fogta magát a motor vezérlő elektronikás visszajelző, és pimaszul kigyulladt (mármint nem úgy, hanem világított {a szerk.}). A menettulajdonságok, teljesítmény nem változott, meg nem is az olajnyomásos lámpáról volt szó, így gondoltam, Lesz@rom! Égett is Pécsig, majd a következő indításnál kussolt. Nem is volt vele gond utána egészen a hazaútig, amikor is egy 50 - 60 km folyamatos autózás után megint úgy érezte, hogy márpedig ő most világít. Na Baján leállít, majd a dolog végeztével indít és nem világít. Vagy megjavult, vagy kiégett <_< .

Szerintetek ezt miért csinálja? Tényleg gáz van és vmi miatt tartalék vezérlésre kapcsol, vagy egyszerűen be van építve egy pánikkeltő - b.szogató funkció, ami most aktiválódott? :)

Előre is köszi: z

Link to comment
Megosztás:

Hát ja nem egy versenyautó,de azért ha fordulaton van tartva,egész jól megy.Ha váltás után nem esik vissza a fordulat olyan 2500-3000 alá,akkor elég dinamikusan lehet vele menni.Szerintem mondjuk a váltója hosszú egy kicsit.Legalább harmadikig lehetne rövidebb,bár akkor harmadikba meg nem menne 140-et :) De már tíz éves Opelos pályafutásom alatt megszoktam,mert az előzőeknek is ilyen volt.Ilyen az Opel.

osztom a véleményed...imádom a Vectrát de sajnos hiányzik a dinamizmus ebből a x18xe -ből <_<
Link to comment
Megosztás:

Volt már,hogy nekem is csinált ilyet.Nekem motor mosás után pár nappal,és természetesen nekem sem városban hanem külterületen.Amikor tehettem a felelhető csatlakozókat széthúzgáltam,és megtisztítottam.Azóta semmi,de akkor se éreztem semmi különöset.

Köszönöm Kelly!

Rámegyek erre a vonalra, oszt reméljük a legjobbakat!

Ja, az 1,6-os dinamizmusa kb, mint a diesel golf 2-é, de nem is versenyezni vettem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem megszűnt a gond pedig már alig tudtam járni az autóval, amint benyomtam a kuplungot lefulladt és nem is akart már újra beindulni sem, volt amikor gázadásnál nyomtam a pedált de nem gyorsult sőt csökkent a fordulat majd:

-pillangó szelep takarítva

-alapjárati motor takarítva

-összes általam elérhető csatlakozó: féktisztító majd WD40

-gyertyák cserélve: SCT 3 pólusúra

-gyertya kábelek mindkét vége féktisztító majd WD40

-akku lehúzva a szerelgetés idejére

Eredmény: azóta akárhogy is próbáltam egyszer sem fulladt le <_< Nem rosszalkodik, nem gyengül el szóval olyan mint korábban... lehet valóban egy oxidálódott érintkező okozta a hibát mert sem olaj, sem kipufogószag nincs a hűtővízben sőt még a szintje is annyi amennyi tavaly novemberben volt, olaj nem fogy, nem büdös nem fehér-fekete-kék a kipuf füst sem és húz is és a kijelzőn a Check lámpa sem ég csak az első fékre lépésig és amikor vacakolt is olyan érthetetlen volt mintha nem tudná mit akar... lehet egy jeladó valóban rossz jelet adott az ecu pedig nem tudta mit tegyen...

Link to comment
Megosztás:

Addig jó míg egy óra munkával meg egy kis wd40-el orvosolható a hiba.Csak az a bosszantó hogy pontosan nem tudod mi a baja és ha mondjuk egy nyaralás alkalmával jön ki valami!Bár azt nem értem,hogy elvileg a csatlakozó házak mind szigeteltek,igaz egy tíz éves autóban fene tudja..........De pl a kadettommal ha beálltam volna egy patakba akkor is indult volna,az F astra már nem volt hajlandó egy motormosás után indulni.Mindig orral kifelé álltam vele a mosóban,hogy oda tudjam tolni a kerékfújóhoz.Kicsit átfújkáltam és pöcc röff.......Bár egyszer nekem is csinált olyat hogy mikor nyomtam a gázt,nem ment sőt lassult is.Akkor nekem egy gyertyakábel volt a ludas mert pont gyertyát cseréltem és való szinű elfáradt a kábel.És hát pont az autópályán vettem észre.Elég veszélyes volt előzni <_< Bár már a Vectra több mint öt éve nálam van.Szinte családtag.Mindig tudom hova kell nyúlni ha valamit észreveszek rajta.Olyan mint az asszony :) Tudom a képességét a korlátait és tudom mikor mit kell csinálni vele,és így (remélem)nem érhet nagy meglepetés.Bár ezzel gondolom nem vagyok egyedül.

Nekem megszűnt a gond pedig már alig tudtam járni az autóval, amint benyomtam a kuplungot lefulladt és nem is akart már újra beindulni sem, volt amikor gázadásnál nyomtam a pedált de nem gyorsult sőt csökkent a fordulat majd:

-pillangó szelep takarítva

-alapjárati motor takarítva

-összes általam elérhető csatlakozó: féktisztító majd WD40

-gyertyák cserélve: SCT 3 pólusúra

-gyertya kábelek mindkét vége féktisztító majd WD40

-akku lehúzva a szerelgetés idejére

Eredmény: azóta akárhogy is próbáltam egyszer sem fulladt le :) Nem rosszalkodik, nem gyengül el szóval olyan mint korábban... lehet valóban egy oxidálódott érintkező okozta a hibát mert sem olaj, sem kipufogószag nincs a hűtővízben sőt még a szintje is annyi amennyi tavaly novemberben volt, olaj nem fogy, nem büdös nem fehér-fekete-kék a kipuf füst sem és húz is és a kijelzőn a Check lámpa sem ég csak az első fékre lépésig és amikor vacakolt is olyan érthetetlen volt mintha nem tudná mit akar... lehet egy jeladó valóban rossz jelet adott az ecu pedig nem tudta mit tegyen...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.