Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

sziasztok!

lenne egy sürgős kérdésem!

történt az a kocsimmal (még mindig 2.0l 16v x20xev és automata) hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítőnél az egyik csőnél picit megrepedt a burkolat, és így nagy nyomásnál szivárgott. Ezt akkor sikerült észre vennem, mikor ferihegyi úton mentem kifele és nézem hogy hoppá, a hőfokmérő bizony maximumot mutat, félre is álltam azonnal és hagytam kihűlni és töltöttem is bele vizet. Amíg sikerült elmennem bontóba venni új tartályt meg hazaérni és beszerelni addig még 1x volt ilyen eset, hogy kb 2-3l elfolyt és meg kellett állnom hűlni hagyni és után tölteni.

Szóval most kicseréltem a tartályt, minden szép és jó, viszont az van, hogy mikor bemelegszik a motor olyan 90-95fok közelébe kigyullad a motorhiba és lomha lesz a kocsi valamint 4500fordulatnál már (hegynek felfele vissza kellett váltania ennyire..) akkor döcög és rángat. Viszont ha hagyom 1órát pihenni és kihül a motor 70-80fokra akkor már nem ég a motorlámpa és megy minden rendesen.

na ez mitől lehetséges?

gyors válasz kéne, mert holnap megyek vele balcsira, és nem tudom féljek-e:/

előre is köszi a segítséget!

Gery

Most nézem Tambinak is hasonló gondjai vannak, érdekes, lehet a hőséget nem bírják a járgányok?

Alapjárati motort hol találom? és a csatlakozók tisztítása alatt azt érted, hogy mindent kihúzok wd40el befúj és vissza?

Nekem akkor volt ilyen, amikor egyszer bő vízzel kimostam a motorteret: check lámpa világított és 4500-nál elkezdett ugrálni és nem ment tovább. Kiolvasás: főtengely jeladó. De aztán gondolom másnapra kiszáradt és eltűnt a hiba. Szerintem hallgass SETH-re és tisztítsd meg a csatlakozókat, mert valószínűleg valahol kontakthiba van.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, amikor egyszer bő vízzel kimostam a motorteret: check lámpa világított és 4500-nál elkezdett ugrálni és nem ment tovább. Kiolvasás: főtengely jeladó. De aztán gondolom másnapra kiszáradt és eltűnt a hiba. Szerintem hallgass SETH-re és tisztítsd meg a csatlakozókat, mert valószínűleg valahol kontakthiba van.

oké, én néztem a csatlakozókat de fogalmam sincs melyiket kéne tisztítani mert nem táltam főbb csatlakozókat. esetleg egy kis tájolást kérhetnék?:huh:

Link to comment
Megosztás:

oké, én néztem a csatlakozókat de fogalmam sincs melyiket kéne tisztítani mert nem táltam főbb csatlakozókat. esetleg egy kis tájolást kérhetnék?:huh:

Az enyémben elől a vezműszíj burkolat mellett jön fel 2 kábel, egyik az olajszint jeladó a másik a főtengely jeladóé. A vezérmű jeladóé fenn a két vezérmű tengely között megy le, ha eltávolítod a gyertyapipákat takaró fedelet, lelehet húzni a csatit a jeladóról ami a két vezérműtengely között van. Legalább is nálam. Küldök egy szerelési útmutatót a 36. oldalon az 5- ös pont a vezmű tengely jeladó. E-mail címed?

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben elől a vezműszíj burkolat mellett jön fel 2 kábel, egyik az olajszint jeladó a másik a főtengely jeladóé. A vezérmű jeladóé fenn a két vezérmű tengely között megy le, ha eltávolítod a gyertyapipákat takaró fedelet, lelehet húzni a csatit a jeladóról ami a két vezérműtengely között van. Legalább is nálam.

a pipák feletti burkolat alatt bal oldalt nálam is van egy kábel, viszont az kötözve van és nem akartam bontogatni, valaki biztos buherálta már egyszer :/ de akkor mégis meg kell nézni mert lehet pont e miatt ad rossz jelet

köszi az infót

Link to comment
Megosztás:

a pipák feletti burkolat alatt bal oldalt nálam is van egy kábel, viszont az kötözve van és nem akartam bontogatni, valaki biztos buherálta már egyszer :/ de akkor mégis meg kell nézni mert lehet pont e miatt ad rossz jelet

köszi az infót

A vezműtengely jeladó kábele is ott megy el mellette és nem sokkal utána a generátor felé van a csatlakozója egy másik kábellel. Szer. útmutató kell?

Link to comment
Megosztás:

A vezműtengely jeladó kábele is ott megy el mellette és nem sokkal utána a generátor felé van a csatlakozója egy másik kábellel. Szer. útmutató kell?

azt is kitakarítottam, ilyen kapoccsal van összefogva, ugye? sikerült a kapcsot beejtenem a légszűrő doboz alá, úgyhogy szigszallaggal azért összekötöttem inkább, majd kibányászom nappal ha lesz időm rá:/

amúgy a gyertyák melletti kábel bal oldalon ami megy lefele ott lehetett sztem gebasz, mert nem gyári csatlakozás volt rajta, hanem szigszalagozva volt, kicsit kibontottam és befúlytam, először mikor elfordítottam a kulcsot ugrált össze vissza a fordulatszámmérő kicsit pucoltam még rajta és most jó. szóval gondolom az volt (ha ettől megjavult..) hogy mikor 100fok fölé melegedett a moci akkor ez a szigszalag megadta magát és ekkor lett a baj.

mailt sajna nem kaptam, írok privit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok,mégpedig: olyat csinál az autó ,hogy nyugisan haladok egyszercsak elkezd rángatni a motor fordulatszámmérő vadul ugrál összevissza de a motor nem pörög föl inkább fuldoklik van úgy hogy le is áll :lol: újraindítom megy tovább mintha mi sem történt volna vagy szintén újraindítom és világít a szervízlámpa ilyenkor lebutul az autó lomha lesz és 4500-as fordulatnál leszabályoz. Megállok pár perc indít szervízlámpa nem világít és semmi probléma. :huh: ja és csak d.u.-án csinálja d.e.-t soha lehet a meleg miatt? X20XEV

Ha megtakarítod az alapjárati motort kiválló és egyenletes alapjáratod lesz, mint Seth kolléga is mondta, de attól függetlenül továbbra is szarul fog menni, rángatni és le le fog állni a dolog. Tech 2 aztán majd írd mivel van gond, bár szerintem légtömegmérő, lambda szonda útvonalon lesz a bibi. a Csatik egy próbát megérnek...

SZP

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

lenne egy sürgős kérdésem!

történt az a kocsimmal (még mindig 2.0l 16v x20xev és automata) hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítőnél az egyik csőnél picit megrepedt a burkolat, és így nagy nyomásnál szivárgott. Ezt akkor sikerült észre vennem, mikor ferihegyi úton mentem kifele és nézem hogy hoppá, a hőfokmérő bizony maximumot mutat, félre is álltam azonnal és hagytam kihűlni és töltöttem is bele vizet. Amíg sikerült elmennem bontóba venni új tartályt meg hazaérni és beszerelni addig még 1x volt ilyen eset, hogy kb 2-3l elfolyt és meg kellett állnom hűlni hagyni és után tölteni.

Szóval most kicseréltem a tartályt, minden szép és jó, viszont az van, hogy mikor bemelegszik a motor olyan 90-95fok közelébe kigyullad a motorhiba és lomha lesz a kocsi valamint 4500fordulatnál már (hegynek felfele vissza kellett váltania ennyire..) akkor döcög és rángat. Viszont ha hagyom 1órát pihenni és kihül a motor 70-80fokra akkor már nem ég a motorlámpa és megy minden rendesen.

na ez mitől lehetséges?

gyors válasz kéne, mert holnap megyek vele balcsira, és nem tudom féljek-e:/

előre is köszi a segítséget!

Gery

Most nézem Tambinak is hasonló gondjai vannak, érdekes, lehet a hőséget nem bírják a járgányok?

Alapjárati motort hol találom? és a csatlakozók tisztítása alatt azt érted, hogy mindent kihúzok wd40el befúj és vissza?

Amit írtam Tambinak(szerintem a keverékképzésnél van gond), plussz még annyi kiegészítés, lehet hogy megpusztult az ECU motor hőmérsékelt mérő szenzorja, és azt gondolhatja, hogy hideg/meleg a motor, és nem találja el a keveréket. TECH2 mielőtt találgatnánk!!!

Link to comment
Megosztás:

Amit írtam Tambinak(szerintem a keverékképzésnél van gond), plussz még annyi kiegészítés, lehet hogy megpusztult az ECU motor hőmérsékelt mérő szenzorja, és azt gondolhatja, hogy hideg/meleg a motor, és nem találja el a keveréket. TECH2 mielőtt találgatnánk!!!

na, kivillogtattam szomszéd szervízben, a ford.szám mérő és vezmű jeladó a hibás, tehát az a hiba amit sejtettem, az ottani ragszalagos sufni kábelezés miatt lesz akkor.

ha hazajöttem veszek is oda egy új kábelt ahogy van.

köszi a helpet!

Link to comment
Megosztás:

na, kivillogtattam szomszéd szervízben, a ford.szám mérő és vezmű jeladó a hibás, tehát az a hiba amit sejtettem, az ottani ragszalagos sufni kábelezés miatt lesz akkor.

ha hazajöttem veszek is oda egy új kábelt ahogy van.

köszi a helpet!

Töltöm fel újra a szer. útmutatót mindjárt megy arra az e-mailre amit küldtél.

Link to comment
Megosztás:

ÉRdemes megnézni a gombák alati réztömítést, mert pl nekem ott engedte, de csak akkor, mikor már hült az autó. Amíg meleg volt a hőtágulástól befeszült annyira, hogy ne csöpögjön!

Nekünk is ez volt az első tippünk, de azokkal nem volt gond. Sajnos, mert egy-két tömítés olcsóbb lett volna.

Link to comment
Megosztás:

"Az oldal tiszteletben tartja a szerzői és szomszédos jogokat. Elítéli mindazokat, akik ezeket a jogokat megsértik. A semmilyen formában nem támogatjuk a különféle magyar és idegen nyelvű kiadványok letölthetőségét. Folyamatosan figyeljük és törölni fogjuk honlapunkról az esetleges jogsértésre vonatkozó minden információt."

Remélem értitek...

Link to comment
Megosztás:

Oke Ha itthon leszel szólj.MSN közelében nem nagyon vagyok sajna utálok pötyögni! :huh: Ide azért fel fel nézek.

Nekem a Kadettom le volt fújva sötétítő spray-el.Szép volt meg minden,csak az anyámat szidták egy páran,hogy napsütésben nem lehetett a féklámpát,indexet látni,meg a rendőrnek se tetszett,nem értem hogy miért :lol: .Ja és levakarni meg nem tudtam,nitróval meg nem mertem nekiesni mert féltem hogy megmarja a búrát.Én nem fújnám le még egyszer.

Kelly!

Most vettem észre hogy Te szegedi vagy.Jó lenne egy talit összehozni kiváncsi lennék a ledesitésre élőben is ha nem gond.A msn rolikacsakocsi@hotmail.com vegyél fel msn re és akkor ha nem túl nagy kérés megtekinteném a vectrádat plusz egy két dolgot kérdeznék.Bár most egy hétig nem leszek de hétvégente gép közelbe vagyok.

Lenne mégy egy kérdésem.Szerintetek a lámpabura sötétitő sprayk azok mennyire tartósak illetve jók e?

Üdv Roli!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanezt csinálta egyszer,és nekem is vezérműtengely jeladó volt a hiba.Nekem olajos volt azért nem látta normálisan amit látnia kellett,és ki kellett cserélnem a vezérműtengely szimmeringet,ami kb 300ft.Azért bontóban vennék olyan csatit ami neked le van vágva,és a gyertyaburkolat alatt összekötném szépen,hogy a csati menjen a jeladóra.Ki lehet az a ba.om amúgy aki levág egy ilyen csatlakozót,meg ugyan minek?

na, kivillogtattam szomszéd szervízben, a ford.szám mérő és vezmű jeladó a hibás, tehát az a hiba amit sejtettem, az ottani ragszalagos sufni kábelezés miatt lesz akkor.

ha hazajöttem veszek is oda egy új kábelt ahogy van.

köszi a helpet!

Link to comment
Megosztás:

Szias mindenki!

Segítségetek kérném, B-Vec, 96-os eléggé tapaszalt autóval rendelkezem, és azt kérdezném, ha teletankoltok, nektek normál esetben a benzinjelző műszer hol áll? Nekem a legfelső skálát nem akarja elérni a tele jelzés alatt marad bárhogy próbálkozom.

Kérdésem az lenne, eme nem normális esetben, hogy a hibát a benzinjelző-úszónál keressem, vagy a műszerfal kijelzőjében lehet a hiba?

Aműszerfalat sajnos már rutinból szétkapom szóval ha ott kell csinálni valamit amivel helyrejön azzal megpróbálkoznék, de

a tankot és a szivattyút már nem merném bolygatni.

Ötletek, hozzászólások, esetleg valakinél hasonló jelenség.

Segítségetek köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Nekem is ilyen.Fullra tankolom és a mutató megáll max alatt olyan 2 mm-rel.Szerintem ne foglalkozz vele.Nekem kb olyan 4 litert csal

Szias mindenki!

Segítségetek kérném, B-Vec, 96-os eléggé tapaszalt autóval rendelkezem, és azt kérdezném, ha teletankoltok, nektek normál esetben a benzinjelző műszer hol áll? Nekem a legfelső skálát nem akarja elérni a tele jelzés alatt marad bárhogy próbálkozom.

Kérdésem az lenne, eme nem normális esetben, hogy a hibát a benzinjelző-úszónál keressem, vagy a műszerfal kijelzőjében lehet a hiba?

Aműszerfalat sajnos már rutinból szétkapom szóval ha ott kell csinálni valamit amivel helyrejön azzal megpróbálkoznék, de

a tankot és a szivattyút már nem merném bolygatni.

Ötletek, hozzászólások, esetleg valakinél hasonló jelenség.

Segítségetek köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a tankban az úszó karjának a kismértékű hajlításával lehetne kísérletezni, mivel az óra az annak a végén lévő csúszóellenállásról kapja a jelet, de szerintem nem érdemes. Nekem a hőfokmérőm kb. 82 fokra áll be. Gombát kicseréltem, gyári termosztátot raktam bele, ami ugye 92 fokon nyit, tehát az óra szerint állandóan 90 fok felett kellene mutatnia. Azonban az óra szerint 95 foknál már kapcsol a hütőventilátor. Na itt most mi a hunyó? De megszoktam így, tudom hogy így van rendben a hőfok és kész.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a tankban az úszó karjának a kismértékű hajlításával lehetne kísérletezni, mivel az óra az annak a végén lévő csúszóellenállásról kapja a jelet, de szerintem nem érdemes. Nekem a hőfokmérőm kb. 82 fokra áll be. Gombát kicseréltem, gyári termosztátot raktam bele, ami ugye 92 fokon nyit, tehát az óra szerint állandóan 90 fok felett kellene mutatnia. Azonban az óra szerint 95 foknál már kapcsol a hütőventilátor. Na itt most mi a hunyó? De megszoktam így, tudom hogy így van rendben a hőfok és kész.

Pont nekem is ugyanez a jelenség,csak 2.5 v6-nál.Akkor nemis kínlódok vele inkább.Énis ugyanezeket akartam kicserélni.Valószínűleg az órával lesz vmi...

Link to comment
Megosztás:

Szias mindenki!

Segítségetek kérném, B-Vec, 96-os eléggé tapaszalt autóval rendelkezem, és azt kérdezném, ha teletankoltok, nektek normál esetben a benzinjelző műszer hol áll? Nekem a legfelső skálát nem akarja elérni a tele jelzés alatt marad bárhogy próbálkozom.

Kérdésem az lenne, eme nem normális esetben, hogy a hibát a benzinjelző-úszónál keressem, vagy a műszerfal kijelzőjében lehet a hiba?

Aműszerfalat sajnos már rutinból szétkapom szóval ha ott kell csinálni valamit amivel helyrejön azzal megpróbálkoznék, de

a tankot és a szivattyút már nem merném bolygatni.

Ötletek, hozzászólások, esetleg valakinél hasonló jelenség.

Segítségetek köszönöm előre is!

Nekem hasonló a helyzet, csak annyi különbséggel, hogyha teletankolok, és beindítom, akkor pont az utolsó vonalon áll helyesen. De megyek akár csak 5 métert, leállítom és újraindítom, már 2mm-el lejjebb áll meg a mutató.

És akármilyen benzinszintnél indítok újra, 1-2mm-el kevesebbet mutat, mint előtte pár perccel volt.

Ja, és a motorhőmérséklet mutatója nálam is csal, látszólag nekem 88°C-nál nyit a termosztát, pedig az elvileg 92, mint ahogy más is írta.

Link to comment
Megosztás:

Szias mindenki!

Segítségetek kérném, B-Vec, 96-os eléggé tapaszalt autóval rendelkezem, és azt kérdezném, ha teletankoltok, nektek normál esetben a benzinjelző műszer hol áll?

...

Ötletek, hozzászólások, esetleg valakinél hasonló jelenség.

Segítségetek köszönöm előre is!

Szia!

Mondjuk nekem telit mutat, de az elején elég gyorsan fogy. Egy 50 - 60 km és már csak 50-et mutat. Egyébként nemrég irkáltunk erről valahova asszem. Vagy csak de ja vu-m van? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nekem hasonló a helyzet, csak annyi különbséggel, hogyha teletankolok, és beindítom, akkor pont az utolsó vonalon áll helyesen. De megyek akár csak 5 métert, leállítom és újraindítom, már 2mm-el lejjebb áll meg a mutató.

És akármilyen benzinszintnél indítok újra, 1-2mm-el kevesebbet mutat, mint előtte pár perccel volt.

Ja, és a motorhőmérséklet mutatója nálam is csal, látszólag nekem 88°C-nál nyit a termosztát, pedig az elvileg 92, mint ahogy más is írta.

Hát sajna nem tudom, mi lesz a megoldás, de ugyan ez van velem is amivel kiegészítetted, szóval alig megyek vele valamit, már esik is a mutató, mintha hírtelen sok kifgoyott volna belőle, csak engem nagyon zavar, pl: 20L skála alatt volt a mutató picivel és csak 37L benzin fért bele, úgyhogy az enyém csal akár 6-8 L is kényelmesen csal.

Másik nagy probléma nekem is a hűtővizemmel volt, a termokapcsoló gomba a hűtőn ami a ventillátor első fokozatát kapcsolja teljesen zárlatos lett és folyton tekerte a ventillátort így lemerítette az akkumulátorom 8-9 óra alatt :lol: csere: új 5eFt, bontott gyári 1eFt, inkább a gyáriban bízom ma lesz cserélve, de nekem a műszer 90 fokon stabilan áll.

Mikor megvettem a kocsit sok bajom volt a hűtővel, el volt dugulva a hűtő és a beltéri fűtőradiátorom is, ami egy körön van a motorral. Szervízben mondták cseréljem mert így ha nem új a hűtőm mindig forrni fog a vizem, de inkább tisztítottam, spéci hűtőtisztító folyadékkal, ami megtette a hatását sikeres lett a művelet, azóta jó a hűtőm, csak a termokapcsoló-gomba járt pórul, de spóroltam egy hűtőradiátort 16eFt és egy komplett hűtőt 30eFt ért.

-Ezt csak megemlítettem használt kocsinál egyből azzal kezdem ezután mennyire koszos a kiegyenlítő tartály :huh: sok idegeskedést spórolhat az ember.

Egyébként lehet most butaságot kérdezek, de létezik, létezhet olyan, hogy műszerkalibráció, hogy beállítják a műszerfalat gyári értékekre, és így megjavulhatna a benzinszintjelző "csalása" ?

Link to comment
Megosztás:

szevasztok mindenttudok!

tegnap elvittem a kocsit szervizbe kikellett cserelni par dolgot. a csere utan az auto nemgyult majd ott helybe ratettek gepre es azt jeleyte hogy hiba nemtalalhato.a mester se latott meg ilyet.majd az autot atkotottek mas kocsira egybol begyult majd bedoglesztettem es mintha mise tortent volna azonnal gyult.ez mar sokszor megtortent a kocsival.na ehez mitszoltok?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.