Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A hűtő oldalában lévő hőgomba egyike a ventié.A másikat még nem fejtettem meg, de a korábbi XEV-nél a belső műszerhez egy egypólusú hőgomba volt a hengerfej oldalában, mellette pedig rögtön az, ami a motorvezérlőnek küldte a jelet.

A Calinál a második gomba a hűtő oldalában a klímáé volt... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Így néz ki az AGR: opel%20egr%20szelep.JPG

XEV-nél ha szemből nézed a motorod, akkor a hengerfej jobb oldalán fogod megtalálni.Megy hozzá egy fém cső a kipufogótoroktól, ill. egy vákumcső a sec.levegő kompresszorhoz.

Torx-al van rögzítve, leszedés után pedig bármivel lehet vakargatni, aminek van kicsi kis oldóhatása.Erre jó az általad is említett féktisztító spray, nitrohigító, benzin, lángszóró, miegymás! :rolleyes: A lényeg, hogy van benne egy tengely, ha talppal felfelé fordítod, látni fogod, és annak kell tökéletesen mozognia.Ha rendesen kitakarítottad, akkor vagy lezárod egy lemezzel, vagy pedig lehúzod róla az elektromos csatit.Én nem esküszöm meg mert régen csináltam, de az XEV Astránál így tettem, és nem volt hibajelem.

Vectránál a kódkivillogtatás pedig le van írva a korábbi hozzászólások valamelyikében.Sokat legóztunk már vele.

Talán Mackósajt user aláírásában szerepel.......de ez nem 100.

A hűtő oldalában lévő hőgomba egyike a ventié.A másikat még nem fejtettem meg, de a korábbi XEV-nél a belső műszerhez egy egypólusú hőgomba volt a hengerfej oldalában, mellette pedig rögtön az, ami a motorvezérlőnek küldte a jelet.

köszi a segítséget! most megnéztem a kocsit, a kipufogó torokról jövő cső végén volt egy hasonló mint amit linkeltél kép, kivéve azt, hogy nem volt rajta elektromos csatlakozó, csak egy nagyon kis átmérőjű cső csatlakozott hozzá. linkelek egy képet, hogy jót takarítottam-e ki..

dsc08009ei2.jpg

és ahova mutat a nyíl oda csatlakozik még egy cső, ha jól értelmezem azt aki a képet kommenteli másik fórumon (nem magyarul) akkor ezt kell kihúzni ahhoz, hogy ne működjön az agr

amúgy elég sok csula kijött belőle, de mozogni nem mozog benne semmi, legalábbis nem jöttem rá, hogyan mozogna. lezárni hogy zárjam le? egy aluminium lapot nyomjak közé és a felfogás közé és kész?

a hűtési gondjaimra a szerelő azt mondta, hogy szerinte a hűtőborda piszkolódott be, azt kéne kimosni nagy nyomású vízzel. szerintetek lehetséges, hogy ez lenne a gond?

és még annyi, hogy a mellette lévő egr szelep milyen célt szolgál? néztem unixon, 100e ft 1 új bele :S

a hibakódvillogtatást tudom hogy kell csinálni, a kérdés, hogy járó motornál hogy kell, mert alapból nem dob ki hibát a gép, pedig világít

Link to comment
Megosztás:

köszi a segítséget! most megnéztem a kocsit, a kipufogó torokról jövő cső végén volt egy hasonló mint amit linkeltél kép, kivéve azt, hogy nem volt rajta elektromos csatlakozó, csak egy nagyon kis átmérőjű cső csatlakozott hozzá. linkelek egy képet, hogy jót takarítottam-e ki..

dsc08009ei2.jpg

és ahova mutat a nyíl oda csatlakozik még egy cső, ha jól értelmezem azt aki a képet kommenteli másik fórumon (nem magyarul) akkor ezt kell kihúzni ahhoz, hogy ne működjön az agr

amúgy elég sok csula kijött belőle, de mozogni nem mozog benne semmi, legalábbis nem jöttem rá, hogyan mozogna. lezárni hogy zárjam le? egy aluminium lapot nyomjak közé és a felfogás közé és kész?

a hűtési gondjaimra a szerelő azt mondta, hogy szerinte a hűtőborda piszkolódott be, azt kéne kimosni nagy nyomású vízzel. szerintetek lehetséges, hogy ez lenne a gond?

és még annyi, hogy a mellette lévő egr szelep milyen célt szolgál? néztem unixon, 100e ft 1 új bele :S

a hibakódvillogtatást tudom hogy kell csinálni, a kérdés, hogy járó motornál hogy kell, mert alapból nem dob ki hibát a gép, pedig világít

Az AGR szelep ez mögött található, ez nem az. Amúgy vagy lemezeld le vagy húzd le róla a vakuum csövet és zárd le a csővéget. Az elektromos csatit semmiképpen ne húzd le róla.

Link to comment
Megosztás:

Az AGR szelep ez mögött található, ez nem az. Amúgy vagy lemezeld le vagy húzd le róla a vakuum csövet és zárd le a csővéget. Az elektromos csatit semmiképpen ne húzd le róla.

ami e mögött van nem az egr szelep? mindjárt lefotózom amúgy hogy mi mi:)

amúgy akkor mi az amit most kitakarítottam?

a hibakód villogtató most már mást is kidob, ezeket: Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség , Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség . A légtömegmérőt kitakarítom, a lambda szondával mit csináljak? meg mi az?:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

ami e mögött van nem az egr szelep? mindjárt lefotózom amúgy hogy mi mi:)

amúgy akkor mi az amit most kitakarítottam?

a hibakód villogtató most már mást is kidob, ezeket: Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség , Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség . A légtömegmérőt kitakarítom, a lambda szondával mit csináljak? meg mi az?:rolleyes:

Légtömegmérővel csak óvatosan, lambdaszonda a kipufogóban van kb. a motor után. Szerintem az vagy jó vagy nem, nemigen lehet vele mit csinálni ha meghal. Elemzi a kipufgáz összetevőit és adatokat küld ami alapján a moci vezérelve van.

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérővel csak óvatosan, lambdaszonda a kipufogóban van kb. a motor után. Szerintem az vagy jó vagy nem, nemigen lehet vele mit csinálni ha meghal. Elemzi a kipufgáz összetevőit és adatokat küld ami alapján a moci vezérelve van.

enyémben is ilyen van de úgy tudtam egy egr szelepnek hívják. próbáltam leszedni, de istenesen rá van csavarba, befújtam lazítóval majd meglátjuk hat-e

viszont lett egy nagyobb probléma. kitakarítottam a légtömegmérőt (átfújtam féktisztítóval, majd hagytam megszáradni és végül kifújtam) visszateszem, és megnézem hogy megy. csak a dugaszát elfelejtettem visszadugni, beindul a motor megy rendesen aztán leáll és úgy látszik neki ez bizony nagyon sok volt, hogy nem kapott jelet a légtömegmérőtől, mert valami nagyon elromolhatott ettől.

kb ez van most: a kulcs behelyezése nélkül is világít a kézifék és fékolaj lámpa de halványan, a rádió folyton be akar kapcsolni, de nem tud és újra be akar.. az elektromos ablak égői pedig pislákolnak. szóval itt valami ko lett, szerintetek? ja, és még annyi, hogy ha elfordítom a kulcsot erősebben ég a kézifék és olaj lámpa, de a többi nem, a motor nem indul csak indítózik. a műszerfal pedig nem mozdul, úgy maradt ahogy utoljára, minden nullán és 800-as fordulaton

amit nem értek, hogy miért indítja be magát ha látja hogy nem kap jelet egy fő egységtől?:S

holnap át is gurítom a szomszéd szervizbe asszem :rolleyes: addig is levettem az akkuról a gépet..

valaki nyugtasson meg, hogy nem lett végleg vége a kocsinak, vagy nem fog rámenni több 100e-rem:/

Link to comment
Megosztás:

A légtömegmérő takarításával vigyázz.Nem mindegy mivel takarítod le.Azt hiszem valamelyik autóscégnél kapható direkt hozzá tisztító.Azért,mert nem dugtad rá a csatit,még nem hal be az autó szerintem.De elég érdekes a hibajelenség amit írtál.Máshoz nem nyúltál?Bírom az ilyen hibákat mikor jót akarsz,aztán csak rosszabb lesz.

enyémben is ilyen van de úgy tudtam egy egr szelepnek hívják. próbáltam leszedni, de istenesen rá van csavarba, befújtam lazítóval majd meglátjuk hat-e

viszont lett egy nagyobb probléma. kitakarítottam a légtömegmérőt (átfújtam féktisztítóval, majd hagytam megszáradni és végül kifújtam) visszateszem, és megnézem hogy megy. csak a dugaszát elfelejtettem visszadugni, beindul a motor megy rendesen aztán leáll és úgy látszik neki ez bizony nagyon sok volt, hogy nem kapott jelet a légtömegmérőtől, mert valami nagyon elromolhatott ettől.

kb ez van most: a kulcs behelyezése nélkül is világít a kézifék és fékolaj lámpa de halványan, a rádió folyton be akar kapcsolni, de nem tud és újra be akar.. az elektromos ablak égői pedig pislákolnak. szóval itt valami ko lett, szerintetek? ja, és még annyi, hogy ha elfordítom a kulcsot erősebben ég a kézifék és olaj lámpa, de a többi nem, a motor nem indul csak indítózik. a műszerfal pedig nem mozdul, úgy maradt ahogy utoljára, minden nullán és 800-as fordulaton

amit nem értek, hogy miért indítja be magát ha látja hogy nem kap jelet egy fő egységtől?:S

holnap át is gurítom a szomszéd szervizbe asszem :rolleyes: addig is levettem az akkuról a gépet..

valaki nyugtasson meg, hogy nem lett végleg vége a kocsinak, vagy nem fog rámenni több 100e-rem:/

Link to comment
Megosztás:

A légtömegmérő takarításával vigyázz.Nem mindegy mivel takarítod le.Azt hiszem valamelyik autóscégnél kapható direkt hozzá tisztító.Azért,mert nem dugtad rá a csatit,még nem hal be az autó szerintem.De elég érdekes a hibajelenség amit írtál.Máshoz nem nyúltál?Bírom az ilyen hibákat mikor jót akarsz,aztán csak rosszabb lesz.

nem nyúltam máshoz, vagyis az egr szelep csavarjait fújtam be lazítóval de aszt hiszem ez nem okozhat semmilyen hibát

hát igen, képzelheted most milyen boldog vagyok ha pl. komplett elektronikát cserélni kell:S

Link to comment
Megosztás:

Na azért ne fesd az ördögöt a falra............Nem hiszem hogy ilyen nagy a baj,de majd a szaki megmondja.A Vekiket nem lehet csak ilyen egyszerűen kinyírni.Ezek AUTÓK! :rolleyes:

nem nyúltam máshoz, vagyis az egr szelep csavarjait fújtam be lazítóval de aszt hiszem ez nem okozhat semmilyen hibát

hát igen, képzelheted most milyen boldog vagyok ha pl. komplett elektronikát cserélni kell:S

Link to comment
Megosztás:

Na azért ne fesd az ördögöt a falra............Nem hiszem hogy ilyen nagy a baj,de majd a szaki megmondja.A Vekiket nem lehet csak ilyen egyszerűen kinyírni.Ezek AUTÓK! :rolleyes:

hát remélem. aztán lehet hogy valami fő vezeték ért össze pont most, mert mint írtam régebben néha indulásnál újraindult a rendszer, gondolom rövidre zárt valahol, aztán most végleg rövidre zárta vagy valami..

Link to comment
Megosztás:

A légtömegmérőn finomfilmréteg van ezért nem ajánlatos pucolni. Arra vigyázz, hogy gyújtáson ne húzd le róla a stekkert mert akkor állítólag meg tudja adni magát véglegesen a szervíz szerint. A többi jelenségre nem tudok ésszerű magyarázatot. Talán test hiba vagy a gyújtáskapcsoló is lehet a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Vidd el egy normális szakihoz hagyd ott egy napig és bogarássza át.Hátha.....

hát remélem. aztán lehet hogy valami fő vezeték ért össze pont most, mert mint írtam régebben néha indulásnál újraindult a rendszer, gondolom rövidre zárt valahol, aztán most végleg rövidre zárta vagy valami..
Link to comment
Megosztás:

A légtömegmérőn finomfilmréteg van ezért nem ajánlatos pucolni. Arra vigyázz, hogy gyújtáson ne húzd le róla a stekkert mert akkor állítólag meg tudja adni magát véglegesen a szervíz szerint. A többi jelenségre nem tudok ésszerű magyarázatot. Talán test hiba vagy a gyújtáskapcsoló is lehet a ludas.

hidegen, gyújtás nélkül pucoltam, azzal nem lehet nagy gond.

a többi az ami érdekes és még most se értem hogy miért okozta ez

elvinni pedig nehezen tudnám ha be se indul. csak a szomszéd szervizbe tudom áttolni, egy baj van, hogy ők a legdrágábbak, rózsadomb...

Link to comment
Megosztás:

hidegen, gyújtás nélkül pucoltam, azzal nem lehet nagy gond.

a többi az ami érdekes és még most se értem hogy miért okozta ez

elvinni pedig nehezen tudnám ha be se indul. csak a szomszéd szervizbe tudom áttolni, egy baj van, hogy ők a legdrágábbak, rózsadomb...

Na kezdjük ott ha piszkálod a lég nyomás mérőt soha nem lesz jó vége van benne egy film réteg ami nagyon érzékeny a szerekre. szóval csere

de ettől még mehetne csak a gáz adásnál vannak gondok mert meg torpan a motor vagy le áll mindig.

Szerintem amúgy angolul jut eszembe a neve crank sahaft szenzor rossz a motor tetején a jeladó ami a szelep lendkerekét figyeli gyújtásnak onnan számolja ki a motor a gyújtást vagy a cam shaft szenzor ez a főtengely jel adója ami ugyan úgy a gyújtáshoz van köze Opel sőt minden autó betegsége amikor haldoklik valamelyik akkor kigyullad a motor lámpa mert nem mindig ad jelet az ecu-nak de ezt computerrel ki lehet olvasni. 2 perc alatt

Link to comment
Megosztás:

Na kezdjük ott ha piszkálod a lég nyomás mérőt soha nem lesz jó vége van benne egy film réteg ami nagyon érzékeny a szerekre. szóval csere

de ettől még mehetne csak a gáz adásnál vannak gondok mert meg torpan a motor vagy le áll mindig.

Szerintem amúgy angolul jut eszembe a neve crank sahaft szenzor rossz a motor tetején a jeladó ami a szelep lendkerekét figyeli gyújtásnak onnan számolja ki a motor a gyújtást vagy a cam shaft szenzor ez a főtengely jel adója ami ugyan úgy a gyújtáshoz van köze Opel sőt minden autó betegsége amikor haldoklik valamelyik akkor kigyullad a motor lámpa mert nem mindig ad jelet az ecu-nak de ezt computerrel ki lehet olvasni. 2 perc alatt

ezt a végén lévő cam shaft meg cranck shaftosat nem igazán értem hogy jön ide, el se jutok odáig most hogy elindujon..:/

légtömegmérőt pedig akkor beszerzek hozzá egy másikat

amúgy nézegetem most a kocsit, és olyan következtetést vonok le, hogy szerintem nem kap elég áramot az elektronika. a lámpa pl sehogy se gyullad ki, az elektromos tükör megy viszont nagyon lassan, és akkor halványul el a beltéri lámpa pl amikor a cd akar beindulni. az akku az biztos jó. esetleg valamilyen főbb biztosíték ment ki?

Link to comment
Megosztás:

ezt a végén lévő cam shaft meg cranck shaftosat nem igazán értem hogy jön ide, el se jutok odáig most hogy elindujon..:/

légtömegmérőt pedig akkor beszerzek hozzá egy másikat

amúgy nézegetem most a kocsit, és olyan következtetést vonok le, hogy szerintem nem kap elég áramot az elektronika. a lámpa pl sehogy se gyullad ki, az elektromos tükör megy viszont nagyon lassan, és akkor halványul el a beltéri lámpa pl amikor a cd akar beindulni. az akku az biztos jó. esetleg valamilyen főbb biztosíték ment ki?

Ha újat veszel nem lesz olcsó... Használtat meg először próbáld ki. A szerelést meg csak gyújtás nélkül!

Link to comment
Megosztás:

Ha újat veszel nem lesz olcsó... Használtat meg először próbáld ki. A szerelést meg csak gyújtás nélkül!

mindig gyújtás nélkül szerelek csak, amihez kell még az akkut is lekötöm.

van szerencsére egy olyan ismerős akinél van egy 70e km-t futott vectra csak megtörték és eladó belőle sok minden nagyon nagyon olcsón. remélem a légtömegmérő is megvan még, meg akkor már lamda szonda is kell.

újonnan biztos nem veszek, méregdrága minden hozzá. ahogy nézem ez pl 22e ft újjonan. néztem unixon volt egy alkatrész b vekihez, abs szivattyú 1,6millió!!-ba kerül. vicces, mert ennyiért már c vekit kapok:D

de az egr szelep 100e-res árával is nagyon vicces..:/

remélem holnap a szomszéd szerviz megtudja mondani a hibát és remélem egy biztosíték vagy hasonló lesz..

Link to comment
Megosztás:

Böngészem a unixtrade oldalát és mit találok? Doblemez hátulra (műanyag persze), ez széria mindegyikben? Nekem ott nincs csak maga a fém kezelve... kihagyták volna vagy ki szokott törni, kiesik? Vagy nem is volt?

Azt hiszem ebből vásárlás lesz és szerelés...

+ Betenni mekkora meló? Elsőket simán ki tudom venni és berakni de menni fog hátul is?

Link to comment
Megosztás:

mindig gyújtás nélkül szerelek csak, amihez kell még az akkut is lekötöm.

van szerencsére egy olyan ismerős akinél van egy 70e km-t futott vectra csak megtörték és eladó belőle sok minden nagyon nagyon olcsón. remélem a légtömegmérő is megvan még, meg akkor már lamda szonda is kell.

újonnan biztos nem veszek, méregdrága minden hozzá. ahogy nézem ez pl 22e ft újjonan. néztem unixon volt egy alkatrész b vekihez, abs szivattyú 1,6millió!!-ba kerül. vicces, mert ennyiért már c vekit kapok:D

de az egr szelep 100e-res árával is nagyon vicces..:/

remélem holnap a szomszéd szerviz megtudja mondani a hibát és remélem egy biztosíték vagy hasonló lesz..

Méghogy a diesel motorhoz méregdrága minden, a benzinessel meg nagy gond nem lehet, ráadásul olcsó hozzá minden... Na persze.... Főleg, ha egyáltalán sikerül megtalálni a bajának valós okát a sok szelep, szonzor, meg elektronika között.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.