Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok ! A következő problémám van az autóval( Vectra B 2.0i 1996): az autómata váltóm úgy néz ki, hogy feladta a harcot. Megszűnt rajta a tolatás funkció. Fokozatosan tűnt el, először kapcsolás után rángatva tolatott, majd egyre nagyobb gázadásra volt hajlandó megmozdulni. Most már csak kapcsol, de egyáltalán nem mozdul hátrafelé. Az előremeneti fokozatokkal semmi gond.... Bármilyen tanácsot szívesen fogadnék.... Üdv !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! A következő problémám van az autóval( Vectra B 2.0i 1996): az autómata váltóm úgy néz ki, hogy feladta a harcot. Megszűnt rajta a tolatás funkció. Fokozatosan tűnt el, először kapcsolás után rángatva tolatott, majd egyre nagyobb gázadásra volt hajlandó megmozdulni. Most már csak kapcsol, de egyáltalán nem mozdul hátrafelé. Az előremeneti fokozatokkal semmi gond.... Bármilyen tanácsot szívesen fogadnék.... Üdv !

Szerintem csak a váltó megbontása után lehetne biztosat mondani. Nem lesz olcsó...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csak a váltó megbontása után lehetne biztosat mondani. Nem lesz olcsó...

Ettől félek én is, de akkor inkább kukába dobom... 20-25 ezertől láttam már váltókat... Gondoltam hátha járt már valaki így, és nem megy rá a gatyám is. Fordos fórumokon olvastam már ilyen jellegű hibát, akkor valami fékszalagot emlegettek a hiba okának. Igaz az Ford....

Link to comment
Megosztás:

Ettől félek én is, de akkor inkább kukába dobom... 20-25 ezertől láttam már váltókat... Gondoltam hátha járt már valaki így, és nem megy rá a gatyám is. Fordos fórumokon olvastam már ilyen jellegű hibát, akkor valami fékszalagot emlegettek a hiba okának. Igaz az Ford....

Először meg kell nézni, hátha valami filléres alkatrész szállt el benne, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni :rolleyes:

Ismerősöm járt hasonlóan, csak ő VW Passattal (96-os évjárat). Neki elszálltak az előremeneti fokozatok is. Végül manuális váltót szereltetett be helyette, 200 ezerbe került tokkal vonóval (váltó behozatala külföldről, váltókar beszerelés-átalakítás, kuplung pedál beszerelés). Igaz az egy nagyon ritka típus (3as Passat), ahhoz semmi sincs még bontókban sem.

Ha cserére kerül a sor bontókban kellene szétnézned, ajánlok egy Opelre szakosodottat: www.dorka-car.hu. Itt még szerintem automatát is fogsz találni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok véletlenül, hogy az angol kábelköteg jó az enyémhez? Elvileg pont a tükörképe! Érdemes azt megvenni? Amúgy nagyon drágán adják! Az angol az egyik bontóban 15k a másik bontóban a sima ami nekem is jó lenne az 20k de ott nem is volt! Nem érdemesebb esetleg áthuzatni? Ennyi pénzért szerintem már áthuzzák azt a pár kábelt! Vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok véletlenül, hogy az angol kábelköteg jó az enyémhez? Elvileg pont a tükörképe! Érdemes azt megvenni? Amúgy nagyon drágán adják! Az angol az egyik bontóban 15k a másik bontóban a sima ami nekem is jó lenne az 20k de ott nem is volt! Nem érdemesebb esetleg áthuzatni? Ennyi pénzért szerintem már áthuzzák azt a pár kábelt! Vagy nem?

Csak ha jóhawer csinálja.Nézz szét a weben, elég sok szürke bontású járgány van.A 15e. sok érte.A 20 pedig méginkább.

Link to comment
Megosztás:

Először meg kell nézni, hátha valami filléres alkatrész szállt el benne, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni :rolleyes:

Ismerősöm járt hasonlóan, csak ő VW Passattal (96-os évjárat). Neki elszálltak az előremeneti fokozatok is. Végül manuális váltót szereltetett be helyette, 200 ezerbe került tokkal vonóval (váltó behozatala külföldről, váltókar beszerelés-átalakítás, kuplung pedál beszerelés). Igaz az egy nagyon ritka típus (3as Passat), ahhoz semmi sincs még bontókban sem.

Ha cserére kerül a sor bontókban kellene szétnézned, ajánlok egy Opelre szakosodottat: www.dorka-car.hu. Itt még szerintem automatát is fogsz találni.

Ez a manuál váltó beszerelés nem hangzik rossz ötletnek. Bár fogalmam sincs, ki foglalkozik ezzel (computer programozás, csere, stb...). Lehet kár lenne a kocsinál ez a beavatkozás, tekintve a felszereltségét (digit klíma, tempomat, kipörgésgátló, stb... persze automata váltó.....). Nagyon megszoktam már a kényelmet, azóta hogy megvan, volt mellette Focusunk, Puntónk...... a 13-14 éves Vectra viszi a prímet.... Nem tud véletlenül valaki egy automata váltó robbantott

ábrát, vagy valamilyen leírást, hogy merre induljak a szétszedéssel ? Gyanús nekem a tolatás fokozatos elromlása.... Köszi az eddigi infókat is !!!

Link to comment
Megosztás:

Majd képet tessen prezentálni. :blink:

Hát nem akarok dicsekedni de egy kicsit muszáj. Fönt van a váltógomb. :D A fabetétes cuccot pedig minimális, gombostűfejnyi sérüléssel sikerült leszedni. Kép azért nincsen még, mert perpill az autó otthon, én meg máshol, és az irmscher gombra rögzítés után fel kellett ragasztani a kis plakettet amin a sebességek vannak, és még köt a szélvédőragasztó. Addig pedig körbetekertük ragasztószalaggal, hogy ne mozduljon el. :lol: Kép érkezik vasárnap (így nem láttam értelmét lefotózni).

Addig is BÚÉK! Mostmár jöhet 2010. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szvsz. az X18XE motorhoz való kábelköteg jó az X20XEV-hez, esetleg a klímás-nem klímás között lehet különbség, bár ebben nem vagyok biztos (meg kellene nézni a kapcsolási rajzokat).

Bontók mellett próbáld meg a Vaterát (pl Bertók06 felhasználónévnél)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szasztok Hölgyek, Urak!

Buék, meg minden! Cserélt már vki hátsó lengőkarral kapcsolatos szilentblokkot? Kell azt nagyon préselni, vagy házilag megoldható?

BUÉK!

Készülj fel, hogy valszeg eléggé össze lesz rohadva, mindenképpen csak megfelelő szilentkihúzóval-bepréseléssel tudod cserélni!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szvsz. az X18XE motorhoz való kábelköteg jó az X20XEV-hez, esetleg a klímás-nem klímás között lehet különbség, bár ebben nem vagyok biztos (meg kellene nézni a kapcsolási rajzokat).

Bontók mellett próbáld meg a Vaterát (pl Bertók06 felhasználónévnél)

Üdv

Köszönöm! A vaterán már szinte majdnem minden embert megkérdeztem aki bont vectra-t. Mondjuk az általad írt embertől ezt még nem kérdeztem.

Majd megkeresem őt is! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

BUÉK!

Készülj fel, hogy valszeg eléggé össze lesz rohadva, mindenképpen csak megfelelő szilentkihúzóval-bepréseléssel tudod cserélni!

S, fokozottan vigyázni a közepére, mert a kicsi belseje ilyen műanyagperselyes varázslás, a nagyé pedig olajos.

Na tán kezd hatni a "nagyteljesítményűkenőspray" amivel az összes gumi vackot befújtam hátul. Ehhez kellett a jó magyar aszfalt, amin átmozgattam. Most kussol! :blink: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szereztem kábelköteget viszonylag olcsón! :lol:

A kérdésem az lenne, hogy az felszereltség független? Tök mindegy mi van az autóban?

mert még nem sikerült beszerelni időhiány miatt! De a hétvégén meglesz! Remélem innentől azért kevesebb baj lesz vele! Az utóbbi egy hónap.....! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szereztem kábelköteget viszonylag olcsón! :P

A kérdésem az lenne, hogy az felszereltség független? Tök mindegy mi van az autóban?

mert még nem sikerült beszerelni időhiány miatt! De a hétvégén meglesz! Remélem innentől azért kevesebb baj lesz vele! Az utóbbi egy hónap.....! :lol:

Nézd meg a motorvezérlő csatiját.Ha egyezik, akkor nem lehet nagy gáz vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2001-es Z16XE- Vectrám néha rángat,megtorpan és erőtlen-mintha az egyik henger megállna. Voltam Opel szervízben ezekkel a hibákkal mire, azt mondták AGR szelep a ludas cserélni kell, ki is cseréltettem, ami nem volt egy kis összeg. Aztán kb. 2-3 hétig rendben volt minden és aztán megint elkezdte a tüneteket produkálni először ritkábban, aztán mostmár egyre többször. Az alakatrészre van 1 év jótállás, de nem tudom mitől lehet még és az mennyibe kerülne.Van valakinek valami tippje, mik okozhatják ezt? Mert nem tom mennyit kéne még költenem erre, hogy a hiba megszűnjön.

Köszi előre is a válaszokat!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2001-es Z16XE- Vectrám néha rángat,megtorpan és erőtlen-mintha az egyik henger megállna. Voltam Opel szervízben ezekkel a hibákkal mire, azt mondták AGR szelep a ludas cserélni kell, ki is cseréltettem, ami nem volt egy kis összeg. Aztán kb. 2-3 hétig rendben volt minden és aztán megint elkezdte a tüneteket produkálni először ritkábban, aztán mostmár egyre többször. Az alakatrészre van 1 év jótállás, de nem tudom mitől lehet még és az mennyibe kerülne.Van valakinek valami tippje, mik okozhatják ezt? Mert nem tom mennyit kéne még költenem erre, hogy a hiba megszűnjön.

Köszi előre is a válaszokat!

Üdv.

Lehet, hogy elég lett volna kitakarítani az agr szelepet vagy csak lelemezelni.

Én mikor kivettem az agr szelepet csomó korom jutott a beömlő csonkba, így a pillangószelepnél egy kis nyílást is elzárt ami a cumupternek továbbít adatot. Szerintem próbáld meg kipucolni azt is. Ártani nem fog..

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén csak úgy kíváncsiságból leszereltem a hűtőmaszkot az autóról, és egy lefegő, kb 40 centi hosszú és 3-4 cm átmérőjű, egyik végén lezárt, kifli alakú műanyag csőre akadtam a hűtő és a lökhárító között.

Meg is találtam a helyét, hogy a vége miből eshetett ki a vége, a jobb oldali fényszóró mögött/mellett egy fekete valamibe volt csatlakoztatva. Úgy láttam, hogy a levegőszűrő azon a cuccon keresztül kapja a levegőt, amibe ez a cső csatlakoztatva volt. Valami előszűrő rendszer ez, ami áramlástanilag szűri ki a nagyobb szennyeződéseket/párát a levegőből, vagy mi a fene?

Sajnos nem tudtam visszarakni rendesen, mert nem lehet hozzáférni, le kell szerelnem a jobb első lámpát ehhez.

Ez a lámpa leszerelés bonyolult? Mire kell figyelni közben? Együtt kell leszedni az indexel? Vagy külön?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.