Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali , ezt már kipróbáltam...És nem jó így se.. legtöbbször az első beindításnál csinálja 1szer, utána akárhányszor elindítom,jó...én is arra gondolok h utángyártott és ezért csinálhatja..thx..

Esetleg ha vki tudna bontóból egy eredetit(légtömegmérőt) azt megvenném!!!! hátha azzal jól működne...

Nekem van egy eredeti bontott, igaz X20XEV a motorkód de úgy tudom egyforma. Általam megbízhatónak tartott helyről származik.

Én azért vettem mert nyaralás előtt 2 nappal kaptam hibakódot, rángatást és nem akartam nélküle elindulni, cserére nem került sor, soha nem próbáltam, nekem is csak a kábelköteggel volt probléma.

Ha érdekel pü-ben jelezz

Link to comment
Megosztás:

Az alsókat hogy tudom cserélni? Felül leszerelem a rögzítőket, majd az egész hűtőt felfelé megemelem? Így az alsó szilentek is becsúsztathatók?

Én levettem a lökhárítót, úgy lehet jobban hozzáférni (persze a fölső kengyeleket is fel kell szabadítani)! Az enyémnél rá volt rohadva a hűtő műanyag pöckére egy kicsit szopós a csere!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Én levettem a lökhárítót, úgy lehet jobban hozzáférni (persze a fölső kengyeleket is fel kell szabadítani)! Az enyémnél rá volt rohadva a hűtő műanyag pöckére egy kicsit szopós a csere!

Üdv

Megrendeltem, csak gyári alkatrész van ezekből a szar gumibakokból, és ~2000 Ft lesz darabja.

Link to comment
Megosztás:

Megrendeltem, csak gyári alkatrész van ezekből a szar gumibakokból, és ~2000 Ft lesz darabja.

A francba...2000 Ft/db??? Én is ma rendeltem meg,de még nem mondták meg hogy mennyi lesz!

(Bocsek,az enyém a Hondától jön!)

Az biztos hogy a két hátsó lengőkar szilent 12.000Ft!

Sikerült végre találnom feltöltő csövet meg hűtő tartó csavart olcsón Bács-K megyében!16.000 helyett 2000!

Remélem minden csörömpölés megszűnik a kocsiban :lol:

Szerk.: Szerencsére nem volt olyan drága! (3500/4db)

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

98-as Vectra B Caravan 2.0DTI-16V (101hp-s) tulajdonos vagyok.

Olyan gonddal fordulok hozzátok hogy a fűtésemmel gondok vannak, van mikor nyom egy kis langyi levegőt, van mikor meg hideget, amikor olyan kedve van akkor meg adja rendesen a meleget.

Üzemi hőfokom általában megvan városban is, meg városon kívül is, ilyenkor hidegben is.

Most nem tudom mi lelte van, előtte tökéletesen működött a fűtésem.

Jelzem digittes az autó!:lol:

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

98-as Vectra B Caravan 2.0DTI-16V (101hp-s) tulajdonos vagyok.

Olyan gonddal fordulok hozzátok hogy a fűtésemmel gondok vannak, van mikor nyom egy kis langyi levegőt, van mikor meg hideget, amikor olyan kedve van akkor meg adja rendesen a meleget.

Üzemi hőfokom általában megvan városban is, meg városon kívül is, ilyenkor hidegben is.

Most nem tudom mi lelte van, előtte tökéletesen működött a fűtésem.

Jelzem digittes az autó!:lol:

Segítségeteket előre is köszönöm!

Ha maxra teszed a hőfokot akkor is szokott hideget? mert nekem csak maxon nyomott meleget, a hőmérsékletérzékelő jeladó volt rossz, ami a befújt levegőt érzékeli.

Link to comment
Megosztás:

Ha maxra teszed a hőfokot akkor is szokott hideget? mert nekem csak maxon nyomott meleget, a hőmérsékletérzékelő jeladó volt rossz, ami a befújt levegőt érzékeli.

Igen maxon van mindig nekem!

És be szoktam 3-ra állítani, és akkor póló van aktiválva a kocsiban!:lol:

De most így még a kabátra is kabátot kell vennem!:S

És azt a hőmérséklet érzékelőt merre találom a kocsiban?

Mert most nekem az is baj hogy a motortérbe is betekergettem a kábelokat speckó szalaggal, és arra tippeltem hogy valamit szétkúrhattam benne.

De viszont álló helyzetbe ha melegitgetem akkor viszont fújkálja a meleget!

Most már tényleg tanácstalan vagyok!:S

Link to comment
Megosztás:

Igen maxon van mindig nekem!

És be szoktam 3-ra állítani, és akkor póló van aktiválva a kocsiban!:lol:

De most így még a kabátra is kabátot kell vennem!:S

És azt a hőmérséklet érzékelőt merre találom a kocsiban?

Mert most nekem az is baj hogy a motortérbe is betekergettem a kábelokat speckó szalaggal, és arra tippeltem hogy valamit szétkúrhattam benne.

De viszont álló helyzetbe ha melegitgetem akkor viszont fújkálja a meleget!

Most már tényleg tanácstalan vagyok!:S

A jó öreg vas (Ascona C) ugyan ezt csinálja minden télen. Takaró lemezt a hűtő elé (olyan anyagból ami nem ázik szét ha vizet kapna) kb két tenyérnyi lukkal hogy azért hűteni is tudjon

Épp a múlt héten csináltam

Link to comment
Megosztás:

A jó öreg vas (Ascona C) ugyan ezt csinálja minden télen. Takaró lemezt a hűtő elé (olyan anyagból ami nem ázik szét ha vizet kapna) kb két tenyérnyi lukkal hogy azért hűteni is tudjon

Épp a múlt héten csináltam

Hát az a legnagyobb baj hogy le van takarva, csak az interkúlernak a helyét hagytam ki!:lol:

És az üzemi hőfok megvan, sőt az előtt mikor nem ment fel a mutató akkor is olyan fűtés volt benne hogy kidöglöttünk!:lol:

Ez tegnap jelentkezett nála, mikor futóztunk pestre, ott leakasztottunk, bent a belvárosba viszont jó volt benne a fűtés, és ezért vagyok tanácstalan, hogy kint is jó volt egy ideig, utánna megint jelentkezett nálla a hideg langyos verzió!:S

Link to comment
Megosztás:

Hát az a legnagyobb baj hogy le van takarva, csak az interkúlernak a helyét hagytam ki!:lol:

És az üzemi hőfok megvan, sőt az előtt mikor nem ment fel a mutató akkor is olyan fűtés volt benne hogy kidöglöttünk!:lol:

Ez tegnap jelentkezett nála, mikor futóztunk pestre, ott leakasztottunk, bent a belvárosba viszont jó volt benne a fűtés, és ezért vagyok tanácstalan, hogy kint is jó volt egy ideig, utánna megint jelentkezett nálla a hideg langyos verzió!:S

Nekem ha maxra raktam akkor adta a meleget. A magnót ha kiveszed és befér ott a kezed akkor szembe baloldalon kicsit lefelé van a jeladó. bármely irányba egy fél fordulat és ki tudod venni. Igazából egy jó villamosságszerelő tud neked segíteni tutira, legalábbis az enyém kapásból tudta hogy vagy ez a hiba vagy a fűtőmotor. Illetve gépre dugva is jelzett valami hibát, de nem tudom már mi volt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ha maxra raktam akkor adta a meleget. A magnót ha kiveszed és befér ott a kezed akkor szembe baloldalon kicsit lefelé van a jeladó. bármely irányba egy fél fordulat és ki tudod venni. Igazából egy jó villamosságszerelő tud neked segíteni tutira, legalábbis az enyém kapásból tudta hogy vagy ez a hiba vagy a fűtőmotor. Illetve gépre dugva is jelzett valami hibát, de nem tudom már mi volt.

Tudom most már, 2 drót megy rá azt hiszem zöld, éz zöld barna, vagy zöld piros!:lol:

És gyors csatis, meg a fűtőházba van beépítve!

És ha hiszed ha nem ezzel szemvedtem meg mert ugyanis dvd-t raktam a kocsiba, és a tyúkbeleket kellett nagyon szarul elvezetnem, és pont érdekes volt ez nekem mikor a magnót mozgattam jó volt a fűtésem, csak nem akartam ide leírni mert azt hitték volna a tagok hogy hülye vagyok.:lol:

Lehet hogy télleg ez a baja!

Én meg már a termosztától kezdve mindent szedtem volna széjjel, mert ilyen időbe, nincs fűtés, és elég kellemetlen!:)

Köszi a jó tippet!

Nekem is ez volt legelőször az eszembe.

Majd írok mire jutottam!:D

Link to comment
Megosztás:

Újra előjöttek a rozsdafoltok a sárvédő íven, illetve a küszöb-sárvédőív találkozásánál, aminek festésével nyáron szenvedtem 3 napot. Szóval ennyit ért :lol:

A karosszériás nekem azt mondta,felesleges lekezelnem (felületileg) a tél előtt mert tavaszra kiderül mennyire "virágzik" ki!

Már most látom hogy egy festés csak ideig-óráig segítene,segített volna!Az ívet kellene cserélnem nekem is!

Gondolom azért te is bíztál benne hogy tovább ki fog tartani...

Link to comment
Megosztás:

A karosszériás nekem azt mondta,felesleges lekezelnem (felületileg) a tél előtt mert tavaszra kiderül mennyire "virágzik" ki!

Már most látom hogy egy festés csak ideig-óráig segítene,segített volna!Az ívet kellene cserélnem nekem is!

Gondolom azért te is bíztál benne hogy tovább ki fog tartani...

Igen. Igazából kétszer havazott erre felénk komolyabban, két alkalommal volt lesózva az út elég rendesen.

Amikor az első havazás, plusz az utánna lévő latyakas körülmények megszűntek és jött a fagy, egyből le is mosattam az autót. Sajna csak egy hetet bírt a fagy, plusz még egy hét, és megint jött egy komoly havazás most szombaton...

Most tartunk ott, hogy a szombati nagy havazás óta még nem szűnt meg teljesen a latyak, de most pár napig nem autózom, úgyhogy megint lemosattam.

Igazából most láttam csak, hogy kirügyezett, és sajna majdnem olyan, mint amilyen a nyári javítgatásom előtt volt.

Azért nem gondoltam volna hogy csak ennyit bír.

Pedig le lett rendesen tisztítva, majd rozsdamaróval passziváltam 1-2 napig, alapozó, két nap múlva a kikevertetett festék.

Link to comment
Megosztás:

Én levettem a lökhárítót, úgy lehet jobban hozzáférni (persze a fölső kengyeleket is fel kell szabadítani)! Az enyémnél rá volt rohadva a hűtő műanyag pöckére egy kicsit szopós a csere!

Üdv

Nagyon úgy tűnik, hogy nem fogom megúszni a lökhárító leszerelést, mert hozzáférhetetlen.

Ez mennyire bonyolult? Alul kipattintós szarok tartják, azt láttam. Vannak egyéb csavarok is?

Link to comment
Megosztás:

Ameddig belülről le nem kezeled, addig festegetheted havonta egyszer. Vagy ki vágsz egy darabot a sárvédő küszöb találkozásánál, és a résen keresztül kitakarítod, le rozsdamarózod, lekezeled pl zink spray-el. Aztán mondjuk utánna nyomsz bele jó kis fáradt olajat mint én. :lol:

Utánna már kívülről is megcsinálhatod ugyanezt. Egyébként a zink spray nem hülyeség. Nekem eddig bevált.

Igen. Igazából kétszer havazott erre felénk komolyabban, két alkalommal volt lesózva az út elég rendesen.

Amikor az első havazás, plusz az utánna lévő latyakas körülmények megszűntek és jött a fagy, egyből le is mosattam az autót. Sajna csak egy hetet bírt a fagy, plusz még egy hét, és megint jött egy komoly havazás most szombaton...

Most tartunk ott, hogy a szombati nagy havazás óta még nem szűnt meg teljesen a latyak, de most pár napig nem autózom, úgyhogy megint lemosattam.

Igazából most láttam csak, hogy kirügyezett, és sajna majdnem olyan, mint amilyen a nyári javítgatásom előtt volt.

Azért nem gondoltam volna hogy csak ennyit bír.

Pedig le lett rendesen tisztítva, majd rozsdamaróval passziváltam 1-2 napig, alapozó, két nap múlva a kikevertetett festék.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon úgy tűnik, hogy nem fogom megúszni a lökhárító leszerelést, mert hozzáférhetetlen.

Ez mennyire bonyolult? Alul kipattintós szarok tartják, azt láttam. Vannak egyéb csavarok is?

Nem túl finom munka volt nekem!Attól függ mi van az autódon!

Nekem úgy kezdődött hogy két első kerék levesz,mert a kerékjárati ívben lévő műanyag csavarjaihoz nem fértem hozzá!

Innen vettem le az éjszíj védő műanyagot is!Aztán a lökhárítót alulról fogó pöcköket csavaroztam le!Levettem a hűtőmaszkot és még két

"rejtett" csavar fogja oldalról is a lökhárítót(kerékjárati ív felől férsz hozzá)amit majdnem leszakítottam mert nem találtam meg mi tarthatja még!

Jól be volt rohadva,így szenvedtem csak azzal vagy 30-40 percet mire kicsavaroztam!A visszaszerelésnél csak a lökhárítóban lévő szivaccsal bénáztam

mert nehéz volt úgy a helyére tenni hogy ne törjem el!(ez csak saját ügyetlenség)

Azt hiszem ennyi!Az oldalsó csavarokat nem tettem vissza,mert fel akartam egy ködlámpát szerelni,de nem mozog ez miatt és elég stabil így is!

Azért ha legközelebb leveszem a kerekeket visszarakom azt is!

Sajnos a szerelőmnek nincs ideje megcsinálni az enyém,de most úgy is pihen az autó,amíg szabin vagyok!

Le sem mosattam a havazások után,sem előtt,így biztos fog egy két meglepetést okozni a só!

Egyébként Kellemes Ünnepeket Kívánok nektek és a családotoknak is! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ha maxra raktam akkor adta a meleget. A magnót ha kiveszed és befér ott a kezed akkor szembe baloldalon kicsit lefelé van a jeladó. bármely irányba egy fél fordulat és ki tudod venni. Igazából egy jó villamosságszerelő tud neked segíteni tutira, legalábbis az enyém kapásból tudta hogy vagy ez a hiba vagy a fűtőmotor. Illetve gépre dugva is jelzett valami hibát, de nem tudom már mi volt.

Nah szóval az a helyzet hogy valami kontakt baja van a fűtésemnek, csak még most se jöttem rá hogy mi is azt a jeladót amit mondtál kivettem poros volt, megtakarítottam, de csak akkor nyom mostmár meleg levegőt ha nagyon pörgetem a motort!:S

Ráadásul a hűtővizet is elnyomja valahol csak nem találom merre!:S

70km-er alatt 1litert elnyom valamerre!:S

Én a fűtőradiátorra tippelek, mert ha belső keringetésre átrakom a fűtést, akkor érzem a fagyálló szagát!:S

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.