Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hátulra felesleges arról nem szól semmi, ilyen alapon papír kellene a mini van tulajoknak arról, hogy neki az üveg helyett acéllemez van :lol: De oda nem kell sem műszakin sem ellenőrzéskor. Éppen eleget megfogna első ablakon lévő durva sötétítéssel is. A TÜV-vel pedig az a baj, hogy az csak a termék minőségét próbálja bizonyítani nem azt, hogy te a saját kocsidba beteheted pláne, hogy a többségénél oda van írva, hogy csak zárt pályára alkalmas :lol: Ültetésnél ha nem túl durva akkor nincs gond + ne lógjon ki a kerék a kaszni alól, műszakin is átmegy vele szó nélkül.

Ez sem igaz. Ha gyárilag "VAN" kivitel az autó üvegek helyett lemezzel, az ok. De a gyárilag üveges ablakot eltakarni nem szabad semmivel. Hidd el, hogy hátulra is kell a műbizonylat. Az meg csak szerencse kérdése, hogy közúti ellenőrzéskor kérik-e vagy sem.

Az alvászámot sem vetik össze a forgalmi engedélyben lévővel, ennyi erővel lehet közlekedni rendszámcserés autóval is ? Lehet persze amíg el nem kapnak.

Link to comment
Megosztás:

Ez sem igaz. Ha gyárilag "VAN" kivitel az autó üvegek helyett lemezzel, az ok. De a gyárilag üveges ablakot eltakarni nem szabad semmivel. Hidd el, hogy hátulra is kell a műbizonylat. Az meg csak szerencse kérdése, hogy közúti ellenőrzéskor kérik-e vagy sem.

Az alvászámot sem vetik össze a forgalmi engedélyben lévővel, ennyi erővel lehet közlekedni rendszámcserés autóval is ? Lehet persze amíg el nem kapnak.

2 hete a Kecskeméti "KPM"-ben műszakiztattuk a kolléga rönyóját Én fóliáztam előtte a hátsó oldalsó ablakokat és a hátsó szélvédőt (2000Ft volt az anyag). Se műbizonylat se semmi. Egy szó nélkül át ment.

Bm-es Kollégák igazoltatásnál nem nézik a B oszloptól hátra hogy van-e papír vagy nincs, akár le is festhető. Hivatalosan oldalt elől és az első szélvédőt sötétíteni nem lehet.

Kecskeméti autóüvegesekkel nézettem ő szerintük a Vectrák legtöbbjének az ablakszínezése 5-8 % körüliez megengedett Gyári

Link to comment
Megosztás:

Ez sem igaz. Ha gyárilag "VAN" kivitel az autó üvegek helyett lemezzel, az ok. De a gyárilag üveges ablakot eltakarni nem szabad semmivel. Hidd el, hogy hátulra is kell a műbizonylat. Az meg csak szerencse kérdése, hogy közúti ellenőrzéskor kérik-e vagy sem.

Az alvászámot sem vetik össze a forgalmi engedélyben lévővel, ennyi erővel lehet közlekedni rendszámcserés autóval is ? Lehet persze amíg el nem kapnak.

de be lehet lemezelni csak utánna 2személyesre kell vizsgáztatni. na jó, nem kötekszek :lol:

amúgy ha cégnél csináltatod akkor ígyis-úgyis adnak pépört.

Link to comment
Megosztás:

Ez sem igaz. Ha gyárilag "VAN" kivitel az autó üvegek helyett lemezzel, az ok. De a gyárilag üveges ablakot eltakarni nem szabad semmivel. Hidd el, hogy hátulra is kell a műbizonylat. Az meg csak szerencse kérdése, hogy közúti ellenőrzéskor kérik-e vagy sem.

Az alvászámot sem vetik össze a forgalmi engedélyben lévővel, ennyi erővel lehet közlekedni rendszámcserés autóval is ? Lehet persze amíg el nem kapnak.

Úgy látom menthetetlen műbizonylat párti vagy :lol: Akkor hajrá :lol: Amiket írtam nem én találtam ki, rendőrök (van pár ismerős), és műszaki vizsgabázis alapján írtam.

A rendszámcserés példád eléggé elrugaszkodik.

Senkit sem akarok megtéríteni vagy oktatni, de közúton ha ránéz a rendőr az első ablakra és mind1, hogy milyen %-os a papír róla ha úgy látja, hogy túl sötét azonnali műszakira kötelez és ettől semmi sem ment meg. A műbizonylatokat nevetik ki elsőnek :D Hátsót pedig nem is ellenőrzik mivel arról nem is kell, hogy bármi nálad legyen csak, hogy magyar minősítésű legyen de ezt mivel ellenőrizni nem tudja így nem is érdekli őket.

Gyárilag üveges ablakot el lehet takarni ha van két oldalsó tükör ha már szabály akkor ezt is nézd meg :D Pontosítok olyan fóliát teszel rá amilyet akarsz ha az vastag gumi és egyáltalán nem engedi át a fényt akkor olyat, ha kitört a hátsó szélvédőd a kis teherautódon és műanyaggal falazod az sem akadály ha van tükör és át is engednek vele műszakin, példát is láttam már erre.

A szerencse az másik ligában játszik :D Ellenőrzéskor ha pl az elsőn van akkor már elég ha azért megvágnak a hátsóval együtt sem növelik a tétet ;)

Egyébként pedig hidd el ha nem lesz túl sötét az első, nincs porig ültetve az autó mindenféle kék és piros leddel, homasita légbeömlővel, eget világító xenonnal és nagyon hangos kipuffal akkor nincs gond a rendőrökkel sem. Nekem még a ködlámpa is xenon, sötétített az első üveg is és hátsó is, papír nincs róla, egyszer meg is büntettek már miatta (3e, ennyiért nem éri meg lekaparni sem), ott kapásból mondta a fazon, hogy műbizonylatot ne is keressem (pedig csak a forgalmit kerestem és a jogsim) mert elsőre nem érdekli mi van hozzá mert sötét, hátsóval meg nem foglalkozik... A xenont akkor még csak megjegyezte, hogy az sem biztos, hogy szabályos de akkor még erről nem volt kialakult véleménye a rendőrségnek :P Műszakin is átment nekem a fóliákkal azzal a trükkel, hogy van 1 pár gyári színezett első üvegem és olyankor az van benne. A xenon izzókat ki kell húzni, a szett már maradhat is a helyén csak a halogént kell bekötni ami így nem nagy meló, az ültetés mint írtam csak ha nagyon túlzott akkor probléma de még akkor sem tuti, hogy belekötnek ha egy ránézésre jól megépített autóról van szó de a lényeg, hogy a futómű jól vizsgázzon a padon ha ez megvan akkor nyert ügy. Az alufelni méreteket is emlegetik, hogy belekötnek és abba is, hogy milyen az adott felni, gyári-e vagy sem de ez inkább csak a KPM-hez küldött autókra érvényes, egy műszakiztató vállalkozás nem foglalkozik itt sem csak a szélsőséges esetekkel. Nekem a sport kipuffot nézték, hogy ajjajj gond lesz, röffentsem be, majd mondták is, hogy semmi gond ennek annyi hangja sincs mint egy gyárinak :D (Valóban halk így nem zavarja a hifit :D ).

Fék, kézifék ezt is nézik, hátsó tárcsás vectránál jó eséllyel a kézifékkel gond lesz mivel elég gyakori hibaforrás :D

Egyébként ha már mindenképp bizonylatot szeretnél akkor figyelj arra, hogy a NKF által kiadott bizonylat legyen ami lehet kártya vagy egy lap vagy bármi nincs rá kitétel mint ahogy felénk is sokan csak oda mennek ahol egy kis műanyag kártyát adnak bizonylatként :D Sok helyen adnak olyat ami még bizonylatként sem állja meg a helyét nem, hogy egy ellenőrzés során. A legjobbat egy ismerősöm mutatta eddig ami egy A4-es lap wordben szerkesztve és még az is rá volt írva, hogy ha rendőr ellenőrzi a fólia teljesen szabályos és NEM BÜNTETHETŐ, ez így nagybetűvel majd egy olvashatatlan aláírás, semmi cégnév, semmi pecsét vagy NKF-es hivatkozás vagy valami és őt arról sem tudtam meggyőzni, hogy az a papír az ég világon semmit sem bizonyít, még csak az sem volt rajta, hogy milyen fényáteresztésű a fólia és pontosan milyen is az az anyag csak így, hogy "fólia" :D Szóval érdemes figyelni :D

Link to comment
Megosztás:

de be lehet lemezelni csak utánna 2személyesre kell vizsgáztatni. na jó, nem kötekszek :D

amúgy ha cégnél csináltatod akkor ígyis-úgyis adnak pépört.

A TÜV engedélyed meg ne mutasd egy rendőrnek se!Nálunk semmit nem ér!A többsége érteni sem fogja,a másik fele meg összetépi és visszaadja majd!

Nekem tapadókorongos diznis-hercegnős optikai tuning van nyaranta a hátsó oldalablakokon. Nem adtak hozzá műbizonylatot a bababoltban, de műszakin most volt a kocsi és nem szóltak érte :lol:

Csodálkozom,mert elég veszélyes dolog!Figyelem elterelő és sokkal jobban sötétít mint egy fólia!Írd csak be a rendszámod... :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csodálkozom,mert elég veszélyes dolog!Figyelem elterelő és sokkal jobban sötétít mint egy fólia!Írd csak be a rendszámod... :lol: :lol:

Nekem micimackós van, de csak a kölök oldalán, ott viszont kettő. Jobbra-hátra rettenetesen zavart. Nem lehet semmit látni tőle, ellenben a napot annyira nem fogja, hogy a kisasszony ne punnyadjon be az ülésébe.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

remélem tud valaki segíteni az autóm ami B Vectra kiírja a 15 ös hibakódot ez minek a hibajele?

a jelenség amit produkál kb 4000 4500 as fordulaton pörög tud valaki érdemleges megoldást?

előre is köszönöm

nem 4 vagy minimum 3 jegyű (és előtte egy nulla)egy hibakód

Pl.:

P0105=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó funkció-rendellenesség

P0150=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) funkció-rendellenesség

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudtok egy igazi opeles autószerelőt a Duna keleti oldalán?

Egy olyan valakit aki nemcsak a hibakiolvasáshoz, olajcsréhez ért, hanem ha van vlmi baja a vasnak akkor azt ki is deríti?

Mert már ma reggel majdhogynem lefulladásba torkollott a hidegen indulás. A hidegen nincs alapjárat már egyre bosszantóbb.

Szal olyan szakember kéne aki nemcsak a karját tartja szét ha vlmi bonyolultabb problémával szembesül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudtok egy igazi opeles autószerelőt a Duna keleti oldalán?

Egy olyan valakit aki nemcsak a hibakiolvasáshoz, olajcsréhez ért, hanem ha van vlmi baja a vasnak akkor azt ki is deríti?

Mert már ma reggel majdhogynem lefulladásba torkollott a hidegen indulás. A hidegen nincs alapjárat már egyre bosszantóbb.

Szal olyan szakember kéne aki nemcsak a karját tartja szét ha vlmi bonyolultabb problémával szembesül.

Egy jó szerelőt Kecskemét, vagy Szeged környékén nekem is ajánlhatnátok. A hátsó ajtóim random módon nem nyílnak mostanában, emelett a központi kijelző is megadta magát...

Link to comment
Megosztás:

Belül vastagon olajsáros hűtőt szerintetek mivel érdemes kimosni?

Trisó erre is megoldás?

Igen, de az öblítést ne kicsinyeskedd el!!! Bő nyállal, ..... öööööö.... akarom mondani bő vízzel nyomjad neki, rendesen fog habosodni, és rengeteg szutykot kihoz.

Más vélemények szerint a brigéciol a nyerő.

Link to comment
Megosztás:

Igen, de az öblítést ne kicsinyeskedd el!!! Bő nyállal, ..... öööööö.... akarom mondani bő vízzel nyomjad neki, rendesen fog habosodni, és rengeteg szutykot kihoz.

Más vélemények szerint a brigéciol a nyerő.

Feloldottam 4 liter meleg vízben az előírt mennyiségű trisót, ledugóztam a hűtő nyílásait, rákötöttem az állóhelyzeti szivattyút, és elkezdtem benne keringetni a vizet. Közben forgattam minden irányban. Majd kiöntöttem. Eztán ismétlés. Ez a mennyiság kb 2-3 szor volt elég. Elég gané lett mikor kiöntöttem belőle. Ezután öblítés tiszta vízzel, majd erős lúgos meleg mosószeres víz következett, szintén ugyanezzel a módszerrel. Ezt ismételve rengetegszer. Majd ment bele brigécol is, állni hagytam. Majd öblítés. Kifolyatás.

De sajnos ezek ellenére még mindig szivárognak ki belőle olajcseppek, illetve ha benyúlok a hőgombák helyén, még mindig kicsit olajos lesz az ujjam. Fújtam be neki festékszóróval elporlasztott brigécolt a nyílásokon, majd állni hagytam. Ezután öblítés. De sajnios a birégcol is úgy ér valamit, hogyha utánna magasnyomású mosóval nyomatják le.

Valami olyan oldószer kellene, ami feloldja a fáradt olajat. Csak nemtudom, hogy mi lenne ez...

A bő öblítést hogy érted? Kössem rá a slagot, és csapból folyó vízzel mosassam át?

Link to comment
Megosztás:

...

Valami olyan oldószer kellene, ami feloldja a fáradt olajat. Csak nemtudom, hogy mi lenne ez...

...

mondjuk akku sav, na az mindent visz szervest szervetlent :lol: :lol: :D

de komolyan én víztartályt mostam hideg zsíroldóval boltokban vásárolható mondjuk nekünk mindig van itthon rászáradt fröccsent zsírra is csak rá kell fújni aztán pár perc múlva lejön.

Link to comment
Megosztás:

mondjuk akku sav, na az mindent visz szervest szervetlent :lol: :lol: :D

de komolyan én víztartályt mostam hideg zsíroldóval boltokban vásárolható mondjuk nekünk mindig van itthon rászáradt fröccsent zsírra is csak rá kell fújni aztán pár perc múlva lejön.

Ez pontosan milyen zsíroldó?

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Ha tudok, szerzek be ilyet.

Tegnap kapott még "több kör" mosást, forró vízben trisó és mosószer feloldva, elég jól hozott ki belőle ganét megint. Aztán kiadós öblítést először forró majd hideg vízzel. Kíváncsi vagyok, maradt-e még benne olajlerakódás.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv urak.

Kéne egy kis segítség, hátha tudtok segíteni. Van egy 1997 es Vectra kombim. X20XEV. Pár hete úgy döntött a hőfokmérőm hogy meg sem mozdul többet. Mi lehet a gáz? A másik meg az első ablakemelőim , főleg a pilóta oldalon nem a helyére megy , csak ha kézzel segítek neki... Mintha előre akarna dőlni kicsit, néha 1 centis rés van a hátuljánál. Tudok valamit csinálni vele? Kössszzzzi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet meghalt a hőfokmérőd. Első lökös alsó szélénél van. Ha a külsőről beszélsz. Az ablak tapasztalatom szerint azért bukik előre, mert a középső csap ami mozgatja a karokat ki van kopva. Megpróbálhatod az ajtókárpitot levéve bal oldalon van egy csavar. Azon állíthatsz ha még enged valamit, de teljes javulást csak cserével fogsz elérni

Üdv urak.

Kéne egy kis segítség, hátha tudtok segíteni. Van egy 1997 es Vectra kombim. X20XEV. Pár hete úgy döntött a hőfokmérőm hogy meg sem mozdul többet. Mi lehet a gáz? A másik meg az első ablakemelőim , főleg a pilóta oldalon nem a helyére megy , csak ha kézzel segítek neki... Mintha előre akarna dőlni kicsit, néha 1 centis rés van a hátuljánál. Tudok valamit csinálni vele? Kössszzzzi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet meghalt a hőfokmérőd. Első lökös alsó szélénél van. Ha a külsőről beszélsz. Az ablak tapasztalatom szerint azért bukik előre, mert a középső csap ami mozgatja a karokat ki van kopva. Megpróbálhatod az ajtókárpitot levéve bal oldalon van egy csavar. Azon állíthatsz ha még enged valamit, de teljes javulást csak cserével fogsz elérni

Ezen a csavaron kell állítani, hogy megjavuljon jó esetben? Ez speckó csavar, vagy bárhol kapható? Nekem is néha rá kell segíteni, bár nincs akkora hézag a végén.

Link to comment
Megosztás:

Ezen a csavaron kell állítani, hogy megjavuljon jó esetben? Ez speckó csavar, vagy bárhol kapható? Nekem is néha rá kell segíteni, bár nincs akkora hézag a végén.

Ideiglenes javulást hozhat egy alapos szilikonspray-s kezelés az ablakvezetőkön. Nekem annyira billent előre, hogy megfeszült, és az elektronika visszahúzta az ablakot, mintha odacsukott volna valamit. Ha meg fölment, akkor becsípte a gumi szigetelést. Alapos fújkálás után már több mint egy éve tünetmentes, ami nem jelenti azt, hogy tökéletesen a helyén van az ablak, de se nem fordul vissza, se a gumit nem csípi be. Egy fél centit lehetne még hátra billenteni, de már így is susogásmentesen zár.

Link to comment
Megosztás:

Ideiglenes javulást hozhat egy alapos szilikonspray-s kezelés az ablakvezetőkön. Nekem annyira billent előre, hogy megfeszült, és az elektronika visszahúzta az ablakot, mintha odacsukott volna valamit. Ha meg fölment, akkor becsípte a gumi szigetelést. Alapos fújkálás után már több mint egy éve tünetmentes, ami nem jelenti azt, hogy tökéletesen a helyén van az ablak, de se nem fordul vissza, se a gumit nem csípi be. Egy fél centit lehetne még hátra billenteni, de már így is susogásmentesen zár.

ugyanez csak én nem hittem a szilikonozásban, úgyhogy megcsinálom hátha helyre jön

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.