Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A termosztát téma tök király volt, hogy így kitárgyaltátok, így én ki is cseréltettem ;) (ugyanazok a jelenségek voltak :lol: ) , és már hamarabb felmelegszik, bár a mutató nálam is néha hülyén viselkedik. Meg az üzemanyag szinté is... Létezni hogy 8 liter csipeget a kocsim... Bár ház elöl a meló hely 13 km, ott le áll és kb 10 óra múlva vissza. Így 8 liter re jött ki ha jól számoltam! Bár én is 5 liter...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Megint csak kérdéseim lennének (1996 1.7 td isuzu)

Ha fel villan a kevés üzemanyag szint lámpája, akkor mennyi gázolaj van még benne?

60 litert ír a műszer, annyi is megy bele?

Mekkora fordulatszámon indul el a turbó?

A porlasztómat állítólag 180 bárra állították ez jó?

1000 km után 1 liter olajat kell töltsek, ez normális? Bár már itt a forumban már valaki feszegette a témát de az benzines autó volt...(azt olvastam,)

Szeretnék alufelnit venni rá, 15" mekkora méretű gumi érdemes feltenni hogy kényelmes legyen? Mi az ET szám?

(nem akarom hogy beleérjen a gumiba a kaszni ha 4 ülnek bele (Suzukimnál volt ilyen gond), sokat fogyasszon)

Hogyan lehet csökkenteni a fogyasztást?

érdemes bele prolongot tenni?

Aztán mára abba hagyom... : )

Kérdezz csak nyugodtan,azért van a fórum! :) Az itteni "öregek" már nekem is nagyon sok pénzt megspóroltak a tanácsaikkal,amit én is csak megköszönni tudok nekik! :lol:

Lámpa felvillanás után (mutató szerint 8 liternél?) még olyan 10 liter vagy kicsit több lehet a tankban szerintem!Eddig max 54-55 litert tudtam beletankolni,szóval a 60 majdnem pontos adat!

A turbo érezhetően 2200-nál kezd el dolgozni,nem tudom hogy alacsonyabb fordulaton is megy e!

1000km-en sok az 1 liter dízelnél is!

Gyári felni méret 15x6J ET49 195/65-ös gumikkal!Ha jó a futóműved és gyári méreteket használsz,a 16-os felni sem érhet bele a kasztniba 4 személlyel

de még utánfutót húzva sem! (nekem is már csak a rossz futóműnél ért bele az egyik oldalon,plusz nem is gyári méretű felni volt rajta)

Fogyasztást sok féle módon tudod csökkenteni!Kisebb felni,megfelelő nyomású gumikkal,jó futóművel,egyenletes sebesség tartásával,kevés fékezéssel stb stb!Prolongot sokan dícsérték már az ismerőseim és személyesen is tapasztaltam egy Seatnál,hogy használatakor a csörgő-zörgő motor szinte teljesen elhallgatott,de én még nem próbáltam!

7 liter felett nekem csak autópályán evett eddig,szóval a 8 elég soknak tűnik,de hogyan számoltad?Teletank vagy a mutató szerint?

Milyen termosztátot vettél bele,milyen volt benne,nálad mi volt a jelenség?Lehet nekem is cserélnem kellene és megoldódna a fűtés problémám ezért kérdezem!Ne csak olvasgass,írd meg a tapasztalataid is! ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha fel villan a kevés üzemanyag szint lámpája, akkor mennyi gázolaj van még benne?

Én kb akkor szoktam teletankolni mikor 10l-t mutat az üz.a.-szintjelző. Ekkor 45l körül megy bele, szóval mikor kb 8l-nél felvillan a lámpa, tapasztalataim szerint is több mint 10l van még a tankba. Mondjuk én benzines vagyok, de szerintem ugyanaz a helyzet gázolajnál is.

Mint írtad nálad is érdekesen megy az üzemanyag-szintjelző, mint másnál. Nálam is. Ebből adódóan pontos fogyasztást csakis két teletank között tudsz mérni.

Link to comment
Megosztás:

Ha fel villan a kevés üzemanyag szint lámpája, akkor mennyi gázolaj van még benne??

Ha a tegnapi tankolásból visszaszámolok akkor ez literre pontosan 10,83 liter-nél történik meg :lol:

60 litert ír a műszer, annyi is megy bele? ?

Én még nem ürítettem ki teljesen, de akik igen, azok azt mondják, hogy 60.

Benzinessel ellentétben nálunk akkor sincs semmi probléma, ha kiürül a tank. Azon kívül, hogy kell bele gázolaj, csak indítóüzni kell, hogy felkapja, és már megy is tovább.

A porlasztómat állítólag 180 bárra állították ez jó?

Kicsit nagyobb, mint a kézikönyv által írt 142-162 bar nyitónyomás, de körülbelül jó. A legeslegfontosabb, hogy mind a 4 porlasztócsúcs azonosan legyen beállítva. Különben a motor egyenetlenül fog járni alapjáraton és fordulaton egyaránt.

Link to comment
Megosztás:

1000 km után 1 liter olajat kell töltsek, ez normális? Bár már itt a forumban már valaki feszegette a témát de az benzines autó volt...(azt olvastam,)

Hát ez azért gáz. Nekem 2 liter körül kér 15 ezer km-en, a másik két Isuzus topiktársnak viszon szinte semennyit. Ennek a motornak elvileg nem szabadna ennie az olajat egyáltalán, szóval ott valami nincs rendben. Sok helyen eheti: szelepszáraknál, dugattyú gyűrűknél, és a turbónál is. Kartergáz mennyi van?

Szeretnék alufelnit venni rá, 15" mekkora méretű gumi érdemes feltenni hogy kényelmes legyen? Mi az ET szám?

(nem akarom hogy beleérjen a gumiba a kaszni ha 4 ülnek bele (Suzukimnál volt ilyen gond), sokat fogyasszon)

Az ET szám a felni középvonalának, és a felfogatási pontjának távolsága. A helyedben mindenképpen ragaszkodnék a gyári ET számú és szélességű felnihez. Mi több, valami szép gyárit vennék. 4 csavarosból nehezebb ilyet találni, de nem lehetetlen. Ehhez passzolni fog a 195/65 R15 gumi, ami szintén gyári méret, ezzel se többet nem fog fogyasztani, se nem károsítja a futóművet hosszú távon, jól is néz ki, és kellően ballonos ahhoz, hogy egy nagyobb kátyú ne vágja haza az egészet.

Hogyan lehet csökkenteni a fogyasztást?

érdemes bele prolongot tenni?

Mennyi az a fogyasztás, hogy csökkenteni akarod? :lol:

Prolongot próbáld ki, kíváncsian várom a véleményedet róla ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Megint csak kérdéseim lennének (1996 1.7 td isuzu)

1000 km után 1 liter olajat kell töltsek, ez normális? Bár már itt a forumban már valaki feszegette a témát de az benzines autó volt...

Szia! Enyém nem fogyaszt 10000-ben több mint 1-2 deci olajat ,(kop-kop), jó lenne meg nézetni ,mert 2 csere intervalum alatt ha nem eszi ,vissza jön az ára a javításnak .Fogyasztással kapcsolatban én az alapoknál kezdeném(levegő ,gázolaj szúró ,tank-ban a szúró ,rés olaj cső ) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek! Egy barátom vectrájáról lenne szó. Azt mondja, hogy világít neki az abs visszajelző. Már nézette géppel és azt mondták neki minden tökéletes. A kérdésem az lenne, hogy nem lehet ezzel csinálni semmit, törődjön bele és ne foglalkozzonvele? Vagy valamit nem vettek észre és a hiba még mindig fen áll. Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes szerelő lehet. Ha világít a hibalámpa, akkor ott van géppel kiolvasható hibaüzenet is.

Szép napot mindenkinek! Egy barátom vectrájáról lenne szó. Azt mondja, hogy világít neki az abs visszajelző. Már nézette géppel és azt mondták neki minden tökéletes. A kérdésem az lenne, hogy nem lehet ezzel csinálni semmit, törődjön bele és ne foglalkozzonvele? Vagy valamit nem vettek észre és a hiba még mindig fen áll. Válaszotokat előre is köszönöm.
Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek! Egy barátom vectrájáról lenne szó. Azt mondja, hogy világít neki az abs visszajelző. Már nézette géppel és azt mondták neki minden tökéletes. A kérdésem az lenne, hogy nem lehet ezzel csinálni semmit, törődjön bele és ne foglalkozzonvele? Vagy valamit nem vettek észre és a hiba még mindig fen áll. Válaszotokat előre is köszönöm.

Ahogy kelly is írta,azt elég érdekesen olvashatták ki!Ha folyamatosan világít,akkor írnia kell a hibaüzenetet,ha csak elindulás után gyullad ki,akkor előfordul hogy nem találtak hibát!Nekem is azt mondták semmi hiba,de mondtam hogy menjenek vele egy kört a parkolóban és már ki is gyulladt az ABS lámpa!Ezután ki tudták olvasni!Mivel mechanikus hibát nem jelez a gép,így jeladó hibát jelzett,pedig a gyűrű volt törött!Ha szerelőhöz viszi ezt is nézesse meg,mielőtt kicseréltetnek vele feleslegesen valamit!

Link to comment
Megosztás:

jó lenne meg nézetni ,mert 2 csere intervalum alatt ha nem eszi ,vissza jön az ára a javításnak .

Ha csak a hengerfejet kell levenni, az is 30-40 ezer Ft alsó hangon, és akkor még nem lettek kicserélve a szelepszár szimmeringek, és nem lett síkolva sem a hengferfej.

Link to comment
Megosztás:

Fillért nem adtam volna a szerelőnek az biztos. Menet közben ha beletapos a fékbe működik az ABS? Be kel ülni ahogy Fort írta, és menni kell vele egy kört. Ha hiba belejön, akkor motort nem leállítani és úgy megnézni. Egyszer csináltunk egy ilyen Vectrát ami szívatott, de végül ABS elektronika baja lett, amit komplett ABS vezérlővel együtt cseréltünk ami a motortérben van. Húszas volt.

Azzal nézték neki, nincs hibaüzenet. De a lámpa világít.
Link to comment
Megosztás:

Nehogy szétszedessük már vele 10000km/2dl olajfogyinál! :lol: Örülj neki hogy ennyi csak.Amúgy nekem olyan 60000 ft ból állt meg. 20000 volt a hengerfej síkolása, nyomáspróbázása szelep beköszörülése, és a többi...... Szakálnál. Mondjuk átb@sztak úgyhogy oda nem viszem többet, de azon kívül jó munkát csináltak és olcsón. 20000 volt a munkadíj, idegen szerelővel (bár ne vittem volna oda) többi meg tömítés motortartó bak stb. Kereten kívül meg kapott 16 hidrotőkét.

Ha csak a hengerfejet kell levenni, az is 30-40 ezer Ft alsó hangon, és akkor még nem lettek kicserélve a szelepszár szimmeringek, és nem lett síkolva sem a hengferfej.
Link to comment
Megosztás:

Nehogy szétszedessük már vele 10000km/2dl olajfogyinál! :lol: Örülj neki hogy ennyi csak.Amúgy nekem olyan 60000 ft ból állt meg. 20000 volt a hengerfej síkolása, nyomáspróbázása szelep beköszörülése, és a többi...... Szakálnál. Mondjuk átb@sztak úgyhogy oda nem viszem többet, de azon kívül jó munkát csináltak és olcsón. 20000 volt a munkadíj, idegen szerelővel (bár ne vittem volna oda) többi meg tömítés motortartó bak stb. Kereten kívül meg kapott 16 hidrotőkét.

A másik topictárs autjáról van szó, ami benyel 1 liter olajat 1000 km-en.

Link to comment
Megosztás:

Dehogy darabja. 3-4000 környékén már találni darabját - kedvezmény

Na az már ok ;)

Sajnos a jó motor donornak hitt motoré nem jók - aztmondták hogy az 1.6-os G Astaráé is jó - hát nem - , így majd ha már zavarni fog a hangjuk akkor cserélem. Most csak valami normális olaj kell bele aztán élvezzük a "csendet".

/A mostani "hunyojíl" mellesleg nem rossz csak egy rövid max 3000 km-es átmeneti öblítő olaj, most járok 2500-nál és hangosodik :lol: /

Link to comment
Megosztás:

Szakálnál 1800-3700ft-ig találsz tőkéket

Na az már ok ;)

Sajnos a jó motor donornak hitt motoré nem jók - aztmondták hogy az 1.6-os G Astaráé is jó - hát nem - , így majd ha már zavarni fog a hangjuk akkor cserélem. Most csak valami normális olaj kell bele aztán élvezzük a "csendet".

/A mostani "hunyojíl" mellesleg nem rossz csak egy rövid max 3000 km-es átmeneti öblítő olaj, most járok 2500-nál és hangosodik :lol: /

Link to comment
Megosztás:

Nehogy szétszedessük már vele 10000km/2dl olajfogyinál! :lol: Örülj neki hogy ennyi csak.Amúgy nekem olyan 60000 ft ból állt meg. 20000 volt a hengerfej síkolása, nyomáspróbázása szelep beköszörülése, és a többi...... Szakálnál. Mondjuk átb@sztak úgyhogy oda nem viszem többet, de azon kívül jó munkát csináltak és olcsón. 20000 volt a munkadíj, idegen szerelővel (bár ne vittem volna oda) többi meg tömítés motortartó bak stb. Kereten kívül meg kapott 16 hidrotőkét.

Hali! milyen márkájú tőkéket vettél?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.