Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv mindenkinek! Az az érdekes jelenség állt elő, hogy AC pumpa csere után erőteljesebb lassításkor világítani kezd a motorellenőrző lámpa, majd 5-10 mp után kialszik. Tapasztalt már valaki ilyesmit? Mi lehet a jelenség oka? A válaszokat előre is köszönöm

ilyen hibakódot kaptunk kiolvasáskor:

P1530 A/C Relay Voltage High Air Conditioning System B-10

P1530 A/C Relay Circuit Open Air Conditioning System B-10

valaki tud erről valamit?

előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Ez ám a kérdés! ;) A kapcsolóját a műszerfalon találod... :sneaky:

Add rá a gyújtást és ha benyomod a gombot akkor hallanod kell egy kis csattanást,amikor a takaró lap elfedi a kívülről áramló levegő útját!(hasonló mint amikor áttekered hidegről,melegre az állítót) és a levegő áramlása is megnő valamennyire ugyan azon a fokozaton!Ha nem érzékelsz változást,akkor a motortérben a pollenszűrőt kivéve le tudod ellenőrizni hogy zár e rendesen!(kis műanyag lapocska)

Ha meg nem ez volt a kérdés,akkor próbálkozz rendesen leírni!

Igen, erre voltam kíváncsi, hogy hol van az, ami nyit/zár. Nem tudtam, hogy merről kell megközelíteni a kérdést, a műszerfal vagy a motortér felől. De most már megvilágosodtam. Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

ilyen hibakódot kaptunk kiolvasáskor:

P1530 A/C Relay Voltage High Air Conditioning System B-10

P1530 A/C Relay Circuit Open Air Conditioning System B-10

valaki tud erről valamit?

előre is köszi a válaszokat

Az 1530 as hibakód a légáramlás relé hibát jelez,

Nem olvastam vissza hogy milyen géped van milyen vezérléssel,Ez a hibakód Siemens Simtec 56,5 ecu hoz tartozik

Link to comment
Megosztás:

Az 1530 as hibakód a légáramlás relé hibát jelez,

Nem olvastam vissza hogy milyen géped van milyen vezérléssel,Ez a hibakód Siemens Simtec 56,5 ecu hoz tartozik

Köszi szépen a felvilágosítást.

A diagnosztika csak a hibakódot adta ki, amit írtam azt a neten találtam, de ezek szerint nem az a hiba. Ezt a légáramlás relét hol lehet megtalálni? Ez a hiba ténylegesen a relé hibájára utal, vagy arra amit vezérel? Illetve honnan lehet megtudni, hogy a hibakódokhoz milyen hiba tartozik (mert úgy tűnik félrevezetődtem :) )?

Link to comment
Megosztás:

Váltókulissza , rudazat és a váltótartó bak ez milyen árba lenne a cseréje előre is köszönöm a választ.

Nekem ugyan ez volt a hibajelenségem. Nekem a váltónál lévő két kis csapszeg kopott ki a rudazatban, a csere után tökéletes lett, 900 forint körül van darabja.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a felvilágosítást.

A diagnosztika csak a hibakódot adta ki, amit írtam azt a neten találtam, de ezek szerint nem az a hiba. Ezt a légáramlás relét hol lehet megtalálni? Ez a hiba ténylegesen a relé hibájára utal, vagy arra amit vezérel? Illetve honnan lehet megtudni, hogy a hibakódokhoz milyen hiba tartozik (mert úgy tűnik félrevezetődtem :) )?

Lehet maga a relé is hibás de lehet hogy szakadás van a reléhez vezető vezetékek valamelyikében,nemtudom az autó tipusát motor milyen van benne??

Én a légtömeg méröre gondolnék inkább mint relére,az ahhoz menö vezetékek ellenörzése legyen az elsöha rendben akkor begurulsz egy bontóba ahhol van az autóhoz való tömegmérő berakod probára de előtte törölni kell a hibakódot ha azzal nam adja a hibát akkor a tömegmérö kuka bár annak más jele is van PL bizonyos fordulat tartományban az autó elerötlenedik vagíy az alapjárat ingadozik vagy be sem indul rángat menetközben stb.Feltéve hogy a tiedben van légtömegmérö.

Link to comment
Megosztás:

Lehet maga a relé is hibás de lehet hogy szakadás van a reléhez vezető vezetékek valamelyikében,nemtudom az autó tipusát motor milyen van benne??

Én a légtömeg méröre gondolnék inkább mint relére,az ahhoz menö vezetékek ellenörzése legyen az elsöha rendben akkor begurulsz egy bontóba ahhol van az autóhoz való tömegmérő berakod probára de előtte törölni kell a hibakódot ha azzal nam adja a hibát akkor a tömegmérö kuka bár annak más jele is van PL bizonyos fordulat tartományban az autó elerötlenedik vagíy az alapjárat ingadozik vagy be sem indul rángat menetközben stb.Feltéve hogy a tiedben van légtömegmérö.

1.6 X16XEL motor van benne, és mintha azt olvastam volna, hogy ebben nincs légtömegmérő (bár még sose figyeltem)

Link to comment
Megosztás:

1.6 X16XEL motor van benne, és mintha azt olvastam volna, hogy ebben nincs légtömegmérő (bár még sose figyeltem)

Így van abban nincs légtömegérő jól tudod,de léghőmérséklet szenzorod van bár 1.6 osban nem vagyok jártas de megéri megnézni

20C on az ellenálás:2000-3000 ohm

90C on az ellenállás: 200-300 ohm

tápfeszültség:5V csatlakozó lehuzva.

hát k ennyit tudok láttatlanba segiteni,lehet más a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Így van abban nincs légtömegérő jól tudod,de léghőmérséklet szenzorod van bár 1.6 osban nem vagyok jártas de megéri megnézni 20C on az ellenálás:2000-3000 ohm 90C on az ellenállás: 200-300 ohm tápfeszültség:5V csatlakozó lehuzva. hát k ennyit tudok láttatlanba segiteni,lehet más a probléma.

köszi szépen a segítséget. Annyit még megkérdeznék, hogy hol találom a problémás relét? Ez az, amelyik a üzemanyag szivattyú reléjével van egy dobozban a motor mellett?

Link to comment
Megosztás:

mielőtt félre vezetnélek lehet hogy az 1.6 nak más hibakódjai vannak mivel más a motorvezérlője,igy lehet rossz felé tereltelek ezért jobb lenne ha valaki akinek megvannak az 1.6 hoz tartozo hibakódok megnézné vagy elmondaná neked hogy ebben az esetben is az 1530 as hibakód ugyanezt jelenti.

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok!Én még új vagyok ezen a téren és lehet hogy rossz helyre írok.Van egy 2.0 Vectrám és elment róla a visszajelzés.Se fordulatszámmérő,km óra,irányjelző,vészjelző.A világítás viszont működik,és az elektromos ablakok is.Mit lehet csinálni??!!Kérlek segítsetek.Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok!Én még új vagyok ezen a téren és lehet hogy rossz helyre írok.Van egy 2.0 Vectrám és elment róla a visszajelzés.Se fordulatszámmérő,km óra,irányjelző,vészjelző.A világítás viszont működik,és az elektromos ablakok is.Mit lehet csinálni??!!Kérlek segítsetek.Előre is köszönöm.

nézd meg a biztositékokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, remélem jó helyen járok :)

Volt már Opelem, egy szép kis 16V Calibra, most megint vennék..

1.7 Isuzu TD motoros B Vectrát.

Olyan 500-max 550 ezerből kapok olyat, ami már rendesen használható? A Calibrával rettenetesen befürödtem és azóta félek a használtautóktól. (igaz, ott kérdéses volt, hogy szerencsém lesz-e, ábrándjaim nem voltak)

Használtautót néztem, 350-től 600-ig vannak feltéve.

Mikre figyeljek vásárláskor?

Tényleg olyan strapabíró az a blokk, amilyennek mondják?

Ez lenne a negyedik autóm, de az első dízel.. Vannak olyan specifikus dolgok, amiknél azonnal el kell állni a vásárlástól?

Augusztus vége felé szeretnék venni valamit.

(tkp. az Isuzu motoros Astra csak az Astra-sága miatt esik ki, nekem a Vectra tetszik)

Csak halkan kérdezem, hogy valaki tud-e esetleg normális állapotú (szép festés, nem hiányos belsőtér, nem vért köpő motor) hasonló eladó autót?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Mi okozza azt a jelenséget, hogy fordulatszámmérő nem megy, a kocsi igen, de gyorsításkor remeg a motor, alig akar menni, majd abbahagyja? Ilyenkor a check lámpa játszik, ha megindul, elalszik. 90-et viszi, jobban nem. Töltés van, de nem mértünk még rá.

Ja és y20dth-s a gép.

Link to comment
Megosztás:

Mi okozza azt a jelenséget, hogy fordulatszámmérő nem megy, a kocsi igen, de gyorsításkor remeg a motor, alig akar menni, majd abbahagyja? Ilyenkor a check lámpa játszik, ha megindul, elalszik. 90-et viszi, jobban nem. Töltés van, de nem mértünk még rá.

Ja és y20dth-s a gép.

figyelj csak egy ötlet hasonlo hibám volt a kocsinál és nekem a reléknél volt gondom a kábelokkal .... le jott rolla a boritás és nem érintkeztek mert még el is voltak torve ... de ez cak otlet meg kell nézni mert nekem ott volt a gond

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, remélem jó helyen járok :)

Volt már Opelem, egy szép kis 16V Calibra, most megint vennék..

1.7 Isuzu TD motoros B Vectrát.

Olyan 500-max 550 ezerből kapok olyat, ami már rendesen használható? A Calibrával rettenetesen befürödtem és azóta félek a használtautóktól. (igaz, ott kérdéses volt, hogy szerencsém lesz-e, ábrándjaim nem voltak)

Használtautót néztem, 350-től 600-ig vannak feltéve.

Mikre figyeljek vásárláskor?

Tényleg olyan strapabíró az a blokk, amilyennek mondják?

Ez lenne a negyedik autóm, de az első dízel.. Vannak olyan specifikus dolgok, amiknél azonnal el kell állni a vásárlástól?

Augusztus vége felé szeretnék venni valamit.

(tkp. az Isuzu motoros Astra csak az Astra-sága miatt esik ki, nekem a Vectra tetszik)

Csak halkan kérdezem, hogy valaki tud-e esetleg normális állapotú (szép festés, nem hiányos belsőtér, nem vért köpő motor) hasonló eladó autót?

Köszi.

Elég strapabíró, és viszonylag olcsó javíttatni. Viszont Calibra után biztos, hogy 1,7TD Vectra kell neked? :) Csak azért kérdem, mert főleg a Cali, de igazából bármilyen benzines autó után lomha dögnek fogod érezni. El lehet vele szépen közlekedni, de viszonylag gyenge ez a motor ehhez a kasztnihoz. Főleg klímával.

Apropó klíma, kizárólag klímás verziót keressél, mert a B Veki szellőző rendszere nagyon rossz, klíma nélkül szó szerint megpusztulsz az autóban. Így már nincs is olyan sok szóba jöhető lehetőség.

Nem kell megijedni ha 250-300 e km van a kocsiban, mert a motor bírja. Ha nincs kartergáz, akkor a kompresszió jó, és olajat se eszi nagy valószínűséggel. Hidegen-melegen induljon jól. Ha jó a motor, akkor feltűnően csendes egy dieselhez képest.

Én a helyedben az 500 e Ft felettieket nézegetném.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!

Nem vagyok érzékeny a huzatra, nyáron inkább két első leengedett ablakkal járok, klímás kocsikkal is.. De persze a klímás preferált.

Biztos, hogy 1.7TD kell.

Ami olcsó és megbízható, az nem gyors. Ami gyors és megbízható, az nem olcsó. Viszont ami olcsó és gyors, az nem megbízható. :)

(4 évig jártam 1.0 Swifttel, ha azt a dinamikátlanságot hozza, közlekedni már jó.)

Jelentős kartergázt honnan veszek észre egy próbaúton? Erre nincs ötletem.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!

Nem vagyok érzékeny a huzatra, nyáron inkább két első leengedett ablakkal járok, klímás kocsikkal is.. De persze a klímás preferált.

Biztos, hogy 1.7TD kell.

Ami olcsó és megbízható, az nem gyors. Ami gyors és megbízható, az nem olcsó. Viszont ami olcsó és gyors, az nem megbízható. :)

(4 évig jártam 1.0 Swifttel, ha azt a dinamikátlanságot hozza, közlekedni már jó.)

Jelentős kartergázt honnan veszek észre egy próbaúton? Erre nincs ötletem.

Leengedett ablaknál nagy a szélzaj, ami iszonyat zavaró. Ráadásul a fogyasztást is növeli.

Meleg motornál leveszed az katergáz visszavezető csövet. Gyorsszorítós bilinccsel van rögzítve. Ezen jól látszik a kartergáz eltávozása, mert vékony a cső.

Ha nem jön le akkor az olajbetöltő sapkát veszed le. Csak itt kevésbé látszik, mert nagy a nyílás.

Igazából meg kell tanulni jól vezetni, akkor egészen gyors. Lendületből kell vezetni, lendületből kell előzni. A vissza 3 padló, előzés, illetve induláskor az 1 padló 2 padló, satufék kombinációt el kell felejteni.

Mész vele, előzni kell, elkezded nyomni a gázt, 8 nap alatt elbírálja a kérést, és elindul. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Kartergázt alapjáraton, vagy magasabb fordulaton érdemes nézni?

Alapjáraton. Nekem pl fordulatra csökken. Az is árulkodó jel, hogyha az olajbetöltő nyílás környéke finom olajpárás illetva ha a szelepfedél tömítés alól szivárog az olaj. Az annak a jele, hogy nemigen tudja eldolgozni már a kartergázt. Mint nálam. Hiába cserélem ki a szelepfedél tömítést, alatta bepasztázom, 8-10 ezer km múlva ugyanúgy elkezd szivárogni :)

Én mondjuk vinnék egy csavarhúzót, és leszerelném a turbó szívócsövet. Ha abban sok olaj van, akkor érdemes érzékeny búcsút venni az eladótól :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.