Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen, külföldön asszem nincs ez a szabály hogy 750kg-tól nehézpót és csak E kategória, mert akkor nagyobbacska lakókocsit nem is húzhatnának. De amikor a jelenlegi KRESZ-t megírták, még csak az IFA meg a Liaz pótja volt nehezebb 750kg-nál, el se tudták képzelni hogy egy lakókocsi is lehet ekkora. :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, külföldön asszem nincs ez a szabály hogy 750kg-tól nehézpót és csak E kategória, mert akkor nagyobbacska lakókocsit nem is húzhatnának. De amikor a jelenlegi KRESZ-t megírták, még csak az IFA meg a Liaz pótja volt nehezebb 750kg-nál, el se tudták képzelni hogy egy lakókocsi is lehet ekkora. :D

Mért, hol van ilyen szabály?

http://www.vonohorog.hu/Index/bJogositvany

Magyarországon nem, az biztos...

Link to comment
Megosztás:

Már hogyne lenne, olvasgass:

http://www.opal-autosiskola.hu/b+e.htm

Alapvetően: cibálhatsz nehézpótot sima B-vel is, de csak akkor ha azzal együtt sem több a szerelvény össztömege 3.5t-nál. Ha több akkor B+E kell.

Inkább te olvasgass. Ha mást nem is, legalább azt, amit én linkeltem be....

Merthogy Magyarországon sincs olyan szabály, hogy 750 kg-nál nehezebb pótkocsi esetén néhézpót, azaz B+E kategória.

Egy 2000 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű autóval simán vontatható egy 1500 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű lakókocsi (ráfutófékes), sima B kategóriás jogosítvánnyal. Semmi jogalapja nem lenne a határon visszafordítani a német illetve holland lakókocsisokat.

Link to comment
Megosztás:

Inkább te olvasgass. Ha mást nem is, legalább azt, amit én linkeltem be....

Merthogy Magyarországon sincs olyan szabály, hogy 750 kg-nál nehezebb pótkocsi esetén néhézpót, azaz B+E kategória.

Egy 2000 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű autóval simán vontatható egy 1500 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű lakókocsi (ráfutófékes), sima B kategóriás jogosítvánnyal. Semmi jogalapja nem lenne a határon visszafordítani a német illetve holland lakókocsisokat.

Ha van nehézpótra jogsid. Nem vitatkozok, de 750kg-ot meghaladó utánfutót,pótkocsit,bármit csak akkor E kategóriával szabad(na) vontatni. Csak ezt sokan nem tudják. :)

Link to comment
Megosztás:

Inkább te olvasgass. Ha mást nem is, legalább azt, amit én linkeltem be....

Én elolvastam, szemben veled, mert te viszont nem olvastad el amit linkeltem. De akkor összefoglalom:

B kategóriával:

- Ha az autó össztömege nem haladja meg a 3500kg-t, illetve az ehhez kapcsolt pótkocsi nem haladja meg a 750kg-ot, azaz a szerelvény együttes tömege nem haladja meg a 4250kg-ot. Tehát könnyű póttala szerelvény össztömege elmehet 4250kg-ig.

- Viszont ha a pótkocsi össztömege nagyobb 750kg-nál, akkor már a szerelvény össztömege is csak max. 3500kg lehet, különben B+E kell.

B+E kategória:

Ha a pótkocsi össztömege több mint 750kg, vagy vele együtt a szerelvény össztömege több mint 3500 kg, akkor mindenképpen kell az E kategória.

Vagy szerinted lehúzásból oktatnak B+E kategóriát az autósiskolákban amikor semmi haszna nincs?

Majd egyszer magyarázd ezt meg a rendőrnek ha egy bazi nagy hajó lesz az Opel mögött az utánfutón...

Link to comment
Megosztás:

Én elolvastam, szemben veled, mert te viszont nem olvastad el amit linkeltem. De akkor összefoglalom:

B kategóriával:

- Ha az autó össztömege nem haladja meg a 3500kg-t, illetve az ehhez kapcsolt pótkocsi nem haladja meg a 750kg-ot, azaz a szerelvény együttes tömege nem haladja meg a 4250kg-ot. Tehát könnyű póttala szerelvény össztömege elmehet 4250kg-ig.

- Viszont ha a pótkocsi össztömege nagyobb 750kg-nál, akkor már a szerelvény össztömege is csak max. 3500kg lehet, különben B+E kell.

Lehet, hogy én szenvedek szövegértési nehezségekkel, de ez azt jelenti, hogy huzathatsz 750 kg-nál nehezebb pótkocsit is, de akkor a járműszerelvény együttes tömege nem lehet több 3,5 tonnánál. Tiszta sor. Egy 2000 kg-os autó+egy 1500 kg-os pótkocsi ebbe belefér.

B+E kategória:

Ha a pótkocsi össztömege több mint 750kg, vagy vele együtt a szerelvény össztömege több mint 3500 kg, akkor mindenképpen kell az E kategória.

Ilyet nem írnak az általad belinkelt oldalon. A logikai hiba a vastaggal kiemelt helyen van, mert oda "és" kell, nem vagy.

Mellesleg ezzel saját magad pár órával korábbi hozzászólását cáfolod meg amiben azt írtad: "Alapvetően: cibálhatsz nehézpótot sima B-vel is, de csak akkor ha azzal együtt sem több a szerelvény össztömege 3.5t-nál. Ha több akkor B+E kell." Ez a helyes.

Vagy szerinted lehúzásból oktatnak B+E kategóriát az autósiskolákban amikor semmi haszna nincs?

Majd egyszer magyarázd ezt meg a rendőrnek ha egy bazi nagy hajó lesz az Opel mögött az utánfutón...

3500 kg-ot meghaladó járműszerelvény esetére kell ez, ahol a pótkocsi nagyobb, mint 750 kg-os. Gyakorlatban ez egy transporter méretű mikrobusz, vagy pickup és egy tréler esete. Mivel a ráfutófékre külön kitétel van, nem lehet a pótkocsi nagyobb, mint a vonó tömegének háromnegyede. Egy 1500 kg-os autót szállító tréler, önsúlya kb 500 kg, ez már 2000 kg, ehhez egy 2700 kilós vonó jűrmű kell már. Ez már bőven kimegy a 3,5 tonnából, ezért kell az E. Na ezért oktatják.

Egy 1500 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsira, és egy 2000 kg-os személyautóra ez már nem vonatkozik. Ráfutófék követelményeinek eleget tesz, 3500 kg-nak eleget tesz, B kategóriába belefér.

A Vectrával (vegyük a vezetővel együtt számolt önsúlyát 1400 kg-nak):

- fék nélküli pótkocsit 750 kg-ig vontathatsz

- rendes üzemi fékkl felszerelt (nem ráfutófékes) pótkocsit 1400 kg-ig vontathatsz.

- ráfutófékes trélert, vagy lakókocsit pedig 1050 kg-osat vontathatsz. Itt annyi kitétel lehet, hogy ez a tömeg akkora lehet maximum, amekkora a forgalmi engedélybe be van jegyezve az O(1) mezőbe.

Az utóbbi kettő "nehézpótkocsi"? Igen mert 750 kg-nál nehezebb. Vontathatod B kategóriával? Igen. Ennyi.

A probléma az, hogy a Vectrával nemigen tudsz trélerezni, maximum trabantokat. A pótkocsinál a forgalmiban lévő tömeg számít, nem pedig a pillanatnyi súly. És ahhoz, hogy normális autókat tudjál behozni, valóban kell az E, de nem a nehézpótkocsi miatt, hanem mert az autók nehezek, és a ráfutófék követelményei miatt nagy autóval kell húzatni őket. Így könnyen kint vannak a 3,5 tonnából.

Remélem világos voltam.

Link to comment
Megosztás:

Ez bizony igy van !

Ezt annyival kiegészíteném,hogy trélert ezzel az autóval semmiképpen nem vontathatsz ahhoz mindenképpen Kell az E kategória mivel azok 2 tengelyesek.

Ezzel a vekivek max a kutyát húzhatod magad után és arra felrakhatsz egy másik autót azért tuti nem szól senki ,ezt tudom mert nemrégen állítottak meg kutyával minden rendben volt.

de húzhatsz lakókocsit is magad után az belefér de ha a futót túlterheled , és egy szemfüles rendőr megállit vagy neagyisten a kpm akkor bizony cumi van

Link to comment
Megosztás:

Így van bizony, ahogy Adam1 írja.

Konkrét (1 hetes) példa:

Könnyű pót vontatása B jogsival akkor lehetséges, ha a futó össztömege max 750 (ezért könnyű pót) ÉS a jármű össztömege és futó össztömege együttesen nem több mint 4250kg.

B veki caravan önsúly 1312 kg ==> vontatható fék nélküli futó: (1312+68)/2= 690kg nekem ennyi lett most műszakin

Nehéz pót vontatása B jogsival akkor lehetséges, HA a futó max össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét ÉS ez összesen nem több mint 3500kg. Node ehhez még az is jön, hogy a futó össztömege nem lehet több a vonó jármű össztömegének 3/4-nél HA csak a forgalmiba nem nagyobb érték van beírva....ez pedig akkor lehetséges ha a gyártó által előírt vontathatósági érték nagyobb ennél a 0,75x vonójármű összsúlynál....ugyanis a gyártók többnyire előírják h mennyit húzhatsz...na ez lesz a plafon...

Nálam: ha csak az alap 3/4x összsúlyos szabályt nézem 1835x0,75=1376kg lett volna a maxom DE az opel ennél kevesebbet ír elő....jobb oldal B oszlop elülső felén (ajtó nyit) van egy matrica, az egyik mezőben az autó összsúlya szerepel (nálam 1835kg), alatta pedig a gyártó által előírt teljes szerelvény (autó és futó) maximális összsúlya szerepel (nálam 3035kg) ezért így végül nálam 3035-1835= 1200 kg lett a max vontathatóságom.

Megkerestem a jogszabályt, ill inkább csak annak egy példányát, ami elég konkrét: (bocs h suzis oldalról van... ;) )

http://suzuki4x4.hu/userfiles/3/files/A_vontatas_szabalyai.pdf

Ezt nem olvastam végig, de lehet ebben is akad pár dolog:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

Kellemes hétvégét!

Link to comment
Megosztás:

Így van bizony, ahogy Adam1 írja.

Konkrét (1 hetes) példa:

Könnyű pót vontatása B jogsival akkor lehetséges, ha a futó össztömege max 750 (ezért könnyű pót) ÉS a jármű össztömege és futó össztömege együttesen nem több mint 4250kg.

B veki caravan önsúly 1312 kg ==> vontatható fék nélküli futó: (1312+68)/2= 690kg nekem ennyi lett most műszakin

Nehéz pót vontatása B jogsival akkor lehetséges, HA a futó max össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét ÉS ez összesen nem több mint 3500kg. Node ehhez még az is jön, hogy a futó össztömege nem lehet több a vonó jármű össztömegének 3/4-nél HA csak a forgalmiba nem nagyobb érték van beírva....ez pedig akkor lehetséges ha a gyártó által előírt vontathatósági érték nagyobb ennél a 0,75x vonójármű összsúlynál....ugyanis a gyártók többnyire előírják h mennyit húzhatsz...na ez lesz a plafon...

Nálam: ha csak az alap 3/4x összsúlyos szabályt nézem 1835x0,75=1376kg lett volna a maxom DE az opel ennél kevesebbet ír elő....jobb oldal B oszlop elülső felén (ajtó nyit) van egy matrica, az egyik mezőben az autó összsúlya szerepel (nálam 1835kg), alatta pedig a gyártó által előírt teljes szerelvény (autó és futó) maximális összsúlya szerepel (nálam 3035kg) ezért így végül nálam 3035-1835= 1200 kg lett a max vontathatóságom.

Megkerestem a jogszabályt, ill inkább csak annak egy példányát, ami elég konkrét: (bocs h suzis oldalról van... ;) )

http://suzuki4x4.hu/...s_szabalyai.pdf

Ezt nem olvastam végig, de lehet ebben is akad pár dolog:

http://net.jogtar.hu...id=99000006.koh

Kellemes hétvégét!

Eddig egyedül arra nem találtam egyértelmű leírást, hogy a vonó járműnek az önsúlya számít, vagy az összsúlya :)

A suzukis pdf-ben valós összetömeget írnak, de az mi? :) Az ugye más, ha csak egyedül ülsz a kocsiban, és más ha 4-en, csomagtartót tele tömve :)

Kérdés, hogy ezt hogy állapítják meg amikor vonóhorog felrakása után műszakin beírják az adatokat a forgalmiba. Önsúly, 68 kg-al növelt önsúly vagy a megengedett legnagyobb össztömeg alapján? :)

Egyébként a lényeg, hogy ezzel az autóval csak egy 1200 kg-os (megengedett legnagyobb össztömegű) trélert vontathatsz, amire meg nagyon nem lehet felrakni semmit. Max egy Corsát :)

Viszont ennél nagyobb trélrt még üresen sem szabad vontatni, ha szigorúan nézzük a szabályt :)

Lakókocsit viszont igen, 1200 kg-ba elég nagyok beleférnek.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként miközben kerestem a szabályok után a neten, ráakadtam néhány oldalra, ahol a környező országok sebességhatárait írják, utánfutot vontatva. Szinte nálunk a legszigorúbbak a szabályok, Ausztriában pl lehet 100-al vontatni autópályán, autóúton és közúton is. Rengeteg külföldi lakókocsin látni is a 100-as matricát.

http://www.hollako.hu/vontatas.php

Link to comment
Megosztás:

Eddig egyedül arra nem találtam egyértelmű leírást, hogy a vonó járműnek az önsúlya számít, vagy az összsúlya :)

A suzukis pdf-ben valós összetömeget írnak, de az mi? :) Az ugye más, ha csak egyedül ülsz a kocsiban, és más ha 4-en, csomagtartót tele tömve :)

Kérdés, hogy ezt hogy állapítják meg amikor vonóhorog felrakása után műszakin beírják az adatokat a forgalmiba. Önsúly, 68 kg-al növelt önsúly vagy a megengedett legnagyobb össztömeg alapján? :)

Egyébként a lényeg, hogy ezzel az autóval csak egy 1200 kg-os (megengedett legnagyobb össztömegű) trélert vontathatsz, amire meg nagyon nem lehet felrakni semmit. Max egy Corsát :)

Viszont ennél nagyobb trélrt még üresen sem szabad vontatni, ha szigorúan nézzük a szabályt :)

Lakókocsit viszont igen, 1200 kg-ba elég nagyok beleférnek.

Műszakin nálam szigorúan elővették a számológépet és a korábban leírt képletekkel elkezdett számolni a szaki és így lettek az adatok....aztán mikor eszébe jutott h megnézi a gyári előírást, akkor bevéste az 1200kg-os maximumot. A rendőr első körben a forgalmikat nézi és ha azt látja h az üres futód össztömege pl 1500kg papíron te meg a kocsi forgalmija szerint csak 1200at húzhatsz falhoz állít és "megkönnyíti a hátralévő életed". (hiába üres a futód és így mondjuk 500kg). Legalábbis így gondolom...bár lehet tévedek... :/

Össztömeg=összsúly, csak ugye firtatják a leírásokban h "valós tömeg" ...ezzel arra utalva, h ha rá állsz a mázsára, nem kéne eltérni az előírtaktól :) Ők ilyenkor remélik h az állampolgár becsületes.... :)

Link to comment
Megosztás:

Műszakin nálam szigorúan elővették a számológépet és a korábban leírt képletekkel elkezdett számolni a szaki és így lettek az adatok....aztán mikor eszébe jutott h megnézi a gyári előírást, akkor bevéste az 1200kg-os maximumot. A rendőr első körben a forgalmikat nézi és ha azt látja h az üres futód össztömege pl 1500kg papíron te meg a kocsi forgalmija szerint csak 1200at húzhatsz falhoz állít és "megkönnyíti a hátralévő életed". (hiába üres a futód és így mondjuk 500kg). Legalábbis így gondolom...bár lehet tévedek... :/

Össztömeg=összsúly, csak ugye firtatják a leírásokban h "valós tömeg" ...ezzel arra utalva, h ha rá állsz a mázsára, nem kéne eltérni az előírtaktól :) Ők ilyenkor remélik h az állampolgár becsületes.... :)

750 kiló felett BE kategóriás jogsi kell,mivel az felett már nehézpótnak minősül.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatáshoz két feltételnek kell teljesülnie (+1):

  • a nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg avonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tőmegét, és
  • az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
  • valamint a vontató jármű forgalmi engedélyébe bejegyzett fékezett vontatható tömeget sem haladhatja meg " O.2 mező" a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege

A B+E kategória azt a célt hivatott szolgálni, ha a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege ( Vontató megengedett legnagyobb össztömege ÉS a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege) meghaladja a 3500 kg-ot

PÉLDA:

http://www.hasznalta...ultivan-5739363

http://www.hasznaltauto.hu/potkocsi/brenderup/brenderup_thule-5301904

Ha fenti két járműből kívánunk összeállítani egy szerelvényt, már kell a B+E !!!

De az alábbinál még nem, itt elég a B kategóriás vezetői engedély !!!

http://www.hasznalta..._16v_gl-6296507

http://www.hasznalta...00-7527-5423862

Link to comment
Megosztás:

Egyébként miközben kerestem a szabályok után a neten, ráakadtam néhány oldalra, ahol a környező országok sebességhatárait írják, utánfutot vontatva. Szinte nálunk a legszigorúbbak a szabályok, Ausztriában pl lehet 100-al vontatni autópályán, autóúton és közúton is. Rengeteg külföldi lakókocsin látni is a 100-as matricát.

http://www.hollako.hu/vontatas.php

Igen, ez a 80-as sebességhatár különösen annak tudatában minimum felemás, hogy a kamionok meg ugye 90-nel mehetnek, pedig elég nagy (esetenként akár 30 tonnás) pótot vontatnak... vagy épp ott vannak a turistabuszok amik szintén pótot cibálva 110-el döngetnek el melletted a pályán

Link to comment
Megosztás:

750 kiló felett BE kategóriás jogsi kell,mivel az felett már nehézpótnak minősül.

Komolyan mondom, nem értem, hogy miért kell még mindig hülyeségeket beszélni. Teljesen egyértelmű a szitu, mindnehol le van írva, hogy mi a helyzet. Az előző oldalon végigtárgyaltuk.

Egy kollegám is pont ezt hajtogatja, hogy neki van egy oktató rokona/ismerőse, aki már 30 éve oktat, és ő is így tudja. Hát nem szívesen mentem volna ilyen oktatóhoz tanulni...

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a 80-as sebességhatár különösen annak tudatában minimum felemás, hogy a kamionok meg ugye 90-nel mehetnek, pedig elég nagy (esetenként akár 30 tonnás) pótot vontatnak... vagy épp ott vannak a turistabuszok amik szintén pótot cibálva 110-el döngetnek el melletted a pályán

Ez nem így van, 80-al mehetnek azok is. Az már egy más kérdés, hogy 90 környékén (plusz-mínusz 2-3 km/h) vannak leszabályozva, és annyival is mennek. :)

Autópálya: 80, Egyéb út: 70, lakott terület 50.

Minden 3,5 tonnát meghaladó járműre, vagy jármű szerelvényre ez vonatkozik, kivéve azokra a 8 évnél fiatalabb buszokra, amik Tempo100 vizsgával rendelkeznek. Azok autópályán 100-al mehetnek, de csak akkor, ha nem vontatnak utánfutót.

Link to comment
Megosztás:

Komolyan mondom, nem értem, hogy miért kell még mindig hülyeségeket beszélni. Teljesen egyértelmű a szitu, mindnehol le van írva, hogy mi a helyzet. Az előző oldalon végigtárgyaltuk.

Egy kollegám is pont ezt hajtogatja, hogy neki van egy oktató rokona/ismerőse, aki már 30 éve oktat, és ő is így tudja. Hát nem szívesen mentem volna ilyen oktatóhoz tanulni...

Tehát: Adott nekem a vecrta kombi,húzhatok 1100kg-ot+van egy 1000kg-os LMC430 lakókocsim,amnek a forgalmijában a J mezőben O2 szerepel akkor azt sima B kategóriával húzhatom,avagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Tehát: Adott nekem a vecrta kombi,húzhatok 1100kg-ot+van egy 1000kg-os LMC430 lakókocsim,amnek a forgalmijában a J mezőben O2 szerepel akkor azt sima B kategóriával húzhatom,avagy nem?

Ha van E kategóriára jogsid- mivel a lakókocsi összsúlya meghaladja a 750 kg-ot.

Link to comment
Megosztás:

Tehát: Adott nekem a vecrta kombi,húzhatok 1100kg-ot+van egy 1000kg-os LMC430 lakókocsim,amnek a forgalmijában a J mezőben O2 szerepel akkor azt sima B kategóriával húzhatom,avagy nem?

Eddig én is úgy tudtam hogy nem, de a többiek leírták fentebb hogy mégis, mivel az autód és a lakókocsi együttes össztömege nem éri el a 3.5 tonnát.

(Tényleg, lakókocsinál egyáltalán van olyan hogy össztömeg? Üzemanyag nincs benne, és vontatás közben személyek sem tartózkodhatnak rajta. Mivel ezeket általában berendezett/felszerelt állapotban árulják, így az üres tömeg és az "össztömeg" között gyakorlatilag a tele szennyvíztartály illetve ivóvíztartály súlya a különbség)

:omg: I gave up...power off! :lipssealed:

:sneaky:

Mivel ezek szerint ilyen sokan rosszul tudják vagy tudták (magamat is beleértve), felmerül a kérdés hogy mi van ha a rendőr megállít és megbüntet mert ő is "rosszul tudja"? Neki sehogy nem fogod tudni megmagyarázni az igazadat még akkor sem ha egyébként tényleg neked van igazad (engem is megbüntetett a múltkor menetlevél miatt mert állítása szerint rosszul volt kitöltve, pedig nem). Oké, fellebbezhetsz, és ha nyersz akkor a büntetést meg is úsztad, viszont a fellebbezésre befizetett 5000Ft illetéket így is-úgy is elbuktad... Nem egyszerűbb ha a biztonság kedvéért inkább nem kísérted a szerencsét? A fejlett igazságérzet sajnos nem feltétlenül pozitív erény a mai világban, ezt keserves tapasztalatok árán tanultam meg. A témára vetítve ez annyit jelent hogy úgyis a rendőrnek lesz igaza, még akkor is ha nem. Dobálózhatsz te itt akármilyen jogszabállyal, ha térdelni kell akkor térdelni fogsz. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha van E kategóriára jogsid- mivel a lakókocsi összsúlya meghaladja a 750 kg-ot.

Nem kell hozzá E kategóriás jogsi. Sem B+E.

Sima B-vel húzhatja, mivel:

- az autója forgalmijában vontatható tömeg nagyobb vagy egyenlő, mint a lakókocsi megengedett legnagyobb összetömege

- Az így képzett járműszerelvény össz tömege kisebb, mint 3,5 tonna.

Nemtudom még hányszor kell beilleszteni, hogy a megrögzöttségek elszálljanak:

Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatáshoz két feltételnek kell teljesülnie (+1):

  • a nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg avonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tőmegét, és
  • az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
  • valamint a vontató jármű forgalmi engedélyébe bejegyzett fékezett vontatható tömeget sem haladhatja meg " O.2 mező" a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege

A B+E kategória azt a célt hivatott szolgálni, ha a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege ( Vontató megengedett legnagyobb össztömege ÉS a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege) meghaladja a 3500 kg-ot

Link to comment
Megosztás:

Igen,ez itt a lényeg.

Sokan tévedésben vannak,hogy be van írva a forgalmiba,hogy vontathat 1600-2200 kg-ot,és azt B kategóriával húzhatja,mindenféle szankció nélkül :D

Te vagy az egyike azoknak, akik a legnagyobb tévedésben vannak....

Kiszűröm a sárgával kiemelt szövegből a lényeget, hátha így eljut az infó....

B kategóriával akkor vontatható nehézpótkocsi (megengedett legnagyobb összetömeg nagyobb mint 750 kg), ha:

- A vonó jármű erre alkalmas, azaz a forgalmiba bejegyzett vontatható tömeg nagyobb, mint a pótkocsi m.l.össztömege

- A vonó jármű illetve vontatott pótkocsi megengedett legnagyobb össztömegeinek összege kisebb, mint 3,5 tonna,

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.