Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Igen ahogy nyit a termosztát nyomja ki a vizet:-(

A termosztát 92 fokon nyit a hűtőrendszer meg zárt, nyomás alatti, szerintem tekerd vissza azt a kupakot és próbáld ki úgy. Milyen motor? Ha könnyen hozzáférsz a termosztáthoz, tehát nem a vezérlés alatt van, vedd ki próbáld ki anélkül, lehet hibás és ki sem nyit. Vagy a hűtő rendben melegszik?

Link to comment
Megosztás:

A termosztát 92 fokon nyit a hűtőrendszer meg zárt, nyomás alatti, szerintem tekerd vissza azt a kupakot és próbáld ki úgy. Milyen motor? Ha könnyen hozzáférsz a termosztáthoz, tehát nem a vezérlés alatt van, vedd ki próbáld ki anélkül, lehet hibás és ki sem nyit. Vagy a hűtő rendben melegszik?

X16xel kinyit a termosztat es a huto is melegszik de ahogy kinyit akkor kezdi kinyomni a vizet azutan tovabb melegszik mar 100fokon all a mutato es a ventillator még akkor sem kapcsol be:-(

Link to comment
Megosztás:

X16xel kinyit a termosztat es a huto is melegszik de ahogy kinyit akkor kezdi kinyomni a vizet azutan tovabb melegszik mar 100fokon all a mutato es a ventillator még akkor sem kapcsol be:-(

A ventit tudod ellenőrizni, ha lehúzod a hőgombáról a csatit és a két oldalt rövidre zárod, gyujtáson pörögnie kell. De szerintem ha nem volt, akkor tekerd ki az egyvezetékes hőgombát ami a műszeregységnek adja a jelet, mert légbubi szokott ott megrekedni és meghamisitja a mérést. Amúgy is kétfajta egyvezetékes gomba van nem biztos hogy pont a belevaló van benne, főleg ha műszeregységet cseréltél.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét valaki tud valami boltott ahol tisztességes lambdaszondát lehet kapni mert elegem van hogy évente kell vennem .

Boscht sok helyen lehet venni, de ugye drága az utángyáriak meg vagy bejönnek vagy nem http://wrcauto.hu/?311%2Clambdaszondaopelastrafastragkadettvectraaeredetingk, na és ha kitekernéd bontóban egy motorból az eredeti szondát? Az gyári is, de mégsem olyan drága mint az új.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A ventit tudod ellenőrizni, ha lehúzod a hőgombáról a csatit és a két oldalt rövidre zárod, gyujtáson pörögnie kell. De szerintem ha nem volt, akkor tekerd ki az egyvezetékes hőgombát ami a műszeregységnek adja a jelet, mert légbubi szokott ott megrekedni és meghamisitja a mérést. Amúgy is kétfajta egyvezetékes gomba van nem biztos hogy pont a belevaló van benne, főleg ha műszeregységet cseréltél.

Termosztatot es vizhomérséklet jeladot csereltem de akkor megnézem a régivel mert azzal nem ment fel ennyire a hőfok köszi a segítséget remélem csak ez lesz a gond és nem hengerfejes lesz.

Link to comment
Megosztás:

Boscht sok helyen lehet venni, de ugye drága az utángyáriak meg vagy bejönnek vagy nem http://wrcauto.hu/?311%2Clambdaszondaopelastrafastragkadettvectraaeredetingk, na és ha kitekernéd bontóban egy motorból az eredeti szondát? Az gyári is, de mégsem olyan drága mint az új.

Köszi a segitséget de a bontós dolog nem jön be mert ahol én lakom ott kevés bontó van és azok is gagyik ugy hogy marad az Bosch .

Link to comment
Megosztás:

Én sem értem, hogy miért kell ezen agyalni. 150 ezer kilométerenként kéne cserélni a lambdát. Venni kell bele egy Bosch-t, ami a gyárival azonos és a probléma letudva évekig.

Na peeersze mindenki még Te is mindíg mindent cserél időben amikor kell.

https://www.youtube.com/watch?v=zi6h6d5gl0g

Mindenki van úgy hogy néha jobban fut a szekér néha meg rosszabbul, én is van hogy szórom a pénzt a kocsira aztán meg fillérbacó vagyok mert éppen nincs. Nincs is ezzel semmi baj, csak nem tetszik hogy éppen ha valakinek szalad a szekér az roppant bölcsen okosságokat tud mondani más fillérezésére. Nem személyeskedem senkire nem céloztam erre csak úgy leírtam a véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Na peeersze mindenki még Te is mindíg mindent cserél időben amikor kell.

Mindenki van úgy hogy néha jobban fut a szekér néha meg rosszabbul, én is van hogy szórom a pénzt a kocsira aztán meg fillérbacó vagyok mert éppen nincs. Nincs is ezzel semmi baj, csak nem tetszik hogy éppen ha valakinek szalad a szekér az roppant bölcsen okosságokat tud mondani más fillérezésére. Nem személyeskedem senkire nem céloztam erre csak úgy leírtam a véleményem.

Szintén nem személyeskedve, csak ha már feljött a téma, akkor pár gondolatot hozzáfűznék.

Én azt látom, hogy itthon nem a most épp fut a szekér,most épp nem dolog áll fenn, hanem nagyon sokan erőn felül vállalnak autót. (és itt most nem azokról beszélek, akiknek ez szükséges a munkavégzéshez/munkábajáráshoz, mert másképp nem megoldható)

Nekem is volt olyan mikor nem tudtam hogy miből lesz legközelebb levizsgáztatva az autó, de akkor nekem közel fél évig állt az autó a ház előtt, és mentem biciklivel, mindenhova.

Módosítva : hening
Videóval idézés.
Link to comment
Megosztás:

Szintén nem személyeskedve, csak ha már feljött a téma, akkor pár gondolatot hozzáfűznék.

Én azt látom, hogy itthon nem a most épp fut a szekér,most épp nem dolog áll fenn, hanem nagyon sokan erőn felül vállalnak autót. (és itt most nem azokról beszélek, akiknek ez szükséges a munkavégzéshez/munkábajáráshoz, mert másképp nem megoldható)

Nekem is volt olyan mikor nem tudtam hogy miből lesz legközelebb levizsgáztatva az autó, de akkor nekem közel fél évig állt az autó a ház előtt, és mentem biciklivel, mindenhova.

Én ugye a kocsival párhuzamosan használom a cangát sőt inkább azt (van egy kis súlyfeleslegem) csak fent vagyok a fórumon már pár éve szinte mindenkiről tudom hogyan-miként és hülyén jön ki, hogy valaki mondjuk 3 csavart nem tudott venni pár éve, most meg van pénze és úgy adja elő hogy "nem érti" mit kell variálni egy 15 ezres szondán. De nem csak erről van szó mással kapcsolatban is észrevettem ezt. Nade OFF-ON. :blush:

100foknal bekapcsolt a hűtőventillàtor végre csak azért furcsàllottam mert az előző hőfokjeladónàl màr 95foknal kapcsolt de ezek szerint nem mutatott helyes értéket. Köszi a segítséget!

Ugye högombák közt is van különbség nincs két egyforma. A vízhőfok mérő műszer meg tájékoztató műszer, sok új autóban nincs is számozva csak kék-fehér-piros mező.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, összegyűlt megint néhány kérdésem.

X14XE.

Nyáron pucoltam alapjárati motort, fojtószelepet, kicseréltem egy kihasadt kartergáz-(injektorházba)-visszavezető csövet, ahol elvileg szívhatott a motor. Erre kb. 10% fogyasztás-emelkedés lett a jutalmam. Plusz azóta néha megcsinálja, hogy hidegen az első stoptáblánál (kuplung+fék+vissza 1-es) 3-400-ra leesik a fordulat, és habozik, mielőtt korrigál.

EGR-hez még nem nyúltam. Járt már így valaki?

Óraspirál visszarakásakor (műszeregység kiszedése miatt) össze lehet úgy rakni, hogy "keveset mérjen"? Ha csúnyán kattogott (de kapott olajat, és kb. egy hónap után el is halkult) akkor jól sejtem, hogy tuti jól méri a megtett utat/sebességet, mert különben nem mérne sehogy?

Ha a hátrameneti kapcsoló már harmadszor nem működik, úgy hogy legutóbb már csere volt, és pár héttel később megint nem jó. A csere úgy történt, hogy kerékcsapágycserekor megkértem a szakit, de ő is jó 5 percig bizgette, szikszalagozta, mert becsavarás után nem ment. Mi a nyavalya lehet vele? A kapcsolót rövidre zárva ég a tolatólámpa (gyújtáson), csak a váltóra nem reagál már megint.

Hátsó kipuf.dob cserekor pont olyat szokás feltenni, mint az eredeti? Esetemben a hátul "kétfüles" dob kéne rá. Szokás-e az "új" dobra ráhegeszteni azokat a füleket (tartórudakat)? Nekem a képen a jobb fölső hátsódob van most. Csak rámtukmáltak egy másmilyent (bal felső). :-)

Köszi és én kérek elnézést!

Link to comment
Megosztás:

Van egy kihajtás a vezérmű tengelynél. Az elosztó alatt van egy csavar ami egy Y-alakú lemezzel rögzíti az egész alu elosztóházat. Először jelöld össze azt amit leveszel azzal ami ottmarad, majd vedd le az Y-t és ki tudod fordítani az egészet, ha jól emlékszem egy "pöcök" megy bele egy lyukba az viszi átt a forgó mozgást. De ez nem nagyon szokott eltörni.

Ugye azért kell összejelölni, hogy utánna ugyanoda állítsd vissza a gyujtást mint ahol volt.

Sziasztok. Nemrég letört nekem ez a pöcök. Akkor kicseréltem és most ismét eltört minden elöjel nélkül. Valaki találkozott már ilyen hibával? Mitöl történhet ez? A rotor tengelyre simán pörög nem szorul. Köszi elöre is !

Astra c14nz. 93'

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nemrég letört nekem ez a pöcök. Akkor kicseréltem és most ismét eltört minden elöjel nélkül. Valaki találkozott már ilyen hibával? Mitöl történhet ez? A rotor tengelyre simán pörög nem szorul. Köszi elöre is !

Astra c14nz. 93'

Üdv, nem akad el a rotor valamelyik szegmensben? Mondjuk ha például ferdén van feltéve az elosztófedél akkor fordulhat elő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv, nem akad el a rotor valamelyik szegmensben? Mondjuk ha például ferdén van feltéve az elosztófedél akkor fordulhat elő.

Üdv. Nincs nyoma, ilyesminek. Amikor eltört annyit éreztem, mintha rossz sorrendbe adta volna a gyujtást majd kiugrott a motor majd leállt. Mivel akkor még nem gondoltam, hogy ismét ez a gond beinditottam de 3méter után megálltunk.

A boltba ahol megrendeltem ezt valamit azt mondta az eladó, hogy lehet a tengely görbe. Nem tudom mennyire lehet ez.

Köszi a gyors választ

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.