Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Meg ilyenkor, ha jól tudom, jól érezhető a kiegyenlítőtartályban a kipufogófüst vagy benzinszag.

Az a baj, hogy sokszor alattomos, nem is veszed észre hogy baj van , aztán egyszercsak beáll a motor mert eldurrant egy vízcső, amit mondjuk éjjel 3-kor szakadó esőben nem veszel észre. De még fényes nappal sem biztos. Ha olaj-vízjárat szakad össze azt könnyebb kiszúrni mint amikor a henger beledolgozik a vízkörbe.

Link to comment
Megosztás:

Meg ilyenkor, ha jól tudom, jól érezhető a kiegyenlítőtartályban a kipufogófüst vagy benzinszag.

Ma vettem észre hideg motornal leomlő alatt öszetelnel füstös gőz jön mintha kávét főzöl bemelekszik utána nem látni de tartály ból is fogy a víz

Link to comment
Megosztás:

Ma vettem észre hideg motornal leomlő alatt öszetelnel füstös gőz jön mintha kávét főzöl bemelekszik utána nem látni de tartály ból is fogy a víz

Az a baj, hogy a víz sok helyen szivároghat a fűtő/hűtő radiátortól kezdve a gumi-és műanyag csövekig és azok csatlakozásáig szinte bárhol. Üzem közben a forró víz szinte azonnal elpárolog vagy eleve gőz halmazállapotban távozik így nehéz észre venni a szivárgást. Azt hiszem a szervizekben ilyenkor nyomáspróbázni szokták a hűtőrendszert álló helyzetben és figyelik hol szivárog. Előfordulhat azonban az is, hogy a hengerfejtömítésnél kifele enged át. Az olaj is szivároghat kifele. Ha a hengertérbe befele szivárog akkor fehér füst jön a kipufogóból. Meg kell győződni, hogy honnét szivárog, a füst jöhet a leömlőtől is és annak nincs köze a hf tömítéshez.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem a hutonel a kunkori ami rá megy a termosztatra az puhant szét kb 1-2km mehettem a szakadás után mivel felcsapott a gőz

Mondjuk érdemes gyakran figyelni a gumicsövek állapotát, mert az elöregedett gumicsőnek látható jelei vannak pl. megkeményedik (nem hengerfejhiba miatt) és/vagy repedezik a felülete... Gyakran a szorítóbilincs körül reped ki a cső itt érdemes figyelni nincsenek-e kezdődő repedések. Ha van, a lehető leghamarabb ki kell cserélni. Meg kell nyomkodni és mozgatni a csöveket mert gyakran csak így látni, hogy repedezett. Nálam most a kiegyenlítőtartály alsó csöve van megrepedezve végig, ki kell cserélnem, addig nem is indulok hosszabb útra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom lenne hogy az aktivszénszürömböl jön ki a szén és régebben valahol olvastam rola hogy kiszokták iktatni csakmár nem emlékszem mitmeghogyan esetleg ha valaki leirná megköszönném már vettem benzin szüröt is de nekem azis elég ha azt tudnám hogy melyik 2 csövet kössem össze jelen pillanatban hagytam rá egyszerüen összeszivja a tankot és már esteis van de hétvégén jolenne valami megoldás sajnos munkaeszköz ! Köszönöm elöreis

!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom lenne hogy az aktivszénszürömböl jön ki a szén és régebben valahol olvastam rola hogy kiszokták iktatni csakmár nem emlékszem mitmeghogyan esetleg ha valaki leirná megköszönném már vettem benzin szüröt is de nekem azis elég ha azt tudnám hogy melyik 2 csövet kössem össze jelen pillanatban hagytam rá egyszerüen összeszivja a tankot és már esteis van de hétvégén jolenne valami megoldás sajnos munkaeszköz ! Köszönöm elöreis

!

Hát több variáció is van...az egyik hogy fúrsz egy 2-es fúróval egy lyukat a tanksapkába, a kulcsluyk mellett és ennyi. A másik hogy széttszeded az aktívszén szűrőt a peremezésnél kiüríted összeragasztod és visszadugsz minden csövet a helyére. A harmadik hogy a tankról jövő csővet lehúzod az aktívszén szűrőről, dugsz rá egy benzinszűrőt ( amilyet kismocikra szoktak tenni) az összes többi csövet ledugózod. Biztos van még variáció. Ami fontos hogy a tank tudjon szellőzni, a motor ne szívjon fals levegőt, és ne kerüljön bele szénpor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv kiegyelitö tartàj jelzés alatt van a víz ha beinditom kb 2-3 perc múlva majdnem a záró kupak alatt és ingadozik a víz színt kis buborek hangot ad lehet hogy levegős? Mivel nemrég egyik tömlő elpuhant iyenkor mi a teendő? Üdv.????

Ha levegős akkor jönnek a buborékok, és esik le a vízszint ahogy a levegő helyére a víz áramlik, de ez megszűnik pár perc alatt, ha jelre töltöd akkor már ott is marad. Ha emelkedik a vízszint és mindíg csinálja minden beindításkor akkor esélyes hogy hengerfej tömítés , vagy hengerfej hiba miatt a motor beledolgozik a vízkörbe, lehet hogy pont ettől durrant szétt a cső is. Súlyosabb esetben az egyik henger állás közben feltelik hűtőfolyadékkel, ez a henger nem is jár először is elindításkor visszatolja a vízet a kiegyenítőbe. Legjobb lenne megmutatni valakinek aki látott már ilyet mert így neten keresztül nehéz diagnosztizálni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Kérlek segítsetek:)

Ma reggel elindultam a fiaimmal a suliba.Pöcre indult az autó,majd egy pár perc múlva elkezdett rángatni.Hiába nyomtam a gázt,nem ment,nem gyorsult.Aztán egy kanyarban leállt a motor,durrogott valami hátulról.Azóta nem indul,csak pörgeti a motort,de nem kapja el.

Mi lehet a baj?

Köszi előre is a hasznos segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Kérlek segítsetek:)

Ma reggel elindultam a fiaimmal a suliba.Pöcre indult az autó,majd egy pár perc múlva elkezdett rángatni.Hiába nyomtam a gázt,nem ment,nem gyorsult.Aztán egy kanyarban leállt a motor,durrogott valami hátulról.Azóta nem indul,csak pörgeti a motort,de nem kapja el.

Mi lehet a baj?

Köszi előre is a hasznos segítséget!!

Benzinpumpa. Nekem dettó így állt meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Kérlek segítsetek:)

Ma reggel elindultam a fiaimmal a suliba.Pöcre indult az autó,majd egy pár perc múlva elkezdett rángatni.Hiába nyomtam a gázt,nem ment,nem gyorsult.Aztán egy kanyarban leállt a motor,durrogott valami hátulról.Azóta nem indul,csak pörgeti a motort,de nem kapja el.

Mi lehet a baj?

Köszi előre is a hasznos segítséget!!

Milyen motor van benne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.
Remelem hogy jo helyre irok.

Opel astra f kocsim van

2 napja van meg az auto ,a probléma az hogy kb 30 km alatt ma azt tapasztalom hogy eléri a 100 fokot, (legalább is a mutató szerint)
Merthogy semmi gőz nem szivárgott, márpedig ilyenkor nyilván gőzölögne.

A haver azt mondja hogy sok minden okozhatja, akár a hengerfej is.
A másik pedig hogy ma egy fura ciripelő hangot is hallottam, ami fel is erősödött (most mintha halkabb lenne) ez a hang viszont még a melegedés előtt jelentkezett.

Na most a lényeg az, hogy az eladó (kereskedő) beleirta a szerződésbe, hogy FELELŐSSÉGET VÁLLAL A MOTORRA ÉS A VÁLTÓRA.
Mondjuk hogy ez mennyi ideg érvényes, azt nem írja.

Szóval most én nem tudom hogy mik lehetnek a hiba okai, de ezzel a szerződéssel megyek valamire nem?
Már felhívtam egyszer a mai nap folyamán (ekkor még csak a ciripelő hangot hallottam) és azt mondja hogy vigyem át és a szerelő ismerőse megcsinálja (nekem az nem tetszik hogy az ismerőse fogja azt mondani hogy oké, kész van.)
Mert mivan ha utána megint elojon valami?

Szóval ti miket tudtok ehez hozzá fűzni ehez ?
A szerzodesbe beleirt jotallas miatt megnyugodhatok egy kicsit, vagy meg az is lehet hogy kesobb megis kitalalja az emberke hogy tul sok a baj vele es megprobalja magat kihuzni a felelosseg alol ?

Elore is koszi a segitseget.

1998 - as 74 kW, v16 (benzin)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Remelem hogy jo helyre irok.

Opel astra f kocsim van

2 napja van meg az auto ,a probléma az hogy kb 30 km alatt ma azt tapasztalom hogy eléri a 100 fokot, (legalább is a mutató szerint)

Merthogy semmi gőz nem szivárgott, márpedig ilyenkor nyilván gőzölögne.

A haver azt mondja hogy sok minden okozhatja, akár a hengerfej is.

A másik pedig hogy ma egy fura ciripelő hangot is hallottam, ami fel is erősödött (most mintha halkabb lenne) ez a hang viszont még a melegedés előtt jelentkezett.

Na most a lényeg az, hogy az eladó (kereskedő) beleirta a szerződésbe, hogy FELELŐSSÉGET VÁLLAL A MOTORRA ÉS A VÁLTÓRA.

Mondjuk hogy ez mennyi ideg érvényes, azt nem írja.

Szóval most én nem tudom hogy mik lehetnek a hiba okai, de ezzel a szerződéssel megyek valamire nem?

Már felhívtam egyszer a mai nap folyamán (ekkor még csak a ciripelő hangot hallottam) és azt mondja hogy vigyem át és a szerelő ismerőse megcsinálja (nekem az nem tetszik hogy az ismerőse fogja azt mondani hogy oké, kész van.)

Mert mivan ha utána megint elojon valami?

Szóval ti miket tudtok ehez hozzá fűzni ehez ?

A szerzodesbe beleirt jotallas miatt megnyugodhatok egy kicsit, vagy meg az is lehet hogy kesobb megis kitalalja az emberke hogy tul sok a baj vele es megprobalja magat kihuzni a felelosseg alol ?

Elore is koszi a segitseget.

1998 - as 74 kW, v16 (benzin)

Az, hogy egy X16XEL eléri a 100 fokot 28-30 fokos melegben nem nagy dolog. Nekem is fel szokott menni. Opel! Eleve úgy tervezték, hogy városban (gondolom lámpázáskor ment fel...) magasabb hőmérsékleten működjön a motor, mert elvileg jobb lesz a CO kibocsájtás, stb... 100 fokon ventillátor beindul, aztán lehűti. Amíg lehűti a venti, semmi gond. Nálam egy nyest miatt rövidzáras lett a venti, és füstölt, de az részletkérdés... Szóval ez a 100 fok nem ennél a típusnál nem gáz. Föl-le mászkál a tempótól függően. A hőmérséklet jelző műszer pontosságáról nem is beszélnék. Hengefejesség esetén kemény vízcsövek lennének, vízfogyás, olajos hűtővíz, de szerintem szokatlan számodra egy olyan autóba ülni, ahol a hőmérő nincsen odaszegezve a 90-re. Nálam alapból műszer szerint 95 fokon megy a gép.

Ciripelés bármi lehet! Lehet akár még nem gyári kilóméteróra. Nehéz megmondani, mert nem írtad, hogy mikor jelentkezik, mikor nem, vagy mit nyomsz meg mikor hallod, fordulatszámtól függ-e. Lehet egyébként vezérlésnél is görgő, bár én alapból a vezérlés cserével szoktam kezdeni. A vezérlés meghibásodásáért az eladó nem vállal felelősséget, mert kopó alkatrész! Derítsd ki először, hogy mi a probléma, és ne egyből a kereskedőt keresd meg, mert olcsón fogják javítani. Egy kis zsír a feszítőgörgő csapágyába, és mondjuk elmegy 1000-2000km-t, majd szétesik, aztán vállát rángatja... Arról ő nem tehet, és kopó alkatrész... Te sarad! Van szerelőd? Azzal nézesd át, és ha olyat lát benne, ami mondjuk garis lehet, akkor menj vissza. Sokan félreértik a garanciát! Nem arról szól, hogy új autót vettél, hanem arról, hogy amikor megveszed, nem fog atomjaira robbanni motor, és megfelelő karbantartás ellenére nem fog rövid időn belül tönkremenni. Ez tehát 2 oldalú dolog! Ha valami rossz, azt cserélni kell, és nem széthajtani, hogy majd gariban megoldom. Egyébként eladótól függ, hogy hogy áll hozzád. Ha normális, és nem esel neki, vagy érezteted, hogy ő szart adott el, hanem csak jelzed, hogy észlelted, és esetleg segíthetne megoldani, van amelyik a munka felét átvállalja. Ezek a normálisak... Van aki mondjuk azt mondja, hogy a probléma ez vagy az, és csináltasd meg... Ez is normális, csak ez az anyagiasabb... És van aki gyorsan haverral megkókányoltatja, hogy bontottból még 10-et elmegy, és utána jöhet a vállrángatás... :D Megfontolandó szerintem. Egyébként a motor elég érzékeny lelkületű, és ha nincsen szerelő vénád, akkor vagy lesz idővel, vagy szarnak fogod titulálni. Én 5 éve mindig találkozok valami hibával, amit kijavítok, de lesz helyette más. Gumi alkatrészekre figyelni kell, mert öregednek. Vákuum csövek szintúgy, illetve a pillangónál lévő gumiösszekötő is. Aztán reggel, hidegen nem szabad 2000 felett hajtani, mert hamar átküldöd a hengerfejet az örök vadászmezőkre. Vezérlés 60ezer, olaj 10ezer. Gyertya 30ezernél már szerintem gáz, bár nálam a gázosítás miatt hamarabb öregszik. Hűtővízszint figyelés fontos! Ha szökik, akkor pórul járhatsz. Most vagy azt tudom mondani, hogy bevásároltál, vagy, hogy első lépés, hogy vettél egy jó gépet, amit otthon bütykölhetsz. Egyébként nálam évente 30ezer körül megy bele, tehát használom, így több a hibalehetőség. Ha Te keveset mész, akkor talán nem lesz ennyi... Egyébként én a hibák zömét a városi forró motor számlájára írom, mert azért a 100 fok és afeletti hőt kevés alkatrész bírja sokáig, márpedig 4-5 perc lépésben haladás főzi a gumicumókat, és hát ettől öregszenek. Az 1.4 8V is melegedett, de az nem ennyire, viszont cserébe nem is ment! :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a hosszú és kimerítő választ.

Nos elfelejtettem írni, de a hűtővíz is fogy. A két nap alatt majdnem 2l vizet töltöttem bele.

Viszont nem teljesen értem amit írtál, mert azt mondod hogy normális is lehet a 100 fokos viz, de utána azt írod hogy ez árt a többi alkatrésznek.

De sajnos ez mindegy is, mert ott van a hűtővíz folyamatos fogyása, ami tudtommal a hengerfejre utal.

Vagy még így sem biztos?

Link to comment
Megosztás:

Ja és elfelejtettem írni hogy a ciripelő hang alapjáraton is hallatszik, tehát ahogy ráadom a gyújtás.

Menet közben mintha halkabban ciripelne, de ez szerintem csak úgy tűnik a menet zaj miatt.

Az pedig szinte biztos hogy a motorból jön a hang.

Link to comment
Megosztás:

Közben felhívott a haverom és azt mondta hogy szerinte az lehet még, hogy a termosztát cseréje megoldaná a túlmelegedést és a vízpumpa lehet az oka a víz fogyásának.

Ez reális lehet?

És természetesen köszönöm a válaszokat.

a 100fok még nem tulmelegedés, ha a ventillátor vissza tudja hűteni, meg ahogy írták is már , az csak tájékoztató műszer...

létezik 100as és 110es műszer is, és ezekhez a hőgomba sem egyforma, egyik a másikéval nem fog pontosan mutatni...

lehet hogy a vízpumpánál folyik, de azt sem mondja meg neked senki neten keresztül. ha gyorsan fogy, akkor annak tuti van nyoma is, nézd meg!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.