Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nekem meg mindent zár a kp (kulcsos). Ajtók körbe, csomiajtó és benzintank ajtót is. Általában lezárás után körbe is megyek a kocsin, hogy bezárt-e mindent. Valamint nem kell elforgatnom a csomiajtóban a kulcsot, hogy bezárja azt is a kp zár. Viszont ha lezárva elforgatom, akkor nem nyitja ki. Jameg tartalékkulccsal nem is nyitható a csomiajtó, ha az eredeti (világítós) kulccsal elforgatva lezártam. Ha csak kp-zár zárta be, akkor nyitható azzal is. Érdekes dolog ez... :)

Amúgy mániám, hogy akármennyien vannak az autóban, indulás után lezárom a kocsit kp-zárral. Lenyomom a "főnökoldali" gombot.

Én nem járom körbe, mert látom a gombokat ahogy lemennek. Lehet hogy nem túl jó ötlet lenyomni a kp-zárat ha beszálltok, mert egy esetleges balesetkor ha sérülnek a kábelek, akku, értékes perceket veszthetnek azzal a külső segitségnyujtók, hogy kirángatnak az ablakon. Meg ha netelán vízbe pottyansz, akkor zárlat miatt is elszállhat a kp-zár.

Gondolj bele:

"Csúcsforgalomban araszolsz, meg-megállsz és valaki kikapja a csomagtartódból a májkrémet! " :rolleyes:

Na az már vért kivánna! De mint az előbb irtam, szerintem az összes ajtó lezárása akadályozza a gyors menekülést.

Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a pollenszűrűt akarom kivenni -mivel nagyon párásodik a kocsim- és ahogy olvastam ennek oka a vizes pollenszűrű.

(Ahogy azt egyes forumokban olvastam ez akár egy eső vagy autómosás után is előforduló tipushiba)

Kérdésem hogy tényleg lehet-e avagy érdemes-e télire szögre akasztani a polllenszűrűt, illetve hogy hol tudom azt kivenni. Sajna teljesen laikus vagyok. Így ha tudnátok segíteni részletes leirást kérnék! :)

A másik kérdésem. Mivel nem régen vettem a "vasam" és nem nagyon értek hozzá, azt kérdezném hogy mennyire normális az hogy városban, télen, rövidtávon ráadásul forgalmas uton (dugóban) 11-12 liter körül is szürcsöl?

Avagy ez valamilyen műszaki probléma lehet?

Segítséget előre is köszönöm!!!

Felnyitod a mocitetőt a szélvédő alatt van egy gumikéder egy peremen, azt lerántod, ezzel felszabadul egy müanyag takarólemez, azt kiveszed, kicsit cibállni kell. És alatta van középen a pollenszűrő. Nem kell kivenni télre sem.A párásodást tényleg okozhatja vízes szűrő, ki lehet szárítani, de illik rendszeresen cserélni is. 700-900 forint.

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg mindent zár a kp (kulcsos). Ajtók körbe, csomiajtó és benzintank ajtót is. Általában lezárás után körbe is megyek a kocsin, hogy bezárt-e mindent. Valamint nem kell elforgatnom a csomiajtóban a kulcsot, hogy bezárja azt is a kp zár. Viszont ha lezárva elforgatom, akkor nem nyitja ki. Jameg tartalékkulccsal nem is nyitható a csomiajtó, ha az eredeti (világítós) kulccsal elforgatva lezártam. Ha csak kp-zár zárta be, akkor nyitható azzal is. Érdekes dolog ez... :)

Amúgy mániám, hogy akármennyien vannak az autóban, indulás után lezárom a kocsit kp-zárral. Lenyomom a "főnökoldali" gombot.

Én nem járom körbe, mert látom a gombokat ahogy lemennek. Lehet hogy nem túl jó ötlet lenyomni a kp-zárat ha beszálltok, mert egy esetleges balesetkor ha sérülnek a kábelek, akku, értékes perceket veszthetnek azzal a külső segitségnyujtók, hogy kirángatnak az ablakon. Meg ha netelán vízbe pottyansz, akkor zárlat miatt is elszállhat a kp-zár.

Gondolj bele:

"Csúcsforgalomban araszolsz, meg-megállsz és valaki kikapja a csomagtartódból a májkrémet! " :rolleyes:

Na az már vért kivánna! De mint az előbb irtam, szerintem az összes ajtó lezárása akadályozza a gyors menekülést.

Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a pollenszűrűt akarom kivenni -mivel nagyon párásodik a kocsim- és ahogy olvastam ennek oka a vizes pollenszűrű.

(Ahogy azt egyes forumokban olvastam ez akár egy eső vagy autómosás után is előforduló tipushiba)

Kérdésem hogy tényleg lehet-e avagy érdemes-e télire szögre akasztani a polllenszűrűt, illetve hogy hol tudom azt kivenni. Sajna teljesen laikus vagyok. Így ha tudnátok segíteni részletes leirást kérnék! :)

A másik kérdésem. Mivel nem régen vettem a "vasam" és nem nagyon értek hozzá, azt kérdezném hogy mennyire normális az hogy városban, télen, rövidtávon ráadásul forgalmas uton (dugóban) 11-12 liter körül is szürcsöl?

Avagy ez valamilyen műszaki probléma lehet?

Segítséget előre is köszönöm!!!

Felnyitod a mocitetőt a szélvédő alatt van egy gumikéder egy peremen, azt lerántod, ezzel felszabadul egy müanyag takarólemez, azt kiveszed, kicsit cibállni kell. És alatta van középen a pollenszűrő. Nem kell kivenni télre sem.A párásodást tényleg okozhatja vízes szűrő, ki lehet szárítani, de illik rendszeresen cserélni is. 700-900 forint.

Link to comment
Megosztás:

Én nem járom körbe, mert látom a gombokat ahogy lemennek. Lehet hogy nem túl jó ötlet lenyomni a kp-zárat ha beszálltok, mert egy esetleges balesetkor ha sérülnek a kábelek, akku, értékes perceket veszthetnek azzal a külső segitségnyujtók, hogy kirángatnak az ablakon. Meg ha netelán vízbe pottyansz, akkor zárlat miatt is elszállhat a kp-zár.

Na az már vért kivánna! De mint az előbb irtam, szerintem az összes ajtó lezárása akadályozza a gyors menekülést.

Felnyitod a mocitetőt a szélvédő alatt van egy gumikéder egy peremen, azt lerántod, ezzel felszabadul egy müanyag takarólemez, azt kiveszed, kicsit cibállni kell. És alatta van középen a pollenszűrő. Nem kell kivenni télre sem.A párásodást tényleg okozhatja vízes szűrő, ki lehet szárítani, de illik rendszeresen cserélni is. 700-900 forint.

Köszönöm a segítséget!

Holnap szétszedem a verdát... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a pollenszűrűt akarom kivenni -mivel nagyon párásodik a kocsim- és ahogy olvastam ennek oka a vizes pollenszűrű.

(Ahogy azt egyes forumokban olvastam ez akár egy eső vagy autómosás után is előforduló tipushiba)

Kérdésem hogy tényleg lehet-e avagy érdemes-e télire szögre akasztani a polllenszűrűt, illetve hogy hol tudom azt kivenni. Sajna teljesen laikus vagyok. Így ha tudnátok segíteni részletes leirást kérnék! :rolleyes:

A másik kérdésem. Mivel nem régen vettem a "vasam" és nem nagyon értek hozzá, azt kérdezném hogy mennyire normális az hogy városban, télen, rövidtávon ráadásul forgalmas uton (dugóban) 11-12 liter körül is szürcsöl?

Avagy ez valamilyen műszaki probléma lehet?

Segítséget előre is köszönöm!!!

Egy kis képes leírás :)

Fogysztás: nem írtad milyen motor van benne, bár a 11-12 még az enyémnek is sok kicsit (2.0 16v).

Elsőre: felmelegszik rendesen a hűtő"vized"? olyan 90 fok környékére fel kellene mennie.. pláne dugóban..

Link to comment
Megosztás:

Egy kis képes leírás :)

Fogysztás: nem írtad milyen motor van benne, bár a 11-12 még az enyémnek is sok kicsit (2.0 16v).

Elsőre: felmelegszik rendesen a hűtő"vized"? olyan 90 fok környékére fel kellene mennie.. pláne dugóban..

Köszönöm szépen a linket!

Sokat segített, vizuális tipus vagyok... :rolleyes:

Jajj, igen a lényeget lehagytam, mármint a fogyasztáshoz.

1998-as 1.4-es benzines F-es Astra.

Ha nem is 12, de 11liter megvan.

A megtett táv kb 6 km.

Mostanság -ebben az időben- ugy 3 km után mozdul ki és legalább 4-5 km mire eléri a 90 fokot (ez ugy 7-8 perc).

Szoval a kérdésem így mennyire sok ez a fogyasztás? Illetve mivel lehet a probléma?

Igazából azért kérdezem mert a kipufogónak van egyhe (nem vészes) zugása.

Ahogy néztem olyan mintha a középső részben belül rezonálna valami, de ezek után arra gondolok hogy lehet hogy a katalizátor részével van valami gond... Ugy értem hogy az nem lehet hatással a fogyasztásra?

De ahogy mondtam sajnos tényleg nem sokat értek az autokhoz, így várom a segítségetek.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a linket!

Sokat segített, vizuális tipus vagyok... :rolleyes:

Jajj, igen a lényeget lehagytam, mármint a fogyasztáshoz.

1998-as 1.4-es benzines F-es Astra.

Ha nem is 12, de 11liter megvan.

A megtett táv kb 6 km.

Mostanság -ebben az időben- ugy 3 km után mozdul ki és legalább 4-5 km mire eléri a 90 fokot (ez ugy 7-8 perc).

Szoval a kérdésem így mennyire sok ez a fogyasztás? Illetve mivel lehet a probléma?

Igazából azért kérdezem mert a kipufogónak van egyhe (nem vészes) zugása.

Ahogy néztem olyan mintha a középső részben belül rezonálna valami, de ezek után arra gondolok hogy lehet hogy a katalizátor részével van valami gond... Ugy értem hogy az nem lehet hatással a fogyasztásra?

De ahogy mondtam sajnos tényleg nem sokat értek az autokhoz, így várom a segítségetek.

Meglehet, hogy szétesett a katalizátor belseje, és károsan akadályozza a gáz áramlását. Nézesd meg kipufogószervízben. A magas fogyasztásnak lehet még okozója koszos levegőszűrő, hibás lambda szonda, hőgomba(két vezetékes).

Jah, motorkódot írj légyszives, mert 1,4-ből is van három féle. A kód a motorszám első 5-6 karaktere. (C14NZ, C14SE, X14XEL pl.)

Link to comment
Megosztás:

Meglehet, hogy szétesett a katalizátor belseje, és károsan akadályozza a gáz áramlását. Nézesd meg kipufogószervízben. A magas fogyasztásnak lehet még okozója koszos levegőszűrő, hibás lambda szonda, hőgomba(két vezetékes).

Jah, motorkódot írj légyszives, mert 1,4-ből is van három féle. A kód a motorszám első 5-6 karaktere. (C14NZ, C14SE, X14XEL pl.)

A motorkód: X14NZ02HP....

A levegőszűrűt megnézem, ha azzal nincs baj akkor elviszem szerelőhöz.

Mert a lamba szonda és hőgomba az már kicsit sok nekem! :rolleyes:

Köszönöm a segítséged!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Egy kis képes leírás :)

Fogysztás: nem írtad milyen motor van benne, bár a 11-12 még az enyémnek is sok kicsit (2.0 16v).

Elsőre: felmelegszik rendesen a hűtő"vized"? olyan 90 fok környékére fel kellene mennie.. pláne dugóban..

Köszönöm a segítséged! Így tényleg nem volt bonyolult kivenni.

Hát nem kicsit koszos volt, áttakarítottam, most szárad a radiátoron... :rolleyes:

Ha utamba esik egy alkatrészbolt akkor veszek egy ujat!

Köszi mégegyszer!

Link to comment
Megosztás:

A motorkód: X14NZ02HP....

A levegőszűrűt megnézem, ha azzal nincs baj akkor elviszem szerelőhöz.

Mert a lamba szonda és hőgomba az már kicsit sok nekem! :rolleyes:

Köszönöm a segítséged!!!!!!

Ez a motorkódod.

Betehetnéd aláírásodba, ha lesz még kérdésed, ne kelljen keresgetni/kérdezgetni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséged! Így tényleg nem volt bonyolult kivenni.

Hát nem kicsit koszos volt, áttakarítottam, most szárad a radiátoron... :rolleyes:

Ha utamba esik egy alkatrészbolt akkor veszek egy ujat!

Köszi mégegyszer!

Hali.

Az lehet hogy kevés hogy csak megszáritod és kitisztidod.

Az is lehet hogy a szélvédönél már nem szigetel a vizvetö gumi a szélvédö és a müanyag között és mindig el fog ázni a pollenszüröd.

Ezt nézd me és ha nem tömit a gumi sziloplasztal ki lehet javitani.

Link to comment
Megosztás:

Jajj, igen a lényeget lehagytam, mármint a fogyasztáshoz.

1998-as 1.4-es benzines F-es Astra.

Ha nem is 12, de 11liter megvan.

A megtett táv kb 6 km.

Az rengeteg, egy ilyen motornak ezen a távon kb. 7.5-8L-nél meg kéne állnia. Nézesd meg, amiket Hening írt (lambda-szonda, a kétvezetékes hőgomba, ezeket ha cserélteted, csak gyárira, még ha drágább is!!!), meg ami még lehet, hogy az aktívszén-szűrőd (a jobb sárvédő mögött található) széthullott, és a tartalma bekerült a benzincsövekbe. De lehet a szétesett katalizátor is, ahogy írták.

Link to comment
Megosztás:

Reggelt. :)

Hátsó rugókat mennyire nehéz cserélni ötajtósban?

Találtam bontottat 3500/db áron,az jó ár érte?

:rolleyes:

Nem nehéz, felemeled a kocsi hátulját, lecsavarod az ellenanyát, anyát a gátlókról, lenyomod a hidat, és ki tudod venni a rugót. Visssza ugyanígy, lehet hogy rá kell engedned a kocsit a hídra, hogy be tudd majd tekerni a gátlón a csavarokat. Én most cseréltem caravanon, gondolom egyforma a szerkezet, csak a rugó más. Van alatta-felette gumialátét,nézd meg, nincs-e szétkopva. Az ár jó, én 5000/db-ért vettem. Ja az elején nem írtam a kereket le kell venni , mert nem férsz hozzá tőle. És egyszerre kell emelni a két oldalt.

Találtam egy képet, a rugó közepén a gumicsöcsöt nézd meg, ép-e. Amint látod, én törés miatt csréltem.

Link to comment
Megosztás:

Az rengeteg, egy ilyen motornak ezen a távon kb. 7.5-8L-nél meg kéne állnia. Nézesd meg, amiket Hening írt (lambda-szonda, a kétvezetékes hőgomba, ezeket ha cserélteted, csak gyárira, még ha drágább is!!!), meg ami még lehet, hogy az aktívszén-szűrőd (a jobb sárvédő mögött található) széthullott, és a tartalma bekerült a benzincsövekbe. De lehet a szétesett katalizátor is, ahogy írták.

Köszönöm az infot, elviszem szervizbe megnézetni...

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Az lehet hogy kevés hogy csak megszáritod és kitisztidod.

Az is lehet hogy a szélvédönél már nem szigetel a vizvetö gumi a szélvédö és a müanyag között és mindig el fog ázni a pollenszüröd.

Ezt nézd me és ha nem tömit a gumi sziloplasztal ki lehet javitani.

Elvileg gyári szélvédő, de ki tudja...

Ha ezután is fenn áll majd a probléma akkor fekete szilot is veszek.

Köszi az ötletet!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nem nehéz, felemeled a kocsi hátulját, lecsavarod az ellenanyát, anyát a gátlókról, lenyomod a hidat, és ki tudod venni a rugót. Visssza ugyanígy, lehet hogy rá kell engedned a kocsit a hídra, hogy be tudd majd tekerni a gátlón a csavarokat. Én most cseréltem caravanon, gondolom egyforma a szerkezet, csak a rugó más. Van alatta-felette gumialátét,nézd meg, nincs-e szétkopva. Az ár jó, én 5000/db-ért vettem. Ja az elején nem írtam a kereket le kell venni , mert nem férsz hozzá tőle. És egyszerre kell emelni a két oldalt.

Találtam egy képet, a rugó közepén a gumicsöcsöt nézd meg, ép-e. Amint látod, én törés miatt csréltem.

Köszi! :) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Elvileg gyári szélvédő, de ki tudja...

Ha ezután is fenn áll majd a probléma akkor fekete szilot is veszek.

Köszi az ötletet!!!!

Hali.

A szélvédö nem lényeg, hanem a szélvédö és a müanyag közt lévö gumitömités, az szokott elállni (elöregszik szétszivja a nap)a szélvédötöl, és itt folyik be a pollenszüröre a viz.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

A szélvédö nem lényeg, hanem a szélvédö és a müanyag közt lévö gumitömités, az szokott elállni (elöregszik szétszivja a nap)a szélvédötöl, és itt folyik be a pollenszüröre a viz.

Hello!

Jajj értem...

Azt hittem a rossz tömités az ablakcsere után jelentkezik...

Majd megnézem a tömítést, illetve megtapasztalom hogy ezek után mennyire vizesedik a szürőm.

Köszönöm a segítséged!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.